Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ssssuus

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:37

Beautygloss is een van mn favorieten!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:56

Pixiwoo? Vind ik trouwens ook super leuke filmpjes hebben!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:25

:wave: Mag ik me ook melden?

Ik volg al een tijdje Masha van Beautygloss. Ik keek haar filmpjes zo nu en dan, toen kwam ik haar hier tegen voor de deur (ze zocht parkeerplek dus ze draaide d'r raampje open voor een kletspraatje) en toen vond ik haar zo vriendelijk en vrolijk dat ik spontaan d'r blog weer ben gaan volgen.

M'n mini stash bestaat vooral uit basics van MAC (blushers, concealer, foundation, poeder, eyeliner etc.), daarnaast nog wat basics van clinique (bb cream, poeder en vooral gezichtsverzorging) en verder huid/verzorgingsproducten zijn van lush, bodyshop en rituals.

De rest van m'n stash bestaat voornamelijk uit hema/essence/catrice, voornamelijk oogschaduws en nagellakjes. En nog wat losse oogschaduws van verschillende merken (barry m, bourjois etc)

M'n favo's zijn absoluut m'n mac cremesheen lippenstiftjes en face&body foundation van mac.

Wil m'n stash nog uitbreiden met een urban decay naked palette, een echt goede mascara vinden, een liquid waterproof eyeliner en een verzameling mac-kwasten aanleggen. Heb er nu 1 :')

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:10

Ik kijk geen blogs eigenlijk :=

Ik heb een vraagje. (die misschien heel dom klinkt)
Ik heb gisteren voor mijn 18de verjaardag wat oogproductjes gekregen (mascara enzo) maar ook een oogserum. Nu weet ik niet moet ik die op mijn ooglid doen voor het aanbrengen van makeup of na het afhalen of... ? :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:56

Is die niet voor onder je oog?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:16

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:16

Is het oogschaduwbasis of oogcreme gewoon voor hydrateren?
Staat vast iets op wat dat duidelijk maakt.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:18

NeverGiveUp schreef:

Er staat niets op, daarom dat ik het vraag :) Ik quote even mezelf

Silkaay schreef:
Ik doe hem gewoon onder mijn oog en een beetje erop :=
het is deze
http://longlex.com/blog/wp-content/uplo ... erum11.jpg

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:19

Silkaay, een oogserum is niet voor op je ooglid maar voor onder je oog. Je laat dat dus de heledag zitten net als een dagcreme. Voor je gaat slapen reinig je je huid en haal je het eraf. Als je op zoek bent naar iets voor onder je oogschaduw moet je een oogschaduw basis kopen.

Nelleke, Masha lijkt me ook een ontzettend leuk mens maar ik vind haar artikelen niet altijd even goed. Leuk dat je ook zo van de MAC make-up houd. Ik ben ook erg fan van dit merk. Zo heb ik de laatste dagen te veel gekocht := allemaal van de Temperature Rising colectie. Die is gewoon voor mij gemaakt.

Ik schreef trouwens: Misslipgloss en Beautygloss dragen heel vaak een te donkere foundation waar ik me aan iriteer. Hun nek is dan veel donkerder.
Maar bedoel dat hun nek dan veel lichter is.

Esther, Pixiwoo is ook top! Net als Lisa Eldridge :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:26

Dat begreep ik al glossy :D
En idd die is voor onder je oog vooral om wallen te verminderen als ik t goed herinner

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:27

Silkaay, ik heb even een filmpje voor je proberen op te zoeken hoe je het moet gebruiken en vond deze die heel duidelijk is:
http://www.youtube.com/watch?v=IiMgQcbQr6c dit gaat niet over die van Clinique maar Garnier maar ze zijn verder het zelfde kwa werking. Hoop dat je er iets aan hebt.

Suus, klopt idd :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:35

Silkaay schreef:
NeverGiveUp schreef:

Er staat niets op, daarom dat ik het vraag :) Ik quote even mezelf

Silkaay schreef:
Ik doe hem gewoon onder mijn oog en een beetje erop :=
het is deze
http://longlex.com/blog/wp-content/uplo ... erum11.jpg

Grappig, heb dat nooit gezien :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:51

Pixiwoo heeft toch echt alleen maar make-up tutorials? Vind haar heel leuk en de creaties prachtig alleen vaak niet echt wearable (voor mij dan). Vind het wel jammer dat hun filmpjes vaak heel overbelicht zijn waardoor je niet echt goed de details ziet.

