[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:20

Je kan met alles afvallen, minder kcal, minder vet, minder koolhydraten. Hoeveel dieet boeken liggen er wel niet in de winkel? Elk dieet heeft zo zijn waarheden en manieren om af te vallen.
Suiker hoeft niet slecht te zijn, vaak versterkt het je trek in zoet, maar ik ken verschillende mensen die alleen af kunnen vallen door een boterham met hagelslag te eten als ontbijt.

lies_sparkle

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:32

Waar heb je die app vandaan? :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:39

LynnDenise schreef:
Je kan met alles afvallen, minder kcal, minder vet, minder koolhydraten. Hoeveel dieet boeken liggen er wel niet in de winkel? Elk dieet heeft zo zijn waarheden en manieren om af te vallen.
Suiker hoeft niet slecht te zijn, vaak versterkt het je trek in zoet, maar ik ken verschillende mensen die alleen af kunnen vallen door een boterham met hagelslag te eten als ontbijt.

Sterker nog, ik drink (na mijn kellogs thuis :oo ) elke dag op het werk een grote cappuccino met 4 gram (twee theelepeltjes) suiker.
Zie het probleem niet. Kan wel ALLE suiker uit mijn leven bannen, maar ik zal dit nog zo'n 50 jaar moeten gaan volhouden en dat gaat dan niet. Ik dieet niet, ik pas mijn voedingspatroon aan. Ik minder wel in suiker, maar ik ban het echt niet uit. Zie niet in waarom. *haalt schouders op*

Maar goed, ik doe wel meer vreemde dingen denk ik. Ik eet zo door de weeks (gisteren) twee oliebollen als ik daar zin in heb :9 .
Gisteren om te vieren dat ik 10,1 kg kwijt was (vanmorgen stond de teller op 10,5) Al had ik ze al in huis gehaald voor ik dat wist, haha.

De app kun je vinden in de playstore: CalorieTeller van http://www.fatsecret.nl
works like a charm :)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:50

Iedereen moet de methode kiezen die voor hem of haar werkt. Alleen is het wel zo de ene methode beter voor je lichaam is dan de ander. En inderdaad, als je kellogs wilt eten moet je dat gewoon doen, maar feit blijft wel dat het ook gezonder kan. Of je dat wil is natuurlijk een tweede.
1 boterham met hagelslag als lunch is lekker, en is dat het enige is wat je eet dan val je gerust af. Persoonlijk eet ik liever een bord rijst met sla en een gebakken eitje. Val ik ook af, maar wel zonder hongergevoel en met een lange termijn resultaat.

Daarom ben ik ook anti crashdieet. Ik geloof echt wel dat het werkt, maar behalve dat je gewicht er van zakt geloof ik niet dat je er gezonder van wordt en ik geloof al helemaal niet dat het ook op de lange termijn werkt.
Maar gezond eten heeft niet alleen gewichtsgevolgen, ook ziektes kan je er mee voorkomen en je kan je energiepijl er drastisch mee verhogen. Om maar niet te spreken over de verbetering van acne, wallen, grijze randen om de ogen, slappe huid enz enz.

Dus dan eet ik liever zodanig dat ik op gewicht blijf maar ook er zowel van binnen als van buiten gezond uit zie!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:57

Aangezien ik nog niet erg lang bezig ben met het proberen te veranderen van mijn levensstijl en er zoveel verschillende meningen zijn vind ik het ook erg moeilijk om nou te zeggen wat echt gezond eten en leven is.

Eigenlijk ben ik nog steeds aan het uitzoeken wat het beste voor mij is. Maar ik zie soms door de bomen het bos ook niet meer.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:01

Matsje schreef:
En inderdaad, als je kellogs wilt eten moet je dat gewoon doen, maar feit blijft wel dat het ook gezonder kan. Of je dat wil is natuurlijk een tweede.1 boterham met hagelslag als lunch is lekker, en is dat het enige is wat je eet dan val je gerust af. Persoonlijk eet ik liever een bord rijst met sla en een gebakken eitje. Val ik ook af, maar wel zonder hongergevoel en met een lange termijn resultaat.!

Dat was idd mijn punt, maar jij verwoord het beter :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:10

Een bord rijst met sla en een ei? Dat klinkt nou echt niet lekker imo. Waarom geen brood?

Ik hoor je veel dingen zeggen, maar we moeten zoals amaris zegt het allemaal wel vol kunnen houden. Als jij dat kan door rijst met sla te eten, moet je daar vooral mee door gaan! Ik hou liever gewoon mijn kcal en vet in de gaten en ik moet zeggen dat dat bij mij werkt. Ach, dit is al zo'n moeilijk topic omdat er zoveel verschillende manieren zijn om af te vallen, laten we elkaar gewoon in hun waarde laten. Su. Van een beetje suiker ga je niet dood, je zou er meer trek in zoet van.kunnen krijgen doordat je rommelt met je suikerspiegel. Maar als iemand dat in bedwang kan houden is er toch niks aan het handje? Het komt nu net over of suiker slecht is, eigenlijk of alle diëten slecht zijn, behalve rijst met sla dieet natuurlijk ;) grapje he :=

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:18

Brood is ook helemaal niet verkeerd.
Zolang je er maar op let wat voor brood je eet...
Er zijn veel broden (vooral goedkopere) die veel suikers bevatten.
Erg ongezond dus ;)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:23

LynnDenise schreef:
Een bord rijst met sla en een ei? Dat klinkt nou echt niet lekker imo. Waarom geen brood?

