Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:Hoe zou je conditie willen checken? Ik ben een trage loper, maar m’n conditie is best goed inmiddels. Dus een snelheid zegt bijvoorbeeld niet zoveel.
iirrssjjee schreef:Ik begrijp dat de capaciteit van de zorg op een gegeven moment op is, maar dat schijnt dus al 2x eerder te zijn gebeurd! Ze hebben er dus niks van geleerd blijkt.... 1x kan, gebeurd het dan nog een x, dan neem je maatregelen, dat is niet gebeurd!
leonie87 schreef:germie schreef:Waren de laatste groepen de langzaamste groepen op basis van de te verwachten eindtijd? Want dan nodig je mensen uit om een andere eindtijd op te gaan geven voor een volgende keer (ik heb dit ook al overwogen bij bepaalde runs).
Ik lees overigens op facebook dat ze gewoon te weinig water bij de waterposten hebben. Dan heb je echt wel wat goed fout gedaan bij de organisatie. Is dit dus waar?
Nee het waren niet de langzaamste groepen, en nee er was geen water te kort, ook niet voor degene die alsnog gestart zijn (begrepen van een vriendin die alsnog gelopen heeft en IMAY1990 bevestigd dit ook gelukkig).
leonie87 schreef:Wat onwijs balen voor jou IMAY1990...Echt heel zuur. Neem aan dat je iig je geld terug krijgt?
leonie87 schreef:Al met al, heb ik heerlijk gelopen. De sfeer was geweldig en de muziek en de mensen droegen mij gewoon het parcours over. Ik zat mega slecht in mijn energie en ging om te genieten. En dat heb ik gedaan! Echt een van de leukste die ik ooit gelopen heb.
Ik had verwacht rond de 1:30 te lopen omdat ik weet dat de vorm er echt niet is (even ter vergelijking, in maart dit jaar liep ik de HM op 05:00 km/h en een 10km op 4:43:). Mijn tijd was 1:27:12 met een gemiddelde van 5:20km/h. Dus helemaal prima.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
ik heb nog geprobeerd mensen te spotten maar dat was echt geen doen
Helderder schreef:Tiggs schreef:https://nos.nl/l/2538236
Over gisteren. Hier wordt gesproken over zonnesteken, maar dat lijkt me iets anders?
Een 'heatstroke'. In de volksmond klopt dan een zonnesteek wel aardig. Het is de combinatie van warmte productie door je spieractiviteit met daarbij omgevingstemperatuur. Als je lichaam dan niet meer in staat is om voldoende te koelen ontstaan er problemen.
Snap volkomen dat de laatste startvakken zijn gecanceld. Wel heel vervelend als je in dat tijdsvak zat. Maar als de SEH vol ligt en alle ambulances rijden kun je echt de veiligheid niet meer waarborgen. En als dan een redelijk ongetrainde Karin ook nog gaat starten en door oververhitting reanimatiebehoeftig wordt heb je als organisatie helemaal de poppen aan het dansen.
Citaat:Met in Amsterdam meer dan 80.000 deelnemers in totaal, onder wie 46.000 op zondag, benadrukt Wit dat het aantal deelnemers op zich niet het probleem lijkt. "Daar hebben we in de huidige opzet geen vraagtekens bij."
Tiggs schreef:Hoe zou je conditie willen checken? Ik ben een trage loper, maar m’n conditie is best goed inmiddels. Dus een snelheid zegt bijvoorbeeld niet zoveel.
iirrssjjee schreef:Tiggs schreef:Hoe zou je conditie willen checken? Ik ben een trage loper, maar m’n conditie is best goed inmiddels. Dus een snelheid zegt bijvoorbeeld niet zoveel.
Gewoon het bewijs dat je die afstand (of bijna die afstand) al eens hebt gelopen? Dus een 10km of 15km bijvoorbeeld. Zouden ze bij de marathon ook moeten doen vind ik... Veel te veel yolo runners (zoals ik op fb voorbij zag komen), die voor de lol een keer zonder training denken een marathon te kunnen.... Dat je dan bv ooit al een halve hebt gelopen (desnoods niet meteen bij inschrijven al (aangezien hij nu al 7mnd van te voren is uitverkocht en sommigen dan nog niet eens in training zijn) maar dat je later in je dashboard nog iets kan invullen zodat ze dat kunnen verifiëren bijvoorbeeld 3 maanden van te voren).
Denk dat je dan al heel veel ongetrainde lopers eruit filtert zodat de belasting op de medici dan al een heel eind eruit is...
iirrssjjee schreef:Germie, dat is toch exact wat ik zeg? Laat zien dat je een flinke afstand kan lopen/hebt gelopen. Een halve lijkt me een prima uitvalsbasis voor een hele... Als je die 12mnd van te voren nog niet hebt gedaan, dat je bij inschrijving desnoods de kans krijg om bv 3 mnd van te voren wel alsnog het aan te tonen, doe je dat niet? Dan gaat je startbewijs naar een ander....
Tiggs schreef:iirrssjjee schreef:Germie, dat is toch exact wat ik zeg? Laat zien dat je een flinke afstand kan lopen/hebt gelopen. Een halve lijkt me een prima uitvalsbasis voor een hele... Als je die 12mnd van te voren nog niet hebt gedaan, dat je bij inschrijving desnoods de kans krijg om bv 3 mnd van te voren wel alsnog het aan te tonen, doe je dat niet? Dan gaat je startbewijs naar een ander....
Mee eens, en als je geen georganiseerde halve loopt dan dus ook niet starten op een hele.
Supervixen schreef:Myka net was er een stukje op editie nl over de dam tot dam en bijna alle uitvallers hadden de leeftijd tussen de 20 en de 30 jaar.
Ik denk dat er mede daarom bij trails veel minder problemen zijn. Daar is de gemiddelde leeftijd vaak zo'n jaar of 40 en zijn mensen toch wel goed voorbereid.
Supervixen schreef:Myka net was er een stukje op editie nl over de dam tot dam en bijna alle uitvallers hadden de leeftijd tussen de 20 en de 30 jaar.
Ik denk dat er mede daarom bij trails veel minder problemen zijn. Daar is de gemiddelde leeftijd vaak zo'n jaar of 40 en zijn mensen toch wel goed voorbereid.
Goof schreef:Supervixen schreef:Myka net was er een stukje op editie nl over de dam tot dam en bijna alle uitvallers hadden de leeftijd tussen de 20 en de 30 jaar.
Ik denk dat het trailrunnen ook minder bekend en minder makkelijk is en daarom ook niet zomaar, spontaan door een overmoedig vriendengroepje wordt gedaan?
Tiggs schreef:Hebben jullie tips voor fijne lichtgevende vestjes?
(liefst geen Amazon en zeker geen Ali)
Samantha_ schreef:Lekker gelopen Leonie! En snel!
De organisatie was inderdaad top, het was gewoon te warm. Ook geen zuchtje wind of stukken schaduw.
Ben jij le champion lid? Omdat je 10:45 startte?