Astorga schreef:Er zijn landen waar een volledige stad of streek op slot gaat bij een handvol besmettingen, daar is nu veel meer mogelijk dan hier. Alleen maar omdat ze daar voor virusvrij zijn gegaan en daar beleid op hebben gemaakt. Hier zijn veel te hoge aantallen geaccepteerd voor een veel te lange periode. Als de basislijn op ernstig zit hoeft er amper iets te gebeuren om weer bij zeer ernstig terecht te komen. Nog even en ze moeten er een fase boven bedenken, als we zo doorgaan.
Ik ben niet voor maandenlange kwakkellockdowns zoals we nu geprobeerd hebben. Stel gewoon een volledige lockdown in voor een paar weken, dan komen besmettingen en opnames weer op een echt acceptabel niveau en is er daarna meer mogelijk. En is toevallig ook beter voor de economie dan op deze manier blijven doormodderen.
Een paar weken thuis is niet direct schadelijk voor kinderen toch? Anders zou 6wkn zomervakantie ook niet kunnen.
Helemaal eens met je laatste zin. Ik zie nu op dit moment iets achteruitgang bij leerlingen. Maar de grote achterstanden zie ik echt niet.
Ik zie wel een economie die steeds grote tegenslagen krijgt door het softe beleid.