Suzanne F. schreef:Dank voor de uitleg Deri!
Daarom komt mijn berekening zo laag uit natuurlijk. Ik sport niet, heb weinig spieren en ben klein.
En weet je wat nog irritanter is? Hoe ouder je bent, hoe lager je rustverbranding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jester_ schreef:En ik denk dan bijv weer dat een spaarstand niet bestaatwant dan zou een hongerdood en vermagering ook niet bestaan
Jester_ schreef:En ik denk dan bijv weer dat een spaarstand niet bestaatwant dan zou een hongerdood en vermagering ook niet bestaan
fokfanaat schreef:Setteli schreef:Mijn spiermassa is 40,5 kg (ik ben nu 65,2 kilo)
ik geloof wel dat je weegschaal dat aangeeft, maar dat kan toch bijna niet kloppen. je organen, botten, bloed, darminhoud, vet ed wegen toch wel meer dan 25 kilo.
dan zou je 62% spier zijn.
Zonnetje81 schreef:Zoals jesper zegt zou er anders geen hongersnood zijn.
fokfanaat schreef:Setteli schreef:Mijn spiermassa is 40,5 kg (ik ben nu 65,2 kilo)
ik geloof wel dat je weegschaal dat aangeeft, maar dat kan toch bijna niet kloppen. je organen, botten, bloed, darminhoud, vet ed wegen toch wel meer dan 25 kilo.
dan zou je 62% spier zijn.
Shadow0 schreef:Zonnetje81 schreef:Zoals jesper zegt zou er anders geen hongersnood zijn.
Dat slaat natuurlijk nergens op. De 'spaarstand' is dat je lichaam anders met voedingsstoffen en energie omgaat om het langer vol te kunnen houden, maar niet dat het dus helemaal niks nodig heeft. De schade komt nog steeds, en uiteindelijk ga je echt wel dood als je niets te eten krijgt, maar je lichaam heeft wel allerlei manieren om het in barre tijden, bij te weinig eten, veel langer vol te houden dan je op basis van het normale functioneren zou denken. Dat is geen excuus, en ook niks controversieels, dat is een buitengewoon zinvol overlevingsmechanisme.
Zonnetje81 schreef:Oeh dat is heel vervelend.
Ik lees dat mounjaro zegt dat de pen na openen maar 30 dagen houdbaar is. Eiwitten en peptiden kunnen snel bederven maar degene die doseringen delen gebruiken de pen langer dan die 30 dagen.
Ozempic is langer houdbaar, dus het gaat vooral om de Mounjaro.
Vanillia schreef:Interessant Deri! Heb jij een achtergrond in diëtetiek?