Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 23:14

IMANDRA schreef:
Maar Marlinde's reactie was toch op het vlees-dieet? Dus niet specifiek op khd arm? Of lees ik het verkeerd haha :))

Marlinde zegt toch letterlijk dat is khd arm ?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 23:48

Castilja schreef:
Gaan we nou over elk dieet discussiëren? Dan ga ik ontstippen hoor :')

Nou inderdaad. Iedereen doet het op z'n eigen manier. Vragen om tips en informatie delen is prima, maar leg elkaar alsjeblieft niet een manier op van hoe het moet(Tenzij iemand er om vraagt). Het wordt er naar mijn idee allemaal niet echt gezelliger op namelijk.

Sannert

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 23:49

Dan moet de informatie wel kloppen. :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 23:55

Sannert schreef:
IMANDRA schreef:
Maar Marlinde's reactie was toch op het vlees-dieet? Dus niet specifiek op khd arm? Of lees ik het verkeerd haha :))

Marlinde zegt toch letterlijk dat is khd arm ?

Haha ja omdat er werd gezegd dat dat vleesdieet khd-arm zou zijn, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor! Ik las het alsof het vleesdieet stom zou zijn, niet per se dat khd-arm stom is.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 30-01-20 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 00:11

Ik zeg toch niet dat khd arm alleen maar vlees is. :+
Veel vlees is niet gezond en dat is wel een feit.

Maar goed... vandaag kon erger en kon beter. Trein reed niet en bah gedoe dus snelle hap gehad.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:10

Goedemorgen ladies!

Iemand hier die een beetje verstand heeft van blessures? Ik heb al tijden last van de voorkant van m’n schouder. Paardrijden, autorijden, huishouden, rugtas, alles doet zeer. Nu sinds een week of 2 ook last met slapen, want slaap altijd op die zij. :(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:46

MarlindeRooz schreef:
Ik zeg toch niet dat khd arm alleen maar vlees is. :+
Veel vlees is niet gezond en dat is wel een feit.

Maar goed... vandaag kon erger en kon beter. Trein reed niet en bah gedoe dus snelle hap gehad.

Veel bewerkt en rood vlees is niet gezond inderdaad. ;)
Wel de juiste feiten weergeven dan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:31

san4nie schreef:
Goedemorgen ladies!

Iemand hier die een beetje verstand heeft van blessures? Ik heb al tijden last van de voorkant van m’n schouder. Paardrijden, autorijden, huishouden, rugtas, alles doet zeer. Nu sinds een week of 2 ook last met slapen, want slaap altijd op die zij. :(

Ja, de huisarts.... en waarschijnlijk stuurt die je door naar de fysio...

En over de discussie van gisteren: mag er aub ruimte zijn voor iedereen om het op zijn of haar eigen manier te doen? Het is echt fijn om hier dingen te delen, maar dan graag wel dat er op een open manier gediscussieerd wordt. En dat opene lijkt soms te ontbreken bij bepaalde mensen, dus in die zin ben ik het met Vulina eens.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:38

Iemand hier wat tips? Ik hoef niet perse veel gewicht kwijt.
Maar ik wil net wat platter en geen idee haar ik moet beginnen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:41

Ik denk dat het handig is als je alvast voor een week of 2 in kaart brengt wat en hoeveel je eet. Dan heb je een mooi startpunt om veranderingen aan te kunnen brengen.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:43

magda_90 schreef:
Ik denk dat het handig is als je alvast voor een week of 2 in kaart brengt wat en hoeveel je eet. Dan heb je een mooi startpunt om veranderingen aan te kunnen brengen.

Dat heb ik!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:45

Als je die gegevens deelt dan wil men vast wel meekijken voor je. Voor het strakker worden heb ik helaas geen tips. Zo ver ben ik nog lang niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:46

Sporten kan vaak helpen met strakker worden.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:04

Ik ben echt niet goed in het volgen van en topic, heb zo’n 20 pagina’s gemist :o wel nog en stukje meegekregen van de video’s om thuis te trainen, ga daar maar weer eens mee beginnen. Nu al 3 maanden niet gesport omdat mijn bootcamp groepje ermee stopte en ik nog niet heel actief op zoek ben geweest naar iets nieuws.
Wel een goede maand tot nu toe! Ondanks wat etentjes me verder heel goed ongehouden qua snoepen en snaaien. Nu zo’n 4,5 kg kwijt *\o/*
Doel voor februari: volhouden van het gezond eten en sporten oppakken. En het topic beter volgen en reageren :D

Ga zo door meiden, trap niet in mijn valkuil om na en maand weer terug te vallen in je oude eetpatroon! **\O/**

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 11:10

Iemand schreef hier dat je lichaam ongeveer 9 weken (dacht ik) nodig heeft om aan een nieuwe situatie te wennen? Weet iemand hoe dit zit?
Want het niet snoepen en snaaien gaat nog steeds goed *\o/* , maar ik merk wel dat ik er echt nog aan moet trekken en dat het geen gewoonte is. Als ik de touwtjes zou laten vieren, ben ik zo weer terug bij af..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:29

Sowieso een maand of 3 geloof ik voordat iets een nieuwe gewoonte is. Maar als je het volhoudt leer je het ooit haha!

