[centraal] Het Piercing topic..!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

Re: Het [Centrale] Piercing topic..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:51

claudie schreef:
ik zou je piercing er in het begin nog even niet uithalen!
als ik jou was.. zou ik hem 2 keer per dag wassen met die vloeibare unicura zeep.. heeft bij mij super gewerkt..! dan issie snel genezen!

hmmm... Nu weet ik al helemaal niet wat ik moet doen .. De 1 zegt eruit halen, ander zegt er in laten zitten..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 06:30

Ik zou m er ook niet uithalen. Zo kan er alleen maar meer vuil bij komen.
Een piercing moet van binnenuit helen. En het groeit maar zo'n 0,7 mm per dag. Elke keer als je m er uit haalt, heb je de kans dat je het stukje wat geheeld is weer kapot maakt. Daarom mag je ook niet teveel met je piercing "spelen".

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:03

Needje schreef:
Ik zou m er ook niet uithalen. Zo kan er alleen maar meer vuil bij komen.
Een piercing moet van binnenuit helen. En het groeit maar zo'n 0,7 mm per dag. Elke keer als je m er uit haalt, heb je de kans dat je het stukje wat geheeld is weer kapot maakt. Daarom mag je ook niet teveel met je piercing "spelen".

Okej. IK heb gewoon nu erin laten zitten, en eerst even met die unicura (ofzoiets) zeep schoongemaakt, daarna ge-calenduland

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:10

Zijn jullie dan niet bang dat je dat balletje onder de douche kwijtraakt

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 13:17

Nee joh, en je moet altijd een reserve piercing hebben... altijd handig!!!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 13:43

Plucker schreef:

ja idd, heb er hier ook nog 1 extra liggen. Stel dat de winkels weekje dicht zijn, en je hebt geen extra liggen.. Alsie dichtgroeid, kan dat best pijnlijk worden als je opnieuw moet laten schieten (door littekenweefsel heen = ergg pijnelijk).

Nja weet niet of die echt zo snel dicht kan groeien, maar ach, gaat om het idee

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 14:24

Ik heb geen reserve nog.. Ik Ga binnekort kopen
Ik moet nog 2 maandjes wachten voor er helemaal een nieuwe in mag

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 14:26

Weten jullie heel toevallig wat je kunt doen aan een tepelpiercing waar pus uitkomt...?

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 14:43

Maartjuh ik zou hem er ook echt niet uithalen, gewoon naar boven drukken en dan onder schoonmaken en naspoelen en dan naar beneden drukken *wel zachtjes * En dan boven schoonmaken en goed naspoelen.
Echt pas eruit halen als het mag

Quellian je moet hem gewoon evengoed schoonmaken, niet overdreven veel ineens. De genezingsperiode van de tepelpiercing met Chirurgisch staal ligt rond de 6 á 8 weken en 3 á 4 weken als je titanium heb. Dus ik zou gewoon even kijken hoelang je je piercing al hebt, en even nagaan hoelag je nog moet. Als je al buiten je genezingsperiode zit en het pus komt er nog steeds uit, moet je hem gewoon blijven schoonmaken, en als het erger wordt even terug gaan naar de shop, ook als het lang aanhoudt even terug gaan naar de shop.
Maar wel gewoon blijven schoonmaken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:05

Ik heb hem inmiddels ruim 3 jaar en ben er al een aantal keer mee naar de shop geweest, maar het blijft dus. Als je erin knijpt, komt er dus pus uit (klinkt lekker he ), terwijl links echt alles perfect is.

Ik heb zo'n beetje alles gepierced, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. En ik weiger het gewoon om m eruit te halen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:09

nvaelpiercing er in het begin inderdaad niet uithalen.
ik maakte hem in het begin twee keer per dag schoon met groene unicura zeep, zo'n blok.. lekker er om heen soppen enzo, dan goed afspoelen en afdrogen met een wattenstaafje. En dan ook nog methet spul dat ik van mn piercer kreeg.
nu nog maar een keer per dag ofzo..

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:05

Plucker schreef:

Ik heb een stuk of 4 extra bolletjes, alleen dit is net een leuke met steentje erin. zonde om kwijt te raken

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:41

Quellian schreef:
Ik heb hem inmiddels ruim 3 jaar en ben er al een aantal keer mee naar de shop geweest, maar het blijft dus. Als je erin knijpt, komt er dus pus uit (klinkt lekker he ), terwijl links echt alles perfect is.

Ik heb zo'n beetje alles gepierced, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. En ik weiger het gewoon om m eruit te halen.

Nou ik snap dat het niet een optie is om hem eruit te halen. Maak je hem wel nog steeds schoon? Ik zou dat gewoon weer gaan doen, en zodra je pus enzo opgehouden is heel langzaam gaan afbouwen met schoonmaken. Dus nu gewoon 2 keer per dag, als je niet anders kan 1 keer per dag, en met afbouwen keertje om de dag en dat dan een tijdje, en dan 2 dagen ertussen. Sja het is denk ik een beetje aanvoelen, en heel veel hopen dat het goed blijft gaan. Misschien als het erger wordt/ aanhoud een dun luchtdoorlatend gaasje eroverheen doen? Misschien komt het wel door de stof van je bh ofzo? Het kan overal door komen. Ik zou hem gewoon weer even gaan behandelen net als hoe je hem in het begin had.
Succes iig

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:47

Eigenlijk mag je er geen knellende dingen over aan doen en alleen katoen maar is bij een tepelpiercing een beetje moeilijk.. of t moet zijn dat je zonder bh gaat lopen ofzo

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:01

Nou het kan in haar situatie helemaal geen kwaad ze heeft de tepelpiercing al meer dan 3 jaar, en dus is dat niet erg.
Maar het is gewoon heel vervelend dat er nog steeds af en toe wat pus uitkomt.
Ohja volgensmij is het ook niet erg goed om je pus eruit te knijpen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:22

mariellexxx schreef:

Ohja volgensmij is het ook niet erg goed om je pus eruit te knijpen

lijkt mij ook niet
beter gewoon goed schoon maken met unicura onder de douche.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:46

Needje schreef:
http://www.body-piercing.nl/

Hier kom ik vaak. Fijne zaak!

