Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:54

Dat runkeeper is echwel leuk *\o/* , ben al van alles aan het invullen en goh ... ben eigenlijk dan nog best sportief haha. Het is ook eindelijk gelukt het aan mijn account aan mijn telefoon vast te plakken (hehe).

Een doel heb ik al wel: 26 mei is er in Zutphen een Hanzeloop en wij doen met een paar mensen van het bedrijf aan de 5K mee. Het lijkt me wel een leuk doel om te proberen dat dan in 30 minuten te lopen. Haal ik nu nog niet hoor, vanmorgen in de sportschool ook 5K gelopen en dat ging in 8,6 gemiddeld. Dus moet nog even wat doortrainen. Maar ik denk dat dat wel mogelijk moet zijn.

*** gaat nu even googelen wat 'shredden' eigenlijk is *** (nooit van gehoord).

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:55

Jeetje wat gaat het hard hier zeg!!
Beterschapjes voor MG! echt balen!

Ik ga morgen weer lopen (2-3-6-6-6) en mijn vriendin wil te paard met me mee dus ik denk (lees=weet zeker) dat ik dat morgen ech nie ga redde nie..

KarinvdM

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:17

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:25

Leuk topic Karin, raak helemaal gemotiveerd als ik dat lees. Wil morgen beginnen, alleen nog even iets verzinnen voor de gewichtjes..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:27

Flesjes. :)
Ik ben ruim 8 kilo kwijt en ik mijn broeken zijn me veel te wijd geworden.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:29

Ik heb er nog maar 1 |( laatst een paar weggegooid (nu wel spijt van). Morgen eens goed zoeken, misschien ligt er nog ergens eentje.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:33

Shredden (en alle andere workouts van Jillian zijn echt geweldig en zooo goed voor (laatste) vetjes te verminderen!) ik doe nu de shred op de dagen dat ik niet ren (ik weet het niet zo effectief als 30 dagen achtereen, maar merk wel degelijk verschil, ben nu halverwege level 3) als ik hiermee klaar ben ga ik ripped doen. en af en toe een andere tussendoor, cardio kick box is erg leuk en yoga meltdown ook, alleen liep ik toen echt krom van de spierpijn! haha

gisteren niet gerend helaas, na het leren ben ik smiddags na een enorm hoofdpijnaanval op de bank in slaap gevallen, ook niet meer naar peerd geweest.

misschien als het vanmiddag wat beter gaat even shredden en dan morgen weer rennen...

(voel me altijd zo'n loser als ik een dagje oversla, maar ja school en gezondheid zijn ook belangrijk, heb er niets aan als ik dinsdag mn toets nauwelijks kan maken omdat ik me nog steeds beroerd voel...)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:50

Petje af voor degenen die shredden! ik vind dat te heftig om dagelijks te doen.
Vandaag mijn rondje vergroot naar 5,3 km, en het is gelukt! ik loop tegenwoordig het eerste stuk op de les van Evy en loop dan zelf langer door. De eerste 5 km is een feit :D

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:26

Gefeliciteerd Issy! *\%/*

Ik heb een weekje niet gelopen maar ben weer helemaal gemotiveerd door het weer. Kan ik gewoon weer vedergaan waar ik gebleven was als ik een weekje niet gelopen heb? Of kan ik beter een stapje terug doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:31

Ik ben laatst zonder problemen gewoon doorgegaan :)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:43

Ik heb griep, dus kan niet echt hardlopen helaas :(

Heb wel eens 2 a 3 maand niet gelopen en zonder probleem weer verder dus 1 week lijkt me geen probleem!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:47

Dan ga ik gewoon weer veder waar ik gebleven was:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:48

Besloten dat ik morgen inderdaad verder ga met les 19 in plaats van 18, zodat ik weer goed loop.

Als het niet gaat dan loop ik gewoon met mn horloge 5-7-7-5 maar ik heb het idee dat het wel zou moeten lukken. Wordt vervolgd morgen :')

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:20

KarinvdM schreef:
meganproperx schreef:
Ik heb geen doel :) , ja een betere conditie en een strakker buikje voor de zomer.. maar de zomer ga ik toch niet halen haha

Van hardlopen wordt je buik niet zo snel strakker hoor. Dan kan je beter de 30 day shred gaan doen.en ook geen boterhamworst meer op je brood doen... :D

Kan je er beter iets van kracht bij gaan doen :D Ik loop hard maar ga daarnaast ook 3x naar de sportschool waar ik kracht en cardio afwissel erg leuk!!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:02

Zo, mijn lichaam moet wel weer wennen aan het warme weer. Heb me helemaal kapot gezweet :=

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:08

Hier al 20 graden, zon komt er eindelijk bij.
Net mijn paard weggebracht, een weekje logeren. Dat betekent dat ik de komende dagen tijd over houd en ik ga eens kijken of dat shredden wat voor mij is. Inmiddels wel 4 kg lichter maar dat buikje zal ik anders moeten gaan aanpakken :j . Vanavond fietsen of lopen maar in ieder geval ff lekker actief doen.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:09

Ik kon daarnet goed merken dat het mooier weer wordt. Ben enorm veel hardlopers/fietsers en vanalles tegengekomen. Voor mij even 10 dagen niet hardlopen, ik heb een hond te logeren die ook haar beweging nodig heeft, en ik wil haar niet laten 'draven' op het asfalt of stenen. Maar vanochtend al 12 km gelopen met haar (wat ik ook zou hardlopen) en vanmiddag en vanavond nog eens flink wandelen. Dus mijn beweging zal ik wel krijgen (naast het shredden ook nog). :=

Het wordt nu wel echt lekker hardloopweer!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:11

Horse xx: hardlopen en daarnaast 3 x per week naar de sportschool. Dat red ik niet met een leuke masr drukke baan, een huis, man en paard :D
J508: ook prima toch?

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:17

Zeker prima CarovdG, ik vind het gezellig, de hond vindt het gezellig en mijn ouders zijn lekker op vakantie samen. Iedereen blij ;-)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:51

Ohhhh meiden ik heb net heeerlijk hardgelopen. 10,1 km in 44:15 min *\o/*

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:29

Wauw horse wat knap!!!
Ik heb vandaag de 10 km van Rotterdam in 1:11 gelopen :-)
Je werd gigantisch opgehouden door iedereen voor je dus pas vanaf km 6 op eigen tempo kunnen lopen en toen was ik redelijk stuk daardoor. Maar finish op de coolsingel was super!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:35

Wauw, Horse! Hele mooie tijd! _/-\o_

En WillemYntjee, wat cool! *\o/* Ik heb zo zitten genieten van de amateur marathonlopers. Heerlijk, al die verhalen en hoe ze het ervaren! Kreeg er haast de kriebels van om ook ooit eens mee te doen :P Maar ik houd het eerst maar eens bij de 5km, wie weet is de 10km volgend jaar in Rotterdam daarna wel een idee! :D

Hoe doen ze dat eigenlijk qua tijdsregistratie vroeg ik mij af, want je kunt nooit met duizenden tegelijk over de start heen & voordat de 'laatsten' over de start heen zijn dan zit er toch al vele minuten tussen? :+
Of doen ze dat met een chipje? (zoiets las ik laatst).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:42

Bij de Damloop zit er een chip achter je startnummer in elk geval :)

Horse, te gekke tijd!!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:18

Zó hee Horse, wat een tijd, daar kan ik nog echt niet aan denken (en trouwens ook nog echt niet aan 1.11 over 10 km, zoals van Willemijntjee, vind ik ook héél knap).

Heb vanmorgen wel 7,5 km hardgelopen, vond ik al heel knap. Maar red het nog steeds niet in 1x achter elkaar. Niet dat ik dan buiten adem raak of dat m'n benen opblazen, tis meer een motivatieprobleempje. Al wandel ik dan maar 200 meter, dan lukt het wel weer, maar aan 1 stuk door moeten lopen vind ik echt moeilijk. Desalniettemin was ik best tevreden, want een tempo van 9 km/h haal ik nu wel en dat vind ik al heel wat. Ben misschien ook al wat ouder dan de gemiddelde leeftijd hier, ben 48. Zitten er eigenlijk nog meer wat oudere lopers in dit topic? Of zijn jullie allemaal nog 'piep'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:26

Ik ben bijna 28, dus niet meer helemaal piep maar ook nog niet 'ouder'.

Jullie lopen echt super tijden. Kan niet wachten tot ook daar ook zit :) gaat gauw zat vind ik! Zo grappig :)