Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:44

mootjah schreef:
Ik ben nu bijna 2 weken aan de roaccutane.. Sinds ik hieraan ben wordt het eigenlijk alleen maar erger! :( T was vanochtend zelfs zo erg dat ik niet naar school ben gegaan! :o
Hebben meer mensen hier last van gehad dat het zo verergerde? En na hoelang werd het weer beter? Dit is echt geen doen zo! ;(

Ik ben nu vijf weken aan de roaccutane. Ik wilde het nooit omdat het zo'n paardenmiddel is, maar nadat m'n huid weer (nadat het een half jaar onwijs goed ging) zo erg uit zag dat ik amper het huis nog uit wilde, ben ik er toch maar mee begonnen.

Ik moet zeggen dat mijn voorhoofd en neus zo goed als mee-etervrij geworden zijn. Maar m'n wangen/kin zitten nog steeds onder de pukkels en echt van die gemene onderhuidse ontstekingen |( Het is bij mij niet echt erger geworden (maar dat kon ook haast niet) maar minder wordt het ook nog niet..

Heb jij verder last van bijwerkingen?

Verder gebruik ik nu om m'n gezicht te wassen Normaderm en van de dermatoloog heb ik nog een zalfje, Rozex (?) voor 's ochtends en 's avonds.

Van de week ook maar even kijken voor brandnetelthee :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:05

Jildau schreef:
Ik gebruik ook de Vichy Normaderm lijn maar het is er nog steeds. Moet wel zeggen dat ze niet meer ontstoken zijn, heb nooit meer gele puistjes zeg maar maar nog wel overal rode bultjes..

Maar is dat al niet een goede verbetering? Ik zou er persoonlijk super blij mee zijn!

Ik loop nu bijna een week met een hoofd ala grindtegel. Puur door stress en vermoeidheid. Ook spelen mijn hormoontjes weer een beetje op. Die combinatie is nu euh lekker bezig := Maar ik heb volgende week wat tijd over en ga ik even naar de HA om wat vraagjes te stellen over mijn pil en of ik die ook kan veranderen. Ik heb al een pil op het oog, maar of het verstandig is, is een 2e :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:10

Nou soms moet ik nog wel knijpen maar niet meer zoveel als eerst (lekker onderwerp ook :+). Maar ik heb nu wel echt overal in m'n halsstreek dikke rode bulten, weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn.

Ooit had ik de Diane pil en toen was ik pukkel-vrij.. Nu ben ik (om een medische reden) al een hele poos aan een andere maar zit zwaar te twijfelen of ik niet terug zal gaan..

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:17

@Suor: Oh wat een vooruitzicht dat het na 5 weken nog niet helpt :P
Welke dosis heb jij? Ik slik nu 20mg. per dag en als deze 30 tabletten op zijn krijg ik 30mg.
Heb jij ook nog steeds nieuwe ontstekingen of zijn het gewoon ontstekingen die er al zaten..
Ik heb namelijk elke dag wel 1 of 2 meer dan de vorige dag :(

Qua bijwerkingen heb ik eigenlijk alleen last van extreem droge lippen, wat eigenlijk ook niet bij te houden is met veel vaseline. Heb jij hier ook last van?

Ik hoop dat het wel gaat werken! Zal jullie op de hoogte houden!

Ik heb ook de Diane pil geslikt, was toen bijna van alle acne af.
Maar die bijwerkingen.. pff verschrikkelijk :\
2 cupmaten gegroeid van 70C naar 70E :wow: En ik ben door de Diane pil 6kg aangekomen. Van 55kg naar 61kg! (dat is er gelukkig nu bijna weer af ben nu weer 57KG *\o/* )
En ik heb echt hele depressiefe momenten gehad door de Diane pil. Ik zat echt huilend op m'n bed en joost mocht weten waarom :=

Ook heb ik byohydrogel(ofzo) van de dokter gehad, daar krijg je nog een lelijkere huid van(heel droog met schrale plekken) en veel vlekken op je kussen :P
En Inderm, maar dit heeft bij mij niks uitgehaald.

pff laatste redmiddel dus de roaccutane :Z

Jildau

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:29

Dat cupmaten groeien vind ik nog wel een leuke, dan begin ik direct met slikken. :') Nee maar zonder gekheid dat depressieve ken ik wel en dat had een vriendin van me ook. Ik weet niet of ik er van aangekomen ben..

