4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:40

Blue_Eyes, gefeliciteerd met je moeder *\o/* Dat is wel een cheatday waard ja :D
Kan je je handen ook trainen? Ik weet dat bij problemen met handen en beweging en doorstroming ook nog wel eens wil helpen om in een bak met rijst te wroeten.

Castilja, lekker begin van de ochtend ook jij.

Joanne, mijn vriend weet wel dat ik er op let en houdt hij wel rekening mee. Zo zorgt hij altijd dat er groente bij is voor mij. Maar is vooral vervelend omdat ik graag vooraf exact in plan wat ik eet en dat nu niet weet :') Als ik hem nu ga vragen wat hij gaat koken, dan laat hij mij beslissen wat we gaan eten en is juist zo lekker om eens dagje in de week niet zelf te hoeven bedenken :+

Kimmie25501

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:10

Blue Eyes, ik snap wel dat je dan niet zo graag zwemt. Zou het eventueel uitstraling kunnen zijn? Daar heb ik soms ook last van bij zwemmen.

Dilan, hoe gaat het verder met PBP? Zo te lezen weer lekker aan het opstarten na je vakantie :D

Lino, hahaha je 2000 is heel knap! Balen dat je niet tevreden was over je training. Dat verschilt een beetje per dag. Vaak plan ik het wel ongeveer van tevoren in, maar niet exact. Dat is wel een goede tip inderdaad, kan ik een stuk beter gaan doen!

Leoni, wauw je ziet er echt super uit!

Joanne, ik haal het beleg zelf ook niet haha. Maar aangezien het er toch is, geniet ik er maar van.

Aight, succes bij de diëtist! Heel goed dat je daarheen gaat.

Castilja, grotendeels niet inderdaad, omdat ik nog thuis woon. Het nadeel is dat een knop geen letterlijke knop in je hoofd is die je om kan zetten. En als je zo vaak hoort dat je er heel goed uit ziet, is het soms heel lastig om er 100% voor te gaan. Maar ik doe er echt wel heel hard mijn best voor. Chocola zit erin, omdat ik daar nog heel veel van had gekregen voor mijn verjaardag. Dat eet ik (iig probeer ik) gedoseerd op.

Oké jongens ben net begonnen aan een bijleespost, maar nu heb ik geen zin meer :') Ik heb net namelijk ook al een enorme post in het boekentopic gemaakt. Ik beloof jullie dat later de rest komt!

Gisteren ben ik gewoon weer een keer streng geweest. Ik heb niet zo snel toegegeven en ben er gewoon weer vol voor gegaan. Ik kan het dus wel :D
O: kwark met blauwe bessen, krokante muesli noten en bloemenhoning. (331)
T: volkoren cracker met hummus en cherrytomaatjes. (139)
L: ijsbergsla, komkommer, verse tomaat, paprika, tonijn, olijven, olijfolie, balsamicodressing, rozemarijn en peterselie (die twee laatste trouwens echt geen aanrader om hierdoor te doen :r ). (346)
T: volkoren beschuit met halvarine en hagelslag. (159)
T: appel en pruim. (120)
T: notenmix ongezouten. (195)
A: hete bliksem. (544)
T: confetti en mini stroopwafel. (122)
B: 1000 stappen en 15 minuten rugoefeningen.
totaal kcal: 1956.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:09

@Linoleum: In Crossfit zijn de Rehband sleeves erg populair.
Jaa normaal volg ik alles qua wielrennen wel, maar nu is het lastig qua werk. En mijn favorieten doen niet mee. Tour de Tietema kijk ik ook! Echt leuk! Volgende hem tijdens zijn carrière altijd al wel, maar dit doet die echt leuk.
Lekker bezig weer qua wandelen en je deadlifts :)

@Blue eyes: Gefeliciteerd! En gewoon genieten dan vandaag :)

@Joanne: Mwah veel beter nog niet echt. Opzich met cleans voelde ik ze niet, maar met front squat wel. Maar die doe ik dan ook wel flink diep.
Prima lijstje en lekker bezig met bewegen ! Hopelijk heeft ze je niet helemaal volgestopt XD (dat doet mijn oma altijd, of ze probeert het iig)

@Kimmie: Ah geeft niet, soms is het ook echt veel werk XD
Goed bezig!

--------------------
Ik had weer een zelfde dag als gisteren. Redelijk druk op het werk, snel naar huis, omkleden, eiwitshake erin en dan richting training wandelen. Training was wel mooi. Heb wel de laatste 2 dagen opeens hoofdpijn tijdens de wod. Denk dat het komt door te weinig drinken. Heb denk ik 2 glazen water op en 300 ml eiwitshake ( de hele dag). Daar ga ik morgen even op letten.

