Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Ik vind nog steeds dat iedereen het recht moet hebben om zelf een keuze te maken, wel of niet vaccineren. Maar je hoopt wel dat mensen dat serieus onderbouwd kunnen.
Ik zag gisteren op tv de moeder van het kindje dat ternauwernood de mazelen had overleefd (kindje was besmet door een ouder bewust niet ingeënt kind) en dat vond ik wel heel heftig. Het zal je maar gebeuren!
Ik vind dan ook dat ook kdv's vrij moeten zijn in de keuze om niet gevaccineerde kinderen te weigeren.
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik zou wel vaccineren, omdat ik de voordelen groter vind dan de (mogelijke) nadelen.
Edit: ik ben wel benieuwd wat de ts uiteindelijk heeft besloten? Ik heb niet alle pagina's bijgelezen, dus weet niet of dat vermeld is.
Pantykous schreef:Repelsteel, prima als jij je kinderen niet ent. Maar ik vind het wel frustrerend als mijn kinderen daar aan blootgesteld worden dus ik snap niet waarom anti-vaxxers dat zelf niet regelen. Zorg dan voor eigen opvang, etc.
Pantykous schreef:Dan moet ik daar inderdaad voorzichtiger mee omspringen, zeker met een baby. Minder zulke plekken bezoeken en daar contact beperken. Voorkomen kun je het niet maar dat vind ik nog wel iets anders dan een KDV waar ze de hele dag op elkaars lip zitten.
quera schreef:Wat voor mij ook prima zou zijn is dat een kdv bekend maakt dat er ongevaccineerde kinderen op dat kdv zitten. Dan kan de ouder zelf de keus maken om daar een kind te plaatsen.
secricible schreef:Nikass schreef:Ik vind nog steeds dat iedereen het recht moet hebben om zelf een keuze te maken, wel of niet vaccineren. Maar je hoopt wel dat mensen dat serieus onderbouwd kunnen.
Ik zag gisteren op tv de moeder van het kindje dat ternauwernood de mazelen had overleefd (kindje was besmet door een ouder bewust niet ingeënt kind) en dat vond ik wel heel heftig. Het zal je maar gebeuren!
Ik vind dan ook dat ook kdv's vrij moeten zijn in de keuze om niet gevaccineerde kinderen te weigeren.
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik zou wel vaccineren, omdat ik de voordelen groter vind dan de (mogelijke) nadelen.
Edit: ik ben wel benieuwd wat de ts uiteindelijk heeft besloten? Ik heb niet alle pagina's bijgelezen, dus weet niet of dat vermeld is.
maar het probleem van die redenatie is dat pro-vaxxers geloven dat vaccinatie alleen nut heeft als de overgrote meerderheid het doet. Aangezien vaccineren werkt door groepsimmuniteit heeft "iedereen maakt zelf een keuze" in dat geval weinig nut. Daarom is deze discussie ook onmogelijk op te lossen zonder 1 van de 2 groepen te benadelen.
Nikass schreef:secricible schreef:
maar het probleem van die redenatie is dat pro-vaxxers geloven dat vaccinatie alleen nut heeft als de overgrote meerderheid het doet. Aangezien vaccineren werkt door groepsimmuniteit heeft "iedereen maakt zelf een keuze" in dat geval weinig nut. Daarom is deze discussie ook onmogelijk op te lossen zonder 1 van de 2 groepen te benadelen.
Ja ik begrijp de tegenstrijdigheid van het verhaal. Gevoelsmatig vind ik het alleen wel lastig om dat recht op vrije keuze te beperken. Misschien dat het op een gegeven moment wel nodig is in belang van de volksgezondheid. Liever zou ik zien dat er intensiever wordt ingezet op voorlichting. Het lijkt er toch op dat een deel van de niet inenters onjuist geïnformeerd zijn.
(ik bedoel dus niet de mensen die sowieso principieel tegen zijn)
Sheehan schreef:Ik kom hier even binnen vallen. Heb zo roughly het topic door gelezen, maar ben op het moment een betoog aan het schrijven voor een officieel examen over dit onderwerp. Zijn er toevallig mensen die mij hun standpunten willen sturen in een PB? Jullie zouden mij daar heel erg mee helpen! Ik heb er twee voor en twee tegen nodig.
secricible schreef:Sheehan schreef:Ik kom hier even binnen vallen. Heb zo roughly het topic door gelezen, maar ben op het moment een betoog aan het schrijven voor een officieel examen over dit onderwerp. Zijn er toevallig mensen die mij hun standpunten willen sturen in een PB? Jullie zouden mij daar heel erg mee helpen! Ik heb er twee voor en twee tegen nodig.
Vind je dat niet heel makkelijk?als je het topic "zo roughly" hebt doorgelezen heb je al een stuk meer argumenten dan 2 voor en 2 tegen
Nikass schreef:Ik vind nog steeds dat iedereen het recht moet hebben om zelf een keuze te maken, wel of niet vaccineren.
Nikass schreef:Gelukkig kunnen ouders niet té gemakkelijk uit de ouderlijke macht worden gezet.
Nikass schreef:Dit levert een kind namelijk veel meer schade op dan het niet inenten.
verootjoo schreef:Ook idd om de kinderen te beschermen.