Om de hele drain te verwijderen moet inderdaad wervels open gebroken worden. Dat is dus een optie.
Ze kunnen de drain verder wel verwijderen, behalve het losse stuk. Operaties aan de drains (ook de andere drain in t hoofd) geeft risico's op infecties. De drain afbinden geeft deze risico's ook en zodra er een infectie komt moet hoe dan ook mijn rug open gebroken worden om alles (dus allebei de drains) te verwijderen.
Enige optie om geen risico te lopen is niets doen, maar dat is voor mij geen optie.
Voor mij (in mijn ogen) is nu de beste optie de drain te verwijderen en het losse stuk te laten zitten. Dan maar met risico dat het losse stuk gaat infecteren en de rug alsnog open moet, maar als er geen infectie komt (die kans is er uiteraard ook) scheelt mij dat een grote en zware operatie. Als t losse stuk toch voor klachten zorgt (nu weten we niet welk stuk voor klachten zorgt) kan dan ook altijd nog die rug gesloopt worden...
Maar daar heb ik wel een extra operatie voor over om dat aan te zien zeg maar. Als t wel gewoon goed gaat, is dat alleen maar heel mooi mee genomen en heeft mij dat dus een grote operatie gescheeld. Niet zo'n gekke gedachten toch?
Maar goed, de chirurg moet t doen. Dus t is natuurlijk afwachten wat hij er van vind. Aan elke operatie kleeft natuurlijk risico's en mijn hart heeft al eens eerder tijdens OK zich niet zo goed gedragen...
Maar om meteen alles te gaan slopen terwijl er ook een kans is dat t wél goed gaat zonder te slopen.