Lijstje:
O: Havermout met blauwe bessen, frambozen, banaan, whey en pindakaas
L: Griekse yoghurt met blauwe bessen, appel, whey, kaneel, chocopasta, pindakaas en lijnzaad
T: eiwitshake
A: 2 wraps met kip en tomaat
T: Magere kwark met perzik, lijnzaad en pindakaas

Totaal 2197
B: 8 uur horeca, 1 uur wandelen en 1 uur Crossfit.

Mijn lijstjes beginnen wel redelijk eentonig te worden deze week XD Gelukkig za/zo/ma vrij dus dan heb ik wat meer tijd om andere lunches te proberen :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:52

Kimmie, ik zag je gigantische bijleespost in het boekentopic, dus snap dat je geen zin had om dat hier ook nog te doen :') En goed om van jezelf te merken dat je het dus wel kan inderdaad!

Leoni, die Rehband sleeves ga ik even onthouden! Dankje :D En niks mis mee om elke dag zelfde lijstje te hebben. Doordeweeks zijn mijn lijstjes ook vaak hetzelfde. Ik zou als ik jou was inderdaad meer letten op je drinken, is wel erg weinig natuurlijk.

Gisteren was een rustige dag, geen sport en 's avonds dus bij mijn vriend. Wel nog netjes mijn 10K stappen gehaald, ik had 's morgens al een uur gewandeld.
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: 2 cracotte met pesto-kaasdip, wortels met hummus, 2 gekookte eieren
A: gemarineerde pangafilet, aardappelkroketjes met mayonaise, salade
Totaal 1.959 kcal
B: 10K stappen

Vandaag weer begonnen met kort rondje wandelen. Vanmiddag na werk weer sporten. Momenteel wordt een nieuw schema voor me gemaakt, dus zal met paar dagen daar wel mee kunnen beginnen.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:51

Linoleum: Wat lief dat hij daar zo erg rekening mee houdt en je zelfs wil laten kiezen <3 maar een keertje niet bedenken wat je gaat eten is inderdaad wel eens goed, even de controle loslaten.
Maar zo te zien heeft hij heerlijk voor je gekookt en ben je alsnog goed uitgekomen, mooie lijst!
Hopelijk gaat je nieuwe schema je goed bevallen en helpt het je wat verder te komen.

Kimmie: haha, bijlezen is inderdaad ooit een heel werk maar je bent al een heel eind gekomen.
Knap dat je je zo hebt herpakt, super! Een mooi gevarieerd lijstje, ga zo door!
Ik zou het erg jammer vinden voor je als je een keer de motivatie verliest omdat je door de slechte dagen waarschijnlijk niet heel hard vooruit gaat maar wel heel fanatiek bezig bent met bewegen en in de sportschool. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar ik denk dat je het wel snapt.

Travel_me: ah oliebol, balen van je knie! Ik denk dat volproppen met eten ook wel een beetje oma eigen is :') maar gister ben ik met alleen een spritskoekje kunnen ontsnappen (dat klinkt alleen wel erg onaardig, het was wel heel gezellig _O- ).
Oei, dan heb je wel wat te weinig gedronken idd. Ik probeer het aantal glazen water wat ik op een dag drink altijd bij te houden in MFP zodat ik er bewust mee bezig ben. Op kantoor heb ik dan ook wel alle tijd om veel te drinken. Heb altijd een half liter fles bij die ik twee keer leeg probeer te drinken op een dag. Dat zal bij jou op het werk wel anders zijn.
En ik blijf het zeggen, wederom weer een lekker lijstje! Dat eentonige herken ik wel een beetje bij mezelf haha.

O: 200 gr magere kwark, 30 gram havermout, 10 gram whey
T: paprika
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet
T: Barebells reep (Linoleum, je hebt helemaal gelijk deze was echt lekker! Zat er ook enorm vol van)
A: rodekool stamp met jus, kipschnitzel
T: 200 ml magere yoghurt, sprits koekje

B: uurtje racefiets, kwartiertje normale fiets

Nou nog twee drukke dagen werken en dan is mijn collega volgende week weer terug van vakantie. Dan heb ik wel nog wat afspraken staan die ik afgelopen weken vooruit heb geschoven door de drukte maar daarna hopelijk weer wat rustiger aan en wat meer tijd om echt te gaan sporten! :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:56

@joanne oooh dan kan je daarna weer een beetje energie overhouden voor sporten! Ik heb nog nooit van een barebells reep gehoord. Maar die zijn dus wel aan te raden?

@linoleum Laat jij je schema vaak herijken?

