2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusjepluus

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:37

Tigress haha nice :+ Misschien in een broodvorm proberen?

Rebecca sterkte gewenst :(:) Kun je iets anders leuks/ontspannends voor jezelf doen in plaats van eten? Wel heel herkenbaar overigens...

Beterschap aan Zorro en zet hem op Johanna01!

Ik heb net weer lekker les gereden en eet nu een bakje skyr vanille. Ik vind het best lekker maar eigenlijk lijkt het me net gewone vanillekwark. Nouja het smaakt :Y)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:47

Hoi
Ik kom me hier ook even melden als dat goed is.
Mijn naam is Floor, 23 jaar, student.

Mijn doel:
Ik heb niet echt een streefgewicht, meer een streeflichaam. Wil gewoon comfortabel en zelfverzekerd in een bikini rondlopen of in een croptop en blij zijn met m'n lichaam. Vind het moeilijk om daar een gewicht aan te hangen. Ben nu ook niet onwijs dik, heb een beetje een buikje, het mag allemaal wat strakker. Zal van de week even een weegschaal van iemand lenen dan kan ik het toch een beetje bijhouden wat eraf gaat. Wil dit sowieso ook met foto's doen.

Hoe wil ik dit bereiken:
Ik ben op mijn eten aan het letten, ben bezig met een mealplan voor een week (nog wat hulp bij nodig, zie beneden :D ). Hierin staat naast het aantal kcal wat ik binnen krijg per dag ook de eiwitten, koolhydraten en vetten.

Hiernaast streef ik naar 5 keer per week naar de sportschool, in principe is dit haalbaar (ma tm vrij) maar soms komt er iets tussen en dan is het een dagje minder. In de sportschool start ik altijd met een korte cardio warming-up en hierna iedere dag een andere krachttraining. Deze heb ik opgesplitst in benen/billen, armen/schouders, buikspieren, rug, chest + buikspierkwartier.
Hiernaast zet ik doordeweeks gemiddeld 6000 stappen per dag (hoera kantoorstage :+ ), fiets ik 30-40 minuten en moet ik op alle stations van mezelf de trap oprennen/af ipv de roltrap te nemen :P

In het weekend werk ik, in principe altijd staand werk (achter de bar & catering).

Advies gevraagd :) :
Hoopte dat jullie me zouden kunnen adviseren met nog wat laatste dingetjes.

Op zaterdag & zondag heb ik nog lunch nodig
-Moet mee naar werk
-Heb op werk wel een koelkast en aantal keukenartikelen (geen fornuis/magnetron soms wel een oven) tot mijn beschikking
-Geen vlees (vis mag wel)
-Ik sport niet in het weekend (buiten staand/lopend werk om)

Op zaterdag & zondag ook nog avondeten nodig
-Geen oven/magnetron
-Ik wil eigenlijk maar 1 keer in de week boodschappen doen, op maandag, dus ingrediënten 't liefst een beetje langer houdbaar. Maar mocht dit niet kunnen kan ik op uiterlijk donderdag nog wel wat halen voor het weekend.
-Makkelijk & snel klaar want ben vaak pas 7 á half 8 thuis van werk, dan wil ik niet nog een uur in de keuken staan
-Geen vlees (vis mag)

Iemand ideeën? :D Of handige websites (chickslovefood & green happiness ken ik, zal ik ook nog eventjes op speuren :) )

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 05:54

OMG dat brood van vorige pagina! Het ene is brood, het ander is dood? :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:12

jorika1986 schreef:
OMG dat brood van vorige pagina! Het ene is brood, het ander is dood? :D

We hebben het maar niet geprobeerd te eten :')
Het stroom viel uit (iets met vaatwasser, wasmachine, droger, broodbakmachine en waterkoker tegelijk aan :') vond de stop niet zo leuk)
En het brood moest nog een dik uur in de machine zitten _O- Dit was het resultaat aangezien we hem niet vanaf het laatste punt verder konden laten gaan _O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:38

Britt_Sisi schreef:
Eulogy schreef:
Maar als je in dat jaar misschien hooguit 2 kilo in spieren bent aangekomen, ben je dus ook niet meer dan 2 kilo in vet verloren en ben je dus niet veel afgevallen in dat jaar. Dat bedoel ik :P

Sterkte Rebecca :(:)
En beterschap Zorro!

Ik snap niet zo goed waar jij het nu over hebt?

Sterkte Rebecca! Sterk dat je volhoudt!

Eulogy bedoelt dat vrouwen fysiek gezien niet veel kilo's in spier KUNNEN aankomen per jaar. Als je een heel jaar stil staat maar wel afvalt, dan ben je dus hooguit 2 kilo in dat hele jaar afgevallen in vet, en aangekomen in spier. En 2kg per jaar is niet heel veel.

MerleSimoneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:51

Man man ik weet niet wat ik wil :') Aan de ene kant wil ik graag sterker worden en zichtbare spier 'kweken' maar aan de andere kant wil ik vooral dunner/slanker worden. Platte strakke buik is sowieso het doel maar hoe ik dat ga bereiken weet ik niet.

