Pandora2 schreef:secricible je stukje over Israël klopt helemaal ! En als je al die ' kleine ' deeltjes samenvoegt, heb je in het geval van deze vaccinatiecampagne een goed geöliede machine die werkt en waar de hele wereld naar kijkt.
jep, dat klopt. Op dit punt een voorbeeldfunctie, behalve dan de smet van de gazastrook. Het zou ze sieren om na afloop daar nog een stapel vaccins achter te laten, maar ja, die leveren geen stemmen op dus dat zal wel niet.
pien_2010 schreef:secricible schreef:ik denk ook wel dat het een staartje krijgt. Maar eerlijk gezegd, wat koop je er voor? Kan Pfizer of Moderna dan op korte termijn nog extra leveren? Feit is dat daar onze grote heilige graal lag in de vaccinatiestrategie en dat als die nu niet geleverd wordt we met de gebakken peren zitten, zeker met de UK variant die ons op de hielen zit. Ik vind het echt walgelijk en geen reclame voor de hele farmaceutische industrie. Je zou de wappies bijna gelijk geven.
Dat is inderdaad de vraag. Ik hoop dat de EU zelf nav dit voorval overgaat tot vaccins maken cq andere medicijnen onder toezicht van de EU en als plek in België de fabriek bv want is een goed doorvoer land. Dat dit dus op lange termijn een hele lange neus oplevert zo van→ jij flikt ons dit→ vertrouwen teveel geschaad en we gaan nu onder toezicht van de EU zelf medicijnen maken en vaccins.
Zetten we ze gelijk buiten spel, stelletje dieven.
En het zal inderdaad misschien niet iets opleveren maar ze staan wel te kakken voor de hele wereld en reputatie schade in het zakenleven heb je niet zo heel erg snel weer gerepareerd en dat weet iedere zakenvrouw/ man. Het is altijd slecht voor de business.
Veel landen zijn de macht enorm beu van de farmaceutische industrie en dit was al een belangrijk item in de EU.
Ik hoop het ook Pien. Dat dit een ommekeer voor de farmaceutische industrie en hun machtspositie gaat betekenen binnen de EU. Maar ik vrees er voor.
Loretta schreef:
heel benieuwd wat dat gaat betekenen allemaal. Ik vind het wel interessant, ondanks dat de gevolgen afschuwelijk zijn.
Ik moest nog soort van lachen om de reactie van UK
Citaat:
De Britse regering wil dat de levering van vaccins voor eigen burgers "niet wordt verstoord". Daarmee reageerde minister van Kabinetszaken Michael Gove bij de BBC op de vaccinruzie tussen de EU en de in Cambridge gevestigde farmaceut AstraZeneca.
De EU en AstraZeneca liggen met elkaar overhoop omdat het bedrijf minder vaccins levert dan verwacht. Dat zou te maken hebben met problemen bij een Belgisch bedrijf dat het vaccin voor AstraZeneca maakt. De productie van het vaccin in het Verenigd Koninkrijk verloopt wel goed. Brussel wil daarom dat het bedrijf desnoods vaccins vanuit Britse fabrieken naar het Europese vasteland stuurt. Maar daar voelen de Britten niets voor.
"Maar daarnaast weet ik zeker dat we allemaal al het mogelijke willen doen om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen worden gevaccineerd in de landen die we als vrienden en buren zien", benadrukte de politicus. "De beste manier om dat te bereiken is via een dialoog, samenwerking en vriendschap."
Het Verenigd Koninkrijk is in Europa de koploper op vaccinatiegebied. In het voormalige EU-land hebben inmiddels ruim 7 miljoen mensen een eerste prik gekregen, meer dan tien procent van de bevolking. (ANP)
we willen geen vaccins sturen, maar "dialoog, samenwerking en vriendschap"
geen idee wat we daar mee moeten in de strijd tegen corona 
Pfizer en moderna zijn beide bestand tegen de nieuwe mutaties.
stiekem hoop je dat AZ daar niet tegen geschikt is en de EU de deal terugtrekt en voor datzelfde geld voldoende vaccins mag inkopen bij Pfizer. Laat AZ dan maar zitten met de zooi.
Laatst bijgewerkt door secricible op 28-01-21 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt