Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 18:39

Heel mooi vind ik dit eigenlijk. Hier kunnen jullie beide van leren en mooi dat beide kanten daar dus voor openstaan. Fijn dat je niet alleen gaat.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 18:55

Wat goed dat je het gesprek aangaat en fijn dat Lalidan meegaat. Hopelijk kan je daarna snel met je revalidatie starten. Veel succes alvast

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 19:26

Melzazu schreef:
Heel mooi vind ik dit eigenlijk. Hier kunnen jullie beide van leren en mooi dat beide kanten daar dus voor openstaan. Fijn dat je niet alleen gaat.

Als de tegenpartij er voor open staat wel inderdaad. Maar dat is nog even afwachten. Ik adviseer Daphne dan ook om voor haarzelf te gaan, ongeacht hoe de tegenpartij gaat reageren :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 01:58

Ik ga zeker voor mezelf :j Natuurlijk ook een beetje omdat ik de PA de kans wil geven om te kunnen reageren op mijn "klacht", dat is fijn voor haar. Maar uiteindelijk fijner voor mij. Nu zou ik m'n keuze maken op basis van mijn gevoel en die kan er natuurlijk best naast zitten.. Ik weet dus ook niet of ik nu de goede keuze maak. Misschien heb ik het anders opgevat dan zij bedoelde. Als zij Dinsdag kan reageren, dan weet ik echt waar ik aan toe ben en kan ik wel een goede keuze maken.
Daarvoor maakt het niet zoveel uit wat ze te zeggen heeft of wat zij er verder mee doet.

Maar ik geloof wel dat de reden waarom zij in gesprek wil, goed is. Dat ze er wel wat mee wil.

Heb ook nagedacht over wat ik Dinsdag hoop te bereiken. En dat is eigenlijk best simpel.. Ik wil zeker weten dat, wanneer 6.5 week niet genoeg blijkt, dat niet direct op mijn inzet gegooid word. Daar ben ik nu bang voor. Omdat er zo'n groot verschil zit tussen wat de revalidatieartsen in het Isala zeiden en de PA bij Vogellanden. Als ze al vinden dat ik gewoon bij de 1e lijns fysio hoor en het dus eigenlijk niet nodig is dat ik daar kom, dan sta ik wat dat betreft al 1-0 achter, voor ik begonnen ben..

Ben al zo'n held, zou fijn zijn als iemand me een beetje vertrouwen kan geven.. En dat ze me dan een schop onder m'n kont geven als het nodig is, prima. Maar niet schoppen voor ik begonnen ben :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 07:36

Dat klinkt echt heel verstandig allemaal wat je nu zegt :j
Ik hoop / duim zó voor je dat deze afspraak je linksom of rechtsom een hele mooie boost geeft :j

Merk je nu in de tussentijd wel nog enige vooruitgang lichamelijk...?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 08:15

Weet je, voor 't zelfde geld heeft die PA ook een gebrek in d'r sociale saus en is ze daar bewust van en wil ze graag in gesprek om er werkelijk wat mee te doen. Ik probeer 't altijd een beetje positief te bekijken.

Hoe dan ook. Als jij je op enig moment in dat gesprek niet oké voelt dan kun je ook gewoon vertrekken. Ze houden je niet vast en bent vrij om te gaan wanneer je dat wilt. Ongeacht wat er op dat moment besproken wordt en of zij dat leuk vinden of niet. Het helpt mij altijd om dat te herhalen tegen mijzelf want ik vind dit soort gesprekken zelf ook alles behalve cool en blijf er liever ver vandaan. Dit gaat echter om je gezondheid dus het proberen bespreekbaar te maken is wel een goede stap. Gaat er iemand met je mee die je tot steun kan zijn?

En de tip hierboven is een hele goede. Schrijf wat je wilt bespreken of waar je twijfels over hebt op op papier. Dan hoef je je iig geen zorgen te maken dat je dingen vergeet door de zenuwen om 't gesprek zelf.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 15:12

Ja idd, ik ga uit van het positieve.. Van sommige dingen vind ik gewoon dat ze het niet had moeten zeggen, omdat ze daarmee wel meteen een toon gezet heeft en dan word het vanaf daar wel een beetje lastig.. Want er zijn ook wel dingen waarvan ik me kan voorstellen dat zij ze anders bedoelde, dan ik ze opgevat heb. En als dat het geval is, dan kan ik me ook voorstellen dat zij dit totaal niet aan zag komen. Ik twijfel snel aan mensen door mindere ervaringen, maar ik geloof niet dat ze gewoon een naar mens is die 's ochtends dacht: Vandaag ga ik iemand eens flink laten janken. En dan vind ik het niet netjes om niet in gesprek te gaan. Denk dat hoe het gesprek ook gaat lopen, ik er veel aan ga hebben.

Dat ik niks verplicht ben en in principe gewoon kan gaan, dat probeer ik nu een beetje in gedachte te houden.. En dat het gewoon een normaal gesprek wordt. Voor m'n gevoel moet ik straks gaan praten met iemand die heel boos op me is en me zeker flink op m'n donder gaat geven :') Haha.

Ik heb idd al een beetje op papier gezet wat ik iig wil zeggen. En waar ik antwoord op zou willen hebben.
Heb ondertussen ook al even met Lalidan gebeld en spreek Senna21 ook nog even voor Dinsdag.

Lalidan gaat Dinsdag met me mee en daar ben ik erg blij mee. Haar ken ik een beetje en zij weet natuurlijk door Bokt redelijk hoe ik ben.
Hoef gelukkig sowieso niet alleen, als Lalidan niet kon, dan was Senna21 mee gegaan. Vind dat echt fantastisch van ze, ben ze beide echt dankbaar.

Of ik nog vooruitgang merk.. Niet echt. Vergeleken met hoe het eind Oktober ging, is het absoluut veel verbeterd. Toen kon ik niet zelf van de bank komen, moest m'n moeder me helpen met douchen, als ik viel kon ik zelfs met hulp van 2 mensen niet meer opstaan en als ik de auto in moest, dan kon ik m'n benen niet naar binnen krijgen zonder m'n handen te gebruiken.
Nu moet ik m'n armen wel gebruiken om op te staan, maar dat lukt wel zelf. Douchen etc doe ik zittend, maar geen hulp bij nodig. Laatste keer dat ik hulp nodig had met opstaan was 1 iemand genoeg. En als ik niet te moe ben, dan kan ik m'n benen nu gewoon normaal in de auto krijgen. Maar dat is dus al wel even zo en verder lijkt het nu wel stil te staan.

En m'n linkervoet is juist erger geworden. Toen ik bij de Neuroloog was kon ik die beter bewegen en was die ook niet zo stijf. Zij had toen geloof ik ook MRC 4 of 4+ in de brief gezet, dat is nu 2.
Probeer ook de hele dag door m'n tenen te bewegen en m'n voet op te tillen, maar soms bewegen ze gewoon amper, of kort met een soort schok. Gek, omdat de rest juist nu beter is, dan toen bij de Neuroloog.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 16:42

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 06:45

Stille meelezer hier, ik post niet vaak een bericht omdat ik meestal niet echt iets toe te voegen heb.

Maar na het lezen van de tekst in de link die Hannanas deelde, wel een aandachtspunt. Als ik het goed lees wordt er aangegeven dat koper via een multivitamine/mineralen supplement niet zinvol is. Omdat je de koper tegelijk binnenkrijgt met ijzer/zink, kun je er weinig van opnemen en blijft een eventueel verstoorde balans bestaan. Neemt niet weg dat het goed kan zijn om koper eens met je arts(en) te bespreken!
Hannanas schreef:
Ik kwam via een ander topic iets tegen over een koper tekort, staat ook gevoelloosheid en neurologische verschijnselen bij. Zit er koper in je multi Daphne?
https://harrietverkoelen.nl/last-van-mo ... er-tekort/

Veel succes morgen bij het gesprek met de PA, Daphne! Hoop dat het je helderheid geeft en een beter gevoel over de keuze die je moet maken voor revalidatie.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 11:02

Koper zit er in :j
Ik zal het idd eens vragen. Moet deze maand weer bloed prikken, dus dan spreek ik de arts toch weer.

Heb ook echt totaal geen energie. Val bijna elke dag wel 2x in slaap, meestal begin van de middag en avond. En dan kan de wereld vergaan, ik slaap gewoon door..
En ik kreeg vaak complimenten over m'n haar, nu kreeg ik juist van m'n tante de vraag wat ik met m'n haar gedaan heb := En daar is ook echt weinig van over. Maargoed, alles kost me ook gewoon veel energie en m'n haar kan ook gewoon komen door het slechte eten eerder en stress..

Bedankt! Ben zó zenuwachtig, zie echt op tegen morgen %)

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 14:17

Extreem veel slapen, moe zijn en haaruitval waren mijn symptomen toen ik een ferritine tekort had. Mijn Hb was toen nog wel goed. Toen ik er tabletten voor kreeg knapte ik enorm op.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 14:28

Daphne__ schreef:
Koper zit er in :j
Ik zal het idd eens vragen. Moet deze maand weer bloed prikken, dus dan spreek ik de arts toch weer.

Heb ook echt totaal geen energie. Val bijna elke dag wel 2x in slaap, meestal begin van de middag en avond. En dan kan de wereld vergaan, ik slaap gewoon door..
En ik kreeg vaak complimenten over m'n haar, nu kreeg ik juist van m'n tante de vraag wat ik met m'n haar gedaan heb := En daar is ook echt weinig van over. Maargoed, alles kost me ook gewoon veel energie en m'n haar kan ook gewoon komen door het slechte eten eerder en stress..

Bedankt! Ben zó zenuwachtig, zie echt op tegen morgen %)

Als je een maagverkleining krijgt en dus ineens drastisch minder eet en daardoor een gebrek aan mineralen en vitamines dan valt je haar op een gegeven moment vaak ook uit. Dat wordt alleen niet altijd verteld van tevoren en daar baal ik persoonlijk best van. Mijn volle bos haar veranderde in een dun sluik hoopje. Er kwamen zeker in het begin hele bossen uit.

Het is dus niet zo gek dat jouw haar eronder te lijden heeft omdat je zeer slecht tot niet hebt kunnen eten. En dan helpt alle stress idd ook niet mee.

Ik wens je vast sterkte en succes voor je gesprek morgen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 23:57

Ja, hier is het idd ook ontzettend dun geworden.. Hoop dat het snel stopt. Op dit tempo ga ik serieus kaal zijn over een paar maand :=

Bedankt! Zal het nodig hebben morgen _O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 00:03

Ik denk aan je Daphne!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 07:07

Succes vandaag! Goed dat je in gesprek gaat. Fijn dat er iemand mee kan.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 07:14

Zet hem op vandaag!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 07:24

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 07:35

Heel veel succes strakjes! Ik duim heel hard dat je terugkomt en er een enorme last van je schouders gevallen is, je denkt tjeemig dat ik me hier zo druk om gemaakt heb, daar moet ik echt mee stoppen.....en dat je zin hebt in de komende tijd om aan de bak te gaan +:)+

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 07:45

Heel veel succes vandaag!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-25 09:26

Bedankt! Zie er zo tegenop := Weet dat het wss hartstikke mee gaat vallen en ik gewoon moet gaan, maar het liefst zou ik afbellen. Maarja dat is voor vandaag dan lekker makkelijk, verder maak ik het mezelf daarmee alleen maar lastiger.

Laat het maar snel avond zijn _O-

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:27

Succes vandaag! Komt wel goed. :(:)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:40

Haha, ik herken het gevoel van de dag wel willen doorspoelen (zoals met een video) zodat je het eind alvast weet, dan heb je het maar achter de rug. Helaas werkt dat niet zo.
Succes, zettumop, laat je niet gek maken/maak jezelf niet gek :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:45

Heel veel succes vandaag!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:47

Succes vandaag!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:52

Komt goed :j Ik laat ze je echt niet opeten hoor :n :))