Ik doe nu 3keer in de week krachttraining en vrijwel geen cardio. Ik eet nog steeds niet super netjes dus ik val sowieso niet af en daar baal ik van omdat ik nog steeds overal vetjes zie.
Maar als ik meer cardio ga doen ontwikkel ik geen zichtbare spieren maar zal ik wel vet verbranden |o What to do? Iemand tips?

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:06

MerleSimone, waarom je training niet gewoon invullen met afwisselend cardio en kracht? Sommige kracht oefeningen zijn naar mijn idee ook wel zo om te bouwen dat je er je hartslag flink mee omhoog krijgt. Dan denk ik aan burpees, squatjumps, splitjumps...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:23

Ik vrees dat beide niet voldoende gaat helpen als je eetpatroon niet goed is. Uiteindelijk helpt spieropbouw ook bij de verbranding van vet, maar dat geldt vooral op de lange termijn. Je hoort ook heel vaak dat afvallen 80% eten is en 20% sporten, ik geloof ook echt wel dat, dat klopt.

Maar zoals Tortilla zegt, je kan cardio en kracht ook combineren. Afwisselend of na je krachtrondje nog even wat cardio.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:40

Lieke schreef:
Ik vrees dat beide niet voldoende gaat helpen als je eetpatroon niet goed is. Uiteindelijk helpt spieropbouw ook bij de verbranding van vet, maar dat geldt vooral op de lange termijn. Je hoort ook heel vaak dat afvallen 80% eten is en 20% sporten, ik geloof ook echt wel dat, dat klopt.

Maar zoals Tortilla zegt, je kan cardio en kracht ook combineren. Afwisselend of na je krachtrondje nog even wat cardio.

Wat een optie hierbij zou zijn is krachttraining doen op een intensieve manier. HIIT training met kracht oefeningen bijvoorbeeld. Tabata's waarbij kracht oefeningen uitgevoerd worden maar dan wel met eigen lichaamsgewicht (evt klein gewichtje)

Op Pinterest heb je leuke trainingen staan in ieder geval :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:15

Ik denk niet dat je echt zichtbare spiermassa gaat opbouwen met HIIT/Tabata. In principe kan het ook niet MerleSimone, zowel vet verliezen als spier opbouwen, maar als je een redelijke newbie bent, is het wel mogelijk.
Ik denk dat je het beste wat beter naar je voeding kunt kijken, daarbij zware krachttraining doen en wat steady state cardio een aantal keer per week.
Wat voor krachttraining doe je momenteel?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:47

Afbeelding

Als er nog mensen zijn die met hun gewicht van VORIGE week in de tabel willen, dan kunnen ze hem nog opsturen. Maar bij minder dan 3 mensen voeg ik deze pas weer in week 7 toe (bij week 5), deze week gaat van 12 t/m 18 februari.

We hebben de 100kg niet gehaald in januari, maar we krijgen we steeds meer deelnemers dus laten we allemaal ons beste beentje voor zetten en hopelijk halen we het dan in februari wel.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 06-02-18 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:48

Iemand tips voor een betrouwbare weegschaal?

Kan die van mijn ouders vanaf volgende maand niet meer gebruiken, dus moet er toch maar zelf eentje gaan aanschaffen...

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:51

Jennanne schreef:
Iemand tips voor een betrouwbare weegschaal?

Kan die van mijn ouders vanaf volgende maand niet meer gebruiken, dus moet er toch maar zelf eentje gaan aanschaffen...

Ik doe het liever niet meer met weegschalen. Gisteren erop gestaan. We hebben twee in huis, een oude voor de honden. En een nieuwere met bmi meting ed.
Nou op die nieuwe heb ik 3 keer gestaan met constant een andere meting.
En die ouwe gaf aan dat ik een kilo zwaarder was dan de nieuwe :')
Ik weeg mezelf nog wel , maar ben mezelf ook gaan meten.

Geen antwoord op je vraag, sorry :D

@mizora . Netjes weer! Had je mijn pb nog gezien?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:54

Ik heb mij vergeten te wegen, ga morgen weer op de weegschaal staan. :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:58

Nachocheese schreef:

Oeps, foutje! Ik heb het aangepast, blijkbaar was het ergens mis gegaan met invoeren.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:00

Mizora schreef:
Nachocheese schreef:

Oeps, foutje! Ik heb het aangepast, blijkbaar was het ergens mis gegaan met invoeren.