@travel_me met sporten verlies je ook nog eens extra vocht, even opletten inderdaad!

@kimmie jouw lijstje klinkt echt super zo!! Ik hoop dat je een balans kan gaan vinden in ''strenger zijn voor jezelf'' en gewoon genieten!

----------------------

Nou mijn diëtisten-update :')

Het was echt een superlieve meid met gewoon een gedegen opleiding (harde eis van mij) want zelf heb ik inmiddels ook wel wat kennis vergaard en vanuit mijn studie wist ik ook al een hoop. Maar conclusie wordt wel om even het kcal tellen los te gaan laten (compenseren - te hoog schieten en weer overcompenseren) en proberen een ''gewoon'' ritme aan te wennen met ontbijt, tussendoortjes, lunch, dinner. Dat is voor mij al anders want normaal hield ik me op werkdagen aan lunch & dinner. Maar in het weekend had ik dan vaak 3 dagen nodig om weer terug in mijn ritme te komen en at ik super onregelmatig.
Verder heb ik wat plannen om sociale activiteiten te tackelen (niet de activiteiten, maar het onregelmatig en ongezond volproppen) zoals overal standaard een glas water bij drinken, een soort limiet afspreken met mezelf etc. (ik heb een huisgenootje ook ingelicht over mijn dietistenafspraak, wat ik wel spannend vond, maar hij vond het onwijs leuk om te horen hoe en wat. En dat geeft mij ook een extra stok achter de deur).

Ik denk dat ik dit weekend nog kcal ga tellen, en vanaf maandag daarmee stop. Wil nog wel actief blijven in het topic :) De sfeer is gewoon fijn.

O: mango
L: hasselback potatoes (een zwakte van mij is vallen voor van die grote afprijzingen :o )
A: tomatenrisotto met spinazie en feta
T: stokbroodje met knoflookboter & 3 glazen wijn
Totaal: 1788
Beweging: vanochtend half uur gaan wandelen (je hebt me geinspireerd Lino!)

Geen toplijstje qua invulling (verre van), maar kan er vandaag wel van genieten :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:01

Ik ga maar gewoon verder waar mijn bijleespost gisteren stopte :')

Leoni, ik zou alleen niet zo goed weten waar ik met mijn moeder over moet praten. Ik kan haar moeilijk verbieden lekkere dingen te kopen; daar zou de rest van mijn gezin ook niet erg blij van worden. Verder koopt ze echt wel gezonde producten voor me, alleen niet alles; wat ik ook begrijp. Gerookte zalm bijvoorbeeld oid is natuurlijk ook erg duur en dan begrijp ik dat ze dat niet wil kopen. Ondertussen hebben we gelukkig al wel heel veel fruit en gezonde producten in huis en eet ze nu zelfs zelf kwark. Dus het gaat wel vooruit op dat vlak.
Poe dat klinkt wederom als een zware maar wel hele lekkere training! Ah wat balen van je knie! Met sporten verlies je natuurlijk ook nog vocht, dus goed dat je er even op gaat letten!

Aight, goed om te horen hoe het ging bij de diëtist! Wat is de reden dat je nog even doorgaat met kcal tellen? Is het niet slimmer om dat meteen los te laten en wat meer gaan leven zoals je diëtiste je aanraadde?

Castilja, zo verschrikkelijk is dat als je antwoord weg is! Goed dat je je kcal al wat hebt opgehoogd! Lekker begin van de ochtend had je.

Blue_eyes, heb je genoten? Gefeliciteerd nog met je moeder! Lastig dat je veel sporten niet kunt doen, maar gelukkig zijn er anderen die je wel kunt doen!

Lino, wat mooi die sperwer! Wat lief dat hij daar zo rekening mee houdt en je zelfs wilt laten kiezen <3 Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe schema als je hem hebt!

Joanne, ik begrijp wat je bedoelt! Gelukkig vind ik de sportschool ook erg leuk om te doen, dus ik denk niet dat ik dat ga loslaten, bovenal is het redelijk duur, dus dat zorgt ook voor motivatie.
Hopelijk kun je daarna weer lekker gaan sporten!

Gisteren lekker vrij gepland van school (ik was overigens ook vrij). Dat was heel fijn en ik heb echt even kunnen opladen.
O: havermout met halfvolle melk. (265)
L: drie boterhammen met jonge kaas, rundertong en fruitstroop. (378)
T: lichte cracker spelt met hummus en cherrytomaatjes. (151)
T: volkoren beschuit met halvarine en hagelslag. (159)
A: sperziebonen, verse peultjes, mayonaise, omelet-sausage, gebakken aardappels en ketchup. (496)
T: confetti. (86)
B: 18.000 stappen, 60 minuten fitness, 100 minuten fietsen en 60 minuten paard verzorgen (die helaas gebeten was door een ander, precies op haar zij, zodat ik niet kon rijden).
Totaal kcal: 1535.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:14

Zooo actief dagje kimmie!! Wel lekker om even al die activiteiten te kunnen doen als je vrij bent. Dat ik nog even doorga is omdat ik nog wat onregelmatige lunches gepland heb staan (voor- en nadeel van weekboodschappen), en daarbij kan ik heel lastig inschatten of dat veel of weinig is. Volgende week wil ik meer yoghurt - brood - dinner maaltijden gaan eten. Dus dan zitten er minder variabelen of iets goed/slecht is.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:07

Ik meld me ook weer.
De opening van de kunstgalerie van mijn man was een groot succes. Ik had voor de onregelmatige dagen allerlei bakjes met eten voor mezelf klaargezet zodat ik precies wist hoeveel cal wat was. Ik had zelfs een bakje met snoepjes als ik wat frustraties van 3,5 schoonouders op bezoek moest wegeten. Eten ging supernetjes en helemaal onder controle. Tot maandag, de day after, toen had ik geen plan meer. Toen moest alles opgeruimd en schoongemaakt worden en liep ik tegen een doos chocolaatjes aan. Ik heb 3 dagen nodig gehad om me weer te herpakken. Vandaag weer naar de sportschool geweest waar ik sinds 2 maanden train, daar kwam een vreemde man naar me toe om te zeggen dat hij echt al zag dat ik was afgevallen. Dat maakte mijn dag helemaal goed en gaf het setje wat ik nodig had om alles weer op te schrijven en te tellen. :) :) :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:01

Kimmie25501 schreef:
Blue Eyes, ik snap wel dat je dan niet zo graag zwemt. Zou het eventueel uitstraling kunnen zijn? Daar heb ik soms ook last van bij zwemmen.

linoleum schreef:
Blue_Eyes, gefeliciteerd met je moeder *\o/* Dat is wel een cheatday waard ja :D
Kan je je handen ook trainen? Ik weet dat bij problemen met handen en beweging en doorstroming ook nog wel eens wil helpen om in een bak met rijst te wroeten.

Waarschijnlijk niet. Ik heb aan twee handen ernstig carpaaltunnelsyndroom. Ik ben aan beide handen geopereerd maar heel veel nut heeft dat niet gehad. Nog een keer opereren weigeren ze :( en het zou vermoedelijk ook niet zo heel erg helpen, de zenuwen zijn kapot.

Bedankt voor alle felicitaties! Het was gezellig :) Jammer dat ik een broek aan had zonder zakken, anders had mijn stappenteller er heel anders uit gezien van al het heen en weer lopen om de tantes achter elkaar te voorzien van een koffietje en een taartje (en het feestbeest wat extra te verwennen) :D

Linoleum: gaaf hè, als je zo roofvogels of andere wilde dieren tegenkomt <3

Aight, klinkt als een wijze diëtiste!

Goed bezig Kimmie!

Wat fijn dat het een succes was Petra!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:02

Hey dames! Jullie gaan allemaal veel te snel voor mij, ik kan het niet meer bijhouden.

De reden van mijn afwezigheid is dat ik verliefd ben geworden, dus ben druk met hem haha.
Qua eten gaat het weer een beetje wisselend, zit de laatste dagen vaak op/boven onderhoud, omdat ik veel met hem ben en ik dan niet altijd even gestructureerd op mijn voeding kan letten. En ook omdat ik dit totaal niet zag aankomen en het ingeslagen is als een bom en me heel erg verward. Ik was namelijk eigenlijk toch wel heel comfortabel met mijn geordende vrijgezelle leventje. Dat is nu behoorlijk in de war geschopt en zorgt ervoor dat voeding plannen niet altijd even lekker gaat nu :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:05

Ahhh Jip wat fijn voor je <3 Geniet ervan!! En iedereen die verliefd is komt aan, dat is een natuurwet.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:33

Joanne, ja het is echt een schat van een vent <3 hij wil zelf ook wel wat kilo's kwijt, maar het is een beer van een vent en met beetje opletten en sporten is hij met twee maand z'n vet kwijt en z'n lichaam nog breder qua spieren.
Fijn dat de barebells reep je beviel! En ook heel fijn dat het bijna weer wat rustiger is met werken.

