Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:20

Zonder extra ;)
Vroeger gooide ik er nog een schep suiker of een flinke lepel honing bij ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:21

enzino schreef:
Met 2 kleine kinderen is het helaas niet mogelijk om naar een sportschool buiten de deur te gaan, dus ik heb de sportschool maar naar huis gehaald. Slechts 9 vierkante meter:

[ [url=m/IsK4ex.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q5QX8F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben alleen bang dat de houten vloer (en het beton eronder) niet heel erg blij met mijn deadlifts is maar dat zien we later wel weer.

Trainen gaat heerlijk 4/5x per week en sinds begin dit jaar heb ik een coach ingehuurd om de volgende stappen te maken (lange termijn planning - ik ben de jongste niet meer).

rubber matten halen, zoals ze die ook bij de sportschool gebruiken voor onder de halters?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:23

LadyMadonna schreef:
Mag ik jullie een ontbijt vraag voorleggen?
Cornflakes met magere melk of magere yoghurt met muesli? (Beide zonder toevoegingen als suiker, honing, etc).
Ik ben best een slechte ontbijter...

Yoghurt vervangen door kwark

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:23

Dat vind ik te zwaar en krijg ik niet weg

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:25

LM dat vind ik ook :j
Ik heb de griekse yoghurt van de Jumbo..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:26

Cer schreef:
Eulogy schreef:
Cer, het is echt fors laag en al helemaal als je erbij sport. Misschien is dit je aangeraden omdat je zegt moeite hebt aan de 1000 te komen? Maar het is echt ongezond weinig, je hebt gewoon brandstof nodig... Nu in prep zit ik zelfs nog op 2100 calorieën (hoewel dat wel uitzonderlijk is :P maar toch) en ik ben maar 1.62m en 55kg.

Ik vraag me af of je de caloriebehoefte van een 22 jarige vrouw die zwaar traint voor bodybuilding (en misschien rank is van zichzelf?) kan vergelijken met iemand van 44 die 10kilo te zwaar is, makkelijk aankomt en een zittend beroep uitoefend?

Ik houd niet van bulky maar je kunt zien dat je er hard aan werkt, goed hoor! :j

hier 40 jaar, 1.63m 8 kg te zwaar, zittend beroep, makkelijk aankomend..

Mijn BMR is 1250kcal.. Dat is wat ik verbrand als ik voor dood op mijn bed lig.. de energie die mijn lichaam nodig heeft om hartslag, ademhaling, hersenfunctie, temperatuur etc te onderhouden.. 1 pink opliften en je verbranding gaat daarboven zitten.

Op de dagen dat ik niet sport zit ik tussen de gemiddelde verbranding van een vrouw van mijn leeftijd en mijn BMR, dan eet ik dus zo'n 1500 kcal.. Op de dagen dat ik sport, gebruik ik die beweing om een groter verschil te maken.. Ik verbrand zo'n 500-600 kcal bij een training.. En eet ongeveer 250-300 kcal extra ten opzichte van mijn rustdagen.. Dus ik eet dan zo'n 1750 kcal.

Je mag niet onder, op of een fractie boven BMR zitten, dat is niet goed voor je lichaam.. je moet die basis energie hebben anders gaat je lichaam zelf wel zorgen dat je niet in hongersnood komt.. Niet doordat je dan aankomt, of niet meer afvalt.. maar je valt langzamer af.. je lichaam zorgt dat je lusteloos gaat worden, minder energiek, zodat je minder verbrand.

1200 kcal of minder als BMR komt bijna niet voor (zeker niet als je overgewicht hebt).. dan moet je en klein en slank zijn.. Immers een salamander heeft minder kcal per dag nodig dan een olifant om te overleven.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:28

Needje schreef:
LadyMadonna schreef:
Mag ik jullie een ontbijt vraag voorleggen?
Cornflakes met magere melk of magere yoghurt met muesli? (Beide zonder toevoegingen als suiker, honing, etc).
Ik ben best een slechte ontbijter...

Yoghurt vervangen door kwark

En cornflakes (zijn gewoon hoog in koolhydraten en nog snelle koolhydraten ook), door meusli vervangen.

dus magere yoghurt, of magere kwark vervangen met muesli.. als je koolhydraatarm eet, dan is muesli geen optie, maar neem je blauwe bessen (een paar) en ga je voor volvette ipv magere kwark

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:45

Dit is wel interessant :j Ik heb er nog wat vraagjes over, als het niet erg is?

elenaMM77 schreef:
Mijn BMR is 1250kcal.. Dat is wat ik verbrand als ik voor dood op mijn bed lig.. de energie die mijn lichaam nodig heeft om hartslag, ademhaling, hersenfunctie, temperatuur etc te onderhouden.. 1 pink opliften en je verbranding gaat daarboven zitten.

Mijn BMR zou 1375 zijn (via internet uitrekenen is altijd een dingetje maar goed). Ik vind het best veel..

Citaat:
Op de dagen dat ik niet sport zit ik tussen de gemiddelde verbranding van een vrouw van mijn leeftijd en mijn BMR, dan eet ik dus zo'n 1500 kcal.. Op de dagen dat ik sport, gebruik ik die beweing om een groter verschil te maken.. Ik verbrand zo'n 500-600 kcal bij een training.. En eet ongeveer 250-300 kcal extra ten opzichte van mijn rustdagen.. Dus ik eet dan zo'n 1750 kcal.

Ik denk wel dat er verschil zit in energieverbruik per mens.. dus dat ook die gemiddelde energiebehoefte inderdaad een gemiddelde is, en niet voor iedereen geldt...
Ik grap altijd dat ik t in een hongerwinter heel prima zou doen, mijn lijf lijkt echt debiel energiezuinig :')
Als ik echt zwaar ondervoed zou zijn zou ik niet functioneren en eruit zien als mensen van expeditie robinson?

Citaat:
Je mag niet onder, op of een fractie boven BMR zitten, dat is niet goed voor je lichaam.. je moet die basis energie hebben anders gaat je lichaam zelf wel zorgen dat je niet in hongersnood komt.. Niet doordat je dan aankomt, of niet meer afvalt.. maar je valt langzamer af.. je lichaam zorgt dat je lusteloos gaat worden, minder energiek, zodat je minder verbrand.

Nou ik denk dat dat misschien wel meevalt? Want wie weet nou helemaal precies zn BMR?

Citaat:
1200 kcal of minder als BMR komt bijna niet voor (zeker niet als je overgewicht hebt).. dan moet je en klein en slank zijn.. Immers een salamander heeft minder kcal per dag nodig dan een olifant om te overleven.

Maar hoe merk je dat dan? Want ik ben echt goed fit :j niet lusteloos, maar gewoon lekker bezig, paar keer per week sporten, bijna iedere dag paardrijden, ik slaap goed, drink goed, en functioneer volgens mij best prima...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:49

Ik eet niet khd arm, ik eet gewoon ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:49

elenaMM77 schreef:
rubber matten halen, zoals ze die ook bij de sportschool gebruiken voor onder de halters?

Liggen eronder, plus ik heb "bumper plates". En met een extra laag matten gaat de opstap zo groot worden, plus dan moet ik weer een lifting platform bouwen (voeten zakken al een beetje weg in de matten bij maximale belasting).

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:30

Cer schreef:
Dit is wel interessant :j Ik heb er nog wat vraagjes over, als het niet erg is?

elenaMM77 schreef:

Mijn BMR zou 1375 zijn (via internet uitrekenen is altijd een dingetje maar goed). Ik vind het best veel..

Citaat:

Ik denk wel dat er verschil zit in energieverbruik per mens.. dus dat ook die gemiddelde energiebehoefte inderdaad een gemiddelde is, en niet voor iedereen geldt...
Ik grap altijd dat ik t in een hongerwinter heel prima zou doen, mijn lijf lijkt echt debiel energiezuinig :')
Als ik echt zwaar ondervoed zou zijn zou ik niet functioneren en eruit zien als mensen van expeditie robinson?

Citaat:

Nou ik denk dat dat misschien wel meevalt? Want wie weet nou helemaal precies zn BMR?

Citaat:

Maar hoe merk je dat dan? Want ik ben echt goed fit :j niet lusteloos, maar gewoon lekker bezig, paar keer per week sporten, bijna iedere dag paardrijden, ik slaap goed, drink goed, en functioneer volgens mij best prima...

je lichaam is energiezuinig, omdat 1200 kcal iets is dat je lichaam nog net kan managen t zet bepaalde processen een stukje omlaag, zodat het kcal tekort wordt verkleind..

als je nog minder eet dan je lichaam kan bijstellen, dan krijg je inderdaad anorexia, hongersnood expeditie robinson tafrelen..

maar reken maar dat je met 1200 kcal dieet:
- geen effectieve spieropbouw
- geen effectieve verbranding
hebt.

simpelweg, omdat je je lichaam te kort doet.
1350 kcal is absoluut niet veel.. daar ben je zomaar overheen..

wat je kunt doen is een paar afleveringen van secret eaters kijken en alles tot op de kruimel, slokje, likje noteren..

veel mensen vergeten:
- t vet waarin ze bakken of braden
- boter op brood
- proeven tijdens t koken
- slokje even snel uit het pak tijdens t koken.
- dat kleine stukje kaas (is immers maar een kruimeltje wat je van t bord snaait)
- dat ene patatje dat je van je partner steelt
- dat likje saus alleen voor de smaak

al die kleine dingen zijn niet veel.. maar als je ook maar enkelen aantreft in je dagelijkse patroon, dan eet je al snel geen 1200 maar 1450.. en dat is al een heel stuk realistischer..

bijna 100 procent van de mensen die serieus bezig zijn met afvallen, maar op een plateau hangen, blijken ergens weer wat meer te zijn gaan eten.

Soms zeggen mensen: je moet je lichaam even shocken met een grote cheatdag..
Dat ze dan weer goed op gang komen, komt niet door t extra eten.. Maar, grappig genoeg, doordat ze schrikken van de hoeveelheid en de tijd erna ineens weer extra scherp op alles letten.

Als jij met langdurig 1200, maar een bmr van 1350 geen issues hebt als:
* snel koud ( je lichaam gaat niet meer alles door en door verwarmen, maar vooral je organen (ergo, die extra kcal die je normaal verbrand met het warm houden van je lichaam worden 'bespaard).
* last van spierkrampen of zelfs overmatig spierpijn (afbraak van spieren)
* moe/lusteloos (je lichaam dwingt je tot stoppen met bewegen om zo niet meer kcal te verbranden dan in de staat van hongersnood noodzakelijk is).
* vitamine en mineralen tekorten (te weinig voeding, is automatisch ook ergens tekorten aan in micro's).

dan eet je ongemerkt ergens toch meer..

Ja het is 'gemiddeld'.. Maar je wijkt geen 100-en kcal af van dat gemiddelde.. misschien dat je BMR niet 1350, maar voor jou 1300 is, of 1275.. dan nog altijd zit je er veel te dicht op.. Wellicht dat jouw gemiddelde verbranding niet 2000 is maar 1900, dat kun je vergroten door extra te verbranden..

De grootste reden dat je makkelijk aankomt als je niet lijnt, is omdat je tijdens het lijnen je lichaam dwingt om trager te werken omdat je te weinig kcal eet.. dat heeft weer tijd nodig om te herstellen.. je lichaam draait dan dus letterlijk op flink minder kcal, dan dat t kacheltje stevig aan het branden is..

een haardvuur brand ook voor geen meter als je iedere 3 uur een lucifer erin gooit.. dan stopt ie elke keer tussendoor.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:36

Ik kreeg kwark ‘s ochtends ook nooit weg. Ik heb nu ondervonden dat ik het wel weg krijg als ik eerst iets anders heb gegeten. Mijn ontbijt is eigenlijk iedere ochtend hetzelfde. Een volkoren broodje (koolhydraten) met pindakaas (vetten), 200 gr kwark (eiwit) en 200 ml halfvolle melk (calcium & B12). Kan ik echt de hele ochtend op doorstampen :D Ik eet dus eerst het broodje en later pas de kwark. Dan krijg ik het opeens wel weg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:38

Oef ik zou zo weinig niet mee kunnen functioneren. Ziekenhuisdiëtist heeft destijds eea zitten rekenen. Wat ik weg zou moeten kauwen per dag niet te doen. En dat was destijds voor een niet sportende gehandicapte met overgewicht. Ik moest destijds rond de 2100 kcal wegeten. Zal nu meer zijn met trainen. Maar of ik dat haal geen idee. Blijf worstelen met de hoeveelheid eiwit ook.

Gister trainen tjsa 15 minuten roeien in blokken van 5 minuten. En 2 beenoeteningen toen was het op

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:45

Unique6 schreef:
Ik kreeg kwark ‘s ochtends ook nooit weg. Ik heb nu ondervonden dat ik het wel weg krijg als ik eerst iets anders heb gegeten. Mijn ontbijt is eigenlijk iedere ochtend hetzelfde. Een volkoren broodje (koolhydraten) met pindakaas (vetten), 200 gr kwark (eiwit) en 200 ml halfvolle melk (calcium & B12). Kan ik echt de hele ochtend op doorstampen :D Ik eet dus eerst het broodje en later pas de kwark. Dan krijg ik het opeens wel weg.

lol, dat is dan wel weer best een hoop O.o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:51

Ja ik denk dat je met dat proeven tussendoor, de boter en dat soort zaken wel een goed punt hebt hoor.. Want die dingen die je noemt, die heb ik niet, dus ik zal wel aan een redelijk aantal calorieen zitten..
Voor de dagen dat ik zeker wist dat ik op 1000 zat, dat waren de dagen die ik afgewogen en geteld heb, dus echt precies alles zonder te snaaien. Omdat dat zo laag is, ben ik normaal niet zo wegerig, ik zit er toch niet ruim overheen (ja met een bak ijs wel natuurlijk, maar dat weet ik dan ook wel :') )

Al bij al denk ik dat het meevalt, maar dat ik hier en daar er wat bij moet stoppen om verder te kunnen afvallen :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:59

Cer schreef:
Ja ik denk dat je met dat proeven tussendoor, de boter en dat soort zaken wel een goed punt hebt hoor.. Want die dingen die je noemt, die heb ik niet, dus ik zal wel aan een redelijk aantal calorieen zitten..
Voor de dagen dat ik zeker wist dat ik op 1000 zat, dat waren de dagen die ik afgewogen en geteld heb, dus echt precies alles zonder te snaaien. Omdat dat zo laag is, ben ik normaal niet zo wegerig, ik zit er toch niet ruim overheen (ja met een bak ijs wel natuurlijk, maar dat weet ik dan ook wel :') )

Al bij al denk ik dat het meevalt, maar dat ik hier en daar er wat bij moet stoppen om verder te kunnen afvallen :j

en als je het wat eng vind, kun je altijd wat extra bewegen erbij..

dus bijvoorbeeld een handje nootjes, efkes ergens die dag een kwartiertje wandelen ook.
zo haal je de 'angst' van het overeten er wat af. later kun je dat weer doorbreken door een keer wel een handje nootjes te pakken, maar niet te gaan wandelen..

je moet maar zo denken.. 100 kcal overeten (boven je totale verbranding) is pas na 7500/100 = 75 dagen 1 kilo lichaamsvet erbij (en laten we reeel zijn, zo kom je over de jaren heen aan)... dus als je gezond en langzaam afvalt.. en dan iets overeet, is geen drama.. zodra je merkt dat je meer dan een kilo aankomt (zonder ongesteld te zijn), dan let je even anderhalve week streng op, voert beweging even flink op en dan ben je die kilo weer kwijt.. een beetje overeten is niet iets om bang voor te zijn.. Je kunt beter nerveus zijn dat je geen gezond patroon volgt en daardoor als je straks klaar bent in 1x dus weer flink aan het overeten bent :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:08

Eulogy schreef:
Ladymadonna, hoe dan _O-

Cer, het is echt fors laag en al helemaal als je erbij sport. Misschien is dit je aangeraden omdat je zegt moeite hebt aan de 1000 te komen? Maar het is echt ongezond weinig, je hebt gewoon brandstof nodig... Nu in prep zit ik zelfs nog op 2100 calorieën (hoewel dat wel uitzonderlijk is :P maar toch) en ik ben maar 1.62m en 55kg.

Vriendin heeft zondag tijdens poseren foto's gemaakt en ik sta echt te kijken van de vooruitgang die ik in m'n rug in minder dan 5 weken zie :oo Nu m'n glutes en hamstrings nog haha

[ [url=m/vFwiEF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/japU4Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben ook wel benieuwd trouwens Needje!

Ziet er goed uit!! Leuk om je laatste weken naar je wedstrijd te kunnen volgen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:17

elenaMM77 schreef:
een beetje overeten is niet iets om bang voor te zijn.. Je kunt beter nerveus zijn dat je geen gezond patroon volgt en daardoor als je straks klaar bent in 1x dus weer flink aan het overeten bent :)

Oh nee joh, ik ben echt niet bang om te over eten!
Ik eet eigenlijk alles wat binnen mn bereik komt :') Alleen ben ik vaak druk en onderweg enzo..
maar wat ik al zei, ik merk er niks van qua fitheid, dus vandaar dat ik me er niet zo mee bezig hou...

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:24

elenaMM77 schreef:
Unique6 schreef:

Oh vind je? Zonder een stevig ontbijt lig ik om 10 uur op apegapen hoor :z
Afbeelding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:56

Unique6 schreef:
elenaMM77 schreef:

Oh vind je? Zonder een stevig ontbijt lig ik om 10 uur op apegapen hoor :z
[ Afbeelding ]

ahh, ik las 'broodje' als een broodje ipv boterham..
een bolletje is bijna het dubbele, en daar red je het met 15 gram pindakaas niet mee, meestal ook bijna het dubbele.. en natuurlijk 200 gram kwark. dus dan zou je tussen de 450 en 500 kcal komen.. das mij een beetje teveel als ontbijt :P

zoals je t weergeeft is voor mij ook normaal als hoeveelheid.. alleen doe ik geen melk bij het ontbijt.. omdat het dan koolhydraten op koolhydraten stapelen is.. Meestal hier of een sneetje volkoren en een klein portie kwark (ook al koolhydraten natuurlijk erin) met een lepel muesli.. of bijvoorbeeld een boerenomelet en dan wel een lekker glas halfvolle melk erbij (dan heb ik iets meer ruimte..

maar dat komt dus omdat ik de kcal voornamelijk uit mijn koolhydraten bespaar en de andere macro's redelijk met rust laat.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:21

LadyMadonna schreef:
Dat vind ik te zwaar en krijg ik niet weg

Je kunt alpro GO on pakken, evenveel eiwitten en goed weg te krijgen.
Ik ben ook een slechte ontbijten maar dat met muesli van leev’ gaat heel goed :)

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:01

Wat eten jullie voor het sporten? Ik vind dat zo lastig beslissen

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:33

Hoi!

Ik kwam dit topic tegen op mensenwelzijn en sport. Ik ben ook sinds een paar maanden fanatiek bezig in de sportschool. Ik zal het leuk vinden hier mee te lezen en mee te praten.

Ik ben wel benieuwd naar jullie doelen, kan ik die ergens terug vinden? Of staat dat verspreid over alle pagina's :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:42

Welkom! Dat staat vooral verspreid ben ik bang :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:16

Eulogy, veel succes alvast met verder trainen, eten en je wedstrijd in mei. Je ziet er goed uit!
Enzino; wat tof, je eigen gym in huis, al is het niet groot het lijkt mij heerlijk een eigen ruimte in huis waar je aan de gang kunt gaan wanneer het uitkomt