Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:18

mriek1990 schreef:
Bedankt allemaal voor alle tips voor de BH's :) Zal er morgen eens goed voor gaan zitten.

Gnome, de kast van jullie ziet er ook tof uit! Ik herkende 'm eerst niet haha. Lekker olie op je buik! Hopelijk helpt het. :)
Wat lief en handig die kleding! Scheelt toch weer een stuk haha. En oh ja die kleine schoentjes zijn zó leuk. Echt om verliefd op te worden.

QueenE, fijn dat het weer wat beter met je gaat.

Freekieee, wow dat lijkt me écht een rot gevoel een voet tussen je ribben! Zo ver is het gelukkig nog niet hier.
Wel echt heel rot dat je je zo naar voelt. :( Kan me voorstellen dat je er extra van baalt zo in de verbouwing. Beterschap in elk geval, hoop echt dat je je snel weer wat beter voelt.

Ballard, leuk een weekendje weg. Waar zijn jullie heen geweest? Snap wel dat je dan lekker gesloopt bent erna. ;)
20 weken echo is altijd even spannend, maar komt vast goed. Wel leuk om de kleine weer te zien!

Sky_as je gaat vast snel wat voelen en dat herken je echt meteen. ;)
Ik snap en herken de spanning wel. Het is toch iedere keer weer spannend om de kleine te zien en te horen hoe het gaat.
Maar heel eerlijk, ook nu ik Ted heel regelmatig voel blijft die onzekerheid toch. Vooral als ik 'm dan een tijdje niet gevoeld heb. Gelukkig dient 'ie zich vaak daarna wel weer aan.
Maar zwanger zijn is gewoon spannend denk ik! :D

Azmay, haha wat jij zegt inderdaad. Hoé kan er "ineens" iets in ons groeien? Maar toch is het echt zo. ;)

Kiwipitje, waarom komt er bij jullie geen Zwitsal in? :)

Charlotte, aah arme poezel! Hoe heeft 'ie dat voor elkaar gekregen? Gelukkig is het een nette breuk. Heeft hij uiteindelijk geen spalk gekregen? Succes met het binnenhouden in elk geval!
Vervelend van je hoofdpijn. Ik heb het eigenlijk alleen als ik te weinig gedronken heb, dus is vaak snel op te lossen. Maar denk dat drukte zeker kan zorgen voor hoofdpijn!
Leuk meubels bestellen! Al iets op het oog?

Marlis weer druk bezig dus. Fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Ook een goed gevoel bij haar? :)
Wat gek dat een ziekenhuis geen waarden overneemt. Zoiets komt toch in je dossier o.i.d.?
Wat fijn dat je herder zo braaf was. :)

Hier is mijn laatste werkweek ingegaan voor mijn verlof. Vrijdag om 12:40 zit het er op. Echt hoé dan, waar blijft de tijd?
Gaan jullie morgen met valentijnsdag nog iets leuks doen?
Ik vind dat eigenlijk commerciele onzin haha! Maar zag nu wel iets leuks voorbij komen, we gaan romantisch dineren in Wildlands. In de grote kas. Inclusief boottocht in het donker. ;)
Daarna hebben we weer zwangerschapscursus dus drukke avond voor de boeg!
Ted blijft lekker schoppen en ligt geloof ik wel fijn onder mijn ribben. :D

Oh dat klinkt echt heel leuk dineren in wildlands :D hoe was het? En al lekker met verlof toch ook wel spannend de laatste loodjes denk ik
Laatst bijgewerkt door QueenE op 14-02-23 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:20

Kiwipitje schreef:
Gnome schreef:
Ik heb deze olie: voelt heerlijk en de kleine trappelt lekker terug tijdens het smeren haha.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-mama-c ... /p/4048535
Die is zo fijn :j Weleda heeft ook een heel fijne. Wel andere prijs :=

Weleda heb ik van mijn schoonzusje gekregen :D wil er ook maar mee gaan beginnen buik begint toch wel groot te worden..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 20:21

QueenE schreef:
Dat herken ik wel haha en heel soms denk ik ook wel stiekem waar begin ik in vredesnaam aan :o

Nou dit... Nu het allemaal op z'n eind begint te raken.. Werd van de week onder de douche wat emotioneel. Echt ineens van die gedachten of je er wel klaar voor bent, wat nou als het niet lukt of ons huwelijk kan het niet aan. Man man man wat kun je jezelf dan gek maken.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:23

Ballard_L schreef:
Leuk Mriek, zo’n romantisch diner en tochtje in boot :) wij zijn zondag naar Wildlands geweest. Ik moet zeggen dat ik wel moeite had met het vele lopen en staan. Dit klinkt wel heel relaxt!

Vandaag ben ik de hele dag op pad om de award op te halen van ANWB leukste uitje. We hopen erop dat we het leukste uitje van Groningen zijn geworden. Maar het is een hele tour naar het midden van het land, dus vanavond maar lekker uitrusten op de bank!

Wat doen jullie?? :D en hoe was het?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:25

Charlotte446 schreef:
Succes vandaag kiwipitje. Oh my, daar kan ik echt niet tegen := Heb je iets van oordopjes bij je?

Lekker je laatste weekje Mriek! Heb je nog plannen voor je verlofweken of alles klaar en lekker rustig aan doen?
De breuk was schijnbaar zo netjes dat het zelfs iets belast kan worden. Bijkomend voordeel voor mij (niet voor Guus) is dat zijn hele pols ook zwaar gekneusd is waardoor hij zijn poot niet belast. Daarom is een spalk niet nodig. Ik denk dat ik voor dit behang ga https://fleurdesfleurs.nl/product/jungle-parade-copper-gold-naturel/ en deze meubels https://www.babypark.nl/europe-baby-vittoria-iii-babykamer-wit-bed-60-x-120-cm-commode-kast-3-deurs.html

Balen van je slechte nacht Gnome. Gescheiden slapen lijkt me ook niet fantastisch idd :')
Hopelijk heb je snel je oude weerstand weer terug!

Succes en veel plezier vandaag Ballard.

Bedankt voor de tips betreft de huidolie.

Ik mag vandaag voor waakhond spelen :') Onze huurder in de gaten houden of hij ons terrein om 17:00uur zo 'oplevert' dat wij ook weer uit de voeten kunnen. Ik heb een korte nacht gehad en ben al 12 weken beroerd dus kom maar op _O-

Ben benieuwd hoe het wordt! En geslaagd als waakhond?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:27

Azmay schreef:
Hier vanavond vieren dat we eindelijk in het 3e trimester zitten.
Zei vanmorgen nog tegen mijn vriend dqt hij niet bij een tankstation chocolade oid moest gaan kopen want daar is hij toe in staat. Zegt hij is al te laat er staat al een chocoladetaart in de koelkast _O-

[ [url=m/SFQOsh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker toch taart :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:30

Gnome schreef:
QueenE schreef:
Dat herken ik wel haha en heel soms denk ik ook wel stiekem waar begin ik in vredesnaam aan :o

Nou dit... Nu het allemaal op z'n eind begint te raken.. Werd van de week onder de douche wat emotioneel. Echt ineens van die gedachten of je er wel klaar voor bent, wat nou als het niet lukt of ons huwelijk kan het niet aan. Man man man wat kun je jezelf dan gek maken.

Heb ik ook hoor :o maar er zijn zoveel mensen die het kunnen dus wij ook haha 8-)

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:33

Ik begin het nu ook wel echt lichamelijk te merken, moet echt rustiger aan doen met stalwerk, veel lopen enz. Heb nu een buikband gekocht en dat helpt wel echt! Geen last meer van mijn buik.

En heb een massagegordel gekocht, echt lekker voor je rug en was maar 35,- bij de decathlon :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 20:40

QueenE schreef:
Ik begin het nu ook wel echt lichamelijk te merken, moet echt rustiger aan doen met stalwerk, veel lopen enz. Heb nu een buikband gekocht en dat helpt wel echt! Geen last meer van mijn buik.

En heb een massagegordel gekocht, echt lekker voor je rug en was maar 35,- bij de decathlon :P

Ohhh heerlijk! Misschien heb je het al gedaan hoor maar zou even goed kijken of die veilig te gebruiken is tijdens de zwangerschap. Lees online dat de meeste dus niet gebruikt mogen worden als je zwanger bent... Kan weer fijn in het rijtje van 'je mag ook niks meer' als je zwanger bent.

Ik kreeg voor valentijn een bon voor een zwangerschapsmassage bij een salon. Lijkt me heerlijk maar ook gek dat iemand aan m'n buik gaat zitten haha. Iemand daar ervaring mee?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 20:41

QueenE schreef:
Heb ik ook hoor :o maar er zijn zoveel mensen die het kunnen dus wij ook haha 8-)

Ja als die teenmoms het kunnen van tv :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:44

Gnome schreef:
Ik kreeg voor valentijn een bon voor een zwangerschapsmassage bij een salon. Lijkt me heerlijk maar ook gek dat iemand aan m'n buik gaat zitten haha. Iemand daar ervaring mee?
Even informeren joh. Misschien doet ze alleen je rug en benen en heeft ze zo’n tafel met gaten voor buik / boobies. Zo was mijn massage destijds in ieder geval. Heb voor m’n verjaardag ook nog een bon gekregen (zo lief <3 ) dus die ga ik ook nog plannen.

Hebben jullie soms ook het gevoel dat je een harde buik krijgt maar dat dat niet zo is? Heb het idee dat de kleine dan overdwars probeert te liggen maar dat past helemaal niet meer :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 20:47

Kiwipitje schreef:
Gnome schreef:
Even informeren joh. Misschien doet ze alleen je rug en benen en heeft ze zo’n tafel met gaten voor buik / boobies. Zo was mijn massage destijds in ieder geval. Heb voor m’n verjaardag ook nog een bon gekregen (zo lief <3 ) dus die ga ik ook nog plannen.

Hebben jullie soms ook het gevoel dat je een harde buik krijgt maar dat dat niet zo is? Heb het idee dat de kleine dan overdwars probeert te liggen maar dat past helemaal niet meer :=

Ik heb voor nu alleen nog een harde buik na het eten.. Verder gelukkig nog niet echt last van gehad geloof ik. Wel dat de kleine veel draait en als ik dan ga voelen hoe ie ligt, smeert ie 'm snel weer. Kun je 'm laten draaien?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:51

Gnome schreef:
Ik heb voor nu alleen nog een harde buik na het eten.. Verder gelukkig nog niet echt last van gehad geloof ik. Wel dat de kleine veel draait en als ik dan ga voelen hoe ie ligt, smeert ie 'm snel weer. Kun je 'm laten draaien?
Hij lijkt op z’n vader dus hij doet niks op commando :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:52

Gnome schreef:
QueenE schreef:

Ohhh heerlijk! Misschien heb je het al gedaan hoor maar zou even goed kijken of die veilig te gebruiken is tijdens de zwangerschap. Lees online dat de meeste dus niet gebruikt mogen worden als je zwanger bent... Kan weer fijn in het rijtje van 'je mag ook niks meer' als je zwanger bent.

Daar heb ik eigenlijk niet eens aan gedacht :o kan niet echt een goede reden vinden waarom niet.. dus ik blijf hem mooi gebruiken, kan me niet voorstellen dat het bij normaal gebruik echt slecht zou zijn

Zo'n zwangerschapsmassage lijkt me ook heerlijk!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:54

Gnome schreef:
QueenE schreef:

Ja als die teenmoms het kunnen van tv :+

Precies :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:55

Kiwipitje schreef:
Gnome schreef:
Hij lijkt op z’n vader dus hij doet niks op commando :')

_O- _O-

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:56

Mijn merrie heeft het ook zwaar, die moet nog 4 weken

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 21:08

QueenE schreef:
Mijn merrie heeft het ook zwaar, die moet nog 4 weken

[ [url=m/pKIdpG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och die loopt ook op de laatste loodjes inderdaad! Van wie is ze drachtig?

Schijnt dat er bepaalde drukpunten in je rug zitten die de baarmoeder stimuleren wat weer voor een beginnende bevalling kan zorgen. Maar hoe groot die kans is dat risico dus is.. Geen flauw idee.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:53

Ballard, heb ik er overheen gelezen? Hoe was je 20 weken echo?

QueenE, oh spannend! Laatste loodjes voor je merrie <3

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:08

linda2008 schreef:
Ballard, heb ik er overheen gelezen? Hoe was je 20 weken echo?

QueenE, oh spannend! Laatste loodjes voor je merrie <3

Nee zeker niet! Heb hem vanmorgen gehad en alles was goed :) het kindje was wel enorm bewegelijk en wilde soms niet goed gaan liggen, maar uiteindelijk is het gelukt om alles te checken. Dus heel blij :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:11

QueenE schreef:
Ballard_L schreef:
Leuk Mriek, zo’n romantisch diner en tochtje in boot :) wij zijn zondag naar Wildlands geweest. Ik moet zeggen dat ik wel moeite had met het vele lopen en staan. Dit klinkt wel heel relaxt!

Vandaag ben ik de hele dag op pad om de award op te halen van ANWB leukste uitje. We hopen erop dat we het leukste uitje van Groningen zijn geworden. Maar het is een hele tour naar het midden van het land, dus vanavond maar lekker uitrusten op de bank!

Wat doen jullie?? :D en hoe was het?

Ik werk voor zeehondencentrum Pieterburen als teamleider van het bezoekerscentrum. Het was een hele leuke dag, maar helaas niets gewonnen. Hadden we wel verwacht eigenlijk, dus was een beetje een domper :') maar het was wel leuk verder en we hebben weer wat om aan te werken. Toen ik thuis kwam nog het plafond geverfd, dus ik was wel helemaal gesloopt. Gelukkig na vandaag 4 dagen vrij :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:17

Heb alles wel gelezen. Maar even geen puf om op alles te reageren.

Ballard fijn dat de echo goed was !
En wat een leuk werk denk ik! Jammer dat jullie niks gewonnen hebben.

Gister is er niks gebeurd thuis want man was ziek. En ik baal dan zo erg dat ik niks mag doen. Heb t altijd gekund en ook gebouwd, maar dit is echt ff te zwaar. Straks de isolatie plakken kan ik wel gewoon doen, is niet zo zwaar.

Gister nog even naar de Hema geweest en wat kleertjes gekocht. Die hadden 30/40% korting. En had nog niet genoeg in kleine maatjes. Hele fijne mee groeipakjes gekocht.

Kwa werk schiet het wel op. Bijna alle voorzet wanden staan. En ik ga straks laatste stukje van de lade kast schuren.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:28

Ballard_L schreef:
Nee zeker niet! Heb hem vanmorgen gehad en alles was goed :) het kindje was wel enorm bewegelijk en wilde soms niet goed gaan liggen, maar uiteindelijk is het gelukt om alles te checken. Dus heel blij :)
Fijn dat alles goed is!

Freekieee schreef:
Heb alles wel gelezen. Maar even geen puf om op alles te reageren.
Snap ik! Ik word al moe als ik lees wat jij allemaal doet joh :=

Ik ben met de elektrische fiets naar het dorp geweest voor wat boodschappen en heb alles binnen neer gemikt. Zit nu buiten in de zon en ruim het wel op als de zon weg is.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:33

Groot gelijk kiwi! Nu eerst even heerlijk genieten van het zonnetje !

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:49

Ik was even uit de lucht omdat ik wat zware weken had aangezien mijn vriend in het buitenland zat. Zal vanaf nu weer braaf meelezen met jullie!