Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:33

Gaucho beterschap :(:)

Hier weer gelijk gebleven :roll:

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:30

Ik heb ook altijd amandelmelk in huis, ook voor door de koffie :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:40

De free feather alcoholvrije wijn wordt m niet :o meer wijnazijn dan wijn. Ga zo nog ff een kip-stoofschotel maken voor morgen, daar smaakt ie vast prima in.

Verder wel echt heel weinig kcal, dus kan straks mooi als toetje nog wat vijgen met blauwe kaas eten.

Antibiotica slaan goed aan, dus lekker ook wat actiever weer kunnen zijn vandaag, 5 km hardgelopen, paard gereden, weiland gemest en nog 1,5 uur gewandeld. Lekker buiten allemaal, heerlijk. Voel ik me toch echt beter bij.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:52

Ik beweeg ook steeds meer naarmate ik minder weeg. Dat gaat hand in hand lijkt het wel.
Als het mooi weer is wil ik naar buiten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:08

Hoe is het verder met iedereen in het topic? Klaar voor een nieuwe week?

Ik ben de week alvast gezond begonnen met een nieuwe overnight oats variatie: havermout, chia, peer, gedroogd fruit stukjes en vanille - kaneel eiwit poeder. Begin havermout steeds meer te waarderen.

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:12

nieuwe week nieuwe kansen
Ik heb de afgelopen paar weken semi opgelet , maar niet bijgehouden(lifesum)
Deze week weer eens even serieus

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:55

Hier ook klaar voor een nieuwe week. Begin wel met een koppijnaanval, maar pilletje erin en dalijk rustig beginnen.
Ik heb nog lekker 3 dagen vrij, dus nog even genieten.

Gisteren lekker pizza gemaakt met een tonijnbodem

Afbeelding

De andere 2 wandelingen gingen super vorige week.
Ik heb op woensdag 16km gelopen. Een heftige route met 1 flinke berg van 16%. Wel voor de zekerheid een pijnstiller gepakt ivm de pijn in mijn schouders (en dan krijg ik hoofdpijn met berglopen). En extra gelet op het rechtop lopen.

Op vrijdag hebben we 27 km (minstens) gelopen. Normaal lopen we een vlakke 12km heen en dan dezelfde route terug. Maar die route is nogal saai.
Nu zagen we opeens een man van de andere kant komen. Dus zijn we eens die kant opgegaan. Bleek fie route maar een paar km verder te zijn. Maar wel berg en dal. Dus die route gepakt.
Uiteindelijk zijn we op 27km uitgekomen.
Daarna was ik wel kapot haha
Afbeelding
De route liep rechts van het water (die rode lijn) tot aan het midden van de afbeeldimg omgeveer en dan de rode lijn aan de andere kant van het water naar de rode punt volgen. En van daaruit weer terug naar de camperplaats.
Afbeelding
Daar moesten we heen :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:13

Nieuwe ronde nieuwe kansen, schouders er maar weer onder! #ditkunnenwewel

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:41

27km is stevig, arabella! Geniet nog van je laatste vrije dagen!

Havermout met chia ziet er lekker uit, Gaucho :9

Hier ook nieuwe week, nieuwe kansen. Ik heb net een week vakantie gehad. 3x op restaurant, een bbq etc. Dus nu weer aan de bak, braaf alles aan het noteren in MyFitnessPal en tot nu toe gaat vandaag volgens schema. Hopelijk houd ik dat deze week vol. Ik begin morgen aan mijn eerste van 2 seniorstages (zit in mijn afstudeerjaar), dus heb wel wat spanning. En spanning betekent bij mij vaak eten. Dus dat probeer ik te voorkomen :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:54

Durfde vandaag de weegschaal confrontatie niet aan... maar als ik volgende week weer bij die weegschaal ben toch maar eens doen ....
Ik lijk namelijk weer een cyclus te krijgen >;)

Vind het prima als er weer een duidelijke beweging omlaag is qua gewicht
Maar die cyclus zat ik eigenlijk niet zo om te springen :roll:

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:56

Het moet van het doorzetten komen hè :D

Hoe is het met je kies Gaucho?

Hier weinig nieuws. Sta even wat stil, maar ook niet zoveel gesport afgelopen 2 weken..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:01

Antibiotica doet zijn werk voor de kies, buik raakt er alleen wat van streek van :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:13

Antibiotica is rotspul. Ik kreeg er megavreetbuien van, hele pakken wafels gingen er doorheen. En dat terwijl ik nooit vreetbuien heb. :') sterkte ermee :(:)

Zo. Het moest uit mijn tenen komen maar de eerste goeie dag is weer geweest. Vanochtend gefoxied, net terug van de afslankstudio. :j
Schouders er weer onder.

Waarom ben ik /zijn we nou niet geboren als een slanke den.. :')

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 11:09

Ik reageer even minder momenteel, had een paar slechte dagen en vanmorgen onze kitten van 4,5 maand plotseling overleden |(

Ben momenteel wel aan het overwegen of ik niet ook naar een psycholoog ga, maar aan de andere kant zegt een stemmetje in mijn hoofd dat ik gewoon minder moet vreten en moet doorzetten...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:03

Ach wat sneu! :(:) wat erg..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:43

Och wat naar Butterfly -O- :+:

Gewoon wat minder eten en wat meer doorzetten klinkt heel makkelijk, maar dat zijn vaak al jarenlang ingesloten patronen die je niet zomaar wijzigt, zeker als er ook nog extra emoties in het spel zijn. Psycholoog kan zeker helpen met wat handvaten om die spiraal te doorbreken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:52

gaucho schreef:
Antibiotica doet zijn werk voor de kies, buik raakt er alleen wat van streek van :(

Het is goed om er probiotica bij te slikken en veel gefermenteerd voedsel als yoghurt, kefir en zuurkool te eten.

Dat houdt de buik en darm narigheid onder controle.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:53

Butterfly schreef:
Ben momenteel wel aan het overwegen of ik niet ook naar een psycholoog ga, maar aan de andere kant zegt een stemmetje in mijn hoofd dat ik gewoon minder moet vreten en moet doorzetten...

DOEN!

Op het moment dat je bedenkt dat je misschien naar een psycholoog moet gaan, moet je dat vooral doen!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:55

Psycholoog zeker doen. Ook een paar jaar geleden een tijdje heen geweest en heeft mij echt geholpen. Was niet perse voor afvallen, maar bracht wel aan het licht waarom het bij mij allemaal lastiger gaat.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel.... :knuffel:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:37

Wil je naar de psycholoog echt voor geestelijke klachten?

Er zijn wat trucjes om je te focussen. Mijn belangrijkste les was bijvoorbeeld: meten is weten.
Ik had geen idee hoeveel kcal ik achter mijn kiezen stopte tot ik af ging wegen en invoeren. Toen was afvallen bijna niet meer nodig want kreeg ter plekke een hartverzakking. :')

Ik had vandaag weer een goede dag. Met eten, maar ook een uur op Foxy gestaan. We hadden even relatietherapie nodig want ik had haar ruim een week genegeerd. :(:)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:38

Alles weer goed gemaakt met Foxy? :D

Ik had en heb eigenlijk wel hele goede dagen zowel qua eten als qua beweging. Gewicht blijven alleen al ff hangen rond de 72,5. Hou maar gewoon ff focus op eten en beweging, dan volgen de laatste kilootjes vanzelf. Of niet, en eigenlijk is dat ook wel prima.

Vanochtend heerlijk hardgelopen, voor het eerst 40 minuten aan 1 stuk en ik begin het echt een fijn begin van de dag te vinden. Heerlijke manier om mijn hoofd leeg te maken. Daarnaast heerlijk gegeten, pompoen-banaansmoothie, kwark met frambozen en pompoen lasagne. En het regende vandaag complimentjes over mijn figuur en outfit :D
Afbeelding

Eigenlijk ben ik gewoon hardstikke blij *\o/* :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:40

Goed bezig, gaucho! Lekker dit gevoel vasthouden!

Nou, we hebben met zijn tweeën wel weer het schema op kunnen pakken. Als ik in de spiegel kijk erger ik me nog steeds allejezusveel aan die pens. Potver. Het lijkt wel alsof ik overal krimp behalve daar waar nodig. DIE KONT HAD WEL MOGEN BLIJVEN HOOR JA.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:47

Ha, kont heb ik nog *\o/* met dank aan alle squats en andere spierpijn veroorzakende oliebol.
De voorgevel daarentegen is weg :( Van 112cm borstomvang naar 96cm... Heb gisteren ook maar ff nieuwe beha's besteld, in de hoop dat het met een kleinere maat en push-up nog wat lijkt :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:49

Oh die moeten het al helemaal niet in hun hoofd halen te vertrekken, die heb ik een paar jaar geleden door de chirurg laten verkleinen. :')

Ik vind het gewoon frustrerend. De pens is minder. Echt. Maar hij blijft. En ja dan moet ik misschien geduld hebben (geduld wat is dat??) Maar de rest is zo mooi afgeslankt en dan komt er zo een hangbuik achteraan. Ach. Ik ga wel voor hangbuikzwijntje studeren. :7

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 21:05

Roos, ik snap het hoor! Maar voor mij als buitenstaander viel het helemaal niet zo heel erg op.
Jullie zijn zooo goed bezig allemaal! Echt superleuk om te lezen!

De psycholoog overweeg ik voor mijn zelfbeeld. Nu na de zwangerschap en bevalling is het laatste blijdschap met mijn lijf wel zo'n beetje diep in de permafrost verankerd en dat heeft zijn weerslag op hoe ik me voel, maar ook hoe ik me voel tegenover mijn man.
Daarnaast lijkt niks echt de omslag te kunnen brengen. Ja, ik eet gezonder (probeer het toch :') ) en dat werpt wel vruchten af, maar aan de andere kant voel ik aan alles dat dé omslag er nog niet geweest is. Je leest wel eens dat vrouwen gaan afvallen voor hun trouwdag, voor een gezonder leven vanwege (ernstige/chronische) aandoeningen bij zichzelf of verhoogde kans daarop, om zwanger te kunnen worden, noem alle redenen maar op. Die zijn trouwens niet toevallig gekozen, het zijn een paar van de doelen die ik in mijn hoofd had en die zelfs niet genoeg zijn om die omslag te realiseren.
Ik ben een beetje een beelddenker en ik heb dan altijd een beetje zo'n beeld van iets wat je heel graag in je handen vast wil houden, maar hoe hard je ook je best doet en knijpt, je bent niet sterk genoeg om het vast te houden en het glijdt zo weg.

Niet dat ik depressief ben, zo voel ik mezelf ook niet, maar ik heb wel het idee dat een aantal gesprekken wellicht kunnen helpen.