Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:18

Qimm schreef:
Het is dat ik allergisch ben voor katten...

Ben ik ook, heb je pillen voor, geen excuus! :')

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:42

Ik vind katten helemaal niks. :+ Hier ligt een Jack te maffen op de zetel. Die heeft voor een paar dagen antibiotica en daar heeft ze altijd wat last van. :(:)

Nichtje mag waarschijnlijk vandaag naar huis. *\o/*

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:44

Ayasha schreef:
Ik vind katten helemaal niks. :+ Hier ligt een Jack te maffen op de zetel. Die heeft voor een paar dagen antibiotica en daar heeft ze altijd wat last van. :(:)

Mijne is wel heel leuk
Als de buurkindjes aan het badmintonnen zijn jat hij de shuttle. Deze verstopt hij dan in de bosjes :Y)
En hij doet altijd wedstrijdje met onze hond. Ook praat hij vaak terug :')

Hier trouwens ook allergisch voor katten, maar ben gewend aan mijn eigen katten. Dat gaat goed tot ik met mijn neus in hun vacht ga zitten :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:45

Ik vind katten ook wel leuk, maar onze jack russell niet. }:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:54

Mijn vader heeft twee katten. Ik vind ze grappig voor een avondje. Maar ik zou ze gewoon niet als huisdier willen. Maar ik ben op gegroeid met honden. Ik heb dus geen enkele kennis van katten-gedrag. De hond hier ligt elke avond op mijn schoot/tegen me aan en gaat overal mee naar toe. Papa zijn katten... Zelfs de meest sociale van de twee is nogal... Tja, ze komen alleen als ze er zin in hebben. :+ Iets wat ik wel vaker hoor van katten. En honden, iig de honden die ik ken, willen altijd wel even tutten met baasje. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:15

Ik ben ook meer een hondenmens maar sommige katten vind ik wel lief. Ben alleen zo vreselijk allergisch voor ze dat ik er nooit te lang bij in de buurt kan zijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:26

Bij mijn vriend hebben ze 2 Balinezen en een Main Coon. (en een witte herder) Vind dat wel leuke katten, vooral die Balinezen kun je hele gesprekken mee voeren. :') Tot ze beginnen te kotsen wanneer ze op schoot zitten. _O- Maar heb liever een hond. :P

Maar altijd liever een kat dan een kind zoals ik er nu in sta. :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:53

Ik heb 2 katten en binnenkort weer een opvangkat (of 2) erbij en het is dat een hond nu niet reëel is anders had ik die ook gehad. :)
Ben overigens met beide opgegroeid maar meer een kattenmens al vind ik honden ook erg leuk.
Oh en ben geen kind/kitten/puppy mens dus ook bij mijn huisdieren zijn bij voorkeur volwassen als ik ze aanschaf.
Zelfs de opvangkatten zijn volwassen, een uitzondering daargelaten wanneer de opvang bijv een intacte kater heeft lopen en er een intacte jonge poes binnen komt, dan komt de jonge poes bij mij tot ze geplaatst is of tot ze hersteld is vd sterilisatie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:59

Ayasha, fijn :) Dacht er vandaag nog aan toevallig.
Ik ben eigenlijk meer een hondenmens denk ik, de katten vinden mij te druk en ik forceer ze nog wel eens te knuffelen :+ Maar goed het is wel prettig dat ze relatief zelfstandig zijn, dus dat ik makkelijk een dagje weg kan zonder dat er een beest thuis zijn plas moet ophouden. Aan de andere kant gaat die hond wat makkelijker mee (mits gewend)... tja.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:06

Ayasha schreef:

Gefeliciteerd, wat een opluchting *\o/* *\o/*

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:09

Afbeelding
Dit artikeltje stond vanochtend in de volkskrant, moest gelijk aan dit topic denken. voor mij de grootste reden om niet aan kinderen te beginnen :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:17

Heel goed stuk vind ik!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:20

Laatst beweerde iemand dat de bevolking echt sowieso aan het stabiliseren is. Ja, dacht ik toen, maar niet dankzij mensen die meer kinderen krijgen :+
Net zoals het argument dat als je geen kinderen krijgt er teveel vergrijzing komt... Ja hallo dan moet misschien de AOW hervormd worden ofzo, een systeem dat puur en alleen werkt op bevolkingsgroei is natuurlijk niet echt houdbaar

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:35

Zoals Midas Dekkers ooit zei:

'als je geen kinderen krijgt mag je best elke dag een blik verf in de gootsteen leeggooien en dan ben je nog milieuvriendelijker bezig dan ouders'.
(nouja niet precies zo, maar het kwam er wel op neer van die blik verf)

Midas is per definitie grappig in de zin van kinderloosheid:
https://www.groene.nl/artikel/een-zak-vol-zaad

https://www.trouw.nl/home/midas-dekkers-het-kind-als-larf~a0b4ecc1

Citaat:
,,Ik heb het echt aan honderden mensen gevraagd: waarom hebben jullie kinderen? Wat ik aan antwoorden hoor, is een onsamenhangend gestamel: 'Ik vind het wel gezellig, we hadden vroeger thuis ook zo'n leuk gezin, ik kan de gedachte niet verdragen dat het met mijn dood afgelopen zou zijn'. Dat zijn toch geen echte redenen op grond waarvan je tweehonderdduizend euro uit gaat geven. Voor je een huis koopt, denk je nog eens goed na, je praat er met je vrouw over, je haalt er een makelaar bij. Maar het maken van een kind is toch meestal een kwestie van een gezellige avond, een kaars die flakkert en hups, één moment van onbedachtzaamheid en 't is gebeurd.''

