landgoed de Utrecht, bij Esbeek. Collega woont in Lage Mierde
pien_2010
Geplaatst: 18-01-23 14:32
Vanochtend naar het natuurpark. Prachtig, maar we woeien zowat uit onze broek, en ondanks warme kleding was het erg koud. Dus maar 1,5 uur geweest. Ik kon niet eens mijn kijker stil richten op de vogels Bij ons appartement zit de zwarte spreeuw. Het duurde eventjes voordat we wisten waar we nu naar keken. Prachtig. Komt alleen in het zuiden voor (Andalusië) en blijkbaar zijn ze iets opgeschoven naar het noorden.
En heerlijk gewandeld anderhalf uur terwijl manlief een welverdiende siësta hield. Als een get heb ik geklauterd omhoog en soms wel heel hoog (heb hoogtevrees) maar ik ging wel door ook al steeg soms het andreline niveau wel heel hoog.
De foto's zijn inderdaad prachtig, maar er is hier ook wel veel moderne viezigheid. Ik zal morgen eens een rondje vieze foto's maken (hahaha). Het is ook maar net welke kant je uit kijkt. Zoals zo vaak in het leven.
Veel leuke vogeltjes gezien in het natuurpark: hop, kuifleeuwerik!, roodborsttapuit, iets onbekends, staartmeesjes, mussen, zwaluwen etc. Daarna lekkere paella gegeten aan het strand en terug naar appartement.