Aight, dit was eerste keer dat iemand anders dan de sportschool of ikzelf een schema had gemaakt. Heb deze sinds januari en heb er nogal lang mee gedaan door corona. Maar mijn bedoel is om het elke drie maand ongeveer aan te laten passen.
Ik zou juist zoveel mogelijk mensen vertellen dat je naar diëtist bent geweest en bezig bent met je voeding en dus minder wil drinken. Vertel ze hoe het gaat en dat het goed gaat en krijg complimenten! Dan is het ook steeds makkelijker vol te houden :D

Kimmie, ik zal laten weten wat voor schema ik heb straks. Kan nog wel paar dagen duren, geen haast :D
En inderdaad druk bezig geweest gisteren. Heerlijk! Inmiddels weer wat beter met je paard?

Petra, wat leuk dat de opening zo'n succes was! En knap dat je het eten zo goed voorbereid had. En je hebt je weer opgepakt, dus dat is ook z'n complimenten waard *\o/*

Blue_Eyes, vervelend dat er waarschijnlijk geen verbetering meer in zit :( Dan gewoon lekker blijven wandelen. Ik hou zelf ook ontzettend van wandelen en je verbrand er net zo goed kcal mee.
Ik wandel wel veel in het bos ook en ben daar wel gewend om vogels en wild te zien. Maar dat was midden in de binnenstad vlakbij het station, heel bijzonder om daar zo een sperwer te zien zitten. Eén van de redenen waarom ik er zo van hou om 's morgens vroeg te wandelen <3

Maanlicht, ik zag het al op je insta! En zo te zien zetten jullie elkaar wel flink aan het werk qua sporten, dus lekker dat eten loslaten en genieten van elkaar. Het is je zo gegund ook <3

Ik heb weer heerlijk gesport vanavond. Ik ben echt blij hoe lekker het gaat. Elke ochtend echt zin om te wandelen als ik uit bed komt en vier keer per week naar sportschool en dat ook zonder tegenzin. Hopelijk blijf ik dit zo volhouden!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:15

@maanlicht; Geniet lekker van het verliefd zijn. Mijn man en ik zijn na 23 jaar nog steeds blij met elkaar, ik zou hem niet meer willen missen.

@linoleum; Wat sportief! Heb je een sportmaatje? Ik ga zelf 3 a 4 keer per week naar de sportschool maar vind het samen met mijn man een stuk gezelliger dan in mijn eentje.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:41

Haha nee ik vind samen sporten echt verschrikkelijk :') wil lekker m’n eigen ding doen met heel hard m’n muziek op. Klets best vaak tussendoor eens met eigenaar, trainers of andere klanten, maar verder niet. Ben wel eens samen met vriendin gegaan, maar merk dan toch dat ik afgeleid word en vind ik niet fijn.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:09

@Linoleum: Ja precies! Drinken is echt iets wat ik moet leren, want dat zit er van nature erg weinig in helaas.
Fijn dat er een nieuw schema komt! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen en of je hiermee weer je vooruitgang gaat boeken :)

@Joanne: Hahah ja zeker oma eigen XD Qua drinken is het inderdaad voor mij lastig. Gewoon omdat we vaak druk bezig zijn en je dan niet denkt aan drinken.
Prima lijstje!

@Aight: Ja klopt, al valt dat bij mij wel mee. Misschien was het ook wel wat anders, want vandaag heb ik niet meer gedronken, maar geen last.
Ben heel benieuwd hoe je het niet calorieën bijhouden gaat ervaren :)

@Kimmie: AH oke, ik had vooral het idee dat ze geen gezonde dingen voor je wou halen, maar misschien had ik dat verkeerd begrepen.

@Petra: Welkom terug!

@Jip! Heel leuk voor je!!! Ik zag inderdaad al een paar keer dezelfde jongen voorbij komen op Insta :)
Eerst maar even wennen aan deze nieuwe situatie, dan komt het eten vanzelf wel weer :)

--------------------------------
Niet zo'n hele lange post met reacties gemaakt, maar heb het vandaag erg druk.
Lange dag gewerkt met een nieuwe stagaire en een meisje die op gesprek kwam voor een stage. Dat gesprek verliep niet top, maar oké.

