Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:27

Wat voor soort hoofdpijn hebben/hadden degene die positief zijn/waren?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:42

Zware hoofdpijn aan de voorkant van het hoofd. Normaal heb ik dat ook als ik ongesteld ben. Dacht ook eerst dat het daarvan kwam maar deze hoofdpijn duurde 2 a 3 dagen en ibuprofen gaf maar korte tijd wat verlichting.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:46

naomiiiii schreef:
Wat voor soort hoofdpijn hebben/hadden degene die positief zijn/waren?

Dat is niet te omschrijven.
Ik ben bekend met spanningshoofdpijn, hoofdpijn door spierpijn, chronische hoofdpijn en migraine maar deze hoofdpijn? Dit is met niks te vergelijken. Eigenlijk wist ik alleen aan de hoofdpijn al dat ik corona zou hebben :o
Ik denk dat ik liever een migraine aanval heb dan dit (al roep ik dat vast weer andersom als ik een migraine aanval krijg :') )

Ik sport 3 tot 4 keer in de week, eet enorm gezond, heb wel wat overgewicht door medicatie maar ben verder niet ongezond. Ik heb het heel zwaar gehad.
Op 4 oktober plofte ik op de bank neer met enorme hoofdpijn en uitgeput alleen maar omdat ik mij omgekleed had om te gaan sporten. Op 6 oktober heb ik getest en op 7 oktober kreeg ik een positieve uitslag, maar ondertussen zijn wij meerdere keren bij de huisarts geweest om de saturatie te testen en was er 7 oktober nog contact met de huisartsenpost om een ambulance te laten komen.
Wij wisten al lang dat ik corona had, het was voor 99% zeker.
Ik heb ook enorme koortsaanvallen gehad en ben nu uit mijn hoofd gezegd 9 dagen koortsvrij.
Ik lig nog 80 procent van de dag op bed en probeer wel steeds wat langer of vaker uit bed te zijn.
Ik ben nog steeds enorm uitgeput en heb nog steeds aanvallen van kortademigheid.
Ik ga binnenkort starten met coronarevalidatie op aanraden van mijn huisarts.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:46

Niet te harden hoofdpijn. Zelfs 1 van de redenen dat ik me weer heb laten testen, want dat had ik de eerste keer ook.
Platleggen, met maximaal pijnstillers houd ik het net vol om wat entertainment te hebben aan mijn mobiel. Gelukkig is het niet constant, maar aanvalsgewijs.

Dat plat liggen is alleen niet zo lekker voor het benauwd zijn.

Ik wacht nu op de boodschappen. Die worden morgenavond bezorgd haha. Nee grapje, om aan te geven hoeveel ik doe.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:55

Hmm de hoofdpijn is dus echt geen pretje! Nu heb ik zelf last van spanningshoofdpijn en wel een aantal keer een fikse voorhoofdsholte ontsteking gehad ( en die vindt ik al vrij pittig) en maanden lang hoofdpijn door een hersenschudding waar pijnstilling ook niet echt tegen hielp.

Zou het te vergelijken kunnen zijn met een voorhoofdsholte ontsteking? Ik kan dan al niet meer staan en wat doen en ben enorm duizelig en vermoeid. Ik vindt dat naast oorpijn de meest vervelende pijn die je maar kunt hebben. :')

@raket zou het nog helpen om op je buik te gaan liggen? Althans ik zie dat ze dat in het ziekenhuis ook doen weet niet of het daadwerkelijk verschil maakt...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:59

Ik ben er ook duizelig bij inderdaad.

Op je buik dan lig je aan de beademing, zo erg is het nog niet. Ik heb ook astma, dus moet eigenlijk wel wat omhoog. Maar zo is het wel te doen hoor. Beetje cabaret luisteren, niet te grappig, want van hard lachen moet ik hoesten. Keuze genoeg in ieder geval haha.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:15

raket schreef:
Ik ben er ook duizelig bij inderdaad.

Op je buik dan lig je aan de beademing, zo erg is het nog niet. Ik heb ook astma, dus moet eigenlijk wel wat omhoog. Maar zo is het wel te doen hoor. Beetje cabaret luisteren, niet te grappig, want van hard lachen moet ik hoesten. Keuze genoeg in ieder geval haha.

