Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:17

anne_bento schreef:
* knip* Er zijn erg veel zachte soepele hardloopschoenen verkrijgbaar, misschien dat dat wel werkt voor je? Nouja blijft ieder zijn of haar eigen keus natuurlijk, maar goede schoenen is in mijn ogen wel de basis :j

Daar heb je gelijk in hoor! Ik moet gewoon nog even verder zoeken.
Voor de andere hobbys heb ik ook de bijpassende schoenen.. 250 euro westernrijlaarzen, 200 euro jodphurs, 180 euro salsaschoenen := ...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:39

Plien91 schreef:
Mijn saucony's zijn na krap 3 maanden en 500km helemaal door op de hak. Ze zitten echter wel perfect dus ik laat het voor wat het is. Desondanks wel groot verschil met mijn eerdere Nike/Asics schoenen.

Dat heb ik dus helemaal niet bij mijn saucony's. Ik merk pas na ruim 1000km dat de demping en stevigheid minder wordt.
Volgens mij doe je dan wat verkeerd.

Loopschoenen koop ik vaak bij de outlet of ik speur op internet waar een goede aanbieding is. Ik ga geen schoenen kopen die in de winkel 160 euro zijn en op internet maar 80.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:59

Ik heb pasgeleden de Adidas Ultraboosts gekocht, lopen op wolkjes <3

Voor diegene die op zoek was naar draadloze earbuds, ik vind Jaybirds heel fijn. Via Coolblue kan je ze sowieso uitproberen en terug sturen als ze niet bevallen.

Daan_O

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:09

Doen jullie allemaal wel netjes je veters los maken als je je schoenen uit doet? Ik heb nooit gehad dat de achterkant kapot gaat. Ik loop nu bijna 2 jaar en heb onlangs mijn 4e paar schoenen gekocht. Maar het 3e paar is van november en nog niet aan vervanging toe. Alleen zag ik nu mijn schoenen in de kleur die ik heel graag wilde en nieuwe schoenen voor de marathon is ook wel fijn.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:04

Het stuk gaan van de schoenen heeft dus niet te maken met dat je iets verkeerd doet, de ene persoon heeft een uitstekend hielbotje en de ander niet, de ene persoon heeft wat opstaande tenen, de ander niet, dat is de rede dat daar slijtage ontstaat.

Staat onder andere hier mooi uitgelegd https://www.mijnhardloopschoen.nl/site/ ... e-kan-dit/

Anthea thnx, dat was ik! Ik ga ze wel gewoon in de winkel halen, krijg daar tenslotte behoorlijke korting, maar mocht ik ze daar niet terug kunnen brengen dan kan ik ze wel eerst bestellen bij coolblue en sowieso terugsturen voor ik ze koop in de winkel :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:23

Hardlopen op geen specifieke hardloopschoenen is vragen om problemen.

Is niet alleen voor nu maar ook voor later.
Ik kan best bezuinigen maar nooit op mijn schoenen ik heb ooit flinke blessure gehad van ruim 1.5 jaar met helse pijnen en nu 4-5 jaar helemaal pijnvrij.

Ik laat mijn schoenen elk jaar nakijken en vervang ze rond de 1000-1500km meestal anderhalf jaar want ik loop er ook op met bv festivals of Efteling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:37

Ik vind 1000-1500 km eigenlijk enorm veel, dacht dat 500-800 km de norm is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:42

Er zijn mensen die op blote voeten complete marathons en langer uitlopen :D
Jammer dat ze in mijn buurt zoveel zooi op de grond gooien anders had ik dat graag gedaan, haha.

Maar ik doe het hardlopen gewoon nog niet zo lang, daarom moet dat schoenen kopen nog een keer. Wel balen dat ze zo snel slijten, ik heb een hekel aan nieuwe schoenen en ook aan schoenen kopen :(.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:49

500 nou zeker niet kan ik elke 3-6 maanden nieuwe schoenen kopen.

1000-1500km en dan na jaar laat ik de demping controleren en dan beslis ik verder.
Heb een jaar gehad dat er geen goede schoen was voor mij...... dat wil ik niet nog x mee maken.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:35

Ik heb begrepen dat het na 2 jaar is of rond 1000 km, dus als die 1000 km al eerder is dan 2 jaar, dan vervangen, maar in de kast laten staan 3 jaar kan niet ivm uitdroging.
En dat geldt dan voor verharde wegen, de demping op zachte ondergrond is wel iets anders.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:39