Daarna snel richting trainen en wel heerlijk getraind. Wel nog last van mijn knie, dus daar rekening mee gehouden. Wel echt uitgelachen XD We moesten handstand push ups doen tijdens de wod. Nou had ik die nog nooit gedaan, maar ben niet bang voor een handstand. Dus oefenen met meerdere kussens onder mijn hoofd. Dat ging wel, maar daarna haalde coach stiekem eentje weg (uiteraard zag ik het, maar dacht ach joh ik probeer gewoon.) Tsja toen kwam ik niet meer omhoog, dus hoorde coach aan de andere kant vd vloer lachen en roepen: Leoni mis je iets XD Hahah ja banketstaaf XD Maar wel goed, wordt toch iedere keer uitgedaagd weer :)
Ook kreeg ik op mijn flikker dat ik echt sterker moet worden en ring rows veel dieper doen.
Vergeleken met anderen doe ik het al diep, helemaal omdat ik het net doe.. Maar blijkbaar merkt die dat ik fanatiek ben en probeert die zo te pushen. Wel fijn vind ik :)

Mijn lijstje klopt niks meer van. Het regende erg hard en dus had ik mijn lunch thuis laten staan... Ook was ik vergeten de dop goed op mijn shaker te doen...En ja toen vloog de helft door de lucht.. Echt janken XD

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:43

Hahahaha Travel ik moet zo lachen om je manier van schrijven :') Trainers die door hebben dat je een bikkel bent en die je dan motiveren zijn top. Was je lijstje wel oke nog? Beetje goede vervangers kunnen eten?
Jip, wat heerlijk voor je! Ik had op insta ook wel dingen voorbij zien komen maar even niet direct de link gelegd dat dat relatiemateriaal voor je was so to speak, maar wat fijn! Echt heel leuk. Lijkt me heerlijk om een relatie te hebben met iemand die ook in Fitness zit; hoef je ook niet constant uit te leggen dat je gezond wil eten blabla. Zou lekker van die eerste weken genieten hoor, you deserve it :D
Kim, je had dit al een tijdje terug gepost als reactie op mij maar ik wilde toch nog ff reageren. Ik weet dat er geen knop in je hoofd bestaat die je aan/uit kunt zetten wanneer je wil, maar ik geloof wel in wilskracht. Je lijst van vandaag is super netjes (en veel bewogen, nice!) en eens in de zoveel tijd een beetje cheaten is natuurlijk gewoon een must. Wat is trouwens confetti, is dat ook een soort chocola? En is je voorraad al bijna op? (Hoeveel heb je gekregen dan, voor je verjaardag :') )
Lino ik snap precies wat je bedoelt met die zin om te bewegen, ik heb het ook en hoop dat het nog heel lang blijft :D Zo fijn.

Ik had vandaag een rustdag en weet dat het goed is om te nemen, maar werd er niet per se heel blij van. Was wel echt nodig; mijn hele rug zit vast, ik merk echt dat ik nog een newbie ben wat krachttraining betreft want mijn lijf gaat nu een beetje protesteren. Ik kijk het even aan, misschien is het gewoon spierpijn en anders zoek ik echt even iemand met een opleiding/enigszins verstand ervan op.
Lijstje is raar. Ik heb twee dagen echt ongezond gegeten (wel ingepland) maar had niet echt honger vandaag daardoor.
Ontbijt: Havermout, 10 gram chiazaad, 100 ml amandelmelk, 10 gram whey
Tussendoor: Handje 'Kinder cereal'
Lunch: 5 Vezelrijke crackers met 60 gram groentespread
Tussendoor: Eiwitreep, plak 30+ kaas
Avondeten: Miso soup, vegan shoarma (bij de Jumbo gehaald, aanrader!!) met tzatziki
Na het eten: 2 Pakjes kleine rijstwafeltjes met magere filet americain, zoete puntpaprika
Beweging: Uur fietsen

Ben morgen vrij van stage dus duik lekker een ochtendje de sportschool in; half uurtje loopband en dan legday. <<)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:33

Hahah Ja dat denk ik ook. Ik kom natuurlijk ook super vaak (en train 4 vd 5 dagen bij dezelfde trainer). Soms denk ik: Hallo! Maar ik doe het echt beter dan anderen. Maar blijkbaar ziet die dat ik nog veel meer zou kunnen bereiken en is die daardoor voor mij strenger ofzo. Wel tof!

Nee mijn lijstje was niet top meer. Ik koos eerst voor een tosti met banaan en pindakaas. Prima, maar daarna had ik echt nog honger, dus ook nog een deel omelet op en paar snoepjes. Vandaag maar weer streng zijn en mijn lunch meenemen.

