Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danaderese

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:56

Is die coma dan jouw " dumping"?
Lig hier net in bed met een redelijke dumping. Want dan ben ik wel jaloers. Mijn lijf heeft eerst iets van jouw schuld jij moet eerst wat afzien om dan daarna helemaal uitgeput te zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:25

vrijdag geopereerd, laat ons zeggen dat ik liever een keizersnede heb dan deze operatie.
Vooral het lucht speelt mij parten,vooral als ik lig.
Water drinken lukt niet goed, doe 3 kwartier over een klein glas water, zob
geraak ik niet aan mijn minimum vocht. Heb nu bouilon gemaakt, dat gaat beter.
Vanmorgen wel 100gr pudding zonder suiker kunnen eten.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:26

Ja, herkenbaar,begin is echt zwaar!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:40

Om de lucht kwijt te raken raad ik je aan veel te gaan lopen. Niet hele stukken achter elkaar, maar ieder half uur een rondje ofzo. En wat betreft het drinken, ja dat gaat in het begin langzaam.. Maar is ook niet zo gek natuurlijk. Je zal zien dat het met de dag beter gaat.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:10

dromertje2 schreef:
vrijdag geopereerd, laat ons zeggen dat ik liever een keizersnede heb dan deze operatie.
Vooral het lucht speelt mij parten,vooral als ik lig.
Water drinken lukt niet goed, doe 3 kwartier over een klein glas water, zob
geraak ik niet aan mijn minimum vocht. Heb nu bouilon gemaakt, dat gaat beter.
Vanmorgen wel 100gr pudding zonder suiker kunnen eten.

Misschien eens thee proberen? Ging bij mij veel beter dan water.

En inderdaad rondjes lopen helpt goed tegen het gas.

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:17

Zojuist bijna gestikt in een slok water. En dat na bijna 5 jaar. Water is raar....thee ging bij mij van het eerste moment goed.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:06

Jaa herkenbaar! Thee (evt met melk) gaat veel beter dan water.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:51

Ja heb ik dito! En luister goed naar je lijf! Vertrouw op je eigen instinct!

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:47

Ik kan water ook slecht verdragen, terwijl inderdaad, thee, ranja of drinken met koolzuur geen problemen geeft. En jezelf niet te druk maken over de hoeveelheden in het begin, dat werkt bij mij in ieder geval averechts. Ik kreeg juist nog minder binnen omdat ik me te druk zat te maken of ik wel genoeg binnen kreeg

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:33

Sinds gisteren gaat het beter. Thee krijg ik niet binnen maar heb gisteren bouillon gemaakt. Nu kan ik terug beter water drinken, ik had wel veel last van de lucht in mijn buik en dat is nu ook veel beter.

De verpleging had me ook wat bang gemaakt door verschillende keren te zeggen dat ik binnen 2 dagen terug in t ziekenhuis lag als ik niet meer dronk. Gaf me stress want ik wou wel maar het ging niet.

Bedankt voir de tips alleszins.

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:34

Oh en het is misschien niet een heel fijne seizoenstip maar je kunt overal waterijsjes van maken. Dus van siroop, fruit etc. en waterijs is makkelijker binnen te krijgen en is ook vocht. Moet alleen nu ff niet aan de kou denken hahaha.

Geraspte komkommer is ook bijna alleen water en hapt lekker weg!

Ik drink per dag gerust ruim 4 liter thee met melk weg. Omdat ik het lekker vind, ik voldoende binnenkrijg en ook makkelijk aan mijn eiwitten kom.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:14

dromertje2 schreef:
Sinds gisteren gaat het beter. Thee krijg ik niet binnen maar heb gisteren bouillon gemaakt. Nu kan ik terug beter water drinken, ik had wel veel last van de lucht in mijn buik en dat is nu ook veel beter.

De verpleging had me ook wat bang gemaakt door verschillende keren te zeggen dat ik binnen 2 dagen terug in t ziekenhuis lag als ik niet meer dronk. Gaf me stress want ik wou wel maar het ging niet.

Bedankt voir de tips alleszins.

Nee hoor. Heb door omstandigheden de eerste maand amper gedronken. En kreeg ook geen infuus. Zijn ondertussen een jaar verder sinds mijn ontslag enkel nog in ziekenhuis geweest voor controle.

Zeg nu ook niet dat je niet moet drinken maar niet meteen panikeren en zoals de rest zei luister naar je lichaam

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:31

Ik weet niet of jullie hier nog erg actief zijn, maar dan zou ik graag mee komen praten.

Vanaf mijn pubertijd heb ik overgewicht, vele dieten geprobeerd met wisselend resultaat.

Inmiddels bijna 35 jaar obees, vorig jaar maart heel resoluut mijn eetgewoontes omgegooid, naar gewoon gezond eten, zonder snoepen, zo eet ik nog steeds, echter is afvallen onmogelijk.

Sinds vorig jaar kamp ik met een zenuwbeschadiging in mijn heup, waardoor ik met zenuwpijn tot mijn enkel loop. Daar slik ik pregabaline voor, wat er ook voor zorg dat afvallen niet meer lukt.

Maandag heb ik de knoop doorgehakt na lang nadenken en veel lezen op internet.
Om mij door te laten verwijzen naar de obesitas kliniek.

Vanmorgen bij de huisarts geweest hiervoor, hij begreep het volkomen, zo kan ik niet verder.
Ook ben ik vanmorgen op de eerste afspraak bij de dietiste geweest.

Het balletje is gaan rollen. Morgen krijg ik van het CON in Leeuwarden de aanmeldformulieren.

Beginstand 1.68 groot, 114 kilo, een BMI van 40 veel te hoog dus.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:37

Welkom Devil_ina altijd spannend die begin fase maar goed dat je de eerste stap heb ondernomen !

Ik heb dalijk begin feb laatste diëtist afspraak ben benieuwd hoe snel of langzaam het vanaf dan gaat. Ik verheug me er heel er op op het echte traject maar ben bang dat dat nog wel even gaat duren helaas.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:40

Spannend hoor, zo helemaal aan het begin, dan kan de tijd niet snel genoeg gaan.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:42

Dank je Biggirl, jij staat dus ook nog redelijk aan het begin.

Vind het heel spannend, weet ook dat dit geen wondermiddel is. Maar zonder dit hulpmiddel ga ik het niet redden in mijn eentje.

Jij ook bedankt fokfanaat.

Heb het hele topic inmiddels doorgelezen, heel fijn jullie ervaringen te lezen!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:53

Welkom!
Hier vorige week laatste afspraak van de "4 maanden diëtiste" eis! En vandaag is het verslag daarvan naar de juiste persoon bij het NOK gestuurd zodat de uitgestelde ja, een definitieve ja kan worden!
Ben inderdaad ook benieuwd hoe vlot (of juist niet) het nu gaat lopen!

Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:12

Wat leuk dat het topic wat actiever wordt!
Ik mag 10 februari starten aan het traject. Normaal 6 weken op locatie, nu 12 weken via zoom. Over een mogelijke operatiedatum kon nog niks worden gezegd.

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:46

Ik zal me ook even melden, sta sinds begin oktober op de wachtlijst voor operatie. Normaal zou ik dan in december ongeveer geopereerd zijn. Nu kan ik alleen maar afwachten en me aan de eetregels houden. Kamp al jaren met overgewicht, artrose in knieeen en heupen en verhoogde cholesterol, daarom kom ik in aanmerking. Zou erg graag van jullie kennis gebruik willen maken als ik vragen heb :)

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:00

Spannend Devil-ina, Sheila en disuus! Hier worden de bijeenkomsten (van na de operatie) momenteel ook allemaal afgezegd. Zou me niet verbazen als ze die ook via Zoom gaan doen, gezien er het aantal mensen er aan deel moet nemen. Heb ik in het voortraject ook een aantal keer gehad.
Is het bij jullie ook allemaal verplicht om de bijeenkomsten na de operatie te volgen? Ze noteren bij ons iedereen die aanwezig is. Ik heb er zelfs een document voor moeten ondertekenen. Hoewel ik er verder erg blij mee ben hoor, leer er veel nieuwe en nuttige dingen van.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:50

Na de operatie had ik er 2 in mijn groep die gewoon nooit meer gekomen zijn :')

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:27

ruitje schreef:
Na de operatie had ik er 2 in mijn groep die gewoon nooit meer gekomen zijn :')

Oja dat kan natuurlijk ook nog :')

Moet wel zeggen dat, omdat ik de bijeenkomsten vóór de tijd allemaal via zoom gehad heb, en daarbij de camera’s uit waren, ik niet iedereen uit mijn groep zou herkennen, eigenlijk alleen de mensen waarbij ik op de dag van de ingreep op de kamer lag :+ weet wel ongeveer welke mensen er bij de laatste 2 bijeenkomsten waren, maar of dat ze ook allemaal zijn?

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:58

Dank jullie voor het warme welkom :)

Wat een prachtige resultaten hebben jullie behaald *\o/*

Mijn schoonzus heeft vorig jaar een GBP gehad en is inmiddels ruim 40 kilo kwijt, ze valt nog steeds langzaam wat af.

De dietiste waar ik donderdag geweest ben werkt ook samen met het CON in Leeuwarden, heel fijn want nu is de opzet vooral nu al mijn eetpatroon om te gaan zetten in voorbereiding naar een GBP.

Ik had al 5 eetmomenten, daar moet er 1 bij en eten en drinken gaan scheiden, dat vind ik lastig. Bij mijn ontbijt hoort een bak koffie :+. En ik moet meer eiwitten gaan eten.
Maar dat komt goed, aangezien ik net mijn verwijzing pas heb gekregen.

Gister alle formulieren voor het CON ingevuld en ingestuurd.
Nu in de wachtstand tot de telefoon gaat :j

Vind het leuk te lezen dat er nog meer mensen zijn die aan het begin van het traject staan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:42

Eten en drinken apart vind ik ook echt heel lastig nog steeds. Voor het eten redt ik dat ook niet, daarna probeer ik het wel echt aan te houden.

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:47

Heb ik ook erg aan moeten wennen in het begin, gaat nu gelukkig makkelijker. Zelf heb ik weinig problemen met éérst drinken, en daarna eten. Andersom geeft echter wel degelijk problemen, daar moet ik echt wel 20 min tussen laten zitten.