Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 13:24

Dat was onze huurauto :D een ford kuga hybride st line (geloof ik) wel een fijne wagen!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 13:26

Maar ik ben wel nog steeds ziek… de koorts is wel weg, stem ook _-:(

Hoesten en snotteren begint te minderen maar ik doe wel rustig, benen voelen wel heel zwaar, men hoofd al minder zwaar

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 16:52

Jeetje Britt, wat een weg heb jij al afgelegd en wat goed dat het er nu zo positief uitziet!
Ik zag je reactie in mijn topic en heb even gezocht en jouw topic terug gelezen. Heerlijke humor heb je. Ik merk zelf dat het alles wat lichter maakt.
Respect ook voor hoe jij in je ziekte staat en de kleine, mooie dingen in het leven blijft zien!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-24 17:11

Kitty schreef:
Jeetje Britt, wat een weg heb jij al afgelegd en wat goed dat het er nu zo positief uitziet!
Ik zag je reactie in mijn topic en heb even gezocht en jouw topic terug gelezen. Heerlijke humor heb je. Ik merk zelf dat het alles wat lichter maakt.
Respect ook voor hoe jij in je ziekte staat en de kleine, mooie dingen in het leven blijft zien!

Je mag me ook altijd pb’en als je ergens mee zit of gewoon een babbeltje wil doen! Heel veel sterkte

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:06

Brit je bent een topper, dat je ook zo voor anderen er kan zijn, met al je eigen sores.

Hoe gaat het nu met je? Stem weer terug en hoe voel je je?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 10:14

Het begint stilletjes aan te beteren… voel me nog geen 100% maar al wel veel beter dan hoe het was…

Morgen krijg ik behandeling, moet wel een mondmasker opzetten en rechtstreeks naar de kamer (wegens besmettingsgevaar griep, corona?)

Ik heb wel wat last van mijn pac, mijn hondje heeft hier tegen gestoten en dat doet toch wel wat pijn dus ik hoop dat het aanprikken meevalt…

Ik hoop dat ik sommige mensen kan ‘helpen’ in hun traject, ook al is het anders… het is niet niks en ik denk dat zeer weinig mensen zich kunnen inbeelden wat je doormaakt, tenzij je je in soortgelijke situatie bevindt en dan nog is ze zoveel anders…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:07

Klopt Britt. Wij kunnen ons (gelukkig) niet voorstellen waar jij en anderen doorheen gaan. :knuffel:

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:57

Helemaal gelijk Brit elke situatie is anders. Je bent echt een topper en zo sterk :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:51

Ik denk dat je daar idd gelijk in hebt. Wij kunnen nog zo meelevend zijn, maar je maakt het zelf niet door.
Vind het gewoon bewonderingswaardig dat je het op kan brengen, het drukt je misschien zelf ook met de neus op de feiten soms.

Fijn dat je morgen voor behandeling kan. Kunnen ze niet iets op je huid smeren voor het aanprikken? Of zit het dieper qua pijn. Toi toi toi iig voor morgen!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 23:13

Ja, je kan emla creme erop smeren, dat hebben ze al wel eens gezegd maar het is een lange naald 32 lang (denk dus 3,2 cm) ze moet dus diep en dat is hetgene wat pijn doet, ik raak er niet aan gewend…

Het is inderdaad soms confronterend maar er wordt nog zoveel over doodgezwegen… veel mensen weten niet wat voor impact het allemaal heeft, het nieuws horen, behandeltraject en vooral wat daarna? Ik krijg zo vaak te horen, maar het gaat toch goed? Ja, met mijn kanker gaat het de goede richting uit maar mijn hele leven is daarop aangepast omdat het gewoon allemaal heel anders is… ik heb me er nu mee verzoend maar makkelijk is deze weg niet… ik weet nu geluk te halen uit dingen die er voor sommige mensen niet toe doen en ik ben vooral dankbaar voor wat ik heb en wat ik nog kan…

Er is gisteren een kennis gestorven van ons, gewoon in zijn zetel, er was niets aan de hand, nog geen 27 jaar… zo’n nieuws slaat in als een bom en daarmee wordt nogmaals duidelijk dat elk leven, een verhaal apart is… en dat niemand weet wat de volgende pagina’s van dat verhaal inhoudt… ziek of gezond…

Mijn verhaal is misschien een beetje dramatisch maar ik heb al 9 jaar meer gekregen als onze kennis, die een zo goed al zorgeloos leven had (voor zover wij weten)

Ik denk, als kankerpatient of als ongeneeslijk ziek, dat je meer bezig bent met de dood en minder onbezorgd leeft maar niemand weet wat het lot voor een ieder in petto heeft…