Herkenbaar van die rustdag! Ik heb er vandaag 1, maar het liefst zou ik vanavond gewoon gaan. Normaal ga ik dan ook een flink stuk wandelen, gewoon omdat ik wil bewegen, alleen nu moet ik verstandig zijn (en ga deze week 6x trainen)
Hmm lastig dat je lijf protesteert even. Heb je een foamroller? Anders kun je je spieren een beetje losser maken. Spierpijn zou niet gek zijn natuurlijk. Heb ik helaas ook nog wel last van (nu bijvoorbeeld in mijn schouders).
Plus even wat rekken en strekken kan ook helpen. Niet maximaal natuurlijk, maar gewoon klein beetje rek op alles.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:54

Er ligt een foamroller in de sportschool dus ik ga die vandaag even in mijn training verwerken aan het einde :) Ik heb als ik doordeweeks sport een heel strak schema omdat ik max 75 minuten heb, daarna moet ik door naar stage. Goed voor mijn lijf zorgen qua opwarming/cooling down en stretchen schiet er dus helaas een beetje bij in. Denk dat ik zo'n foam roller gewoon zelf aan schaf zodat ik het thuis kan doen.

Het is heel leuk als je meer gepusht wordt door je trainer! Ik trek het alleen niet bij iedereen; had ook een keer een vrouw die me echt te hard aan het werk zette (geen rust, door blijven beuken beuken beuken) en toen raakte ik enorm geïrriteerd omdat het echt de grens over ging van pushen :+ Maar zo klinkt jouw trainer gelukkig niet hahah. Hoe is het nu trouwens met je knie?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:08

Ja wel slim! Is niet echt duur en ik vind het zelf wel echt helpen :)
Nee zulke mensen kan ik ook slecht hebben. Maar deze zegt het een beetje streng, maar wel met een lach. En ik zie dat hij het bij maar een paar doet. En dinsdag gaf ik aan dat ik last van mijn knie had, toen moesten meteen de gewichten eraf. Dus ja op een positieve manier dus :)

Mijn knie doet nog steeds zeer. Denk zelf dat het de aanhechting van mijn hamstring is, want het zit in mijn knieholte en hamstring is ook pijnlijk. Deze rustdag is dus wel gewenst (gaat iedere dag wel wat beter). Kan alles wel, maar bij overstrekken en bij ver buigen voel ik het

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:15

Leoni, je kan het jezelf wel aanleren. Ik kon eerder ook gerust 's avonds bedenken dat ik de hele dag nog geen druppel gedronken had. Maar tegenwoordig red ik het makkelijk. Ik begin 's morgens als ik uit bed kom gelijk met een groot glas water. In begin even iets waar je echt aan moet denken, maar komt vanzelf dat je wakker wordt en dorst heb. Ik drink zeker 3/4 grote bidons leeg, dus zit makkelijk op 2,5/3 liter water per dag.
Wel lekker dat je zo gepusht wordt om jezelf te verbeteren, los van of je ten opzichte van anderen het goed doet of niet. Zo hoort het natuurlijk ook. En lekker genieten van je tosti, omelet en snoepjes, vandaag wel weer gewoon eten :D

Castilja, je kan op een rustdag natuurlijk ook altijd gewoon gaan wandelen. Niet intensief voor je spieren, maar wel even beweging. Al was het daar gisteren niet echt weer voor. En zeker een foamroller aanschaffen dan! Zooo fijn om te doen, ik eindig elke training met de foamroller en het is even pijnlijk tijdens het rollen zelf, maar heb er zoveel profijt van.

Mijn 'week' is weer voorbij. Afgelopen week gemiddeld 1.858 kcal gegeten per dag. Daarmee ben ik 600 gram afgevallen, dus ik ben tevreden! Blijf komende tijd mooi doorgaan met dit aantal en als ik weer rond de 68/67 kg zit, ga ik wat omhoog en meer focussen op spieren opbouwen.

Lijstje gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey cripsy, cruesli chocola
T: 2 cracotte met brie, 2 gekookte eieren
A: bloemkool met geraspte kaas, aardappelbolletjes met mayonaise
T: cliff bar
Totaal 1.797 kcal
B: 7K stappen, uur krachttraining

Vanmiddag heb ik digitale vrijmibo van het werk, maar wil ook na werk nog sporten. Dus heb een alcoholvrij speciaalbiertje gehaald voor tijdens de borrel :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:40

ijn weegschaal is een beetje wispelturig op het moment. In de week nadat ik terug gekomen was van vakantie is de weegschaal gezakt van 82.6 naar 80.8. Maar sinds de week daarna wisselt mijn gewicht per dag, meestal ergens tussen de 81.4 en 82.6 maar het kan per dag steeds echt een kilo schelen.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:41

Aight: Ik heb nog maar één smaak van Barebells geprobeerd, de white chocolate almond, dus ik heb geen idee hoe de rest smaakt maar ik raad deze zeker aan. Ze worden gewoon bij de Albert Heijn verkocht dus als ik van t weekend boodschappen ga doen neem ik er een aantal mee!
Fijn dat je afspraak goed verlopen is. Ik denk dat het een goed idee is om wat meer tussendoortjes in te lassen. Er zijn dan ook ontzettend veel dingen die je als tussendoortje zou kunnen nemen.
Goed dat je ook je huisgenoten hebt ingelicht, lijkt me spannend maar hopelijk kunnen ze je meehelpen.
Gezellig dat je toch nog mee wilt blijven kletsen in het topic!

