In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:07

Ash ik zou niet weten waarom je partner niet mee zou mogen. Toen ik mijn intakegesprek had met de psychiater is mijn man ook meegeweest. Was voor hem ook fijn om te weten wat er gaat gebeuren etc.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:11

Ik denk dat dat ook wel mag hoor! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:15

Ash_ schreef:
Straks naar de huisarts, ben door maatschappelijk werker verwezen naar een psycholoog, dus verwijskaart halen dadelijk bij de huisarts.
Mag op de eerst afspraak je partner mee? Vind het dood eng

Ja hoor Ash, dat mag. Succes ermee!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:15

partner mag gewoon mee hoor :). Doen wat voor jou goed voelt!

@ Jorine: Knap hoe je er mee omgaat! Fijn dat zo'n time out regeling bestaat. Lijkt me een fijn gevoel dat je weet dat je zoiets achter de hand hebt.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:21

Oke gelukkig, een geruststelling.

Gesprek met bedrijfsmaatschappelijk werker was erg fijn, hij behandeld alleen de hier en nu dingen en bij mij zijn het dingen uit het verleden, waardoor hij mij doorverwees naar een psycholoog. Zodadelijk naar de HA voor een doorverwijsbrief.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:22

Succes Ash :)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:06

Hey

Hoe is het met iedereen?

Met mijn zit het niet echt mee ik heb echt geen behoefte om te praten ,he is allemaal zo moeilijk

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:33

gaat matig. ben ontzettend lui slaap de halve dag en het geen pug om wat te doen.

even dipje? of gaat het verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:26

Wat vervelend lovelady.
Helpt praten niet om je beter te gaan voelen? Ondanks dat je niet wilt praten.

Met mij gaat het. Gister goede gesprekken gehad met verschillende mensen en ook met psycholoog.
Dus dat is fijn :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:56

Waarom wil of kun je dan niet praten lovelady?
Claudia, soms moet dat ook kunnen zeker ;)
Mroes, super dat het dan toch goed bevallen is het gesprek! Geeft weer een positieve insteek voor de volgende keer.

Ik moest gister dus ook, maar ging goed, heb voor het eerst niet moeten huilen, ben ik erg blij om. Ook een beetje een mindmap achtig iets gemaakt van wat er nog in me speelde, deed goed dat eens op papier te zetten.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:53

Nou om dat het allemaal moeilijke .en ik het gevoel dat het niet allemaal help

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:00

lovelady1 schreef:
Nou om dat het allemaal moeilijke .en ik het gevoel dat het niet allemaal help

Dan zie ik het zo, niet praten helpt ook niet want daardoor voel je je ook niet beter. :) Ja op korte termijn, maar niet op de langere termijn.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:20

Gister het verhaal gedeelte uit moeten leggen aan de huisarts. Wat is dat moeilijk zeg!! Deel het nooit met iemand. Heb zelfs een paar dagen geleden mijn vriend waarmee ik 5 jaar samen ben het een paar dagen geleden verteld en nu moet ik het aan een vreemde vertellen.

Vond ik erg zwaar, was ook helemaal kapot erna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:23

Ash_ schreef:
Gister het verhaal gedeelte uit moeten leggen aan de huisarts. Wat is dat moeilijk zeg!! Deel het nooit met iemand. Heb zelfs een paar dagen geleden mijn vriend waarmee ik 5 jaar samen ben het een paar dagen geleden verteld en nu moet ik het aan een vreemde vertellen.

Ja dat zal, dat soort dingen is zwaar als je lichaam en hoofd er helemaal op ingesteld is om het verhaal+emoties altijd binnen te houden. Dat gaat wel makkelijker worden :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:45

Kan me voorstellen dat het zwaar was, maar toch sterk van je dat je het verteld hebt!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:10

Ash_ schreef:

Dat had ik precies een half jaar geleden. 5 jaar met mn vriend en toen pas alles verteld. Was toen al wel bezig met een psych uit het revalidatie centrum, maar weet nog goed hoe dat voelde. Echt doodop ben je dan.
Neem rust voor jezelf, je hebt het echt nodig. En dapper dat je alles hebt verteld!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:29

Ik heb nu een psycholoog aangeraden gekregen door mijn huisarts. Hik alleen altijd zo aan tegen het actie ondernemen, bellen met de huisarts, daarheen, nu weer bellen met psycholoog morgen.

Vind dat zulke moeilijke momenten en ben dan dagen lang nerveus. Vraag me ook zo af of het ooit nog goed komt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:39

Ik heb weer van die lekkere buien, irritaties vanuit het niets zeg maar. Dan word ik boos en voel ik me niet op mijn gemak. Word er moe van.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:49

Ash_ schreef:
Vind dat zulke moeilijke momenten en ben dan dagen lang nerveus. Vraag me ook zo af of het ooit nog goed komt.

Ik denk dat veel mensen dat moeilijk vinden en er nerveus van worden of het uitstellen. Waarom zou het niet meer goed komen? Soms lijkt het alsof het niet meer goed komt, maar in realiteit zal je dan vaak merken dat als je je problemen aanpakt, je echt wel vooruitgang boekt en er verbetering komt! Wacht gewoon eventjes af tot je bij de psycholoog bent geweest. Vaak heb je na zo'n intake al wel een idee van of het jou kan helpen of niet.

purny schreef:
Ik heb weer van die lekkere buien, irritaties vanuit het niets zeg maar. Dan word ik boos en voel ik me niet op mijn gemak. Word er moe van.

Dat is ook vermoeiend. Weet je waar die irritaties vandaan komen? Wat helpt je meestal om je weer meer op je gemak te voelen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:50

Ze komen vanuit het niets.. Het lijken allemaal prikkels wat me dan teveel word.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:57

purny schreef:
Ze komen vanuit het niets.. Het lijken allemaal prikkels wat me dan teveel word.

Dat idee / gevoel herken ik wel. Ik had er ook last van (nu soms nog wel). Maar ik weet inmiddels dat het wel samenhangt met bepaalde emoties, gedachten,... Als je weet wat de onderliggende oorzaak is, is het gemakkelijker om er iets aan te veranderen.
Heb je een manier om deze irritaties / boosheid te uiten? Het kan soms echt deugd doen als je ze op een gepaste manier kan uiten...

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:03

Ik heb dat ook, dan sla ik ineens om in bui, heel boos, geirriteerd, of verdrietig zonder aanleiding. Heel irritant. Zit je je zelf ook vaak zo in de weg.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:14

Mag ik me hier ook melden?

Heb vorig jaar maart intake gehad bij de psycholoog en heb toen eerst medicatie gekregen (wellbutrin) en sinds september gesprekken bij de psycholoog.
Ik heb dysthymie.
Tegenwoordig gaat het best goed, mar af en toe toch terugvalletjes en daar heb ik nu ook weer even last van.
Heel vervelend, maar hoort er bij helaas.

Dat was even in het kort mijn verhaaltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:21

ginger18 schreef:
Mag ik me hier ook melden?

Heb vorig jaar maart intake gehad bij de psycholoog en heb toen eerst medicatie gekregen (wellbutrin) en sinds september gesprekken bij de psycholoog.
Ik heb dysthymie.
Tegenwoordig gaat het best goed, mar af en toe toch terugvalletjes en daar heb ik nu ook weer even last van.
Heel vervelend, maar hoort er bij helaas.

Dat was even in het kort mijn verhaaltje.

Welkom :) Wil je uitleggen wat dysthymie is?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:47

Dysthymie is even simpel uitgelegd, een soort lichte depressie. De meeste mensen blijven wel gewoon werken en dingen doen, maar wel met heel veel moeite en een slecht gevoel.

Het duurt minimaal 2 jaar en afhankelijk van wanneer het is ontstaan en waardoor kan het zo zijn dat je er nooit meer vanaf komt.
Natuurlijk kun je er met therapie en medicatie wel mee om leren gaan.

Bij mij is het waarschijnlijk rond mijn 14e ontstaan. Deels aanleg, deels door problemen met mijn vader en het probleem dat ik nooit ergens over gepraat heb. Ook dat gaat gelukkig een stuk beter, alleen als ik me minder voel heb ik nogal de neiging om me weer af te sluiten.