Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:04

mriek1990 schreef:
Morgen controle bij het MUMC? Succes in elk geval.
Soort van. Het is onderdeel van een wetenschappelijk onderzoek. Ik sta eigenlijk in een ander ziekenhuis onder controle maar morgen onder andere uitgebreid bloedonderzoek, 30 min bloeddruk meeting, hart echo en echo van de beeb. Ik vind alleen onze vaste arts daar niet fijn. Pillenschuiver :=

mriek1990 schreef:
Oh jeetje, dat wist ik niet. Is dit schadelijk voor het milieu of ook voor je kindje eventueel?
Het kan onder andere huidirritatie veroorzaken.

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 22:26

Nouu echt een eye-opener wat dat betreft. Ik ging er blind van uit dat zwitsal hét product was voor die kleintjes.. Juist vanwege huidreacties en oogjes. Daar ga ik me nog maar eens in verdiepen. Als jullie een fijn alternatief hebben hoor ik het graag!

Ik heb deze olie: voelt heerlijk en de kleine trappelt lekker terug tijdens het smeren haha.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-mama-c ... /p/4048535

Fijn dat de kat een gunstige breuk heeft.. Ze zijn heel lastig rustig te houden inderdaad. Hopelijk werkt ie mee.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:27

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 22:29

Kiwipitje schreef:
Gnome schreef:
Ik heb deze olie: voelt heerlijk en de kleine trappelt lekker terug tijdens het smeren haha.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-mama-c ... /p/4048535
Die is zo fijn :j Weleda heeft ook een heel fijne. Wel andere prijs :=

Ja ik dacht olie is olie :+ zit ook geen geurtje ofzo aan en plakt niet aan m'n kleding. Prima aankoop.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:33

mriek1990 schreef:
Bedankt allemaal voor alle tips voor de BH's :) Zal er morgen eens goed voor gaan zitten.

Gnome, de kast van jullie ziet er ook tof uit! Ik herkende 'm eerst niet haha. Lekker olie op je buik! Hopelijk helpt het. :)
Wat lief en handig die kleding! Scheelt toch weer een stuk haha. En oh ja die kleine schoentjes zijn zó leuk. Echt om verliefd op te worden.

QueenE, fijn dat het weer wat beter met je gaat.

Freekieee, wow dat lijkt me écht een rot gevoel een voet tussen je ribben! Zo ver is het gelukkig nog niet hier.
Wel echt heel rot dat je je zo naar voelt. :( Kan me voorstellen dat je er extra van baalt zo in de verbouwing. Beterschap in elk geval, hoop echt dat je je snel weer wat beter voelt.

Ballard, leuk een weekendje weg. Waar zijn jullie heen geweest? Snap wel dat je dan lekker gesloopt bent erna. ;)
20 weken echo is altijd even spannend, maar komt vast goed. Wel leuk om de kleine weer te zien!

Sky_as je gaat vast snel wat voelen en dat herken je echt meteen. ;)
Ik snap en herken de spanning wel. Het is toch iedere keer weer spannend om de kleine te zien en te horen hoe het gaat.
Maar heel eerlijk, ook nu ik Ted heel regelmatig voel blijft die onzekerheid toch. Vooral als ik 'm dan een tijdje niet gevoeld heb. Gelukkig dient 'ie zich vaak daarna wel weer aan.
Maar zwanger zijn is gewoon spannend denk ik! :D

Azmay, haha wat jij zegt inderdaad. Hoé kan er "ineens" iets in ons groeien? Maar toch is het echt zo. ;)

Kiwipitje, waarom komt er bij jullie geen Zwitsal in? :)

Charlotte, aah arme poezel! Hoe heeft 'ie dat voor elkaar gekregen? Gelukkig is het een nette breuk. Heeft hij uiteindelijk geen spalk gekregen? Succes met het binnenhouden in elk geval!
Vervelend van je hoofdpijn. Ik heb het eigenlijk alleen als ik te weinig gedronken heb, dus is vaak snel op te lossen. Maar denk dat drukte zeker kan zorgen voor hoofdpijn!
Leuk meubels bestellen! Al iets op het oog?