Wel vervelend want dan kun je echt niks... Ik kan inderdaad met een voorhoofdsholte ontsteking al geen beeldscherm zien of letters. Vroeger liep ik ermee door maar nu blijf ik echt wel in bed ermee. Dan wil ik mij niet eens voorstellen hoe dat met corona gaat.

Ik zou de hele dag denk ik slapen en beetje muziek luisteren mocht het zo zwaar worden.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:23

Hier vandaag een test gehad, viel me alles mee.

Ik lig met hoge koorts in bed, ik was met mijn moeder en de kinderen een paar dagen weg. Zij kreeg vandaag een positieve uitslag :(

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:28

Hier ook Corona patiënt, gelukkig heb ik (tot nu toe) een hele milde variant die goed uit te zitten is. Voornamelijk wat verkouden & spierpijn :+
Maargoed, toch echt een positieve test en die kwam ook niet echt als en verrassing; mijn vriend & broer zijn vorige week al positief getest.

Ik zit dus ook al sinds zondag in quarantaine dus gelukkig de besmetting niet meer doorgegeven.

Hun besmetting komt van de laatste wedstrijd of training van hun sport, coach & een ander teamlid zijn inmiddels ook positief getest. Een tikkeltje ironisch, want nu is het uiteraard allemaal dicht :+

Maargoed! Hopelijk blijven de klachten mild en zijn we er zo weer vanaf, dus wij zitten braaf allemaal binnen :)

Beterschap voor iedereen hier! Lees toch ook wel flink wat mensen die er echt goed ziek van zijn: hopelijk knappen jullie snel op! :(:)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:08

Kan me inmiddels ook bij dit topic aansluiten. Bron is waarschijnlijk op mijn werk geweest (zorg voor coronapatiënten en snap sowieso niet waarom we geen betere mondmaskers (mogen) dragen zoals bij de eerste golf). Ben er flink ziek van helaas, uitslag verbaasd me niets.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:22

Toch gek dat ik negatief ben getest, want ik had vorig weekend ook echt een niet te harden hoofdpijn. Waar ik echt niet goed van werd en soms gewoon wakker van werd. Paracetamol hielp alleen het aller scherpste randje eraf te halen, maar kon de pijn niet wegnemen. Oh wat naar vond ik dat.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:24

De hoofdpijn die ik had was drukkend. Alsof mijn hoofd elk moment uit elkaar kon ploffen en alsof er iemand van 100kg op mijn hoofd zat. Het zat aan de voorkant maar ook aan de achterkant en straalde uit naar mijn nek. Vooral als ik weer een koortsaanval kreeg. Die kreeg ik meestal s,avonds met ongeveer 40 graden koorts.

Toen de koorts weg was, was ook mijn hoofdpijn weg.

Sterkte en beterschap iedereen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:27

Ik heb normaal regelmatig hoofdpijn maar in de week dat ik “ziek” was en positief was had ik juist geen hoofdpijn. Mijn hoofd en holtes voelde juist heel erg hol. Alsof mijn neus niet meer mee deed en niet van mij was ( ik rook ook niks meer dus voelde echt vreemd) alles voelde hol. Geen druk in het hoofd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:34

Las net van een burgemeester, getest want ziek , negatief. Word nog zieker en nog een keer getest, positief

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:47

Zoon van onze manager was op dag 6 van quarantaine getest, partner was positief. zoon van manager negatief, toch quarantaine uitgezeten, werd op dag 10 verkouden en ja hoor toen wel positief

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:19

@Zebrastreep Dankjewel!

@Naomi Ik heb hoofdpijn op mijn slapen, met een paracetamol op is het nog steeds pijnlijk maar kan ik het wel hebben. Als ik het zo lees een stuk minder heftig dan wat andere dames. De symptomen lopen zo uiteen!

Wat erg MDH, ik hoop dat het revalidatietraject je weer op de been gaat helpen, het klinkt afschuwelijk.

Jij ook sterkte raket. Hier ben ik tussen het slapen door the big bang theory aan het kijken. De lachband lacht voor mij, dus ik kan apathisch naar het scherm kijken :+.