Kimmie: Fijn dat je begrijpt wat ik bedoelde :D en ook fijn dat je de sportschool los van het resultaat wat je wilt bereiken kunt zien. Fijn dat je genoten hebt van je vrije schooldag, verder ben je zo te zien namelijk druk bezig geweest haha top!
En een net lijstje! Al begin ik me inmiddels ook echt af te vragen wat confetti is :')

Petra: Fijn dat de opening een succes was, dan was alle voorbereiding niet voor niets! En wat slim dat bakje met snoep haha. En grappig die wildvreemde man :+ al motiveren dat soort complimentjes wel natuurlijk.

Maanlicht: Wat leuk, geniet er van <3

Castilja: goed dat je een rustdag neemt, je lijf heeft het zo te lezen nodig.
Mooie lijst zeg!

Linoleum: Super dat je wat bent afgevallen! Klinkt als een hele mooie balans. En uiteraard ook weer een hele mooie lijst :D
En slim (en lekker) bedacht voor je vrijmibo :9

Zo, volgens mij ben ik weer bijgelezen :+

_______
Mijn lijstje van gisteren:

O: 200 gr magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram gepofte spelt
T: 2 koekjes evergreen krenten
L: 2 volkorenboterhammen met runderrookvlees
A: Zalm, spruitjes en zilvervliesrijst
T: 150 ml magere yoghurt, 10 gram whey.

B: uur privéles met paard

Even getwijfeld of ik dit wel zou delen in het topic maar ik ben niet tevreden over mijn lijstje van gisteren. Wilde ’s avonds nog wat extra eten omdat ik tussendoor wat te weinig had gegeten maar was pas om 21:30 uur thuis en toen ben ik een hele tijd bezig geweest met bedenken wat ik nog wilde eten en kwam er maar niet uit.. Dus toen uiteindelijk niks meer gepakt en vervolgens als een blok in slaap gevallen :+ . Erg onrustig geslapen en gedroomd dat ik per ongeluk drie avondmaaltijden achter elkaar had gegeten ( 8)7 ?) Dus blijkbaar waren mijn gedachten er nog wel mee bezig haha.
Erg lastig en had deze dag misschien beter moeten plannen, hopelijk een les voor de volgende keer.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:38

@joanne oooh wat top dat ze die bij de appie verkopen! Hahah jouw onderbewustzijn probeert het toch wel te verwerken dat je het nog nodig had. Soms lopen dingen niet zoals gepland, en dan leer je er weer iets van.

@maanlicht wauwie gefeli, ik zag je ook wel eens voorbij komen in een ander topic, maar echt leuk dat je nu iemand bent tegengekomen waarmee je van alles kan delen. De balans komt later wel weer

@linoleum oh lekker speciaalbiertjes <3 maar goed dat je nog wel fris bent voor het sporten dan :') Ik vind het wel interessant zo'n trainingsschema.

@travel_me haha jouw trainer heeft er wel oog voor. Fijn dat zulke mensen je op zo'n moment precies kunnen aanpakken

---------------------------------
Gisteren had ik toch geen behoefte aan wijn, dus die is uit mijn lijstje geschrapt en daardoor was het een heel netjes lijstje geworden. Vandaag ging ik met een vriendin 's ochtends sporten, maar merkte echt dat ik weinig energie had (geen ontbijt gehad). Wél ben ik heel trots dat ik 3x15 squats heb gedaan (met zo'n 5 kg gewicht voor me houdend). Ik vind squatten eng, maar wil het wel graag proberen :')

Vanavond weer een huisavondje, en thanks voor jullie support mbt vertellen over diëtist, ik heb een soort angst dat mensen dan gaan denken: ''jezus wat vreet zij allemaal in d'r vrije tijd?'' of dat het gebrek aan motivatie/discipline is ''want er hoeft toch niet zoveel af''. Maar goed dat zijn allemaal drogredenen natuurlijk...

B: sportschool
O: chocolade protein pudding
L: restje tomatenrisotto van gisteren
A: iets met veel champignons want die heb ik nog erg veel haha (tips?)
T: blokje oude kaas, 4 glazen wijn

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:51

Heldere champignon-prei-ui soep is echt heerlijk, super makkelijk te maken, en geneest tevens allerhande kwaaltjes zoals brakheid en koude voeten :Y)