Marlis weer druk bezig dus. Fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Ook een goed gevoel bij haar? :)
Wat gek dat een ziekenhuis geen waarden overneemt. Zoiets komt toch in je dossier o.i.d.?
Wat fijn dat je herder zo braaf was. :)

Hier is mijn laatste werkweek ingegaan voor mijn verlof. Vrijdag om 12:40 zit het er op. Echt hoé dan, waar blijft de tijd?
Gaan jullie morgen met valentijnsdag nog iets leuks doen?
Ik vind dat eigenlijk commerciele onzin haha! Maar zag nu wel iets leuks voorbij komen, we gaan romantisch dineren in Wildlands. In de grote kas. Inclusief boottocht in het donker. ;)
Daarna hebben we weer zwangerschapscursus dus drukke avond voor de boeg!
Ted blijft lekker schoppen en ligt geloof ik wel fijn onder mijn ribben. :D

Veel plezier morgen. En vrijdag verlof, tijd gaat snel.

Ja hoor prima gevoel erbij. Zijn met vier, ken er nu een haha

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 22:34

Kiwipitje schreef:
mriek1990 schreef:
Morgen controle bij het MUMC? Succes in elk geval.
Soort van. Het is onderdeel van een wetenschappelijk onderzoek. Ik sta eigenlijk in een ander ziekenhuis onder controle maar morgen onder andere uitgebreid bloedonderzoek, 30 min bloeddruk meeting, hart echo en echo van de beeb. Ik vind alleen onze vaste arts daar niet fijn. Pillenschuiver :=

mriek1990 schreef:
Oh jeetje, dat wist ik niet. Is dit schadelijk voor het milieu of ook voor je kindje eventueel?
Het kan onder andere huidirritatie veroorzaken.

Succes morgen

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:21

Leuk Mriek, zo’n romantisch diner en tochtje in boot :) wij zijn zondag naar Wildlands geweest. Ik moet zeggen dat ik wel moeite had met het vele lopen en staan. Dit klinkt wel heel relaxt!

Vandaag ben ik de hele dag op pad om de award op te halen van ANWB leukste uitje. We hopen erop dat we het leukste uitje van Groningen zijn geworden. Maar het is een hele tour naar het midden van het land, dus vanavond maar lekker uitrusten op de bank!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 09:25

Veel plezier Mriek1990! Klinkt heel leuk.

En jij veel succes Ballard_L. Zou heel gaaf zijn!!

Hier weer een rot nacht. Echt zo snel wakker. Begint me nu al op te breken maar alleen slapen op de logeerkamer lijkt me ook zo super tof voor m'n relatie :')

Weer keelpijn, slijm.. Pff blij als ik m'n oude weerstand weer terug heb zeg.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:35

Ik lig nu voor m’n bloeddruk meting maar diegene naast mij rochelt, slurpt, smakt en zucht. Blij als de meting klaar is :=

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:57

Succes vandaag kiwipitje. Oh my, daar kan ik echt niet tegen := Heb je iets van oordopjes bij je?

Lekker je laatste weekje Mriek! Heb je nog plannen voor je verlofweken of alles klaar en lekker rustig aan doen?
De breuk was schijnbaar zo netjes dat het zelfs iets belast kan worden. Bijkomend voordeel voor mij (niet voor Guus) is dat zijn hele pols ook zwaar gekneusd is waardoor hij zijn poot niet belast. Daarom is een spalk niet nodig. Ik denk dat ik voor dit behang ga https://fleurdesfleurs.nl/product/jungle-parade-copper-gold-naturel/ en deze meubels https://www.babypark.nl/europe-baby-vittoria-iii-babykamer-wit-bed-60-x-120-cm-commode-kast-3-deurs.html

Balen van je slechte nacht Gnome. Gescheiden slapen lijkt me ook niet fantastisch idd :')
Hopelijk heb je snel je oude weerstand weer terug!

Succes en veel plezier vandaag Ballard.

Bedankt voor de tips betreft de huidolie.

