Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Onze dochter heeft ook al jaren les aan vmbo leerlingen en onderbouw havo vwo , twee vakken en misschien had school het dan goed geregeld maar er was maar één leerling met problematiek thuis en daar is school op ingesprongen en in overleg met andere ouder is dat kind daar zes weken geweest overdag tijdens thuisonderwijs. Enkele leerlingen zijn wat minder ver dan had gemoeten maar ondanks dat is het prima gegaan. Scheelt misschien dat ze al jaren met iPad werken en dochter gaf gewoon online les.
moonsparkle schreef:Hoe zien jullie dan mbo dus praktisch onderwijs voor jullie?
verootjoo schreef:moonsparkle schreef:Hoe zien jullie dan mbo dus praktisch onderwijs voor jullie?
Als je op de kappersopleiding zit gewoon oefenen op degene die bij je thuis woont en foto’s insturen naar je docent.
Als je op de schildersopleiding zit thuis gaan oefenen met schilderen.
Als je op mboV zit je huisgenoten lekprikken en van een katheter voorzien om te oefenen.
Als je op de timmeropleiding zit je eigen huis gaan verbouwen als oefening, je merkt vanzelf of je het goed hebt gedaan.
Zie jij daar ergens problemen mee?
en hoe weet je dan als auto monteur of je iets goed doet of niet? Alles filmen wat je doet of live videos? Ik zie daar wel problemen in ja.
Coby schreef:Praktijk onderwijs kan even niet. Beter dat dan nog vele malen langer in de ellende zitten met bedrijven die volledig kapot gaan. Of inderdaad zoveel mogelijk online proberen op te lossen.
lenaa_tje schreef:Astorga schreef:Zomervakantie 2021 wordt toch niet zoals vroeger, omdat er pas in het 3e kwartaal grootschalig gevaccineerd zal kunnen worden.
En minder vakantie is niet leuk en ook geen aanrader, maar het kan wel merk ik zelf.
Ook een middelvinger naar mensen in de zorg die dit niet kunnen en met een burn out thuis zitten. Dat het gebeurd maakt het niet normaal en geen oplossing.
Ik werk 4 dagen en werk vanaf september al 5, bijna nog geen avond geweest dat ik niet heb gewerkt en veel mensen lopen op hun tenen. Ja we doen het kan dit tijden goed gaan? Nee
En nu verlaat ik het topic want gelukkig beslissen wij niet en weten we ook niet wat wel en niet werkt.
Karin_deB schreef:Coby schreef:Praktijk onderwijs kan even niet. Beter dat dan nog vele malen langer in de ellende zitten met bedrijven die volledig kapot gaan. Of inderdaad zoveel mogelijk online proberen op te lossen.
Al moet er bij praktijk onderwijs wel onderscheid gemaakt worden.
Voorbeeldje: bij mij op het werk hebben ze alle scholingen en bijeenkomsten tno afgelast. Ergens logisch maar daar zitten ook de reanimatie trainingen e.d. bij.
Die kan je niet voor hele lange duur aflasten gezien ze wel zeer belangrijk zijn (zeker nu).
Overigens mochten wij als mboV leerlingen absoluut niets op elkaar/anderen oefenen en alleen op poppen.
Er schijnt eens een leerling te zijn geweest die borstcompressies (reanimatie) op haar vriend ging oefenen en die is met hartritmestoornissen afgevoerd
djinnie schreef:De combi thuisonderwijs, ene ouder thuiswerken, de ander een vitaal beroep zonder thuiswerken vond ik serieus zwaar. Maar wat moet dat moet.
Net als dat ik de zomervakantie inkorten zwaar rot vindt (gescheiden, dus ik kijk enorm uit naar 3 weken mijn kinderen hebben), maar ook daar: dat is een individuele behoefte en nu staat dan toch de samenleving voorop. Er moet wat gebeuren... het aantal positieve tests lopen per dag op en dit verlangt onmenselijke inspanning van de zorg. Niet oke.
bigone schreef:Djinnie zo is het, iedereen betrekt logischerwijs alles op eigen leven en werk maar er is iets groters dat nu gewoon voor gaat.