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 01:04

Helemaal waar, Britt. :knuffel:

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 18:18

De behandeling is goed verlopen maar ik heb vandaag mijn bloedresultaten gezien en mijn tumormerkers staan weer hoger dan wat normaal is… 2,7 en de grens is 2,2, het hoogste dat ik heb gehad onder de behandeling was 1,6 dus ze zijn toch weer gestegen… ik heb gemaild maar helaas nog geen antwoord… 8/2 staat er alweer een scan gepland

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 18:19

He nee Britt want spannend weer en wat balen!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:25

Bah, wat een rot uitslag zo voor het weekend, gelukkig zit er nu weer een kuur in op dat kreng een klap op zijn kop te geven.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 00:05

Welke waardes zijn het die ze bekijken Britt? De waarde klinkt niet heel erg hoog, in de huisartsenpraktijk zie ik wel CEA (voor darmen) en PSA (voor prostaat) voorbij komen en dat is vaak pas een probleem als het fors hoger zit dan de norm.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 08:30

Squamous Cell Carcin. Ag.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:47

Oj Britt, heb je de verkoudheid gehad, zijn je bloedwaarden niet zo goed. :(:)

Ik vind jou een powervrouw, hoe je het allemaal opneemt en met ons deelt.
'Dat' het zwaar is geloof ik grif - hoe het echt voelt: geen idee.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:29

Oh jakkes Brit, dat is een tegen tegenvaller. Hopelijk valt de scan straks mee (of de uitslag dan)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 19:43

Voor de therapie stond deze op 52 dus toen was ik op mijn slechts… dit was december maar in februari was deze al gezakt naar 1,3… 2,7 lijkt wel niet zo alarmerend maar het is toch gestegen en dat maakt me toch wat bang… hopelijk krijg ik maandag antwoord, anders bel ik dinsdag even…

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:32

Wat een zorgen, Brit.
Ik hoop dat het loos alarm is.
Zelf heb ik een andere tumormarker (CA15.3) en die wil weleens wat omhoog schieten op het moment dat een ontsteking heb of ziek ben. Dan is ie altijd wat hoger dan gemiddeld.
Ik weet niet of dat voor alle tumormarkers geldt, maar ik hoop dat het bij jou ook loos alarm is. Veel sterkte :knuffel:

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:57

Sterkte Brit. Ook ik hoop dat het loos alarm is. Wat een stress elke keer hè dat ondervind ik nu ook aan de lijve.

Maar wat een powerwoman ben jij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:05

BeFunny schreef:
Sterkte Brit. Ook ik hoop dat het loos alarm is. Wat een stress elke keer hè dat ondervind ik nu ook aan de lijve.

Maar wat een powerwoman ben jij.

Jullie zijn alletwee powervrouwen die ongevraagd opeens in een angstige wereld met allerlei toeters en bellen om jullie weer beter te maken, terecht zijn gekomen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:37

Hoi Brit,
Inmiddels is het dinsdagmiddag. Ik hoop 'nog geen bericht hier is goed bericht'.
+:)+ :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 19:05

Ik heb het daghospitaal gecontacteerd en zij gingen de vraag voorleggen aan de arts… helaas nog geen bericht terug…

Met mij gaat het fysiek wel redelijk goed, ik heb deze nacht wel wakker gelegen van pijn in mijn knieën maar ik ben wel weer iets ‘actiever’ wat het natuurlijk wel kan verklaren.

Ik ben wel weer 1 kg afgevallen %) teller staat nu op 45,5…

Verder ben ik mentaal wel wat opgebrand… sinds kerst is er weer veel gaande in ons gezin/familie… zelf dan nog ziekte (corona?) doorgemaakt, mijn schoonpapa heeft veel pijn in zijn kaak/hoofd, hij krijgt zijn mond bijna niet meer open om te eten, kan niet slapen van de pijn dus daar maken we ons natuurlijk ook weer zorgen over… en dan die stomme artsen die niet overleggen! -:(- ons 2024 is niet zo fijn begonnen…

Dus ik hoop dat mijn waardes geen verderzetting zijn van deze negatieve trend en dat het alleen maar beter wordt nu… 8/2 nieuwe behandeling en scan! Hopelijk kan mijn lijfje dat allemaal wat plaatsen want van zowel de behandeling als van de scan ben ik altijd helemaal vermoeid… de laatste tijd ben ik zo vermoeid na de behandeling dat ik in slaap val in de auto, thuis iets eet en dan nog 3 uur slaap, 1 uurtje wakker ben en dan in bed kruip…

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:26

Dikke knuffel voor jou Britt.
Die onzekerheid moet vreselijk zijn.