[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:59

Ik doe één keer p.d. spoelen met zeezoutoplossing en één keer p.d. spoelen met gewoon water, na het douchen.. so far so good 8-)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:47

_Marell schreef:
Hey,
Ik heb op koningsdag mijn eerste piercing laten zetten, namelijk een helix.

Nu heb ik 2 gaatjes en verwachtte ik er niet zo heel veel van, maar ik heb het een beetje onderschat denk ik.
Het zetten viel absoluut mee maar de pijn na het zetten, man. :')

Ik probeer hem zo schoon mogelijk te houden maar ik kan hem echt amper draaien of aanraken. Nu moet het natuurlijk ook genezen aangezien ik hem pas eergisteren heb laten zetten, maar hoe kan ik het goed schoonmaken als ik er niet echt in de buurt kan komen.

Heeft iemand tips? En is een helix lang zo hardnekkig?
Ik heb net even in een zoutbadje geweekt, maar heb verder ook geen spul meegekregen wat ik kon gebruiken.

Ik heb ook echt een ontzettend lang beginstaafje voor mijn gevoel, het blijft steeds hangen achter mn haar en liggen op mijn linkerzij is ook supergevoelig.

Nooit draaien aan je kraakbeenpiercing! Gewoon afspoelen onder de douche, droog deppen met schone tissue en verder niet aanraken :)

Saleisha schreef:
Nu ik een spiraal/ringetje in mijn helix heb ipv een staafje is ie nu écht genezen en heel rustig. Wou dat ik dat eerder had gewisseld!
En nu begint het dus te kriebelen voor een nieuwe piercing in m'n andere oor, daar zit nog niks. Misschien een inner conch of lage helix. Heeft iemand ervaringen met inner conch, genezen ze oke?

Mijn inner conch was ook veruit de makkelijkste qua genezen. Het zetten vond ik pijnlijker dan mijn helixen en tragus maar genezen ging heel simpel en vlot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:51

_Marell schreef:
Maar maken jullie het dan ook echt schoon door langs en om de piercing te gaan?
Ik moet nu echt druppelen en heel zachtjes het vocht wegdeppen anders is het echt heel gevoelig.

Niet heel uitgebreid :n Onder de douche gewoon afspoelen en desnoods wat extra erlangs met je vingers dat het echt goed schoonspoelt. Verder gewoon doen alsof er niks zit. Zachtjes droogdeppen na het douchen en verder gewoon af blijven.

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:52

Overigens zowel mijn oorbellen, tragus als double forward helix zo behandeld. Nooit problemen gehad :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:13

Ik had denk een weekje terug, iets langer mss ruim een week boze oren.
Maar zat niet lekker in m'n vel en was wat snotterig en had een dikke pijnlijke klier in m'n keel dus kon het verklaren met een mindere weerstand.
Inmiddels zijn de oren weer happy, nog wel een beetje gevoelig maar niet meer rood en/of dik en geen wondvocht meer.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:03

Mijn helix (1 jr oud) heeft ook een hele tijd gezeurd en als ik een ringetje erin heb is liggen op dat oor sommige dagen nog steeds vervelend met staafje nergens last van. Maar is volgens mij wel 1 van de vervelendste piercings.

Ik heb nu aan beide kanten 2 gaatjes voor gewone oorbellen en in mijn linker oor een helix. Nu wil ik sowieso graag een inner conch alleen dan wel gelijk een ringetje dus ik ga even de piercing shop waar ik hem laat zetten bellen en vragen of ze dat gelijk doen of dat er echt een staafje in moet. Maar ik twijfel alleen nog in welk oor ik hem zal doen. Aan de ene kant denk ik, ik gooi 1 oor vol en houdt de ander rustig maar aan de andere kant zorgt het ook wel weer voor een stukje symmetrie. Wat hebben jullie?

Ik wil met de tijd ook nog een 3e oorgaatje laten schieten en een tragus denk ik.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:48

Ik doe ook niks aan m'n piercings. Goed schoonspoelen onder de douche, evt extra erlangs met een wattenstaafje mocht er wat troep aan zitten door een klap er tegenaan. Dan is het al lekker losgeweekt, en gaat het zo weg :D

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:45

Lous schreef:
Ik heb eigenlijk nooit last gehad van mijn kraakbeenpiercings. Helix niet en Rook niet. Kon er gewoon meteen op slapen.

