Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:37

Het probleem is de eerlijke berichtgeving.
Als het goed gaat in een land als Mexico dan wordt er geroepen: kun je niet vergelijken.
Toen er daar veel kinderen stierven werd het gelijk opgeblazen dat ons dat ook te wachten stond terwijl bekend is dat de kindersterfte daar veel hoger is.

Idem dat ze nu in Denemarken moeite gaan doen om mensen te laten zien dat het nu echt allemaal veilig is en de beslissingen de goede zijn terwijl nog geen kwartaal geleden zo ongeveer nog de hel zou gaan losbarsten en echt iedere zieke mens er met de haren bijgesleept werd.

Je kunt als burger gewoon niet op media berichten vertrouwen en helaas ook niet meer op officiele overheid berichten. Niet zo raar dat er zulke extreme opvattingen ontstaan.

Ik zou graag wat neutrale berichtgeving wensen, maar dat levere natuurlijk geen clicks op en geen snelle tweets.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:49

IMANDRA schreef:
996981 schreef:
Dat is dan gek, dat de conclusie dat omicron milder is door vaccinaties wél getrokken kan worden op basis van dezelfde gegevens

Wordt dat gedaan dan? Zijn die onderzoeken puur vergelijkingen met armere landen?

Ja, dat wordt hierboven gedaan

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:53

996981 schreef:
IMANDRA schreef:

Wordt dat gedaan dan? Zijn die onderzoeken puur vergelijkingen met armere landen?

Ja, dat wordt hierboven gedaan

Hmm zo las ik het niet. Shadow zei het sowieso niet expliciet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:41

Janinevv schreef:
Dacht dat het ging om het vaccin. Nou goed iets wat dus Pfizer gemaakt heeft kan dit blijkbaar veroorzaken, dat kunnen we daar wel uit begrijpen.

Ik dacht ik kijk eens bij Lareb over Corona vaccin en bijwerkingen en daarin zie ik wel de genoemde dingen, misschien zelf dan die link gelegd.

Of plaatsen ze gewoon rondom tweets met adviesen over bloed klonters en embolieën ?

Even spuit 11, maar: ik heb vorig jaar een website vertaald over trombose en embolieën voor een farmaceut die niet alleen bloedverdunners maakt, maar ook oogzalven en medicijnen tegen psoriasis. Is het nu zo dat je trombose krijgt van die psoriasis-zalf?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:10

Blue_Eyes schreef:
Janinevv schreef:
Dacht dat het ging om het vaccin. Nou goed iets wat dus Pfizer gemaakt heeft kan dit blijkbaar veroorzaken, dat kunnen we daar wel uit begrijpen.

Ik dacht ik kijk eens bij Lareb over Corona vaccin en bijwerkingen en daarin zie ik wel de genoemde dingen, misschien zelf dan die link gelegd.

Of plaatsen ze gewoon rondom tweets met adviesen over bloed klonters en embolieën ?

Even spuit 11, maar: ik heb vorig jaar een website vertaald over trombose en embolieën voor een farmaceut die niet alleen bloedverdunners maakt, maar ook oogzalven en medicijnen tegen psoriasis. Is het nu zo dat je trombose krijgt van die psoriasis-zalf?

Het toont vooral aan dat farmaceutische bedrijven ziektes “promoten” waarvoor ze een medicijn of vaccin ontwikkeld hebben. Pure marketing

Blue_Eyes

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:45

Joh. Marketing is het zeker, dat is soort van het punt - ze moeten hun spul wel verkopen. Het is overigens een heel informatieve website over trombose bij kankerpatiënten. En ja, daarop wordt de naam van hun product genoemd, duh.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:18

Blue_Eyes schreef:
Joh. Marketing is het zeker, dat is soort van het punt - ze moeten hun spul wel verkopen. Het is overigens een heel informatieve website over trombose bij kankerpatiënten. En ja, daarop wordt de naam van hun product genoemd, duh.

Inderdaad. Ze moeten hun spul verkopen. Er moet geld verdient worden. Als de farmaceuten gezondheid zo belangrijk vinden waren patenten van de coronavaccins vrijgegeven, zodat het in andere landen ook gemaakt kon worden. Maar ja, geld.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:29

Het zou ook fijn zijn als een gemiddelde ontwikkeling van een lead molecuul tot toelating geen miljard zou kosten.
In mijn ideale wereld betaalde de overheden uit de wereld zulk onderzoek en ontwikkeling en deelden dan zo de kennis en de goede onderzoekers automatisch met elkaar.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 17-02-22 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:30

Sizzle schreef:
Het zou ook fijn zijn als een gemiddelde ontwikkeling geen miljard zou kosten.

Als je kijkt naar de gemiddelde winsten over de afgelopen jaren kan dat best uit

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:32

Natuurlijk kan het uit, het is een bedrijf.
Een brood kan ook uit als je een bakker bent. Een hoop mensen hebben echter nog steeds honger in de wereld omdat ze geen brood kunnen betalen.

We leven in een kapitalistische wereld. Ik denk ook niet dat er veel bokkers zijn die ipv een paard kopen die maandelijkse kosten af zouden geven aan iemand die het zwaar heeft.
Ik geef grif toe dat ik ook geen daklozen opneem in mijn logeerkamer die amper gebruikt wordt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:52

Sizzle schreef:
Natuurlijk kan het uit, het is een bedrijf.
Een brood kan ook uit als je een bakker bent. Een hoop mensen hebben echter nog steeds honger in de wereld omdat ze geen brood kunnen betalen.

We leven in een kapitalistische wereld. Ik denk ook niet dat er veel bokkers zijn die ipv een paard kopen die maandelijkse kosten af zouden geven aan iemand die het zwaar heeft.
Ik geef grif toe dat ik ook geen daklozen opneem in mijn logeerkamer die amper gebruikt wordt.

De winst, product en macht van een bakker vergelijken met dat van een farmaceutisch bedrijf vind ik bijzonder

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:19

De bakker bij de ouders on het dorp bezit bijna alle winkel vastgoed en verhuurt dat voor woekerprijzen aan ondernemers die het water aan de hals staat.
Als het gaat om geld en macht is het soort beroep ondergeschikt.

Er zijn maar weinig mensen die een hoger salaris afstaan aan „the greater good“

Is dat hoe ik het graag zie? Nee absoluut niet.
Maar om nou 1 bedrijfstak tot boeman te maken is voor mij gewoon niet willen erkennen dat bijna iedereen (disclaimer: dus niet alle) in een Westerse optiek zich bezig houdt met eigen gewin zonder erbij na te denken hoeveel kinderen gestorven zijn voor je telefoon.

Er zijn inmiddels meer vaccins de vuilnisbak ingegaan dan gedoneerd, die schuld ligt toch heus bij de overheden die geen fatsoenlijke project plannen kunnen maken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:29

Het gaat altijd mis op de vriendjespolitiek tussen bedrijven en politiek.

Neem ons Europese vriendin die niets mag zeggen over zaken als vaccineren, maar dat toch maar even deed.

Drie keer raden van wat voor bedrijf haar echtgenoot CEO is..juist.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:30

Welke Europese vriendin?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:59

996981 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Inderdaad. Ze moeten hun spul verkopen. Er moet geld verdient worden. Als de farmaceuten gezondheid zo belangrijk vinden waren patenten van de coronavaccins vrijgegeven, zodat het in andere landen ook gemaakt kon worden. Maar ja, geld.

Heeft alleen niks met het punt te maken dat janinevv probeerde te maken, die probeerde vooral aan te geven: als ze van Pfizer zeggen dat je met tromboseklachten naar de dokter moet gaan, dan is dat een bekentenis dat je trombose krijgt van het vaccin. Terwijl dat natuurlijk echt kolder is.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:25

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:31

truus1957 schreef:
janderegelaa schreef:
Welke Europese vriendin?

https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 1645172572

Denk dat ze hiernaar verwijst. Is het anders dan hoor ik dat graag.

Als dat zo is, snap ik werkelijk niet dat dat soort grove leugens door 'artsen' de wereld in geholpen mogen worden.. en allemaal onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'.... Echt, schandalig...
En de herseloze massa die dus geen eigen onderzoek doet, is ook schokkend ...