Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 07:57

Ik zit even onder de meeleessteen omdat ik zulk slecht internet heb de afgelopen week dat ik amper foto's kan laden, laat staan plaatsen. Vanmorgen een flardje internet en zie waanzinnig mooie foto's van Bootsiebob,wauw!
En ook van Noordje, wat prachtig!

Die mensen hebben niet te oordelen over je hond joh! Honden die het gewend zijn redden zich beter dan menig persoon. Hier in Schotland is de hond mee de bergen in (en op) een veel bekender beeld, er zijn zelfs Munro baggers die standaard de hond mee hebben. Nu moet ik zeggen dat ik ook hondjes heb gezien waar ik medelijden mee had, die aan de halsband mee naar boven werden genomen en die te klein / niet atletisch genoeg waren voor de klim en struikelden bij iedere stap.. je moet dus wel bewust bezig zijn met wat je hond aan kan. En dat ben jij absoluut met Woody. Juist genieten dat hij zo mee kan! +:)+

Toch hebben wij gister wel een munro moeten afbreken omwille van de hond. Het werd veel handen-voeten klauterwerk en dat bleef het nog een heel stuk. Doorgaan zou hij zeker wel, maar we vonden het niet fair meer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 08:54

Coco vindt klimmen het leukste wat er is. Als een boom een beetje schuin staat klimt ze daar zelfs in :') ze is zo handig. En ze begint gelukkig ook eindelijk te snappen dat ze met afdalen bij mij moet blijven.

Faringo lekker voor de warmte.

Heb ik ook gedaan. Ben net thuis. Nu even een ontbijtje en dan door naar stal.

Afbeelding

noordje

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:44

Dat heeft Nala ook. Vindt klauteren helemaal geweldig ,alleen ik ben vaak niet zo snel en ze zit toch aan mij vast :D

Mooi,zo 's ochtends vroeg Faringo.

Ik zag deze snuiter bij het spoor toen ik vanochtend vroeg op de trein stonde te wachten.
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:44

Boots en Noordje, wat mooi <3
En een mooi avondrondje van Jojo.
En mooie foto's van vanmorgen ook van Susan en Faringo. Nog even genieten voor het heet wordt.

Ik ben gisteravond ook nog een uur het bos in gegaan met de honden en heb er vanmorgen ook al ruim een uur op zitten. Kunnen ze de rest van de dag af met plasrondjes.

Het was weer genieten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 10:01

Prachtige foto Susan.

Lekker goof ook alvast voor de hitte in het bos geweest.

Wat leuk noordje die egel.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:02

Komen weer schitterende foto's voorbij van iedereen <3
Wij zijn momenteel onderweg naar Noorwegen, gisteren in de haven van Kiel een bruinvis gespot toen we moesten wachten tot we de boot op konden, helaas geen foto's van

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:10

Ik zag vanaf mijn dakterras iemand net fietsen met z'n hond... ben je niet heel lekker denk..bloedheet. Lil was gisteren avond met man in duin geweest nee natuurlijk geen foto's van.. vandaag moet ze mee naar werk van 13 tot 22 uur dus ze is verplicht aan het bankhangen tot we weg gaan. Shaddy wouw een bruinvis gaaf.
Goof prachtige hoge bomen in jouw bos

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:19

Ooh wat tof, een bruinvis!

Sterkte met de hitte vandaag! Het levert wel mooie plaatjes op zo in de vroegte!

Fitz vindt klimmen en klauteren inderdaad ook echt prachtig, daarom moesten we hem nu echt even in bescherming nemen. Die zou op bloedende poten nog door gaan.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:23

Dat is vaak het beste. Ze weten niet wat goed voor ze is.

Leuk Shaddy. Veel plezier!
Wat is jullie route?

Sterkte met de warmte vandaag , vanochtend was het hier 5 graden :D
Maar nu wel strakblauwe lucht.

Mooi Goof,lekker rustig aan verder vandaag.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 12:46

Mooi foto's weer mensen.
En shaddy82,alvast veel plezier.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:37

Prachtige bergfoto's van verschillende plekken <3
Boots, wij grappen altijd dat Speurneus four wheel drive heeft als hij weer eens een helling op sprint waar wij met moeite boven komen :')

Nu fietsen met de hond, dan ben je idd niet helemaal goed.

Een bruinvis, wat tof!

Noordje, 5 graden, jaloers _/-\o_ hier hard op weg naar de 33. Huilen.

Speurneus zijn pootje doet het weer, maar nu is het natuurlijk te warm om iets te doen, dus het blijven voorlopig korte rondjes. Al heeft die van mij een stiekem onderonsje gehad met de lab van Goof denk ik, want vanmorgen gingen we vooral zo:
Afbeelding
Chillen in het (nog) koele zand vond hij leuker :')

Plaatjes van afgelopen week:
Afbeelding
Afbeelding

Ik speel nu een beetje met het idee om volgend jaar naar Wales te gaan. Maar ook de Alpen zou ik graag weer eens terug gaan. Ik vind het alleen toch stiekem wel spannend om 'alleen' de bergen in te gaan. Mijn eerste een laatste keer bergen was een studiereis met mensen die elk jaar in dat gebied komen. Ik zou toch bang zijn dat ik ons overschat, of de route onderschat. Of gewoon halverwege een berg verdwaal :+
Waar begin je? Hoe bereid je je (conditioneel) voor op zo'n bergvakantie? Ik zie vast allemaal beren op de weg die er niet zijn (misschien in Italië *D ) maar wil graag gevaarlijke situaties vermijden. Of gerustgesteld worden :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:44

Ah, die Speurneus. Ja, dat zou zomaar een bestie van de mijne kunnen zijn :D
Mooie foto's.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:57

Eelmo schreef:
Prachtige bergfoto's van verschillende plekken <3
Boots, wij grappen altijd dat Speurneus four wheel drive heeft als hij weer eens een helling op sprint waar wij met moeite boven komen :')

Nu fietsen met de hond, dan ben je idd niet helemaal goed.

Een bruinvis, wat tof!

Noordje, 5 graden, jaloers _/-\o_ hier hard op weg naar de 33. Huilen.

Speurneus zijn pootje doet het weer, maar nu is het natuurlijk te warm om iets te doen, dus het blijven voorlopig korte rondjes. Al heeft die van mij een stiekem onderonsje gehad met de lab van Goof denk ik, want vanmorgen gingen we vooral zo:
[ [url=m/LdibQm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Chillen in het (nog) koele zand vond hij leuker :')

Plaatjes van afgelopen week:
[ [url=m/Z2NZ9d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BOFXiF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik speel nu een beetje met het idee om volgend jaar naar Wales te gaan. Maar ook de Alpen zou ik graag weer eens terug gaan. Ik vind het alleen toch stiekem wel spannend om 'alleen' de bergen in te gaan. Mijn eerste een laatste keer bergen was een studiereis met mensen die elk jaar in dat gebied komen. Ik zou toch bang zijn dat ik ons overschat, of de route onderschat. Of gewoon halverwege een berg verdwaal :+
Waar begin je? Hoe bereid je je (conditioneel) voor op zo'n bergvakantie? Ik zie vast allemaal beren op de weg die er niet zijn (misschien in Italië *D ) maar wil graag gevaarlijke situaties vermijden. Of gerustgesteld worden :')

Zowel Wales als de Alpen zijn gaaf. Misschien Alpen nog iets makkelijker alleen, vanwege uitgebreide berghutten systeem. Wales heb je toch vaker wandelingen waar je niemand tegenkomt, en is al snel technisch pittig ook op minder hoogte. Voor beide geldt dat het slim is om te laten weten waar je heen gaat en hoe laat je ongeveer terug bent.

Conditie zijn genoeg online programma's te vinden, combinatie van kracht en conditie is aan te raden.

Ik ga misschien volgend jaar wel naar een nkbv basecamp, kun je eens bij anderen aansluiten als je daar zin in hebt.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:24

Wat is er weer veel moois gepost! <3

Bootsiebob, die Kaiserschmarren en murmeltiere zorgen ervoor dat ik zin krijg om ook weer eens die kant op te gaan.

Lizard, als tiener ben ik in dezelfde omgeving geweest met mijn oom en tante en hebben we een kastelenroute gedaan. Ook bij Linderhof geweest toen, ik hou ervan. Die hangbrug en Alploch Schlucht zijn een flinke uitdaging!

Gaucho, volgens mij wandelen/wonen we in dezelfde omgeving.

Goof/Mandy, het Beek- en Bultpad heb ik even genoteerd. Bedankt voor de inspiratie :-)

Noordje, ik heb een hele tijd naar de foto zitten turen, vergroot, weer verkleind..... maar ik zie de kraanvogels écht niet.

Ik ben vorige week nog een paar keer met de honden naar het Rozendaalse Veld geweest. Hoewel het ieder jaar minder wordt met de bloeiende heide was er nog genoeg moois om van te genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Wij zijn gisterochtend al vroeg vertrokken richting Beek-Ubbergen om de N70 te lopen. Mooie maar pittige route door het Rijk van Nijmegen. Onze labrador kan helaas niet meer mee op die lange wandelingen (artrose) maar de jack-hussel heeft er weer van genoten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:33

Jullie gaan op het moment veel te hard voor me, maar ik lees en kijk nog steeds mee.
Knap hoeveel jullie nog kunnen wandelen ondanks de hitte!
Ik ben vandaag in plaats van in m'n pauze te gaan wandelen de koude supermarkt ingedoken. :))

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:57

Prachtige foto's weer allemaal! <3 Heel verschillend ook allemaal, uit de alpen, Noorwegen, Nederland.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:58

Ik heb het ook al snel te warm Mandyy, daarom zo vroeg op pad. Siffan Hassan had gisteren een koelband om d'r hoofd. Dat lijkt mij ook wel wat (hoewel je er uitziet als het Vrijheidsbeeld zonder stekels)

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 15:30

@Eelmo, Wales is fantastisch mooi, zowel Snowdonia (aanrader om Mount Snowden op te gaan, neem hier wel de tijd voor, pittige hike !) en Pembrokeshire
@noordje, we hebben een overnachting in Skeikampen, daarna 7 nachten in Dombas, 3 nachten in Isfjorden en dan via een overnachting in Skeikampen weer terug
Wandel foto's heb ik nu nog niet (zijn nog onderweg) wel een paar onderweg foto's
Haven van Göteborg vanmorgen

Afbeelding

Stop in Zweden, er was een skelet van een grote walvis gevonden daar in de buurt en die lag daar uitgestald

Afbeelding

Afbeelding

De Noorse grens

Afbeelding

Stop net boven Gardermoen

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 15:36

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 15:47

Ik ben net nog even naar de heide geweest.
In de schaduw,en in de wind ging het wel.
Maar bergop,in het mulle zand was wat minder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is de Besthmenerberg.

En dat is dichtbij de Lemelerberg.
Dus daar ook maar even naar toe.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is niet de herder,maar een boomstam,met een deken erom.
Afbeelding

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 16:54

Wat een mooie foto's komen er voorbij, echt fantastisch om mee te mogen kijken! <3

Ik kijk of het vanavond te doen is om naar de hei te gaan, anders later van de week

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 16:57

Mandyy schreef:
Jullie gaan op het moment veel te hard voor me, maar ik lees en kijk nog steeds mee.
Knap hoeveel jullie nog kunnen wandelen ondanks de hitte!
Ik ben vandaag in plaats van in m'n pauze te gaan wandelen de koude supermarkt ingedoken. :))

Precies dit := Gaat veel te hard. Ik kijk en lees lekker mee, maar elke dag meeposten wordt hem niet! :)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:09

Want mooi met de bloeiende heide Moon en lizard! Leuke hondjes ook

Shaddy dat is wel bijzonder zeg!

Tof een bruinvis!

Goof heerlijk al op pad geweest in de ochtend en avond!

En ik zag een leuk egeltje <3

Leo ook goed bezig met de viervoeter!

En Eelmo met Speurneus hahaha wat een lolbroek, geen zin in een wandeling

Wales is echt prachtig maar vreselijk wat bereikbaarheid met openbaar vervoer betreft! Je komt daar echt alleen op wandelplekken met een auto en dan nog vroeg op de dag, want erg veel parkeerplaatsen zijn er niet en het worden er steeds minder. Ze willen Snowdonia graag autovrij maken, maar de buslijnen werken gewoon totaal niet.

Wat betreft infrastructuur zou ik in mijn eentje eerder voor de Alpen kiezen. Hou er wel rekening mee dat hier in Oostenrijk de hond verplicht een muilkorf om moet in de trein, bus en kabelbaan. (Al zien sommige chauffeurs en controleurs het door de vingers wanneer je het niet doet).

We hebben toch iets over het hoofd gezien bij Woody en voelen ons nu heel schuldig. Woody vindt zichzelf vooral zielig wanneer hij zin heeft in een koekje :')
Maar… hij heeft zonnebrand op zijn tong! Hebben we zó opgelet dat hij het niet te warm krijgt, liters extra water meegesleept, zijn pootjes in de gaten gehouden, hem lekker in het water laten afkoelen en opgelet dat zijn neus niet verbrandt. En dan verbrandt zijn tong!
We merkten het omdat hij nog slechts kleine likjes geeft in plaats van grote sloebers :')

Vandaag heeft hij rust gehad en wat deed meneer? Ging op het balkon in de zon liggen _O- 8)7

Ik ben nog een keer naar de Schwarzsee gelopen en heb de Schwarzkogel (3016 m) gedaan, nu zonder verkoudheid en dat ging een stuk beter dan vorige week! Was genieten :))

Eerst het reservoir voor de sneeuwkanonnen in de winter

Afbeelding

En toen naar boven

Afbeelding

Schwarzsee

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding