3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:01

Hemel Jaimy, wat erg! Dat je er dat nu ook nog bij moet nemen... Heel veel sterkte :(:) Neem vooral tijd om uit te rusten, dat eten en sporten komt later wel weer.

Yonker, cheatweekend, dat klinkt heerlijk <3

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:18

Haha ja gisteren wel redelijk gedaan maar donderdag dan bios en daarvoor sushi en tijdens bios m&m’s en zaterdag had ik een kinder verjaardag dus taart en broodje bal en hotdog als avondeten :’) en nog wijntje op :+

Dussssss nu rustig aan, donderdag vlieg ik naar Indonesië dan ga ij lekker genieten van t lekkere eten :+:

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:30

Jeetje jaimy, je krijgt t wel voor je kiezen zeg :(:) rustig aan :*

Ik heb een hele gekke week achter de rug. Woensdag mn zoontje ziek en daar de hele dag mee in de weer, donderdag en vrijdag zelf ziek. Vrijdagavond en nacht uren op de huisartsenpost en eerste hulp doorgebracht met mn dochter, ze had een zondagsarmpje (ontwrichting in elleboog simpel gezegd) wat ze niet goed teruggeplaatst kregen. Om 3 uur lagen we eindelijk in bed :Z volgende dag iedereen natuurlijk gesloopt, maar we vierden ook nog de verjaardag van mn man. Gisteren uiiteindelijk hele dag op de bank gehangen met zn allen. Al die dagen heel onregelmatig en niet erg gezond gegeten. Nu weer herpakt, maar ben nog maar even niet op de weegschaal gaan staan :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:32

Jeetje Jaimy, het zit niet echt mee he :(:) Veel sterkte! Hopelijk heb je voldoende leuke afleiding de komende tijd of iets anders om je op te concentreren.

Yonker: heerlijk, ik ben jaloers! Lekker van genieten hoor.

Hier een hele rommelige gehad, ook qua eten, maar vanmorgen zei de weegschaal nog steeds 79,6 dus ik vind het goed. :') Ons huis zou te koop komen, maar er is van alles mis gegaan waardoor we hebben besloten hier nog maar een paar jaar te blijven. Wel samen besloten om dan het hele huis op te knappen en dat is nogal een klus want het is een flink oud huis (1913) := Maar ook wel leuk om te doen. Scheelt wel weer sporten in elk geval, haha. :))
Gisteren de keukentegels geverfd en de tegels in het toilet. Vanavond na werk ga ik beginnen aan de woonkamer en morgenavond na werk aan de gang. Dan komend weekend de tegels in de badkamer verven en de slaapkamers en dan zijn we alweer een heel eind!

Sporten schiet er even bij in deze week.

Lijstje voor vandaag:

O: kop koffie en een breaker perzik
T: broodje met kaas
L: maaltijd salade met gamba's en avocado
T: nakd reepje
T: sinaasappel en 2 maiswafels met kaas
A: paddenstoelenburger met quinoa, bleekselderij, linzen, halve avocado en hüttenkäse.

Beweging: woonkamer verven (10 m x 3 m en 3 m hoog)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 13:17

@Jaimy: acherm, het zit ook niet mee nu he :(. Sterkte meis!

@Frummels: Oh das ook leuk, opknappen! Succes!

Hier gaat het muah. Afgelopen week ging het qua kcal goed maar gisteravond waren we zo moe dat we geen puf hadden om te koken dus we hebben NYP besteld. Oeps :o. Moet er wel bijzeggen dat dat buiten koffie ook m'n enige eten was, dus wat betreft kcal overschot zal het meevallen. Ach, nu weer lekker aan de bak. Vanavond flinke workout met crossfit dus die pizza gaat er wel af :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:17

Jaimy, wat vervelend zeg! Heel veel sterkte!

Leuk allemaal die treatdagen. Geniet er lekker van! En dan nu weer lekker de draad op pakken. :D

Ik heb vorige week ook niet al te gezond gegeten, maar schade valt gelukkig mee en alsnog afgevallen. Tot nu toe ongeveer 2 kg kwijt als ik tel vanaf waar ik nu ben gekomen. Maar ik was daarvoor in korte tijd 1,5 kg aangekomen helaas.... Alsnog halve kg ongeveer eraf (als ik vanaf daar zou tellen) dus ik ga er gewoon lekker mee door. Al wordt volgende week wel een hele lastige week. 3x per dag buitenshuis eten (buitenland), geen mogelijkheid tot zelf koken, en ook geen koelkast ed. Maar goed, wel veel wandelen!

Voor vandaag mijn lijstje
O: Cracker met kaas en 1 wit zacht bolletje met hagelslag
L: Een tosti met ham een kaas
T: Kaiserbroodje en een cranberry krokante graanreep (een van de twee was niet nodig geweest helaas...)
A: Geen idee nog
B: 40 minuten fietsen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:55

Heel veel sterkte Jaimy! Fijn dat je wel goed afscheid hebt kunnen nemen.

Met mijn afvallen gaat het ook een beetje mwah mwah. Ik zou ontzettend graag naar de sportschool gaan, dus ben ik op onderzoek uitgegaan. Ik dacht dat ik een hele goede gevonden had, maar toen kwam ik erachter dat die alleen groepslessen geven. En ik wil juist niet té erg gebonden zijn (met een nogal druk leven met school, huiswerk en paard kan ik niet altijd op dezelfde momenten) dus verder gezocht. Probleem 2, ik wil niet naar een basis fit oid, want ik wil graag goede begeleiding etc. En volgens mij krijg je dat daar niet. (+ teveel kans op klasgenoten :') ) En ten derde zijn de beetje goede sportscholen aan de andere kant van de stad -O- Als ik daar dan eenmaal heen ben gefietst, moet ik eig al weer naar huis fietsen omdat mijn tijd op is :') Dus als iemand nog goede sportscholen in Breda weet, hoor ik het graag!
Ik heb het daarbij ook nog eens erg druk, dus ondanks dat ik vandaag wilde hardlopen, geen tijd gehad. IK denk dat ik morgen maar, bij gebrek aan sportschool, wat ga trainen thuis. Dus hardlopen, fietsen, crosstrainer, en traplopen oid. Ook wilde ik wat minder suiker gaan eten. Maar toen ging ik langs bij mijn oma. En ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik kan mijn oma nooit iets weigeren :')

Maar goed, dus na mijn lange verhaal, hierbij mijn lijstje:
O: twee boterhammen met pindakaas en nutella en een kop thee.
T: een cracker met zelfgemaakte sandwichspread en water.
L: drie boterhammen met een gebakken ei, stroop en hagelslag, een krentenbol met boter en suiker en een beker melk.
T: een pepermuntje.
A: wortelstamp, spitskool en draadjesvlees.
T: denk kop thee.
B: 70 minuten fietsen (met helft flinke tegenwind), werken met paard.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:36

Zo... na een eettechnisch beroerd maar verder succesvol weekend *\o/* gaan we weer op de gezonde toer.

Zaterdag bestond uit krentenbollen en Chocolade Kanjers achter het stuur tijdens de wedstrijd. Terwijl ik om 11 uur savonds terug naar huis reed kwam ik tot de conclusie dat ik nog geen avondeten had gehad, dus bij de Mac gestopt :')
Gisteren was al niet veel beter, met pepernoten als lunch en 2 tosti's als avondeten.

Dus vandaag;
O; yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; roggebrood met light smeerkaas en kaas
T; tomaatjes
A; ovengroenten met halloumi en gebakken gnocchi met dragon.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:13

Wauw Black-Kelpie, dat is wel een heerlijk (slecht) weekend :D

Ik zit weer in de goede flow geloof ik, weer wat minder moeite dingen te laten liggen. Nu mn portiegrootte nog wat aanpakken, want dat is nu mn grootste struikelblok.
Deze week ff flink doorzetten, komend weekend ga ik een weekendje (nou ja nachtje) weg met mn man, lekker in een hotelletje, door de stad struinen, bioscoopje ofzo, lekker uit eten <3 Dus dan ga ik veel te veel lekkere dingen eten, en daar ook ontzettend van genieten :D

Vandaag:
O: havermout met halfvolle melk en kokos
T: proteinerijke kwark
L: volkoren wrap met boursin light, kipfilet, sla en tomaat
T: appel, kiwi
A: Lasagne
B: in ieder geval minimaal 10000 stappen, eigenlijk wil ik ook nog wel even sporten maar denk dat dat er niet van gaat komen vanavond

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:15

Bedankt meiden! Trainen is echt een afleiding en me werk dus day gebeurd netjes. Wel fijn :))

Mooi lijstje Laura gewoon lekker normaal ook. Lekker lasagne <3

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:32

Leuk vooruitzicht Laura! *\o/*

Vanavond komt een oude vriend van mijn vriend eten, vegetariër, dus maar weer vegetarisch vanavond. Bevalt me eigenlijk prima, een paar dagen per week geen vlees.

O; yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; wrap met sla, tomaat, komkommer, rode ui, avocado en halloumi
T; crackers met tonijnsalade
B; uurtje kickboksen
A; wortelgratin (wortel/kikkererwtpuree met paprika en vega gehakt in de oven gegratineerd met geraspte geitenkaas)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:19

Vandaag helaas geen tijd gehad om te sporten, maar wel erg blij met mijn lijstje:
O: een boterham met boterhamworst, twee crackers met zelfgemaakte sandwichspread en kaas en een kop thee.
T: twee crackers met kaas en water.
L: ongeveer 300 ml yoghurt met muesli, rozijnen en een banaan, 1 mandarijn en een kop thee.
T: een boterham met pindakaas en water.
A: boerenkoolstamppot met een stuk extra magere rookworst.
T: denk kop thee.
B: 70 minuten fietsen, paard poetsen, longeren en 30 minuten privéles.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:47

Jeetje Jaimy heftig.

Ik ben druk aan het leren voor mn VCA VOl/ VIl echt drama, dat moet allemaal na werktijd dus heb echt geen tijd om te sporten. Morgen m'n examen dus ik hoop dat ik het haal. Het is alleen net een nieuw boek en het staat vol met fouten, laat het nou ook net zo zijn dat ze de wijze van toetsing hebben verandert. Vroeger was het best simpel om te halen maar tegenwoordig zakt bijna iedereen.

Lijstje van vandaag:
O: Banaan
T: Volkorenboterham met appelstroop
T: Kersenflapje
L: 3 volkorenboterhammen met kipfilet, filet american en pindakaas, kwart komkommmer
T: Mandarijn, appel, rijstwafel
A: Sla met feta, tomaat, olijven
T: Perzik snoepjes (10 kan me noooit inhouden tijdens het leren) 2 digestive koekjes

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:48

Succes morgen vera!
10 vind ik nog best netjes, bij mij was t zakje eraan gegaan :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 23:52

Ik probeer deze maand vegan te eten dus lijstjes maken is wel lastig maar wel minder vet. At normaal nogal wat kaas. :’)

O: 2 Volkoren beschuiten met granen met bui hazelnoot/chocopasta
L: 1 ciabatta door de helft met rode pesto en nepkaas + edelgist
T: mineola
A: 200 gram gekruide krieltjes en een vegan hamburger + broodje
T: 1 pure chocopinda rotsje

Gok zo rond de 1600 kcal! :) volgend Fitbit heb ik er 2500 verbrand. :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:27

Zo, ik ben zo goed als klaar met het grote werk van het verven. Zowel maandagavond als gisterenavond 4,5 uur bezig geweest na werk. Mijn handen zijn echt helemaal verkrampt en zijn zo pijnlijk.. :=

Lijstje van vandaag:

O: 2 Maiswafels met kaas + 2 glazen Hero fruitontbijt + koffie
T: Mineola
L: Soep en een pistolet met kaas, tomaat, komkommer en gekookt ei
T: Appel
T: Ontbijtkoekreep
A: Noodles met wokgroenten en ketjap manis :9

B: 40 min fietsen (retour werk)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:43

Goed bezig allemaal! Ik heb zelf ook goed nieuws, ik was op zoek naar een eigen woning en ik heb gisteren een appartement toegewezen gekregen! *\o/* In januari is de oplevering, dan kan ik ook lekker gaan klussen :+

Maar goed, weer even ontopic. Gewicht staat nog steeds stil :') Ik merk dat ik vooral tijdens de lunch veel eet, omdat al het eten gewoon op tafel staat en ik dan geneigd ben om veel meer te pakken. Ik probeer nu weer eigen salades en groentewraps mee te nemen.

Lijstje van gisteren:
O: Bakje Kvarg yoghurt
T: Stuk slagroomtaart (was iemand jarig)
L: Twee wortel-groente wraps met salade, falafel en knoflooksaus en een rijstwafel
A: Aardappeltjes in schil, slavink en een beetje broccoli. Er bleek zand in de broccoli te zitten, dus dat heeft niemand van ons opgegeten :')
T: Glaasje Orangina en klein schaaltje paprika ribbelchips.

Lijstje van vandaag (ik doe mee aan 'eet-geen-dierendag'
O: Bakje kvarg
T: Nakd Cacao reep
L: Salade met geitenkaas en appel en honing-mosterd dressing. En een rijstwafel :')
T: Sultana crunchy tomaat nogiets
A: Weet ik nog niet

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:46

GEfeliciteerd met je huis Annikoe! Super! *\o/*
En wat goed dat je meedoet aan eet geen dieren dag :) Mijn vriend en ik eten sinds een maand of 3 geen vlees meer. Heel zelden als we uit eten gaan of bij vrienden eten (ik ben wel het type Eten wat de pot schaft en zadel mensen niet graag met mijn dieetwensen op) maar zelf kopen wij het niet meer en maken het ook niet meer klaar. Bevalt eigenlijk heel goed.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:51

Even een vraag die helemaal niks met dit topic te maken heeft. Is pure interesse, vat het niet verkeerd op :)

Ik lees mee in beide topic en elke keer weer vraag ik me het af: wat is nou nog het verschil tussen dit topic en het ‘paardrijden met overgewicht’? Het gaat beiden over afvallen, er worden lijstjes gepost en iedereen probeert lekker veel te bewegen. Waar zit de grens tussen deze twee topics? Als je er 1 van maakt, kunnen meer mensen elkaar motiveren er tips geven, lijkt me. Wat is voor jullie de reden om in dit topic mee te praten en niet in de andere?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:53

Ik geen overgewicht heb :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:54

Annikoe schreef:
Goed bezig allemaal! Ik heb zelf ook goed nieuws, ik was op zoek naar een eigen woning en ik heb gisteren een appartement toegewezen gekregen! *\o/* In januari is de oplevering, dan kan ik ook lekker gaan klussen :+

Maar goed, weer even ontopic. Gewicht staat nog steeds stil :') Ik merk dat ik vooral tijdens de lunch veel eet, omdat al het eten gewoon op tafel staat en ik dan geneigd ben om veel meer te pakken. Ik probeer nu weer eigen salades en groentewraps mee te nemen.

Lijstje van gisteren:
O: Bakje Kvarg yoghurt
T: Stuk slagroomtaart (was iemand jarig)
L: Twee wortel-groente wraps met salade, falafel en knoflooksaus en een rijstwafel
A: Aardappeltjes in schil, slavink en een beetje broccoli. Er bleek zand in de broccoli te zitten, dus dat heeft niemand van ons opgegeten :')
T: Glaasje Orangina en klein schaaltje paprika ribbelchips.

Lijstje van vandaag (ik doe mee aan 'eet-geen-dierendag'
O: Bakje kvarg
T: Nakd Cacao reep
L: Salade met geitenkaas en appel en honing-mosterd dressing. En een rijstwafel :')
T: Sultana crunchy tomaat nogiets
A: Weet ik nog niet

Whoeeeeee gefeliciteerd fijn! :))
En lekker hoor dagje geen vlees :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:54

Ik heb ook geen overgewicht haha. En volgens mij was dit topic er al een stuk eerder dan het andere.
Dus ik heb me ooit hier gemeld en eerlijk gezegd kende ik de andere ook niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 15:55

Wat ik in ieder geval heb gemerkt is dat in dit topic veel meer kennis zit qua afvallen. In het verleden zijn er vaker mensen gekomen die dan nog de fabeltjes geloofden (niet ontbijten is slecht, dat soort dingen, zie OP), die wij dan verbeterden, waarna ze boos werden en een eigen topic openden of ergens anders gingen praten. Of als we commentaar gaven op hele magere lijstjes (amper 1000kcal) dan werd dat ook niet positief opgevat en gingen ze naar een ander topic, of een ander topic openen... Hier zijn we wat directer met feedback op lijstjes omdat we niet willen dat mensen hun gezondheid in gevaar brengen, maar sommige mensen leven zo in hun eigen wereldje dat ze geen dingen geloven die wij vertellen (ook al kunnen we het onderbouwen met wetenschappelijke bronnen).. en dan kwamen er ruzies, en gingen mensen naar andere topics.

Ze zijn welkom om hier mee te komen praten hoor, daar niet van. Maar sommige mensen kunnen nu eenmaal niet tegen kritiek.. En fabeltjes verspreiden daar zijn de meesten hier niet zo van, haha.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 04-10-17 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:55

Kimmie25501 schreef:
Ik heb ook geen overgewicht haha. En volgens mij was dit topic er al een stuk eerder dan het andere.
Dus ik heb me ooit hier gemeld en eerlijk gezegd kende ik de andere ook niet.

Deze bestaat idd al veel langer :)) En meer kennis, in mijn ogen

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:56

IMANDRA schreef:
Wat ik in ieder geval heb gemerkt is dat in dit topic veel meer kennis zit qua afvallen. In het verleden zijn er vaker mensen gekomen die dan nog de fabeltjes geloofden (niet ontbijten is slecht, dat soort dingen, zie OP), die wij dan verbeterden, waarna ze boos werden en een eigen topic openden of ergens anders gingen praten. Of als we commentaar gaven op hele magere lijstjes (amper 1000kcal) dan werd dat ook niet positief opgevat en gingen ze naar een ander topic, of een ander topic openen... Hier zijn we wat directer met feedback op lijstjes omdat we niet willen dat mensen hun gezondheid in gevaar brengen, maar sommige mensen leven zo in hun eigen wereldje dat ze geen dingen geloven die wij vertellen (ook al kunnen we het onderbouwen met wetenschappelijke bronnen).. en dan kwamen er ruzies, en gingen mensen naar andere topics.

Ze zijn welkom om hier mee te komen praten hoor, daar niet van. Maar sommige mensen kunnen nu eenmaal niet tegen kritiek..

Danku :o Perfect vertelt weer haha