Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:52

Ja ik heb gerend met Evy! Vond de muziek niet altijd even denderend. Ben zelf pas halverwege ingestapt, de eerste paar lessen zijn wel erg rustig aan als je al een beetje conditie hebt. Verder is het wel heel fijn dat je je zelf niet druk hoeft te maken over wel of niet hardlopen of wandelen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:03

Ik heb ook gerend met evy, vond de muziek matig maar goed smaken verschillen. Voor mijn pezen ging het te snel, ik eindigde met een peesontsteking. Dus ik moet een stapje rustiger doen. Maar conditioneel kan je heel goed opbouwen :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:18

Ik ga mee rennen met een collega eens in de 2 weken met behulp van Evy. Ben erg benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:53

Ik gebruik het hardloopschema van Runners World, die is echt heel fijn en gewoon goed haalbaar. Ik heb wel goede schoenen gekocht, ik ben juist van mening dat slechte schoenen demotiverend zijn.. Want dan loop je ook minder lekker. Nog geen moment spijt gehad van die schoenen, echt fantastisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:23

@ raylaatje: ik zit nu ongeveer op 62 kg. Ik weet nog niet precies naar welk gewicht ik toe wil. Ik kan daar moeilijk een schatting in maken. Ik wil gewoon een strak lichaam haha.
Qua tussendoortjes pakte ik normaal altijd sultana koekjes die lekker vol met suiker zitten. Nu pak ik gewoon op vaste tijdstippen een appel ( op school in kleine pauzes en na het sporten).

Evy ken ik niet :p misschien dat ik als het wat beter weer word ik ook weer ga rennen.

Wat voor soort schoenen raden jullie aan voor te sporten en dan voornamelijk voor bodypump, bodyshape en kickfun ? Ik wil liever niet meer dan €100 uitgeven.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:53

Ik zou voor een stevige indoor schoen gaan, die je enkels wat stabiliseren (met oog op kickfun). https://www.perrysport.nl/vrouwen/schoe ... orschoenen
hier staan wat goedkopere schoenen tussen, het lijkt me wel het handigst om langs te gaan in de winkel hun kunnen je het beste adviseren.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 01:08

Jeetje wat gaan jullie hard!

Morgen weer lekker sporten na mijn werk!
Mijn lengte is trouwens 1.70 en mijn gewicht hangt steeds tussen de 56 en 58 kilo. Maar daarentegen vind ik in mijn ogen mijn vetpercentage weer aan de hoge kant maar dat ligt er ook maar weer net aan met wat voor apparaat je meet. Ik ga me morgen meten dan kan ik goed mijn vooruitgang zien (hoop natuurlijk dat ik vooruit ga haha!)

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:39

Danielle, jij bent dan ongeveer even lang als mij met hetzelfde gewicht, ik ben stiekem wel heel nieuwsgierig hoe je er dan uit ziet! Hoe hoog is je vetpercentage nu?

Ik ga zo de dag goed beginnen met een lange wandeling (6 km) met de hond, daarna een halfuurtje hardlopen en vanavond nog even naar de sportschool!
Wat zijn jullie sportieve doelen voor vandaag?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:45

Hoe meet je je vetpercentage?
En als je het laat doen waar kan je het doen?

Schoolfeest was leuk gister!
Van 9 tot 12 volop gedanst.
Toen ik thuis kwam gister kon ik amper lopen.
Nu heb ik lichte spierpijn haha!

@raylaatje hardlopen en buikspier oefeningen doen.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:28

Ik zal vanmiddag even een foto maken.
In de meeste sportscholen staat er een tanita meter en daar kan je je vet percentage op meten. Vraag het is aan een trainer die er rond loopt die weet het vast wel!

Zal me zo meten dan heb ik een recent vetpercentage.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:43

Ik heb ook gerend met Evy :) . Helemaal uitgelopen en was echt prima. Alleen de muziek was wat minder soms. Loop zelf het beste met dikke hardstyle aan :+ , maar heb nu heel snel last van mijn linkerheup dus zou een keer "echte" schoenen aan moeten laten meten. Aangezien ik het nu zo weinig doe heb ik dat nog niet gedaan.

Rianne, bij ons kan het in de sportschool. Dan sta je op een soort weegschaal en dan gaan er allemaal sensoren door je lichaam en die meet je gewicht, vetpercentage, BMI enz.

Hier nog een lekker receptje met kikkererwten en zoete aardappel. Vorige week gemaakt, heerlijk!
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R5 ... kkererwten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:16

Er zijn ook weegschalen bij o.a. Mediamarkt te koop die vetpercentage, spiermassa en vocht kunnen meten. Uiteraard minder betrouwbaar dan in de sportschool, maar beter dan niets.
Ben vanmorgen wezen hardlopen, heeeeerlijk! En ik ben stiekem wel een beetje trots dat ik nu wel weer ben gegaan. Morgenochtend weer, dan heb ik er weer 3 in de week op zitten. Voelt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:36

Rondje van vanmorgen:

Afbeelding

Nog een kwartiertje sneller en dan ben ik heel tevreden.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:04

Rianne: fijn dat het schoolfeest leuk was :) ik heb mijn vetgehalte inderdaad ook laten meten bij de sportschool.

Danielle, leuk! Ben benieuwd naar je foto en uitslag van de meting! Hoe lang ben je nu al bezig met gezond eten/sporten?

Maris: goed bezig! Je receptje heb ik even opgeslagen, heb nog nooit zoete aardappel gemaakt en bij dit recept kan t volgens mij niet mislukken.

Renée: mooi rondje! Je mag zeker trots zijn op jezelf :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:30

Goed gedaan Renee! Ik ga voortaan ook mijn "presaties" tracken en posten vind ik een leuke motivatie! Dan zie je de groei bij je zelf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:44

Thanks raylaatje!
Ja, is zeker leuk! Ik heb vooral de mazzel dat m'n vriend een flink stuk fanatieker is dan ik.. Hij heeft vorig jaar een Garmin horloge aangeschaft (deze: http://www.bol.com/nl/p/garmin-forerunn ... 011843398/) en da's echt ideaal. Zit ook een hartslagriempje bij maar die gebruik ik niet.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:07

Ik heb wel laatst zo'n vest gekocht bij de H&M met horloge uitsparing op de linkerarm, en ja een horloge bij het vest kopen is natuurlijk veel logischer dan andersom. Dus ik ben het aan het overwegen, track nu met mijn mobiel maar dat is een vrij groot onhandig ding :D
http://www.hm.com/nl/product/33023?article=33023-A

Hoe doen jullie dat, waar laat je je spullen tijdens het hardlopen? Ik heb een ritsje in de achterkant van mijn broek waar ik mijn huissleutels in doe en dan vervolgens mijn mobiel en mp3 in mijn BH. Ik neem aan dat dit efficiënter kan :')
Laatst bijgewerkt door Renee op 20-03-15 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:08

Hahahaha Nice

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:29

Renee schreef:
Ik heb wel laatst zo'n vest gekocht bij de H&M met horloge uitsparing op de linkerarm, en ja een horloge bij het vest kopen is natuurlijk veel logischer dan andersom. Dus ik ben het aan het overwegen, track nu met mijn mobiel maar dat is een vrij groot onhandig ding :D
http://www.hm.com/nl/product/33023?article=33023-A

Hoe doen jullie dat, waar laat je je spullen tijdens het hardlopen? Ik heb een ritsje in de achterkant van mijn broek waar ik mijn huissleutels in doe en dan vervolgens mijn mobiel en mp3 in mijn BH. Ik neem aan dat dit efficiënter kan :')

Ik heb zo'n band om mijn bovenarm waar mijn mobiel in kan. Ideaal :) . Gebruik ik ook in de sportschool bij het cardio'en.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:38

Ik heb ook zo'n band inderdaad maar die zakt af :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:44

Ik stop m'n sleutels in de zak met rits, horloge doe ik om m'n arm en verder neem ik niets mee. Ja, m'n hardloopkleren :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:37

Geen muziek voor onderweg?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:43

even een happy blij post met hoe ver ik al ben gekomen
gisteren was een bijzondere dag...

tijdens werk kwam een meid binnen en toen ik 13 was was zij mijn voorbeeld.. Ik heb behoorlijk wat meegemaakt en zij ook en zij was zo sterk en heeft mij beetje onder de hoede genomen. Ik had haar al 2 jaar niet gezien.. Ze zag me, keek me met grote ogen aan en zei "jeetje ik herkende je gewoon serieus niet, wat zie je er super uit!!" en zette me aan denken.. Ik ben eindelijk naar jaren op goede weg!!

hier een kleine in progress foto

in 2010, woog rond de 43 kg (bij 1.68m), geen duidelijke foto, maar was altijd kei in camera's ontwijken
http://i1284.photobucket.com/albums/a56 ... pigckx.jpg

en nu, nog lang niet op mijn streven, maar 52 kg, dus bijna 10 kg zwaarder!!
http://i1284.photobucket.com/albums/a56 ... nl7q64.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:47

Renee schreef:
Geen muziek voor onderweg?

Neuh.. Ga juist hardlopen voor de rust aan m'n kop. En meestal is vriendlief mee of neem ik de hond mee.. Dus muziek heb ik niet nodig.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:49

hardlopen zonder muziek kan ik echt niet :oo