Top! *\o/*

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:19

Om ook nog wat toe te voegen aan de sport/eet discussie: ik ben in november begonnen met Start2run van Evy. Eind december liep ik minimaal 3x per week 5km per keer hard. Maar tussen begin november en eind december ben ik toch 4,5 kg aangekomen. Wellicht heb ik ietsje meer beenspieren gekweekt, maar echt geen 4kg :+ Vanaf januari was ik beter/minder gaan eten (geen 5 zakken chips per week, geen chocola meer, geen hele pakken koekjes erdoor etc) en ineens viel ik wel af. De laatste 2 weken gaat het snaaien weer minder (of juist beter, hoe je het leest) en ben ik ook meteen geen kg meer kwijtgeraakt. Ik denk dat sporten zeker gezond en goed is en voor je lichaamsvormen heel veel goeds doet, maar enkel afvallen door meer te bewegen lijkt me heel moeilijk en zeer beperkt resultaten geven. Maar just my 2 cents O:)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 05:26

Het ongemerkt of de gewoonte van snaaien is echt killing!
Ik sla de paden in de supermarkt bewust over, anders belandt er weer wat in mijn karretje en moet het hoe dan ook op.
Het is met name de bewust wording van het snaaien en dan de frequentie en de hoeveelheid die gaan helpen bij het afvallen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 07:13

Ik ben gisteren gezwicht voor witte paaseitjes..
Straks hardlooptraining, dus ik zal er maar een lekker lange training van maken :P

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:43

Wie weet wat ik nu nog kan doen???
Ik weet het ff niet meer. Ik kwam weer iets aan met wat ik normaal at. (Rond 1700 kcal) Ik heb vorige week gemid. 1500 kcal gegeten. Die week niets afgevallen. Nu al twee dagen zelfs maar 1200 kcal en geen gram verschil. Ik weet dat minder eten niet goed is maar wilde t afvallen gewoon weer ff een boost geven en daarna weer gewoon rond de 1700 te zitten. Nu durf ik eigenlijk niet eens terug naar die 1700 kcal omdat ik bang ben aan te komen.
Verder heb ik echt nog echt zwaar overgewicht en heb ik pcos. Ben echt een beetje radeloos. Sport hetzelfde als anders en eet dus momenteel zwaar kolydraat arm. Alles vers en zo min mogelijk tot eigenlijk zo goed als niets uit pakjes kant en klaar.

Eetdag zoals gisteren waarin ik alles afweeg:
O: griekse yoghurt 2% met havermout en lijnzaad.
T: appel
L: wortel wrap met houmous en klein plakje geitenkaas. Kleine salade spinazie met mango, ham en mini beetje feta
T: banaan
D: sperziebonen met een paprika en klein speklapje (dacht dat er nog kipfilet maar helaas. Vandaar speklapje) alles is gewogen en kom dan op 1150 kcal.
Drink alleen maar water en gisteren 1 beker melk gehad.
Heeft iemand tips? Of een goeie diëtist omgeving amsterdam, zaandam , purmerend en die bekend is met pcos waarbij ik geen kant en klaar lijstje eerst moet doen waarna ik dan te horen krijg nee dat werkt niet. Gaan het anders proberen, maar iemand die luisterd na wat ik ondertussen al weet hoe mij lichaam reageert en me juist vanaf dit punt gaat helpen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:28

Helaas geen tips voor je, maar ik zou inderdaad naar een diëtiste gaan, want met dit eetpatroon zou je 'moeten' afvallen. Nog minder eten lijkt me niet gezond, maar aankomen met 1700 kcal is dat ook niet. Helaas geen tips bij wie je langs kan gaan, maar het helpt denk ik wel als je een dagboekje kan overleggen met wat je hebt gegeten, bewogen en wat je gewicht heeft gedaan, dan hoef je dat in ieder geval niet nog een keer uit te proberen.

Beweeg je wel voldoende op een dag?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:45

Ondanks slecht weekend (wel gezellig :p) nu op -2,4. :)
Niet snel, maar dat geeft ook niks. Ben ook niet op een hongerdieet, wil gewoon gezonder eten en daarmee die kilo's kwijt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:51

Hafrocky, ik kan je ook niet helpen. ik denk dat naar een dieettist gaan een goeie is. bel gewoon een paar op en vertel je verhaal en vraag of zij je ook kunnen helpen icm pcos. Ik heb tot nu, nog nooit gehoord van pcos.

1200kcal eten lijkt me niet heel gezond, tenzij je klein bent, er zijn er dan meerdere hier geloof ik die zo weinig hoeven. Ik zou echt opzoek gaan naar een dieettist.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:19

Vanochtend op de weegschaal gestaan en zit nu op -3.2
Zou soms wel willen dat het wat sneller zou gaan. :))
Maar we gaan rustig verder, weer lekker op de fiets naar het werk.
En met de carnaval ook genoeg beweging. :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:56

Ik volg ook mee.

Ik ben echt iemand die last heeft van jojoën. Tijdje terug was ik begonnen met afvallen. Ik woog 72,5 kilo en wou richting de 68 ongeveer en als het kon 65. Toen ik onder de 70 kwam, was ik zo blij dat de remmen weer los gingen en ik nu dus gewoon weer op de 73,5 kilo zit. _-:(
Baal ik dan zo van.

Ik ben echt snoep/snack verslaafd en ik heb ook echt moeite om daar mee te stoppen. Overdag gaat het nog wel, maar savonds op de bank is drama.

Ik lees graag mee voor simpele tussendoortjes, maar ook simpele lunch gerechten. Als ik er te veel moeite voor moet doen, haak ik al gauw af. Ik at heel lang crackers met cottage cheese, maar dat komt me nu me neus uit. :')

Wat zijn nou gezonde, makkelijke en betaalbare lunchgerechten?