Ik kijk ook nog af en toe filmpjes van Nikki Phillipi. Niet echt een make-up blogger, meer een soort van feel-good / how to be happy / lifestyle video's.

Glossi, MAC-makeup kopen is echt verslavend. Ik vind het gewoon heerlijk om op een dinsdagmiddag naar de MAC store te gaan om je weer lekker een andere look te laten aanmeten. Ze nemen zo heerlijk de tijd voor je en blijven qua foundations en blushers enz. net zo lang zoeken totdat ze iets vinden wat echt perfect is.

Het serum van clinique voor je ogen heb ik ook weleens gehad. Tegen wallen inderdaad. Had een mini, zat bij een cadeauverpakking mascara en oogmakeup remover. Heb het veel te weinig gebruikt, heb eigenlijk nooit wallen. Dus of het echt iets doet kan ik weinig over zeggen. :=

Iemand ervaring met de make-up van zoeva? Waar is het qua kwaliteit mee te vergelijken? Het is zo lekker budgetproof en ik wil eigenlijk de oogschaduwpalette van zoeva omdat 'ie zo goed betaalbaar is. Gebruik weinig oogschaduw en eigenlijk alleen nude-kleurtjes maar voor een feestje of een probeersel mis ik toch wel een leuke palette.

En de kwasten van Zoeva? Ik begrijp dat het niet te vergelijken is met MAC kwasten maar zijn ze wel beter dan de gemiddelde hemakwast of catrice/essence kwast?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:00

Ik vind dat zoeva prima kwasten heeft :j
Het is idd geen Mac maar wel fijn.
Makeup ben ik niet bekend mee..
Pixiwoo heeft trouwens niet alleen Makeup tutorials hoor ook reviews maar sta elke keer verbaast hoe slecht de foto's zijn..

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:37

Zelf heb ik nog niets van Mac, maar ik wil heel graag een echt goeie foundation kopen, niet té dekkend, maar precies in de juiste kleur voor in de wintermaanden. Dus in de herfst wil ik wel graag bij een Mac store langs om daar wat dingen aan te schaffen. Wat zijn de uberbasis dingen van Mac die helemaal super zijn?

Nog een vraagje, ik zoek een matte highlighter, weet iemand of kruidvat/etos/Hema of dio zoiets heeft? Mag ook oogschaduw of superlichte concealer zijn

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:16

Max een matte highliter? Poeh.. Er zit er 1 in t naturel eye palette van too faced dat weet ik zeker.
Mijn basis must have van Mac is hun prep en prime pressed powder :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:29

Suus___ schreef:
Max een matte highliter? Poeh.. Er zit er 1 in t naturel eye palette van too faced dat weet ik zeker.
Mijn basis must have van Mac is hun prep en prime pressed powder :)

Oh vergeten erbij te zetten, een matte highlighter voor het gezicht te gebruiken, er zit er een vergelijkbare in het basics palet van UD, maar ik vind het een beetje zonde om die te gebruiken op gezicht :o

Een vriendin van mij heeft ook die p&p compressed powder er is er ook zeer over te spreken ja!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:29

Ik heb geen idee max.. Ik gebruik alleen glanzende :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:30

Hier een Zoeva hater haha. Ik vind ze te veel prikken (heb een gevoelige huid) De Real Techniques vind ik fijner en zijn ook niet heel duur.

Suus, ja de kwaliteit is niet zo best van de filmpjes. Ik zie ze graag kwa ooglooks want daar ben ik een beginner in.

Max, ik heb vandaag voor het eerst Blanc Type (MAC) gebruikt om mijn oogschaduw te blenden en voor bij het wenkbrauwbot. Wauw wat fijn! De oogschaduw is zeer gepigmenteert en blend echt onwijs fijn! Heb nu een super zachte look gemaakt. Echt een aanrader :j

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:03

Ik snap t echt niet want ze zijn 1 van de grootste.. dan moet de kwaliteit toch goed zijn :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:09

Max, ik heb een mineralize skinfinish natural van MAC. Die gebruik ik om m'n foundation te fixeren. Superfijn! Vrij transparant, glanzend maar niet glitterend, geen matte 'poederlaag'. Ben ik erg blij mee.

Verder vind ik de face & body foundation van MAC echt heel fijn. Zeker als je normaal niet zo vaak foundation gebruikt. Hij is heel transparant maar egaliseert wel. Eigenlijk een beetje een onzichtbaar egaliserend effect. Ik ben gelukkig gezegend met een heel strak velletje en weinig tot geen puistjes dus voor mij is die foundation echt helemaal perfect. Bij meer oneffenheden en puistjes/rode vlekjes of pigmentvlekken zou ik misschien wel voor een ander gaan.

Highlighter, zoek je mat in de zin van geen glitters maar wel 'glans' of mat als in echt mat. Haha! In het laatste geval zou je beter op zoek kunnen naar een hele lichte concealer ipv een highlighter.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:11

I.v.m. de blogs: Ik vind beautygloss juist wel heel leuk. :) Heb echt veel van haar geleerd m.b.t. de echte basisdingen. Veracamilla vind ik fijn. Nikkietutorials heeft een irritante stem en accent vind ik, maar ze is wel heel goed. Miss Lipgloss kijk ik af en toe op, maar vind ik niet super. Vroeger keek ook ik heel vaak naar Michelle Phan.

Suus__, als je het gewoon voor de fun wil doen zou ik zeggen: waarom niet? Ik zou er zeker eens een kijkje op nemen. Mij interesseren ooglooks het meeste. En dan niet enkel een foto, maar ook een beetje uitleg welke kleuren je waar en hoe precies gebruikt hebt (mag via tekst, ik hoef geen filmpje, soms is het zelfs makkelijker als het in tekst uitgelegd is zodat je niet het volledige filmpje hoeft te kijken). Productreviews vind ik persoonlijk minder interessant, omdat ik daar zelf weinig rekening mee houd. :+

Ik heb niets van Zoeva, dus kan daarmee niet helpen.

MAC heeft een matte highlighter iig. De andere winkels die je daar noemt weet ik niet. Edit: _Nelleke_ is me blijkbaar voor.

Ik word ook enorm hebberig van MAC! :D Niet goed voor m'n bankrekening!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:21

Ik ben in principe ook niet echt van plan voor filmpjes te gaan hoor idd stap voor stap tutorials :)
Ik ben ook helemaal verliefd op mn skinfinish (soft en gentle) van mac, waarom ben ik gek van een merk die zo duur is :=
Ben ook aan t kijken voor real techniques

Eerst maar eens afwachten hoe school gaat verlopen :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:06

Suus___ schreef:
Ik ben in principe ook niet echt van plan voor filmpjes te gaan hoor idd stap voor stap tutorials :)
Ik ben ook helemaal verliefd op mn skinfinish (soft en gentle) van mac, waarom ben ik gek van een merk die zo duur is :=
Ben ook aan t kijken voor real techniques

Eerst maar eens afwachten hoe school gaat verlopen :D

Haha dure dingen zijn vaak alleen al super mooi door hun verpakking! Maar ik zou ook wel benieuwd zijn naar je blog, ik vind dat je altijd hele mooie ooglooks maakt! En misschien met uitleg welke kleuren je waar plaatst

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:07

Haha ja ik ben ook gek van MAC. Al vind ik het gewoon echt te duur voor een oogschaduw-stash. Maar ik blijf wel graag alle basics gebruiken. En lipsticks. En gewoon af en toe wat kopen. Ik doe al 4jr met mijn Chanel blusher. Dus op ten duur bouw je automatisch wel een mooie stash op.

Ik had vandaag een mooie lente peach ooglook. Cremeblush van MAC op m'n wangen, creme/champagne oogschaduw op m'n ooglid, m'n cremeblush (roze/peach) op/in m'n crease. Winged liner en roze/peachie lippenstift (shy girl van MAC) en een klein beetje zwarte kohl onder m'n ogen.