Vroeger gooide ik er nog een schep suiker of een flinke lepel honing bij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:Met 2 kleine kinderen is het helaas niet mogelijk om naar een sportschool buiten de deur te gaan, dus ik heb de sportschool maar naar huis gehaald. Slechts 9 vierkante meter:
[ [url=m/IsK4ex.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q5QX8F.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben alleen bang dat de houten vloer (en het beton eronder) niet heel erg blij met mijn deadlifts is maar dat zien we later wel weer.
Trainen gaat heerlijk 4/5x per week en sinds begin dit jaar heb ik een coach ingehuurd om de volgende stappen te maken (lange termijn planning - ik ben de jongste niet meer).
Cer schreef:Eulogy schreef:Cer, het is echt fors laag en al helemaal als je erbij sport. Misschien is dit je aangeraden omdat je zegt moeite hebt aan de 1000 te komen? Maar het is echt ongezond weinig, je hebt gewoon brandstof nodig... Nu in prep zit ik zelfs nog op 2100 calorieën (hoewel dat wel uitzonderlijk ismaar toch) en ik ben maar 1.62m en 55kg.
Ik vraag me af of je de caloriebehoefte van een 22 jarige vrouw die zwaar traint voor bodybuilding (en misschien rank is van zichzelf?) kan vergelijken met iemand van 44 die 10kilo te zwaar is, makkelijk aankomt en een zittend beroep uitoefend?
Ik houd niet van bulky maar je kunt zien dat je er hard aan werkt, goed hoor!
Needje schreef:LadyMadonna schreef:Mag ik jullie een ontbijt vraag voorleggen?
Cornflakes met magere melk of magere yoghurt met muesli? (Beide zonder toevoegingen als suiker, honing, etc).
Ik ben best een slechte ontbijter...
Yoghurt vervangen door kwark
elenaMM77 schreef:Mijn BMR is 1250kcal.. Dat is wat ik verbrand als ik voor dood op mijn bed lig.. de energie die mijn lichaam nodig heeft om hartslag, ademhaling, hersenfunctie, temperatuur etc te onderhouden.. 1 pink opliften en je verbranding gaat daarboven zitten.
Citaat:Op de dagen dat ik niet sport zit ik tussen de gemiddelde verbranding van een vrouw van mijn leeftijd en mijn BMR, dan eet ik dus zo'n 1500 kcal.. Op de dagen dat ik sport, gebruik ik die beweing om een groter verschil te maken.. Ik verbrand zo'n 500-600 kcal bij een training.. En eet ongeveer 250-300 kcal extra ten opzichte van mijn rustdagen.. Dus ik eet dan zo'n 1750 kcal.
Citaat:Je mag niet onder, op of een fractie boven BMR zitten, dat is niet goed voor je lichaam.. je moet die basis energie hebben anders gaat je lichaam zelf wel zorgen dat je niet in hongersnood komt.. Niet doordat je dan aankomt, of niet meer afvalt.. maar je valt langzamer af.. je lichaam zorgt dat je lusteloos gaat worden, minder energiek, zodat je minder verbrand.
Citaat:1200 kcal of minder als BMR komt bijna niet voor (zeker niet als je overgewicht hebt).. dan moet je en klein en slank zijn.. Immers een salamander heeft minder kcal per dag nodig dan een olifant om te overleven.
elenaMM77 schreef:rubber matten halen, zoals ze die ook bij de sportschool gebruiken voor onder de halters?
Cer schreef:Dit is wel interessantIk heb er nog wat vraagjes over, als het niet erg is?
elenaMM77 schreef:Mijn BMR is 1250kcal.. Dat is wat ik verbrand als ik voor dood op mijn bed lig.. de energie die mijn lichaam nodig heeft om hartslag, ademhaling, hersenfunctie, temperatuur etc te onderhouden.. 1 pink opliften en je verbranding gaat daarboven zitten.
Mijn BMR zou 1375 zijn (via internet uitrekenen is altijd een dingetje maar goed). Ik vind het best veel..Citaat:Op de dagen dat ik niet sport zit ik tussen de gemiddelde verbranding van een vrouw van mijn leeftijd en mijn BMR, dan eet ik dus zo'n 1500 kcal.. Op de dagen dat ik sport, gebruik ik die beweing om een groter verschil te maken.. Ik verbrand zo'n 500-600 kcal bij een training.. En eet ongeveer 250-300 kcal extra ten opzichte van mijn rustdagen.. Dus ik eet dan zo'n 1750 kcal.
Ik denk wel dat er verschil zit in energieverbruik per mens.. dus dat ook die gemiddelde energiebehoefte inderdaad een gemiddelde is, en niet voor iedereen geldt...
Ik grap altijd dat ik t in een hongerwinter heel prima zou doen, mijn lijf lijkt echt debiel energiezuinig
Als ik echt zwaar ondervoed zou zijn zou ik niet functioneren en eruit zien als mensen van expeditie robinson?Citaat:Je mag niet onder, op of een fractie boven BMR zitten, dat is niet goed voor je lichaam.. je moet die basis energie hebben anders gaat je lichaam zelf wel zorgen dat je niet in hongersnood komt.. Niet doordat je dan aankomt, of niet meer afvalt.. maar je valt langzamer af.. je lichaam zorgt dat je lusteloos gaat worden, minder energiek, zodat je minder verbrand.
Nou ik denk dat dat misschien wel meevalt? Want wie weet nou helemaal precies zn BMR?Citaat:1200 kcal of minder als BMR komt bijna niet voor (zeker niet als je overgewicht hebt).. dan moet je en klein en slank zijn.. Immers een salamander heeft minder kcal per dag nodig dan een olifant om te overleven.
Maar hoe merk je dat dan? Want ik ben echt goed fitniet lusteloos, maar gewoon lekker bezig, paar keer per week sporten, bijna iedere dag paardrijden, ik slaap goed, drink goed, en functioneer volgens mij best prima...
Unique6 schreef:Ik kreeg kwark ‘s ochtends ook nooit weg. Ik heb nu ondervonden dat ik het wel weg krijg als ik eerst iets anders heb gegeten. Mijn ontbijt is eigenlijk iedere ochtend hetzelfde. Een volkoren broodje (koolhydraten) met pindakaas (vetten), 200 gr kwark (eiwit) en 200 ml halfvolle melk (calcium & B12). Kan ik echt de hele ochtend op doorstampenIk eet dus eerst het broodje en later pas de kwark. Dan krijg ik het opeens wel weg.
Cer schreef:Ja ik denk dat je met dat proeven tussendoor, de boter en dat soort zaken wel een goed punt hebt hoor.. Want die dingen die je noemt, die heb ik niet, dus ik zal wel aan een redelijk aantal calorieen zitten..
Voor de dagen dat ik zeker wist dat ik op 1000 zat, dat waren de dagen die ik afgewogen en geteld heb, dus echt precies alles zonder te snaaien. Omdat dat zo laag is, ben ik normaal niet zo wegerig, ik zit er toch niet ruim overheen (ja met een bak ijs wel natuurlijk, maar dat weet ik dan ook wel)
Al bij al denk ik dat het meevalt, maar dat ik hier en daar er wat bij moet stoppen om verder te kunnen afvallen
Eulogy schreef:Ladymadonna, hoe dan
Cer, het is echt fors laag en al helemaal als je erbij sport. Misschien is dit je aangeraden omdat je zegt moeite hebt aan de 1000 te komen? Maar het is echt ongezond weinig, je hebt gewoon brandstof nodig... Nu in prep zit ik zelfs nog op 2100 calorieën (hoewel dat wel uitzonderlijk ismaar toch) en ik ben maar 1.62m en 55kg.
Vriendin heeft zondag tijdens poseren foto's gemaakt en ik sta echt te kijken van de vooruitgang die ik in m'n rug in minder dan 5 weken zieNu m'n glutes en hamstrings nog haha
[ [url=m/vFwiEF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/japU4Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben ook wel benieuwd trouwens Needje!
elenaMM77 schreef:een beetje overeten is niet iets om bang voor te zijn.. Je kunt beter nerveus zijn dat je geen gezond patroon volgt en daardoor als je straks klaar bent in 1x dus weer flink aan het overeten bent
elenaMM77 schreef:Unique6 schreef:Ik kreeg kwark ‘s ochtends ook nooit weg. Ik heb nu ondervonden dat ik het wel weg krijg als ik eerst iets anders heb gegeten. Mijn ontbijt is eigenlijk iedere ochtend hetzelfde. Een volkoren broodje (koolhydraten) met pindakaas (vetten), 200 gr kwark (eiwit) en 200 ml halfvolle melk (calcium & B12). Kan ik echt de hele ochtend op doorstampenIk eet dus eerst het broodje en later pas de kwark. Dan krijg ik het opeens wel weg.
lol, dat is dan wel weer best een hoop O.o
Unique6 schreef:elenaMM77 schreef:
lol, dat is dan wel weer best een hoop O.o
Oh vind je? Zonder een stevig ontbijt lig ik om 10 uur op apegapen hoor![]()
[ Afbeelding ]