Hier ook, helix en industrial. Beide binnen een weekje helemaal prima, ok tenzij ik echt flink stote met bv haarborstel oid maar verder nog nooit problemen gehad :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:47

prugelpiet schreef:
Ik doe ook niks aan m'n piercings. Goed schoonspoelen onder de douche, evt extra erlangs met een wattenstaafje mocht er wat troep aan zitten door een klap er tegenaan. Dan is het al lekker losgeweekt, en gaat het zo weg :D

Zo heb ik het met m'n neus inderdaad ook gedaan. Toen ik hem twee maanden oid had kreeg ik wel een vochtbultje dat ik toen behandeld heb met sterilon, wondje was destijds wel dicht en ik wou er gewoon snel vanaf. Met een paar dagen was die ook weer weg en sindsdien helemaal geen last meer mee gehad. Wassen met unicura oid vond ik aan het begin veel te spannend, was bang dat ik het niet goed weg zou spoelen en het was eerder natuurlijk best voorzichtig. Dus ervoor gekozen om er gewoon vanaf te blijven.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:37

Bij mijn laatste 2 piercings ook de litho methode gedaan, en die zijn heel snel genezen! 28 december gezet en nu niks meer aan de hand :D

Ik heb ook conch, helix (2x) en rook, vond de conch by far de vervelendste met genezen.. dus ieder zijn eigen beleving :))

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:07

MuSLi schreef:
Rena100 schreef:
Nou, jullie stellen me wel gerust gelukkig :)

Hoe selecteren jullie een goede tattoo/piercing shop? Ik vind dat wel lastig, voor tattoo's vindt je vaak nog wel recensies, maar voor piercings vind ik dat niet echt makkelijk terug.

Ik denk op basis van ervaringen van anderen. En op gevoel. Als je de winkel binnenkomt, contact legt en om je heen kijkt, voel je snel genoeg of dit voor jou voegt of niet.. slecht gevoel? Niet doen..

Waar woon je?

Ik woon in Almelo, ik ben laatst voor wat info in Enschede bij de tattoo shop van Dean Saunders geweest. Denk dat ik dat daar dan ook naar terug ga.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:06

Toch vrijdag terug voor andere piercings in mn dubbele helix -O- Het blijft pijnlijk en kloppend, want het heeft geen ruimte meer over om dikker te worden.
Zie er nu al tegenop, want ik weet zeker dat het flink pijnlijk gaat worden :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:04

prugelpiet schreef:
Toch vrijdag terug voor andere piercings in mn dubbele helix -O- Het blijft pijnlijk en kloppend, want het heeft geen ruimte meer over om dikker te worden.
Zie er nu al tegenop, want ik weet zeker dat het flink pijnlijk gaat worden :=

Sterkte. Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet.. -O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:45

Oei ik was er al een beetje bang voor gezien hoe strak ze al zaten.. zal idd tanden bijten worden maar daarna hopelijk een goede genezing :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:49

Mars schreef:
Oei ik was er al een beetje bang voor gezien hoe strak ze al zaten.. zal idd tanden bijten worden maar daarna hopelijk een goede genezing :)

Hoop ik ook! Baal er wel flink van, want volgens haar kon het echt wel -O-

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 01:12

prugelpiet schreef:
Mars schreef:

Hoop ik ook! Baal er wel flink van, want volgens haar kon het echt wel -O-

Vandaag ook met een vriendinnetje meegezet die heeft ook 2 helixen onder elkaar en degene met het kleinste ringetje die al een jaar zit wilde maar niet genezen dus nu ook een groter ringetje erin bij haar.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:31

Zo, dat deed gruwelijk veel pijn #)

Maar inmiddels zijn we een halve dag verder en is het al 300 keer beter dan met ringetjes *\o/* Mn oor is minder dik, en ik kan mn oor(rand) aanraken zonder dat het pijn doet.

Er zijn bioplast staafjes in gegaan, mocht het zwellen een reactie zijn geweest op het staal.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:09

Weet iemand toevallig een goede piercer in Den Bosch?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:10

Ik heb weer wat piercings besteld, stretching 1.6, spiral, fake plug in de vorm van een schroef, ball closure ring, circular barbell met cones en een septum bullet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:55

Vandaag weer twee cs piercings (lage helix en inner conch) vervangen door Bioplast, want die andere twee (hoge helix en tragus) bevallen erg goed. Heb meteen een voorraadje besteld voor m'n 'gewone' oorlellen. Daar wil ik met de tijd een tweede rij boven laten zetten.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:31

Sinds een tijdje m'n double forward helix verwisseld naar kortere staafjes met spikes. Nu viel het me altijd al op dat de onderste naar beneden wijst, maar die spikes maken het nog duidelijker. Ik vroeg mij af of dit 'normaal' is? Is deze dan verkeerd gepierced of kan dit niet anders?

Afbeelding

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:53

Dan is deze zo gepiercd, naar beneden gericht.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:01

Hier vorige week spontaan een Helix laten zetten. Het is 2 dagen niet zo fijn geweest met slapen, maar nu houdt ie zich prima. Kan niet wachten tot ik de labret kan verwisselen voor een mooi ringetje :)

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:52

Hooi! Een vraagje :)

Ik heb al een tijdje een helix piercing alleen ik vind het dopje wat er nu in zit echt heel lelijk....
Nu zou ik graag deze willen:
https://www.alloverpiercings.nl/21693-z ... lower-ring

Maar is dit nu voor een helix? Daar kom ik niet echt uit....

Ben ook van plan om binnen paar weken een Daith te laten zetten :D

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:53

Die ring is een septum, dus een neuspiercing!