Citaat:
,,Het leven is te kort, ik heb al geen tijd genoeg voor m'n eigen leven, laat staan dat ik dat in de wielen laat rijden door zelfgemaakte kinderen. Ik bedoel: wie baart er nu z'n eigen blok aan z'n eigen been? Ja, iemand die dat niet als een blok ervaart. Maar ik zou dat wel doen. En er zijn al genoeg kinderen op de wereld.''

_O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:41

Citaat:
Maar dat zo’n proces gepaard kan gaan met verrijkende verworvenheden als onvoorwaardelijke liefde en altruïsme laat Dekkers geheel buiten beschouwing. En is het biologisch gezien voor ouders niet een geruststellende gedachte dat je op je sterfbed weet dat je met het doorgeven van je erfelijke materiaal als individu onsterfelijk bent?

..... Tja :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:42

Hahaha wat is die midas dekkers toch een toffe peer, hij weet het altijd zo treffend te brengen.
En nu ben ik nog benieuwd naar zn boek ook :+

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:44

Vooral die geruststellende gedachte :') ik hoef helemaal niet onsterfelijk te zijn... gewoon een fijn leven lijkt me prima en daar heb ik geen kinderen voor nodig (ik zou ze ook eerder als beperkend ervaren)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:48

Ja same here, ik ben liever onsterfelijk doordat ik een briljante wetenschappelijke vondst doe oid.

Maar vooral ook dat 'onvoorwaardelijke liefde'... Nou, ik kan je zo een paar voorbeelden noemen waarbij dat wel tegenvalt _O-

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:56

Blijkt ook niet helemaal te kloppen, omdat als je broers en/of zussen hebt, deel je daar ook een groot deel dna mee. Wanneer zij kinderen krijgen, gaat er dus ook een stukje van jezelf mee naar de volgende generatie, probleem opgelost :Y)
Bij mij klopt het, mijn neefje is blond en blauwe ogen, net als mij en mijn jongste broer, maar zowel vader en moeder van de kleine zijn bruinharig en bruine ogen :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:59

lieveli schreef:
Ayasha schreef:

Gefeliciteerd, wat een opluchting *\o/* *\o/*

:j Ze hersteld belachelijk snel. Normaal had ze langer moeten blijven maar toen madame gisteren ineens recht stond net toen twee verpleegsters kwamen hebben zij de dokter even er bij geroepen. De laatste onderzoeken worden nu gedaan als die ook nog goed zijn mag ze naar huis. :j :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:07

Aria_zz schreef:
Blijkt ook niet helemaal te kloppen, omdat als je broers en/of zussen hebt, deel je daar ook een groot deel dna mee. Wanneer zij kinderen krijgen, gaat er dus ook een stukje van jezelf mee naar de volgende generatie, probleem opgelost :Y)
Bij mij klopt het, mijn neefje is blond en blauwe ogen, net als mij en mijn jongste broer, maar zowel vader en moeder van de kleine zijn bruinharig en bruine ogen :P

Mijn nichtje lijkt in gedrag en motoriek behoorlijk op mij en niet op haar ouders.
Arme meid :')

Geef ik die genen zelf niet door, doet mijn zus dat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:24

Elk kind dat je nu op de wereld zet wordt later ook een bejaarde. Stel dat je als koppel 4 kinderen hebt, dan worden dat 4 bejaarden. Die hebben ook elk nog 2 kinderen, dan zijn dat 8 toekomstige bejaarden en zo kan je nog wel even verder blijven uitbouwen. Het zou pas stabiel blijven als ieder koppel max. 2 kinderen heeft: eentje voor elke ouder.
De ouders zijn op zich verantwoordelijk voor de massale vergrijzing: hoe meer kinderen zij op de wereld zetten, hoe meer bejaarden er gaan zijn in de toekomst. En met de stijgende levensverwachting is dat niet zo'n leuk idee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:25

Ik maak me meer zorgen om het mensen fokken in derdewereldlanden, een grote reden waarom ik nooit doneer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:28

Dat ook ja. Maar zolang ze ginds geloven dat sex met een albino of maagd je van HIV of eender welke vieze ziekte kan afhelpen en dat ze zo christelijk zijn dat anticonceptie een enkel ritje naar de hel is, zal dat nog wel even duren om op te lossen.