Hier kon ik gisteravond niet slapen. Dus allemaal vegan meal prep en fitgirl videos gekeken. Dus ga morgen naar de markt en dan zondag allemaal gezonde maaltijden maken voor maandag tot woensdag.
Gaat dan worden
O: vegan protein wafel of brinta met amandelmelk en agave siroop
L: salade van rijst, edame bonen, noten en kruiden
T: wafels als die geen ontbijt waren anders noten + fruit
A: quinoa met bonenschotel

Ben benieuwd hoe dat bevalt. Ben vaak namelijk te moe om te koken na college. En bijvoorbeeld maandag pas om 19:00 thuis...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:35

LadyMadonna schreef:
Iemand schreef hier dat je lichaam ongeveer 9 weken (dacht ik) nodig heeft om aan een nieuwe situatie te wennen? Weet iemand hoe dit zit?
Want het niet snoepen en snaaien gaat nog steeds goed *\o/* , maar ik merk wel dat ik er echt nog aan moet trekken en dat het geen gewoonte is. Als ik de touwtjes zou laten vieren, ben ik zo weer terug bij af..

Me. Althans, als je een nieuwe gewoonte aan wilt leren heb je ~ 9 weken nodig om die te laten settelen. Langer als je iets wilt afleren.

Je zou dan bijvoorbeeld kleine beloningen kunnen inzetten. Dat je met 4 a 5 weken bijvoorbeeld gaat shoppen oid.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:37

Ik ga volgende week maar weer beginnen met echt streng zijn voor mezelf. Vandaag ging een collega weg en werd er weer vlaai uitgedeeld. := Nu moet ik gokken hoeveel calorieën dat waren maar hebt geschat op 480. Ik heb nu dus nog 580 over voor de soep van vanmiddag en het avond eten, moet lukken. :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:46

Oeps! Zou gewoon wat meer eten vanavond en dan misschien een extra rondje wandelen ofzo? :P

Ik heb in ieder geval mijn fitnesskleding aangetrokken. Nu wachten tot ik honger heb en dan wat eten en daarna even sporten. :j Echt heel erg dat ik zo lang niet ben geweest want ik kan er oprecht lopend heen. :o

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:51

Achterom schreef:
san4nie schreef:
Goedemorgen ladies!

Ja, je hebt gelijk.. morgen ga ik bellen.
Ben alleen bang dat ze gaan zeggen dat ik ook even rust moet houden. En dus niet paardrijden. Twijfel of ik nu nog moet gaan rijden of niet.
Denk dat het beter is om niet te doen. Maar baal er zo van. ;(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:08

san4nie schreef:
Achterom schreef:

Ja, je hebt gelijk.. morgen ga ik bellen.
Ben alleen bang dat ze gaan zeggen dat ik ook even rust moet houden. En dus niet paardrijden. Twijfel of ik nu nog moet gaan rijden of niet.
Denk dat het beter is om niet te doen. Maar baal er zo van. ;(

Rust houden is niet vaak het advies hoor, onbelast doorbewegen is vaak beter. Mooie oefening om tijdens het paardrijden in de gaten te houden wat je nu eigenlijk met je lichaam doet :P

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:09

Yes vanmorgen gewogen en 2,2 kilo kwijt sinds 2 jan. Dat is netjes vind ik zelf met rond de 1800 kcal. Bijna uit het overgewicht oranje op de samsung health app :D Dat is nl mijn eerste doel.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:16

Mijn eet gewoonten van de afgelopen maand:

Smorgens: 1 boterham met Halvajam
Tussendoor: 2 maiswafels met Halvajam of Zalmsalade
middag eten: 2 maiswafels met Halvajam of Zalmsalade
Avond eten bestaat meestal uit: Kip, aardappelballetjes etc uit de airfryer. En Komkommer

Daarbij sport ik 3/4x per week (fitness)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:19

white_flame schreef:
magda_90 schreef:

Dat heb ik!

Eens met de rest: ik denk dat goed sporten en op je eten letten goed kan helpen. Niet zozeer minder eten, maar kijken naar wat je eet (bijv. letten op macro's ten behoeve van spieropbouw). :j Misschien het krachttrainingtopic eens opzoeken?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:30

white_flame schreef:
Mijn eet gewoonten van de afgelopen maand:

Smorgens: 1 boterham met Halvajam
middag eten: 2 maiswafels met Halvajam of Zalmsalade
Avond eten bestaat meestal uit: Kip, aardappelballetjes etc uit de airfryer. En Komkommer

Daarbij sport ik 3/4x per week (fitness)

Best eenzijdig :) Misschien kun je iets meer afwisselen?

Crackers (wasa) vezelrijk
Volkoren brood
Roggebrood

Slankie smeerkaas
30+ kaas
Kipfilet

(Roerbak/stoom)Groente toevoegen en kip eens vervangen door bv ei, tartaar, zalm etc. Groentesoep goed gevuld - ei of volkoren wrap met kip-zalm-smeerkaas-sla- wat je maar lekker vindt..

Tussendoor magere kwark of Griekse yoghurt 0%, een gekookt eitje, en iets meer fruit..

Zelf houd ik in een app de calorieën bij.