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:24

mootjah schreef:
@Suor: Oh wat een vooruitzicht dat het na 5 weken nog niet helpt :P
Welke dosis heb jij? Ik slik nu 20mg. per dag en als deze 30 tabletten op zijn krijg ik 30mg.
Heb jij ook nog steeds nieuwe ontstekingen of zijn het gewoon ontstekingen die er al zaten..
Ik heb namelijk elke dag wel 1 of 2 meer dan de vorige dag :(

Qua bijwerkingen heb ik eigenlijk alleen last van extreem droge lippen, wat eigenlijk ook niet bij te houden is met veel vaseline. Heb jij hier ook last van?

Ik hoop dat het wel gaat werken! Zal jullie op de hoogte houden!

Ik heb ook de Diane pil geslikt, was toen bijna van alle acne af.
Maar die bijwerkingen.. pff verschrikkelijk :\
2 cupmaten gegroeid van 70C naar 70E :wow: En ik ben door de Diane pil 6kg aangekomen. Van 55kg naar 61kg! (dat is er gelukkig nu bijna weer af ben nu weer 57KG *\o/* )
En ik heb echt hele depressiefe momenten gehad door de Diane pil. Ik zat echt huilend op m'n bed en joost mocht weten waarom :=

Ook heb ik byohydrogel(ofzo) van de dokter gehad, daar krijg je nog een lelijkere huid van(heel droog met schrale plekken) en veel vlekken op je kussen :P
En Inderm, maar dit heeft bij mij niks uitgehaald.

pff laatste redmiddel dus de roaccutane :Z

Ik heb ook 20 mg per dag, of dat nog verhoogd gaat worden weet ik niet. Helaas heb ik ook nog steeds nieuwe onstekingen, denk dat er net als bij jou elke dag wel 1 of 2 bijkomen. De extreem droge lippen zijn herkenbaar, als wisselt het bij mij wel erg. Vorige week stonden ze echt op springen en deden ze zo'n pijn, maar deze week gaat het best wel weer goed. Verder heb ik ook last van haaruitval :( maaaar ik heb ook één voordeel ontdekt; m'n haar is ook een stuk minder snel vet ;)

Bij mij werkte de Diane toen ook goed, maar daar ben ik ook wegens de bijwerkingen mee gestopt. Ik had stemmingswisselingen waar je eng van wordt en ik had steeds een raar gevoel in m'n benen. Omdat er trombose in m'n familie zit heb ik er toen voor gekozen ermee te stoppen. Later heb ik nog laser- en lichttherapie gehad en dat hielp super! Tot afgelopen januari, toen kwam het dus weer terug en de laatste maanden heftiger dan ooit. Het liefst wilde ik weer lichttherapie, maar dat is helaas erg prijzig en het resultaat dus ook niet blijvend helaas. Die lichttherapie werd toen gecombineerd met Inderm en Duac.

Dus nu alle hoop op de roaccutane ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:08

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:29

Mijn huid gaat eindelijk weer beter!

Ik gebruik nu naast de precleanse en de reinigingsgel van dermalogica, nu sinds een weekje benzylperoxide en dit werkt gigantisch!

Soms een dagje even een vettere creme voor de droge plekjes smeren. Maar de puisten zijn echt hard weg aan het trekken!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:29

Hoe gaat het met de huidjes hier? :)

Met de mijne gaat het weer goed, gelukkig.
Bijna geen puistje te bekennen!

Vanavond weer een beauty avondje inplannen, met alles erop en eraan!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:46

Het gaat bij mij ook de goede kant op, nog wel overal wat plekjes maar het is niet meer zo rood en totaal niet meer ontstoken of wat dan ook, het is echt aan het weggaan. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:33

He meiden, even een tijd geleden dat ik hier geweest ben. Heb alleen de laatste pagina even doorgelezen, sorry..

Wat is roccutane? Begrijp dat het een erg heftig middel is?

Fijn dat het nog steeds zo lekker gaat, Steentje! Gebruik je nog steeds Courtin?

Glossi, dat lippending heb ik ook altijd, is echt zulk fijn spul :j!

Ik heb ein-de-lijk hét middel gevonden voor mijn huid. Zit sinds een tijdje op de producten van Paula's Choice (Skin Balancing-lijn), maar tijdens de periode van de maand kwamen ze soms toch helaas weer door. Ben nu overgegaan op de Clear-lijn van haar. Gebruik 2x per dag de cleanser en daarna de toner. In de toner zit gelijk 2% BHA, dus dat geeft een goede dieptereiniging en maakt verstopte porien weer schoon. Dan gebruik ik de 8% AHA, dat maakt mijn pigmentvlekjes wat lichter, helemaal blij! Deze gebruik ik overigens maar 2x per week 's avonds, vind 1 exfolierend product wel genoeg. Daarna nog een anti-oxidantenspulletje wat je gezicht zijdezacht maakt (en herstelt blijkbaar) en ready to go. 's Avonds gaat er nog wat biodermal littekencreme over de littekentjes heen, maar heb het idee dat dat maar heel lichtjes helpt. Klinkt als een gigantisch stappenplan, maar ik ben er korter mee bezig dan met het Clinique 3-stappen plan :).
Ik vind het echt een aanrader! Nadeel is dat de Clear-lijn over het algemeen wat duurder is voor een kleinere verpakking, maar je doet er heel zuinig mee!

Benzoylperoxide heb ik ook een maandje gebruikt, maar jeetje, wat heb ik daar een spijt van! Onwijs droge huid, gewoon pijn deed het! Daarbij droogden de puistjes wel uit, maar een week later zat er dan op die plek een lekkere onderhuidse, au! En dit is niet eenmaal gebeurd, nee elke keer! En daar kwam ook nogeens bij dat de tint van mijn huid echt zooooo verschrikkelijk lelijk is geworden door dat spul en dat de genezing van de huid ineens weken duurde ipv een paar dagen en dat ik daar allemaal nieuwe littekentjes aan heb overgehouden :(. Nooit meer, rotspul!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:55

vervelend van sommige huidjes :(:)
gelukkig knappen de meeste nu wel weer op. :)

bij mij was het ook even ietsje minder, maar dat kwam door die rot maandelijkse periode, nu gaat het weer de goede kant op. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:58

Mijne gaat ook weer redelijk goed :j Ik smeer nu elke avond voor ik ga slapen vet veel van die teatree olie op m'n gezicht en dat helpt heel goed. En overdag teatree dagcrème onder m'n make-up :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:02

Yv, fijn om te lezen dat jouw velletje ook vooruit gaat, en dat je het product voor je huid hebt gevonden!

Het klinkt wel als een nogal.. uitgebreid stappenplan, inderdaad.
Hoelang ben je er steeds ongeveer mee bezig? :)

Ik gebruik inderdaad nog steeds Courtin, en daar blijf ik ook trouw bij.
Voor mijn huid werkt het super, beter dan alle eerder geprobeerde middeltjes. :j

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:51

Wat fijn dat het zo goed gaat bij de meeste van jullie :)!!

Bij mij ziet het er vandaag ook wel redelijk uit, maar het wisselt nogal per dag op het moment. De roaccutane mag van mij nu wel gaan werken :( Over twee weken weer naar de dermatoloog, ga toch maar even een evt. hogere dosis bespreken.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:54

Mijn huid gaat aardig, ziet er wel mooi uit alleen wel nog veel comedomen. Moet ik ook eerlijk bekennen dat ik 3 nachten gefeest heb, mn pilletjes niet goed heb geslikt, en mijn make up heb laten zitten. Iemand hier ervaring mee? http://www.eenmooiehuid.nl/ En iemand ook ervaring met een masker van lijnzaad?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:30

Haha Steentje, het valt echt heel erg mee! Nog geen 3 minuten!

MaartPaard, ik ken het niet. Vind de site wel veelbelovend klinken, maar eigenlijk ook weer iets té voor het mooie..

Lijnzaad lijkt me nog wel kunnen helpen... Althans, als je dat slijmerige spul gebruikt wat je ook weleens voor paarden kookt. Dat zoog bij mijn paard echt het zand uit zijn darmen, dus geloof best dat dat ook onzuiverheden uit je huid kan trekken/zuigen :j!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:36

MaartPaard, ik persoonlijk geloof daar niet in. :n
If it's too good to be true..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:58

Het gaat bij de meeste weer de goede kant op lees ik? :D

Hier gaat het ook steeds weer beter, heb wat nieuwe spulletjes herontdekt en nu weet ik waarom ik er vroeger zo gek op was :j En wauw, mijn gezichtje gaat goed vooruit. Nog lang niet zuiver, maar ik ben er al blij mee. Helemaal door persoonlijke omstandigheden, had juist verwacht dat alles nu tegenzou zitten in mijn gezicht, maar het is me een keer gezind, voor een tijdje :) Morgen even naar de HA voor de pil om wat vraagjes te stellen voor evt een andere ivb klachten en misschien kan ik direct een pil meepakken die helpt met mijn hormoontjes. Dat zou helemaal fijn zijn :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:59

Marije, spulletjes herontdekt? :)
Vertel eens!

Wel ook fijn om te lezen dat jouw huid ook weer aan de beterende hand is!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:08

Louis Widmer Skin Apeal lijn, ik gebruikte hem vroeger al maar op een geven moment had het geen effect meer.. Of dat dacht ik, ik zag geen verandering. Nu ben er ik achter dat ik te snel oordeelde, heel jammer. Mijn gezicht reageert zo goed op die lijn. Ik gebruik nu nog steeds Dermalogica, maar dan alleen de PreCleanse, Skin Wash en de dagcreme uit die MedicBare lijn. En van Louis Widmer gebruik een coumaflagestick en een gel voor puistjes. Ik gebruik tijdelijk geen nachtgel meer omdat geen effect had. De gel van Louis Widmer wel! Dus ik ben benieuwd.

Maar,ik blijf er van overtuigd dat mijn huid gewoon groot en deels word beinvloed door mijn hormonen, en ja dat is logische. Ik ben tenslotte nog maar 17, en mijn hormoontjes kunnen lekker spelen hoor. niet te zuunig :+
Daarom wil ik ook een iets zwaardere pil, maar mijn HA was er de vorige keer niet zo voor ivb mijn leeftijd enzo. Maar ik kijk wel even wat hij morgen zegt :)

Oh ik heb trouwens ook een tijdje de Grote Klis gebruikt, maar ik ben het potje kwijt :+ En ik vergat het daarbij steeds te slikken. Heel stom :+ Maar, het was best wel duur. Ik moest voor 2 weken bijna 10 euro neer moeten tellen := Ik schrok wel aan de kassa :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:19

Dit is misschien ook wel een handige link voor de onzuiverheden:
Klik

Marije, hormonen zijn denk ik het grootste probleem van alles :j!!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:03

Grote Klis is indd duur en merk ook niet echt verschil.

Die pure tea tree olie is bij de Tuinen in de aanbieding zag ik vandaag.
Heb hele kruidvat lijn...en dat gaat redelijk

Op onderhuidse ontstekingen na. Daarvoor heb ik nu antibiotica kuur(tje) die duurt 45 dagen. Of het goed is heb ik mijn vraagtekens bij maar de huisarts zou wel weten wat ie doet...
Ben erg benieuwd of het wat werkt.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:59

Gelukkig dat het allemaal goed gaat met jullie huidjes!

Krijg steeds meer bijwerkingen van de roaccutane, stond gister op met onwijs last aan m'n rug en ontstekingen op me lippen en bonkende hoofdpijn :P (ik lijk echt een aansteller als ik me zelf zo hoor.:P)

Nouja als het maar gaat helpen is het goed!

@suor: Word het bij jou nog niet minder? Ik heb gelukkig geen nieuwe ontstekingen meer maar m'n huid blijft wel rood met plekjes.
Ik zou inderdaad maar is vragen of je omhoog kan met je medicijnen, er is mij verteld dat je 120 mg per lichaamsgewicht moet hebben wil het helpen. Dus als je bij de 20mg. blijft duur het heel lang voordat het helpt!

Yf_@ het staat een paar pagina's terug uitgelegd wat het precies is. Maar het is een medicijn dat je een bepaalde tijd moet slikken(meestal 5 a 6 maanden). Daarna ben je er voor altijd vanaf! Alleen de bijwerkingen zijn dus erg agressief! En je mag geen alcohol,niet in de zon en niet sporten!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:01

marleendv_88 schreef:
Grote Klis is indd duur en merk ook niet echt verschil.

Die pure tea tree olie is bij de Tuinen in de aanbieding zag ik vandaag.
Heb hele kruidvat lijn...en dat gaat redelijk

Op onderhuidse ontstekingen na. Daarvoor heb ik nu antibiotica kuur(tje) die duurt 45 dagen. Of het goed is heb ik mijn vraagtekens bij maar de huisarts zou wel weten wat ie doet...
Ben erg benieuwd of het wat werkt.

Mijn zus heeft ook een anibiotica kuur voor haar acne gehad en het is helemaal weggegaan!