De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:01

Neonlight schreef:
Wat ik me dan wel afvraag, die vrouw uit Helmond was zaterdag op weg naar huis toen ze klachten kreeg. Zijn de dan 2 weken in Italie geweest? Schoolvakanties zijn maar 1 week......

Zuid NL heeft een week later vakantie.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:02

Neonlight schreef:
Wat ik me dan wel afvraag, die vrouw uit Helmond was zaterdag op weg naar huis toen ze klachten kreeg. Zijn de dan 2 weken in Italie geweest? Schoolvakanties zijn maar 1 week......

Ze hoefde dan denk ik niet persee rekening te houden met schoolvakanties? Noorden had overigens 2 week geleden vakantie

Edit: nu ligt Helmond niet echt in eht noorden zeg maar, maar goed he :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:03

Neonlight schreef:

Ik weet niet hoe het zit met kinderen qua leeftijd (of dat er kinderen zijn bij de vrouw uit Helmond), maar onder de 5 mag je ze langer meenemen.

Hier is COVID nu ook in het dorp. Gezin was in Duitsland en zijn na terugkomst gelijk in quarantaine gegaan. Moest de HA bellen voor iets anders maar kom er dus nu gewoon niet eens meer doorheen. Volgens mij is heel het dorp hier in paniek nu :+

Anoniem

Omgeving helmond had inderdaad vorige week vakantie.

Marije_jiplover

Neonlight schreef:

Incubatie tijd is 2-12 dagen volgens de faq die ik via de nos app bekeken heb.
Dus je kunt al eerder ziek worden dan pas na 2 weken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:07

Destination schreef:
MyWishMax schreef:
Dat blijkt dus ook nep te zijn. In het originele boek heet het virus anders en wordt Wuhan niet genoemd.

Als je de link van o.a. Reuters en The Independent moet geloven heet het virus wel Wuhan-400 in het boek, maar is het daar een wapen en heeft het vrij weinig met het huidige Coronavirus te maken.
https://www.reuters.com/article/uk-fact ... SKCN20M19I
https://www.independent.co.uk/arts-ente ... 64386.html

Ik ben de link kwijt waar uitgelegd wordt dat in de officiele tekst/andere druk het virus een andere naam had. Die hadden namelijk de officiele tekst / andere druk en lieten ze naast elkaar zien. Dat heb ik van de week uitgebreid gelezen. Maar goed, het maakt niet uit, het heeft inderdaad niks met het huidige corona te maken.

Memories

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:27

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:35

Marije_jiplover schreef:
Neonlight schreef:

Ah kijk, de 2 weken is dus inmiddels al achterhaald.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:41

Saskia9 schreef:
Nog meer huisartsen vrij rigoureus?
Mijn zoontje heeft denk ik een keelontsteking, dus belde vanochtend. Hij heeft ass, en verstoorde prikkelverwerking dus soms laat hij niks zien en is het heel erg. Maar omdat ik zei dat hij koort had mochten we niet komen. Hun protocol is geen mensen met koorts en hoesten naar de praktijk. Terwijl ik me echt geen zorgen maar over het virus haha. Goed, houdt het nu goed in de gaten en als ik echt twijfel dan komt de huisarts naar ons thuis. Toch goed geregeld ergens.
Hoe is dat bij andere?

Ik heb dat scenario vrijdag ochtend gehad. -O-

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:42

Ik hoor net dat een vriendin in quarantine moet in Berlijn, waar ze woont. Mag gelukkig gewoon thuis.
Haar huisgenoot is het eerste officiele geval in Berlijn :+ Is al 6 weken niet de stad uit geweest, dus moet het daar wel opgelopen hebben.
Kan er niks aan doen, maar moest er toch om lachen, en zij gelukkig ook!
Hij werd met gillende sirenes opgehaald en echt een heel circus voor de deur :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:45

Tutti_Frutti schreef:
Ik hoor net dat een vriendin in quarantine moet in Berlijn, waar ze woont. Mag gelukkig gewoon thuis.
Haar huisgenoot is het eerste officiele geval in Berlijn :+ Is al 6 weken niet de stad uit geweest, dus moet het daar wel opgelopen hebben.
Hij werd met gillende sirenes opgehaald en echt een heel circus voor de deur :')

Onder het motto iemand moet de eerste zijn... :=
Met de feestbus naar het ziekenhuis :D

Zij wordt nu ook getest vermoed ik ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:54

foutje
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-03-20 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:56

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:56

Yep

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:04

Het komische was dat hij dus al twee weken ziek was, en zelf wat bang was voor corona, waar mn vriendin en de andere huisgenoot dus lekker op in speelde. Arme vent! :')

Ze was dus opgeschreven als eerste contact persoon in het ziekenhuis en werd gisteren dus door allemaal hoge piefen gebeld, directeur van t ziekenhuis etc

Ze is en wordt niet getest, alleen quarantaine zover ik weet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:10

Werd ie er nog mee gepest ook :')
Als straf hebben de 2 dames nu huisarrest }>

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:25

karuna schreef:
Saskia9 schreef:
Nog meer huisartsen vrij rigoureus?
Mijn zoontje heeft denk ik een keelontsteking, dus belde vanochtend. Hij heeft ass, en verstoorde prikkelverwerking dus soms laat hij niks zien en is het heel erg. Maar omdat ik zei dat hij koort had mochten we niet komen. Hun protocol is geen mensen met koorts en hoesten naar de praktijk. Terwijl ik me echt geen zorgen maar over het virus haha. Goed, houdt het nu goed in de gaten en als ik echt twijfel dan komt de huisarts naar ons thuis. Toch goed geregeld ergens.
Hoe is dat bij andere?

Ik heb dat scenario vrijdag ochtend gehad. -O-

Ik had vanmorgen een ziekmelding met thuis advies van huisarts. Die zou vooral diarree hebben begreep ik. (Dan hoor ik met mijn verkoudsklachten ook thuis te zitten. :'))

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:28

secricible schreef:
Willl65 schreef:
Ok hoe eng is dit?
Zie hier een passage uit het boek 1984 schrijver George Orwell
De publicatie was 1949

[ [url=m/aJedFp.jpg]Afbeelding[/url] ]

En waarom is dit eng? Omdat er ook Wuhan in staat en het over een ziekte gaat? Want verder is er 0 vergelijking... Dit is niet gemaakt, niet naar Amerika getransporteerd... Niks van dat alles... Beetje stemmingmakerij m.i.

Pardon? Het komt uit een fictief boek wat ik weet niet hoelang geleden is geschreven mag ik dat eng vinden?
Beetje lief blijven ja?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:55

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:56

Neonlight schreef:
Marije_jiplover schreef:

Ah kijk, de 2 weken is dus inmiddels al achterhaald.

Was steeds al zo, dacht tussen 2-12 dagen en die 2 dagen zijn extra zeg maar. In uitzonderingsgevallen incubatietijd van 28 dagen!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:58

Tutti_Frutti schreef:

Wat is de reden dat ze hem getest hebben en niet dachten dat het wat anders was?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:07

Maar er zijn ook gevallen bekend (zoals die vrouw die in het ziekenhuis in Gorinchem ligt), die dus voordat het virus in NL was het opgelopen hebben en niet in het buitenland zijn geweest? Hoe zit dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:08

Ik denk dat er al gevallen geweest zijn maar waarbij men er niet vanuit is gegaan dat het corona was. Mensen die hooguit wat grieperig waren maar toch corona hadden.

Ga er maar vanuit dat het virus al veel eerder aanwezig was. Maar de man uit Loon op Zand is de eerste geregistreerde.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:10

Zertab schreef:
Maar er zijn ook gevallen bekend (zoals die vrouw die in het ziekenhuis in Gorinchem ligt), die dus voordat het virus in NL was het opgelopen hebben en niet in het buitenland zijn geweest? Hoe zit dat dan?

Door van die mensen die uit bv Lombardije terugkomen, een kuchje hebben en dezelfde avond nog bij een wereldrestaurant gaan eten.. Zeg niet dat die mensen dat hebben, maar mensen die net zo handelen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:10

Hanafubuki schreef:
Ik denk dat er al gevallen geweest zijn maar waarbij men er niet vanuit is gegaan dat het corona was. Mensen die hooguit wat grieperig waren maar toch corona hadden.

Ga er maar vanuit dat het virus al veel eerder aanwezig was. Maar de man uit Loon op Zand is de eerste geregistreerde.

Ja ik denk ook dat het virus er al eerder was en ook al in heel NL zit.