Alle nieuwe gevallen: take care, doe rustig aan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:35

Ik had de eerste dag hoofdpijn die leek op hoofdpijn door ongesteldheid. De rest van de dagen heb ik geen hoofdpijn gehad, maar wel veel paracetamols geslikt tegen de koorts, dus dat kan ook de hoofdpijn hebben verminderd.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:43

Mijn hoofdpijn was zoals de mensen hier omschrijven een hel.
Ik zat op het terras ( we hebben het over begin maart) in de zon op de piste, ik dacht dat het van de volle zon was dus ben terug naar het appartement gaan boarden.
Halverwege de piste misselijk en vlekken zien van de hoofdpijn. Ik had maar 1 biertje op, misschien verkeerd gevallen?
Terug in het appartement paracetemol genomen en net een lauwe warme doek op mijn hoofd in een pik donkere kamer gaan liggen. Echt gehuild van de hoofdpijn. Gelukkig vrij vlot in slaap gevallen en na 3 uur wakker geworden, kop soep gedronken en daarna 13 uur achter elkaar verder geslapen.
Hoofdpijn was toen te doen met paracetemol, maar ook de hele rit uit Oostenrijk naar huis heb ik geslapen.
Thuis in quarantaine gegaan, 5 dagen forse koorts gehad en daarna weer kiplekker behalve een vieze smaak wat het enige was wat ik proefde en rook := een beetje zoals een wortelkanaalbehandeling bij de tandarts ruikt, die geur als smaak.
Hoesten en benauwdheid waren door de vermoeidheid niet echt opvallend.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:16

Hier komt de smaak langzaam aan terug. Geur is nog steeds minimaal, ik ruik geen rook, ideaal wel :+

Wel nog steeds hoofdpijn. In vlagen komt het en dan ebt het weer weg.

Verder gisteren wederom door de huisarts gezien ivm de enorme druk op de borst. Moet doorgaan met naproxen slikken. Het haalt de scherpe randjes eraf, maar daar is dan ook alles mee gezegd :(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:36

Earth schreef:
Toch gek dat ik negatief ben getest, want ik had vorig weekend ook echt een niet te harden hoofdpijn. Waar ik echt niet goed van werd en soms gewoon wakker van werd. Paracetamol hielp alleen het aller scherpste randje eraf te halen, maar kon de pijn niet wegnemen. Oh wat naar vond ik dat.

Dat had ik ook die erge hoofdpijn
getest en toch negatief..

was ook maar 2 dagen die koppijn. Geen stem meer erna en flink neusverkouden geen koorts wel gewoon smaak en geur. 2 weken klachten gehad. Zo blij dat het geen corona was.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:37

Christiene schreef:
Earth schreef:

Dat had ik ook die erge hoofdpijn
getest en toch negatief..

was ook maar 2 dagen die koppijn. Geen stem meer erna en flink neusverkouden geen koorts wel gewoon smaak en geur. 2 weken klachten gehad. Zo blij dat het geen corona was.

Bij mij was de hoofdpijn ook 2 dagen, en zo ineens trok het weg. Heel apart. Ik voelde het ook gewoon weg trekken, wat was dat een opluchting zeg!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:48

Afgelopen week wel stekende hoofdpijn gehad (dus voordat ik getest ben en typische klachten kreeg). Weet het aan het continu in isolatie staan op mijn werk maar misschien teste ik toen ook al positief. Who knows.

Anderen die ook last hebben van huiduitslag (in het gezicht?) Heb het bij mijn patiënten niet gezien maar ik zit helemaal onder...

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:04

Ik meld mij ook, dinsdag positief getest. Bron was zeker weten mijn werk en helaas ook al 2 patiënten verloren afgelopen week eraan. De eerste dagen dacht ik er goed vanaf te komen. Ik had vooral hoofdpijn en wat andere hele lichte klachten. De hoofdpijn werd echter in de loop van de week steeds erger en inmiddels ook koorts en benauwd. Hopelijk knap ik snel weer op want op mijn werk wordt de reguliere zorg steeds verder afgeschaald om op te schalen voor corona. Iedereen is hard nodig dus het is extra vervelend om thuis te zitten. Ik ben er echt niet goed in :n

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:05

Lichte huiduitslag in het gezicht, vooral rond de ogen, maar mijn eczeem op mijn armen speelde zo erg op dat de huid helemaal ontstoken was en een week later begon het in mijn knieholtes.
Van dat laatste heb ik normaal alleen last van als het een erg zweterige zomer is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:22

Pascalle90: naar zeg! Weet je ook wat de reden is dat je besmet bent geraakt, of er ergens veiligheidsmaatregelen zijn die niet goed genoeg werken bv? (Lijkt me ook nuttig voor de werkgever om te zorgen dat er niet nog meer mensen uitvallen.)