Daar heb ik donderdag twee weken geleden mijn tongpiercing laten zetten Heb er net een kleiner staafje in laten doen.
Theo is echt heel aardig en professioneel, en ook niet geheel onbelangrijk, hygiënisch
Even voor iedereen die een tongpiercing wil laten zetten en denkt dat ouders het tog niet zien omdat ie niet opvalt, ik heb een week met een dikke tong gelopen en kon echt alleen maar vloeibaar eten. Dat gaat ze echt wel opvallen als dat bij jou toevallig ook zo is.
Het zetten deed bij mij trouwens ook heel zeer, terwijl ik van iedereen hoor dat ze er bijna niks van voelen Ik ben blij dat ie erin zit (al is ie nog steeds een heel klein beetje opgezet, maar dat kwam volgens Theo omdat het lange staafje wat erin zat erg bewegelijk is) maar als ik het nog een keer zou moeten doen deed ik het niet
Ik heb er echt last van gehad.
Vooral 's nachts en 's morgens ook. Ik heb weleens op het punt gestaan hem eruit te halen omdat ie gewoon echt klopte en heel dik was Maar dan spoel je weer een keer met Listerine en dat verzacht een beetje. En ff je tong onder de koude kraan helpt ook

Heeft iemand ervaring met die tongpiercings met zo'n heel klein stalen bolletje en plastic staafje?
Ze zijn kleiner dan een normaal bolletje zegmaar. Ik vond ze erg mooi maar weet niet of het handig is. Misschien gaat ie een beetje ín je tong zitten, net als een te klein knopje in je oor zegmaar...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:15

Wel apart, want ik heb echt helemaal nix gevoeld, en mijn vrienden ook niet... Maar iedereen ervaart dingen weer anders. Ik had zowiezo bijna geen zwelling ook. Zat dezelfde avond al een tosti te eten (wel aan de zijkant in me mond gestopt). Heb ook niet anders gepraat of wat dan ook. Maar anderen hebben idd weer een week aan de vla gezeten.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:12

Needje schreef:
Wel apart, want ik heb echt helemaal nix gevoeld, en mijn vrienden ook niet... Maar iedereen ervaart dingen weer anders. Ik had zowiezo bijna geen zwelling ook. Zat dezelfde avond al een tosti te eten (wel aan de zijkant in me mond gestopt). Heb ook niet anders gepraat of wat dan ook. Maar anderen hebben idd weer een week aan de vla gezeten.

jij boft !
nouja.. ik ga het nog wel beleven. ik zal er wel weer last van krijgen, heb altijd van die dingen !

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:13

Allegra schreef:

Daar heb ik donderdag twee weken geleden mijn tongpiercing laten zetten Heb er net een kleiner staafje in laten doen.
Theo is echt heel aardig en professioneel, en ook niet geheel onbelangrijk, hygiënisch
Even voor iedereen die een tongpiercing wil laten zetten en denkt dat ouders het tog niet zien omdat ie niet opvalt, ik heb een week met een dikke tong gelopen en kon echt alleen maar vloeibaar eten. Dat gaat ze echt wel opvallen als dat bij jou toevallig ook zo is.
Het zetten deed bij mij trouwens ook heel zeer, terwijl ik van iedereen hoor dat ze er bijna niks van voelen Ik ben blij dat ie erin zit (al is ie nog steeds een heel klein beetje opgezet, maar dat kwam volgens Theo omdat het lange staafje wat erin zat erg bewegelijk is) maar als ik het nog een keer zou moeten doen deed ik het niet
Ik heb er echt last van gehad.
Vooral 's nachts en 's morgens ook. Ik heb weleens op het punt gestaan hem eruit te halen omdat ie gewoon echt klopte en heel dik was Maar dan spoel je weer een keer met Listerine en dat verzacht een beetje. En ff je tong onder de koude kraan helpt ook

Heeft iemand ervaring met die tongpiercings met zo'n heel klein stalen bolletje en plastic staafje?
Ze zijn kleiner dan een normaal bolletje zegmaar. Ik vond ze erg mooi maar weet niet of het handig is. Misschien gaat ie een beetje ín je tong zitten, net als een te klein knopje in je oor zegmaar...

verschrikkelijk..
wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeggen we dan maar..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:48

Wil ook een tongpiercing, maar ben kei bang dat het pijn doet en dat ik mn tanden er mee verpest en dat ik er raar door ga praten

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:23

Ik heb ook gewoon dezelfde avond nog frikandellen gegeten. Ik deed er wel 4 keer zo lang over met kauwen maar ik weigerde om vla te eten
Gewoon proberen...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:59

Bah frikandellen
Hmmm.. het lijkt me echt zo pijn doen

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:18

Manon88 schreef:
Bah frikandellen
Hmmm.. het lijkt me echt zo pijn doen

Nee joh, helemaal niet!
Komop je hebt toch ook een tepelpiercing? Dat deed echt veeeel meer pijn..bij mij tenminste.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:36

Ja maar dat vond ik geen pijn doen, was juist een fijn gevoel..