Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Welkom Floor! Ik ben heel benieuwd of we elkaar al kennen (ik ben er elke dag, eigen paard en zo). Maar voel je niet verplicht je bekend te maken, ik respecteer je privacy.
Ze komt hier alleen nooit meer praten, maar het gaat prima met haar
Ze was vandaag heel druk xD (sorry floor mocht je dit lezen)
Ik heb er geen moeite mee om mij bekend te maken hoor, mocht ik je tegenkomen vind ik dat alleen maar leuk
EskeGirl schreef:Dat van fouten vind ik erg lastig vaak.
Ook het sociale aspect op school is lastig. Met vriendinnen gaat het natuurlijk gewoon goed, maar in de klas... Ik heb een leuke, rustige en aardige klas, maar ik vind het zo lastig. Moet je een gesprekje aanknopen? Gewoon naast iemand gaan zitten? Begrijp ik dit goed of niet van die persoon. Dat soort dingen.
) omdat ik toen het idee had dat niemand op mijn gepraat zat te wachten. Dacht dat ik ook wel weer ' gewoon ' kon beginnen met random tegen mensen aan praten…
. Kreeg kennelijk meer negatieve reacties dan positieve hehe.
… Maarja, ik heb wel altijd extreem geschommeld in gewicht (en dan heb ik het over 30 a 40 kg aankomen en ook weer afvallen in een jaar ofzo
) . Dus ja. Mijn lichaamsbeleving is een beetje lastig… 
.
) denk ik er wel over na… Maar ik ben er toch wel bang voor hoor. Duidelijkheid of niet, ik zou toch wel blij zijn als er uit zou komen dat ik het niet zou hebben
. Het zou zo definitief zijn als het er wel uit zou komen
. Alsof het dan vastgelegd is dat ik voor altijd een weirdo ben
Niet dat ik andere mensen met Autisme per se weirdo's vind, hoor. Maar mezelf wel, en als het dus zou komen door autisme gaat het dus ook gewoon nooit meer over
…
. EskeGirl schreef:Ik heb een diagnose, mede doordat ze dan nú beter kunnen helpen op school. Krom genoeg lukt dat beter als het een naampje heeft... Maar voor mezelf was het ook een opluchting: Ik ben niet raar, ik heb een stoornis waar ik niets aan kan doen! Dingen werden een stuk duidelijker voor mij.
) probleempjes aan zou lopen. Vind het wel prima zo.
.. Maar toch
Menino schreef:wat vinden jullie trouwens er van dat het ASS is geworden? Ik vind het zelf nogal een rare beslissing namelijk.
Snap het niet echt aangezien ik toch echt een wezenlijk verschil zie in het gedrag van mensen met Asperger die ik ken, en mensen met PDD-NOS bv.
Daarnaast meen ik me ook vaag te herinneren dat er aanwijzingen zijn dat Asperger bv. veel meer rechts in de hersenen zit en PDD-NOS veel meer links. Dan zijn het toch wel 2 hele verschillende dingen imo.