Ik mag vandaag voor waakhond spelen :') Onze huurder in de gaten houden of hij ons terrein om 17:00uur zo 'oplevert' dat wij ook weer uit de voeten kunnen. Ik heb een korte nacht gehad en ben al 12 weken beroerd dus kom maar op _O-

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:05

Gnome schreef:

Hier weer een rot nacht. Echt zo snel wakker. Begint me nu al op te breken maar alleen slapen op de logeerkamer lijkt me ook zo super tof voor m'n relatie :')

Blegh, ik snap dat jij er nu wel klaar mee bent hoor! Op hoeveel weken zit je nu? 26 toch?

Kiwipitje: iew! Lekker onsmakelijk :')

Charlotte: jaa jij kunt nu alles aan! Hopelijk levert de huurder het gewoon gelijk goed op en hoef je niet voor waakhond te spelen :)

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:06

Veel plezier Ballard! Maak er een leuke dag van :)

Vervelend Gnome, lastig als die nachten zo slecht zijn...

Veel sterkte Kiwipitje, hopelijk ben je snel klaar!

Succes Charlotte!

Hier ook een aantal slechte nachten gehad. Behoorlijk veel last van mijn rug, waardoor ik geen fijne houding kan vinden. Ben ook een rugslaper, maar na een paar minuten op mijn rug ben ik al flink benauwd en moet ik omdraaien. Dat is dus geen optie meer, moet nu andere houdingen zoeken en dat lukt nog niet echt.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:11

Ballard, de huurder heeft mijn vriend gebeld en een nieuw idee geopperd wat in mijn ogen niet gaat werken :+
Afspraak is als het voor ons toch in de weg blijkt te staan de huurder zijn machines en ±50 pallets en tientallen Deense karren weer moet verkassen :') Huurder wil overigens toch alles op ons erf laten staan dus ik ga me de komende uren wel vermaken denk ik _O-

Vervelend dat jij ook niet lekker kan slapen Melanie. Ik herken het al een klein beetje en dat vind ik al vreselijk.
Heeft de verloskundige hier tips voor? Slaap je bijv. met een voedingskussen?

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:42

Och jee, Charlotte. Wat een toestand. Hopelijk werkt hij een beetje mee..

Helaas heeft de vk geen tips. Ik slaap inderdaad met een voedingskussen, maar dat vind ik ook een heel gehannes, vooral met omdraaien. Nouja, nog maar een week of 20 te gaan :')

Ik zag dat Wehkamp nu flinke korting heeft op babyspulletjes vanwege de Baby & Dreumesdagen. O.a. luiers en billendoekjes, maar ook kleding, camera's, autostoeltjes en borstkolven. Voor degenen die nog grotere dingen zoeken is het wellicht de moeite waard om even te kijken. Heb me er nog niet in verdiept, maar volgens mij scheelt het behoorlijk :$

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:51

Bedankt voor alle succes wensen!

Melanie_D schreef:
Helaas heeft de vk geen tips. Ik slaap inderdaad met een voedingskussen, maar dat vind ik ook een heel gehannes, vooral met omdraaien. Nouja, nog maar een week of 20 te gaan :')
Dat had ik ook dat geworstel met het kussen. Heb daarom een kleiner speciaal gevormd kussen gekocht voor tussen m’n knieën zodat ik bij draaien niet dat hele kussen mee hoef te vechten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 11:57

Kiwipitje schreef:
Ik lig nu voor m’n bloeddruk meting maar diegene naast mij rochelt, slurpt, smakt en zucht. Blij als de meting klaar is :=

Daar zou ik al een verhoogde bloeddruk van krijgen. Sterkte

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 11:58

Ballard_L schreef:
Gnome schreef:

Blegh, ik snap dat jij er nu wel klaar mee bent hoor! Op hoeveel weken zit je nu? 26 toch?

Kiwipitje: iew! Lekker onsmakelijk :')

Charlotte: jaa jij kunt nu alles aan! Hopelijk levert de huurder het gewoon gelijk goed op en hoef je niet voor waakhond te spelen :)

Maandag 27 inderdaad. Start officieel het laatste trimester.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:20

Ik lees later even bij, maar Ballard veel succes vandaag! :)
En ik herken je onzekerheid over niet voelen van de baby :j hier nu 20+4 maar ik voel ook nog niks. Toch is hij bij alle echo’s echt overactief geweest dus misschien maar proberen om nog even van de rust te genieten :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:38

Hier vanavond vieren dat we eindelijk in het 3e trimester zitten.
Zei vanmorgen nog tegen mijn vriend dqt hij niet bij een tankstation chocolade oid moest gaan kopen want daar is hij toe in staat. Zegt hij is al te laat er staat al een chocoladetaart in de koelkast _O-

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 12:45

Azmay schreef:
Zei vanmorgen nog tegen mijn vriend dqt hij niet bij een tankstation chocolade oid moest gaan kopen want daar is hij toe in staat. Zegt hij is al te laat er staat al een chocoladetaart in de koelkast _O-

[ [url=m/SFQOsh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha. Mooie buik. Lopen dus bijna gelijk op! Geniet van je taart!!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:42

Charlotte446 schreef:
Succes vandaag kiwipitje. Oh my, daar kan ik echt niet tegen := Heb je iets van oordopjes bij je?
Neeee haha elke keer nog mee gehad maar nu niet.

Gnome schreef:
Kiwipitje schreef:

Daar zou ik al een verhoogde bloeddruk van krijgen. Sterkte
:')

Azmay schreef:
Fijn gevoel hè!

Weer helemaal goedgekeurd en gelukkig geen nieuwe medicatie gekregen. Bloeddruk, glucose, hart, alles oké. Buikje van de beeb is P97 maar zij mat de vorige keer ook veel groter dan in Radboud dus maak me geen zorgen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:12

Sky_As schreef:
Door Gnome hier ook al een bestelling pampers geplaatst bij de Kruidvat...hihi.

Op dit moment draag ik gewoon sportbh's, heel af en toe nog een normale, maar werk dat de sportbh's het fijnste zitten.

Leuk om te horen dat jullie de baby's zo goed voelen (sommige misschien wat te goed...hihi).
Ik voel nog niks (denk ik, heel af en toe denk ik: Zou dat dan...)
Volgende week maandag de 20 weken echo (ik ben dan bijna 19 weken zwanger).
Ik vind het ook echt spannend allemaal. Ook al was de NIPT en de 13 weken echo goed, toch weer spannend.

Zeker nu ik nog niks voel, denk ik iedere keer: Hoe weet je nu dat er nog een levende baby in je zit....
Meer mensen die daar een beetje onzeker over zijn?

Dan uiteindelijk bij de echo/verloskundige is hij super actief, maar toch zenuwen omdat ik nog niks voel.

Komt vast goed met de echo!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:13

Azmay schreef:
Sky_As schreef:
Door Gnome hier ook al een bestelling pampers geplaatst bij de Kruidvat...hihi.

Op dit moment draag ik gewoon sportbh's, heel af en toe nog een normale, maar werk dat de sportbh's het fijnste zitten.

Leuk om te horen dat jullie de baby's zo goed voelen (sommige misschien wat te goed...hihi).
Ik voel nog niks (denk ik, heel af en toe denk ik: Zou dat dan...)
Volgende week maandag de 20 weken echo (ik ben dan bijna 19 weken zwanger).
Ik vind het ook echt spannend allemaal. Ook al was de NIPT en de 13 weken echo goed, toch weer spannend.

Zeker nu ik nog niks voel, denk ik iedere keer: Hoe weet je nu dat er nog een levende baby in je zit....
Meer mensen die daar een beetje onzeker over zijn?

Dan uiteindelijk bij de echo/verloskundige is hij super actief, maar toch zenuwen omdat ik nog niks voel.

Spannend de 20 weken echo, hoort er bij denk ik dat dat een beetje "eng" is .

Ik voel Nemo dagelijks meerdere keren en ze is soms best gemeen en toch is het moeilijk geloven dat er een baby in me zit. Hoe kan ik zwanger zijn? Dat is iets wat andere mensen doen, niet ik toch? :+

Dat herken ik wel haha en heel soms denk ik ook wel stiekem waar begin ik in vredesnaam aan :o

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:14

Kiwipitje schreef:
mriek1990 schreef:
Gnome, zoals anderen ook al zeiden is rond 30 weken normaal. :) Had ik toen ook. Maar snap dat je even dacht van, wanneer is de mijne? Wij konden wel al van te voren onze woonsituatie en wensen invullen in een digitaal dossier.
Het verschilt volgens mij heel erg. Mijn schoonmoeder doet intakes (in een ander gebied dan wij wonen) en daar zitten ze rond de 24-26 weken. Ik heb zelf mijn intake met ruim 31 weken.

Luierpraat. Op die uitzetlijst staat 50 luiers dus die hebben wij ook in huis (van Kruidvat eigen merk gewoon) en dan zien we wel of die fijn zijn en we die meer willen of dat we dan overstappen op een ander merk. Ik hoorde van een vriendin dat ze bij Rossmann (?) in Duitsland ook fijne luiers hebben. Die zijn goedkoper dan Pampers maar wel wat duurder dan Kruidvat eigen merk. Wij winkelen regelmatig in Duitsland dus is wel goed te doen om een keer in te slaan.

Gnome schreef:
Wat halen jullie allemaal in huis voor de baby? Shampoo, gel, zinkzalf... Heb echt geen idee wat er allemaal moet komen.
Echt alleen maar wat op die uitzetlijst van Consumentenbond staat. Ik heb wel twee fijne pomp flacons van Naïf maar die gebruik ik ook voor mezelf nu := Zwitsal komt er hier sowieso niet in, dus hopelijk weinig mensen die dat goedbedoelend cadeau gaan doen.

Freekieee schreef:
Hier zijn ze druk aan het slopen. Zelf kan ik helaas echt weinig :( dus ik zorg maar dat er genoeg eten en drinken is voor iedereen. Maar wat een bende en stof pfff. Niet normaal.
Hier is dat allemaal in de afgelopen jaren gedaan en ik ben echt maar wat blij dat we nu uit de zooi zijn. Succes en pak echt goed je rust (van koffie regelen etc rust je ook niet uit).

mriek1990 schreef:
Voor de al mama's onder ons, hebben jullie tips qua voedings BH's? Heb al beetje gezocht op internet, maar zijn er wederom zoveel...
Boob design. Draag ik nu in de zwangerschap en kan ook met voeden. De vorige keer had ik voedingsbh's die je als het ware open klapt, maar die binnenkant die dan overblijft vond ik als het dicht zit heel vervelend zitten. Ik had er zelfs twee met beugel maar dat is helemaal waardeloos. Ik had voor mijn zwangerschap 70D dus echt een lastige maat wel. Nu zit mijn buik ook soort van in de weg bij een bredere band dus blijft wat zoeken, maar deze wil ik in ieder geval niet uit rukken zodra ik thuis kom van m’n werk.

Naif vond ik er ook goed uit zien ja! En bedankt voor de bh tip, ga ik wel even naar kijken wij hebben/hadden :') dezelfde maat

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:17

Charlotte446 schreef:
Handig je tips over de beha’s Cabelona. Ik wist echt niet waar ik moest beginnen.

Het is heel drukkend de hoofdpijn Kiwipitje maar na een dag rustig aan doen is het gelukkig weer weg. Heb het nu 2x gehad, ik ben verder geen hoofdpijn persoon. Het zat nu bij het begin van mijn wenkbrauw. Met een vinger drukken gaf verlichting. Maar een hele dag met een duim om je wenkbrauw lopen is ook niet fantastisch :') Ik ga het zeker in de gaten houden :j

Poes is weer thuis. Het was ‘gelukkig’ 1 mooie breuk :D Nu moet ik terror buitenkat 3 a 4 weken binnen zien te houden. Hij is zo vlug met tussen deuren heen schieten, zelfs op 3 poten. Gelukkig komt hij altijd thuis voor het eten.

[ [url=m/XsHH7B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah arme poes! Hopelijk snel hersteld