Laar schreef:Dat is toch helemaal niet goeddan werk je toch de natuur tegen?
of ben ik gewoon een leek
Wat bedoel je? Het spiraaltje?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_hannah_ schreef:Nou heb ik ook een vraag, ik wil nml over gaan naar een 3 periode pil omdat ik nogal emotioneel word en, tsja, ook minder zin in sex heb.
Kan je deze pil ook doorslikken? Of werkt dit heel anders dan de gewone microgynon 30?
Yessy schreef:_hannah_ schreef:Nou heb ik ook een vraag, ik wil nml over gaan naar een 3 periode pil omdat ik nogal emotioneel word en, tsja, ook minder zin in sex heb.
Kan je deze pil ook doorslikken? Of werkt dit heel anders dan de gewone microgynon 30?
Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht van wel. Alleen als het zo'n pilstrip is met 28 pillen (waarvan dus 7 neppers eigenlijk) moet je wel zorgen dat je die dan niet slikt, omdat die hetzelfde effect hebben als een pilloze week!
_hannah_ schreef:Het is altijd tegen de natuur..
Nou, als je de pil gebruikt word je nep ongesteld.. Er is geen ovulatie dus je bent ook niet echt ongesteld. Dooslikken is dus niet echt erg, maar ik kan me voorstellen dat het niet heel uhm, schoon is als je een jaar doorslikt ofzo.
Chubby schreef:_hannah_ schreef:Het is altijd tegen de natuur..
Nou, als je de pil gebruikt word je nep ongesteld.. Er is geen ovulatie dus je bent ook niet echt ongesteld. Dooslikken is dus niet echt erg, maar ik kan me voorstellen dat het niet heel uhm, schoon is als je een jaar doorslikt ofzo.
Zonder ovulatie wordt er ook geen baarmoederslijmvlies (datgene wat je verliest bij menstruatie) opgebouwd.. Vandaar ook dat je als je al lang de pil slikt vaak veel minder ongesteld bent dan wanneer je geen pil zou gebruiken.. Doorslikken is dus niet vies..
_hannah_ schreef:Yessy schreef:
Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht van wel. Alleen als het zo'n pilstrip is met 28 pillen (waarvan dus 7 neppers eigenlijk) moet je wel zorgen dat je die dan niet slikt, omdat die hetzelfde effect hebben als een pilloze week!
Oja tuurlijk... dan ga je gewoon door met de pillen met hormoon..
En weet je toevallig ook hoe het werkt als je hiermee begint? Ik weet dat bij de microgynon begint op de dag dat je ongesteld bent, dat het dan meteen veilig is.. Maar ik weet niet hoe dat bij deze pil werkt. Iemand wel?
Anna01 schreef:
Ik heb deze pil en deze is al van de eerste dag veilig. Maar ik heb toch een week gewacht, het leek mij zo kort. De dokter zei me wel dat het direct veilig was!
Faelivrin schreef:En hier werd een paar pagina's terug heilig beweerd dat je de bloeding in de stopweek helemaal niet kunt zien als een 'zekerheid' [TUSSEN HAAKJES] dat je niet ongesteld bent. [Uitzonderingen daar gelaten.. Ik spreek over 'het algemeen'.]
Chubby schreef:
De stopweek, met bijbehorend bloedverlies, is ingebouwd om vrouwen gerust te stellen en ze het idee te geven dat ze inderdaad niet zwanger zijn..
sweetheart schreef:Flower schreef:OPROEP AAN ALLE MIRENA SPIRAALGEBRUIKSTERS
Kan het zo zijn dat je menstruatie uitgesteld wordt door
dit spiraal ?????
Wanneer heb je hem laten zetten?
Want het kan zelfs zijn dat je helemaal niet meer ongesteld wordt...