Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:14

Heel geweldig, maar heel bizar ook! Ik moet wel zeggen, je raakt er wel heel snel aan gewend hoor, om hoofdpijnloos door het leven te gaan. Dat vind ik trouwens ook zo bizar, ik had bijna elke dag hoofdpijn en zelf dat heb ik amper meer.

Ik wou eigenlijk nog voor het eind van het jaar een dikke lading met migraine medicijnen inslaan, want ik ben nu door mn eigen risico heen, dus tot het einde van het jaar word alles vergoed (en volgend jaar moet ik natuurlijk alles eerst weer zelf dokken). Maar ik vraag me af of ik dat nog wel ga doen, want ik heb nog best wel wat neusspray en zetpillen over, vind het ook zonde als het over de datum gaat...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:43

Dag dames :) hoe gaat het hier?

Ik ben naar een opticien geweest, en heb mijn ogen laten testen.
Resultaat: heel weinig verschil, en eigenlijk is een bril voor mij overbodig, aangezien er niks aan de hand is.

Dus ja, dan moet ik denk ik maar echt leren relaxen, leren chillen en ontspannen. Maar dat word een moeilijke klus vermoed ik :)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:51

dat zei de opticien ook 3 keer tegen mij, dat ik geen rbil nodig had voor de sterkte.
Maar uiteindelijk heb ik er toch 1 genomen, mar een klein beetje getint glas voor rust voor de ogen.
ik ben iig blij dat ik hem heb!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:54

Het ligt er ook heel erg aan naar welke opticien je bent geweest. Ik was eerst naar weet ik veel wie en die zei dat er niets was. Na een tijdje toch nog maar een keer geweest, naar de Hans Anders en die zag wel een klein verschil, heel minimaal, maar als ik wou kon ik dr wel een bril voor krijgen. En ik had zo vaak hoofdpijn, dat ik bereid was alles te proberen!

Toch merkte ik dat het niet helemaal goed was, met bril bleef ik toch nog een beetje wazig zien, dus toen ben ik naar Pearl geweest geloof ik of naar Specsavers en daar was ook een optimetrist ofzo en die heeft me helemaal grondig nagekeken en toen bleek ik behalve dat kleine verschil, ook nog eens een prisma en een cilinder nodig te hebben! En dat was bij die andere lui er allemaal niet uitgekomen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:41

ik ben vanmorgen naar de neuroloog geweest en dat was me daar even een afknapper, die man nam mij totaal niet serieus, hij denkt dt ik die hoofdpijnen zeker verzin, wat een hork. Hij zegt dat ik beter naar een psycholoog kan gaan omdat ik een depressie heb en daardoor komen die hoofdpijnen, toen zie ik dus van dan ben ik dus vanaf mijn 8e depressief?
En daar gaf hij niet eens antwoord op, hij heeft een brief meegegeven voor mijn huisarts (daar staat trouwens in dat ik transformed migraine heb, wat dat dan ook moge zijn) en morgen ga ik dus tegen mijn huisarts zeggen dat ik dus een soortement hypochonder ben en dat ik geen medicatie voor wat dan ook ga innemen, nou dat zal de apotheek een hoop inkomsten schelen!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:43

neee, dat meen je niet! Ben je ook depri, of vind hij dat je dat bent? My god, wat een domper zeg....

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:48

Hallo Allemaal,

Ik heb toen ik op school zat (vanaf 12 jaar t/m 18 jaar) enorm last van migraine gehad. Ik had het bijna iedere week wel 1 keer. En dan moest ik de hele dag op bed blijven. Ik stond er vaak dus ook mee op. Ik hoefde niet over te geven, maar werd gek van lichtflitsen en een super stekende pijn in mijn hoofd. Alles moest ook donker. Zware medicijnen hielpen wel, maar ik moest dan wel gelijk gaan slapen. Daarna waren de flitsen en stekende pijn wel weg. Maar had ik een heel leeg en ligt gevoel in mijn hoofd. Echt heel raar. Dit duurde dan heel de dag. De volgende dag was dan weer normaal.

Ik heb mijn Havo diploma gehaald en ben daarna gaan werken omdat ik niet verder wilde leren. De Havo ging mij makkelijk af, 1x 6 en 4 8en en de rest 7 ens op mijn diploma. Maar ik ben nogal iemand die alles perfect wil doen en dat gaat niet altijd. Daar kon ik me wel ontzettend druk over maken. Na mijn schoolperiode heb ik heel veel rust gekregen omdat ik toen niet meer zoveel stress had. De migraine is meteen gestopt. Bij mij heeft de migraine dus echt aan school / stress gelegen.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Misschien dat mensen dit herkennen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:51

Rocymax, wat een waardeloze reactie van de neuroloog zeg! Daar kun je dan ook niks mee, kan me voorstellen dat het een enorme tegenvaller is ... :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:25

Dit topic heeft de 100 pagina's bereikt, hier dus een slotje.
Jullie mogen verder in deel 2: [MW] Migraine: deel2