Er zijn maar weinig mensen die echt op blote voeten lopen. De meeste hebben toch five figers, speciale sandalen of speciale sokken. Vaak nog veel duurder dan gewone loopschoenen en ondanks dat ze het zo geweldig vinden zie je ze steeds weer met iets 'nieuws'aan de voeten. Zo geweldig was het dan toch niet denk ik dan.
Hier gaat het heel hard met de schoenen. Ik heb er dit jaar al 1200km op zitten Drie paar schoenen per jaar gaan er toch zeker wel doorheen. Ik heb asics van 139 euro maar meestal kan ik ze op internet wel van rond de 100 euro kopen.
Bij lange afstanden is kleding toch ook zeker wel belangrijk en blijkt goedkoop bij mij meestal duurkoop. Dure items gaan ook een jaar of tien mee terwijl een goedkoop item na een keer doorlopen niet meer gebruikt wordt Of zo erg broeken die na een half uur dragen ineens om je benen gaan flubberen of bij een regenbui zich volzuigen met regenwater en vervolgens de zwaartekracht zijn werk gaat doen

Gelukkig is 500-800 niet de norm Kom deze maand met de geplande training van zaterdag al aan 470km ; zou ik bijna iedere maand schoenen moeten gaan kopen .

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:43

Haha ik begon me net af te vragen hoeveel schoenen jij wel niet verslijt per jaar Greetje.
Hopelijk krijg je kwantum korting? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:08

Greetje koopt ze in bulk. :')

Die van mij zijn na ~600 km wel echt op. Maar ik loop altijd alleen maar op de verharde weg en ik ben een heel striker.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:33

Jeetje 3 paar per jaar! Daar kom je wel aan je met die afstanden! Wel fijn dat je ze goedkoper via internet kunt krijgen. Laat je tussendoor nog opmeten soms of heb je vrij "standaard" voeten?

Ik liep voorheen op Asics maar zowel de stand van mijn voeten is iets veranderd als de nieuwe modellen van Asics waardoor deze niet goed meer bij mij passen. Vandaar dat ik nu op Saucony loop met correctie erin. Bij mijn moeder juist anders, liep op Saucony, maar ook die modellen zijn erg veranderd afgelopen jaren waardoor ze nu op Brooks uit kwam. Vind de Asics een stuk mooier/vlotter ogen maar helaas :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:46

Greetje (en de anderen hier), hoe was jij de zweetlucht goed uit je kleding? Na een paar jaar merk ik toch wel dat ik die niet goed uit sommige kleding krijg. Aangezien je net opmerkte dat sommige kleding 10 jaar meegaat.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:17

Ik gooi sportkleding altijd direct in de was na gebruik, hoe langer je het laat liggen hoe meer bacteriën zich verspreiden en dat gaat stinken. Mijn kleding stinkt niet, ook niet de kleding die ik al jaren gebruik.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:25

Dat doe ik ook, ik spoel het in de zomer vaak eerst even uit als ik onder de douche ga.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:16

Op 60 wassen en scheut azijn bij het wasmiddel in.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:35

Supervixen schreef:
Greetje (en de anderen hier), hoe was jij de zweetlucht goed uit je kleding? Na een paar jaar merk ik toch wel dat ik die niet goed uit sommige kleding krijg. Aangezien je net opmerkte dat sommige kleding 10 jaar meegaat.

groot gezin dus altijd een volle wasmand. Maar mijn sportkleding gaat dus nooit in de wasmand maar ik stop het gelijk in de wasmachine en vul het met een gedeelte van de was mand aan. Verder doe ik altijd een scheut azijn bij de was maar dat is eigenlijk alleen tegen kalk. Ik denk dat de problemen pas ontstaan als de vuile was een dag of zelfs een paar dagen blijft liggen Maar dat is hier nooit het geval met zeker twee wassen per dag.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:54

Ik was mijn sportkleding samen met handdoeken en ondergoed, wasmiddel 60 graden en flinke wasverzachter ruikt zalig en mij Odlo shirts zijn 2-3 jaar oud.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:37

Dan zal ik de boel ook eens vaker op 60 graden wassen. Was steeds bang dat mijn kleding daar niet tegen zou kunnen.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 06:43

Ik spaar vaak toch wel met sportkleren een paar dagen op (dag of 3, maar ik draag ze nooit 2x, als ik ze niet opspaar moet ik wel heel vaak wassen) en was ze dan op dagelijkse was (40 graden, met wasverzachter). Ik heb nog geen last gehad van nare luchtjes.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 06:57

Afbeelding
Rondje van gisteravond!
Plan voor dit seizoen is om de hei als m'n broekzak te leren kennen. Vind dat zoveel lekkerder lopen dan op straat. Meer offroad liefhebbers?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:38

Ik maak een groot deel van in trainings km's in het bos. (vanuit huis maar ook in de Ardennen en in de Eifel) en loop naast wegwedstrijden ook regelmatig trailwedstrijden.
In het bos hier ken ik niet alleen elk pad, weet ook elke boomstronk op het pad te vinden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:03

Ik loop graag off road maar wel afwisseling nodig dus ga naar meerdere bossen en recreatiegebieden