Ik hoor je veel dingen zeggen, maar we moeten zoals amaris zegt het allemaal wel vol kunnen houden. Als jij dat kan door rijst met sla te eten, moet je daar vooral mee door gaan! Ik hou liever gewoon mijn kcal en vet in de gaten en ik moet zeggen dat dat bij mij werkt. Ach, dit is al zo'n moeilijk topic omdat er zoveel verschillende manieren zijn om af te vallen, laten we elkaar gewoon in hun waarde laten. Su. Van een beetje suiker ga je niet dood, je zou er meer trek in zoet van.kunnen krijgen doordat je rommelt met je suikerspiegel. Maar als iemand dat in bedwang kan houden is er toch niks aan het handje? Het komt nu net over of suiker slecht is, eigenlijk of alle diëten slecht zijn, behalve rijst met sla dieet natuurlijk ;) grapje he :=

Ja vind ik wel lekker hoor, worteltje er bij en wat avocado.

Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet beslissen inderdaad hoe ver hij of zij gaat. Echter, ik probeer wel tips te geven van kleine aanpassingen die al een verschil kunnen maken. Ik eet zelf ook echt wel een koekje of chipje af en toe hoor, ben geen health-freak.

Ik geef je absoluut geen ongelijk, maar ik spreek wel uit heel veel ervaring.

Nog 1 ding, suiker is wel echt HEEL slecht. Niet dat ene suikerklontje in je thee, maar suiker zit echt overal in en het is zulke verslavende rommel waar je lijf van naar de vernieling gaat. Ik heb onderzoeken gelezen over het effect van suiker, dan ben je echt even een paar dagen klaar met suiker (na die paar dagen denk ik al weer aan drop en chocola, maar dat terzijde). Als suiker nu ontdekt zou worden zou het verboden worden omdat het net zo verslavend werkt als cocaïne en mensen niet door hebben hoe veel ze het eten.

Maar goed, ik steek mijn tijd in dit topic omdat ik van mening ben dat niemand te zwaar hoeft te zijn en het op simpele en smaakvolle manieren te doen is, en niet op een manier van honger lijden. Net als de pb's die ik met alle liefde beantwoord. Ik zit niet in dit topic voor mezelf, want ik ben al op gewicht, maar ik ben zelf ook te zwaar geweest en heb ervaren wat goed eten voor je kan doen.

Ik krijg ook mensen op gesprek die bij alle tips die ik geef zeggen: Jaa maar dat is me te veel werk, Jaa maar dat vind ik geen eten, Jaaa maar daar doe ik niet aan hoor... Tja, je moet wel willen denk ik dan. En misschien stoot ik hiermee iemand tegen het verkeerde been, maar dat is wel hoe ik het zo veel zie, en dat vind ik zo zonde, want gezond eten is super simpel, je moet er alleen wel voor open staan.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:25

Oh en brood is een bewerkt product, dus dat eet ik zo weinig mogelijk. Hoe meer iets bewerkt is, hoe minder goed je lijf de voedingsstoffen er uit kan halen. Ik eet het wel hoor, maar lang niet elke dag en ook niet als basis van mijn voeding. En in veel brood (vooral dat uit de supermarkt) stoppen ze suiker... En dat vind ik belachelijk want dat is nergens voor nodig, maar dan doen ze puur omdat mensen die zoete smaak herkennen als lekker en dan zeggen: Tjoh, dit is toch lekker brood! Bam piek in je suikerspiegel en uur later weer aan de snoep...

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:28

Soms moeten je smaakpappillen ook even wennen hè. Zo was ik doorgaans gek op stroopwafels maar nu vind ik ze echt ranzig, doordat mijn smaak is veranderd door anders eten.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:45

MAtsje iig bedankt voor je insteek in dit topic, ik heb er wel een hoop aan.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:34

Jeej -2 vandaag! de teller staat op -9.2 nu trots :o

Vandaag een groentensoepje van cambrige geproeft met kerriepoeder en die was wel redelijk te doen. i.i.g beter dan alleen maar altijd shakes!
Volgende week mijn eerste stop week, cant wait!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:22

Ik ben ook wezen wegen en heb er -1,2 af en -2 cm! :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:24

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Ik heb vandaag alvast mijn veel-bewegen-voornemen ingewilligd. Twintig minuten naar de tandarts fietsen, toen bedacht dat ik meteen doorging naar verzorgpaardje. Volledig verkeerd gefietst, maar helemaal relaxed rondgekeken en genoten van al het groen. Score: Twee reigers, Canadese ganzen, twee ooievaars (!). Toen een uur gewandeld met paard door bos en een ree ontmoet. Zo is bewegen best leuk :-)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:37

Davina21 schreef:
Roosch en n0ukjee goed bezig!

@Hannahaapje aan de reacties te zien heeft denk ik gister niemand avond gegeten :+ of ontbeten haha.

Ja echt, ik probeer altijd een gezellig onderwerp te bedenken alleen weet men dan niet wat te antwoorden of zo? :') En altijd als ik weg ben zijn er opeens pagina's bij. Even bijlezen. :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:49

Matsje schreef:
Soms moeten je smaakpappillen ook even wennen hè. Zo was ik doorgaans gek op stroopwafels maar nu vind ik ze echt ranzig, doordat mijn smaak is veranderd door anders eten.

Daar heb ik nog wel wat over te vertellen. Ik at altijd curry en ketchup. Van de zomer alleen maar ketchup gegeten en vond het steeds lekkerder worden. Toen probeerde ik een keer curry. Nou, wat smerig was dat. Ben het weer 'leren' eten en toen lustte ik weer geen ketchup. :oo Op dit moment vind ik ketchup het lekkerst.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:03

Ik mag zaterdag wegen, ik denk alleen dat ik niets kwijt zal zijn. Dit doordat ik ongesteld ben en dan echt veel vocht vast houd. Ook eet ik dan wat meer omdat ik anders snel flauw ben. Vandaag wel weer intensief getraind met pony en een uur gewandeld met mijn hondje, dus beweging wel weer gehad!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:14

Heb ik ook altijd, ben zo 2 tot 3 kilo zwaarder!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:35

@Bonjoy Super! k vind het echt leuk dat ze bij jou ook meten :). Ik ga zelf maar n meetlintje halen denk ik doe ik het wel zelf!
Mijn consulente heeft nu 3 weken vakantie.. dus kan 3 weken niet wegen, ga me ook niet thuis wegen ga gewoon afwachten tot ik daar weer kom des te leuker is het :D!

Ik heb echt geen last van menstruatie.. nu word ik niet meer ongesteld omdat ik nou n prikpil heb maar ook daar heb ik geen last van..

@matsje: heb je ook verstand van stoppen met roken en eten? Ik wil stoppen met roken, maar nou hoorde ik dat je dan standaard 2 kilo aankomt? is dit zo? ik wil wel NU stoppen nu ik nog bezig ben met mijn dieet zodat ik zowiezo niet vervangend aan mn sigaret kan gaan eten maar ben hier best nieuwschierig naar..

en hannahaapje ik zou graag een reactie geven op je avond eten of ontbijt vraag maar aangezien dit altijd een shake is lijkt me dat niet een leuk antwoord haha!

Groetjess

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:44

Ik ben ook gestopt met roken, 1 november om precies te zijn. Daarna ben ik meteen op mijn voeding gaan letten en nu 5 kg afgevallen (dit was het idee ook). 2 jaar geleden ook al eens gestopt en daarna 10 kg aangekomen (lette toen totaal niet op mijn voeding). Dus bij mij is het verschillend..

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:56

Wat betreft roken, geen idee eigenlijk.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:58

mijn broer durft niet met roken te stoppen omdat ie bang is dat ie veel aankomt. volgens mij valt het best wel mee, er zijn genoeg niet-rokers die slank zijn. je spijsvertering krijgt misschien een schok, maar dat trekt wel weer recht denk ik.

even over ontbijt en ontbijt granen, enzo, ik ontbijt vaak yoghurt, gewoon een schaaltje. dan eet ik in de bus of als ik net op school ben vaak nog wat van fruit.
als ik veel tijd heb om te ontbijten dan doe ik een geraspte appel door mijn yoghurt, met wat kaneel. omnomnom. maar meer eet ik echt niet. mijn ervaring is, dat ik ook makkelijk kan wachten met mijn hele ontbijt voor op school maar yoghurt is nie zo praktisch om mee te nemen.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:34

Matsje, ik vind het super fijn jou bijdrage aan dit topic, ik heb al veel tips van jou in werking gezet en ik ben serieus een energie bom! ben al 3 dagen achter elkaar aan het sporten en ik voel me echt lekker na het sporten, normaal was ik moe knalde op bed en werd weer moe wakker. Ïk merk ook al veel aan mijn huid, minder vet en veeeeel minder last van oneffenheden. Ben sinds dat ik met goed aan volkoren producten houd minder brood meet omega3 meer fruit en groente geen zoete bende meer (wel kellogs maar met de minste suikers) al 1,5 kg eraf ( sinds zondag)!
En nogmaals ik voel me echt lekker!

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:44

Nou dames. Het word toch maar morgen beginnen :') ik begon vanochtend goed met een sneetje geroosterd brood. Maar vanmiddag al weer 2 kadetten met kaas gegeten. En vanavond was ik op bezoek bij mn vader die een shoarma schotel had besteld voor me die ik dus niet kon laten staan haha. Verder wel de hele dag cola light en water gedronken dus dat is al iets.

Edit : Net even gewogen ( niet heel slim na het eten maar goed was nieuwsgierig ) en daar kwam 69.6 uit.
Laatst bijgewerkt door Simonesimone op 19-12-12 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt