Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:43

Poeh heftig Raket, goed dat je naar de seh bent gegaan.
Hier nog geen uitslag, gisteren om 15 uur getest.

Wel echt geschokt dat een vader van een vriend van ons plots is overleden an corona. Hij had 2 weken geleden positief getest, steeds niet zo lekker, koorts. En vanmorgen was het ineens mis en was hij er niet meer... Echt bizar en beangstigend hoe snel het kan gaan... Man was nog geen 60 en gezond.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:47

Earth schreef:
Poeh heftig Raket, goed dat je naar de seh bent gegaan.
Hier nog geen uitslag, gisteren om 15 uur getest.

Wel echt geschokt dat een vader van een vriend van ons plots is overleden an corona. Hij had 2 weken geleden positief getest, steeds niet zo lekker, koorts. En vanmorgen was het ineens mis en was hij er niet meer... Echt bizar en beangstigend hoe snel het kan gaan... Man was nog geen 60 en gezond.

O wat eng zeg
Sterkte

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:54

Vanaf volgende week kan je hier in Ermelo ook sneltest doen op 2 manieren,via de neus en keel of bloedtest via vingerprikje. Bij de bloedtest heb je de uitslag na 15 min.
Een groep ondernemers hebben dit geregeld,de bloedtest kost 50,- de andere test weet ik niet wat die kost. De testen zijn goed gekeurd door het RIVM.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:00

Thank god, ik ben negatief getest.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:38

Wat fijn Earth, en gecondoleerd ook.
Ik ben vandaag positief getest. Ben al de hele week ziek. Koorts, proef/ruik niks meer, ontzettende hoofdpijn en ik kan gewoon niks. Gaat vandaag wel ietsje beter gelukkig. Niks proeven is wel echt heel vervelend, want ik heb nu weinig eetlust. Hoop zo dat ik niemand heb aangestoken...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:42

Badeendje schreef:
Wat fijn Earth, en gecondoleerd ook.
Ik ben vandaag positief getest. Ben al de hele week ziek. Koorts, proef/ruik niks meer, ontzettende hoofdpijn en ik kan gewoon niks. Gaat vandaag wel ietsje beter gelukkig. Niks proeven is wel echt heel vervelend, want ik heb nu weinig eetlust. Hoop zo dat ik niemand heb aangestoken...

Dank je wel. Heftig zeg, heel veel sterkte. Hopen dat je snel opknapt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:55

Fijn earth, jij dacht toch positief te zijn? Er is zó geen pijl pp te trekken.

Beterschap badeendje. Het wordt wel weer beter.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:00

raket schreef:

Ja, ik had steeds zo'n sluimerende verhoging, niet superheftig, maar wel 38,1 terwijl ik normaal altijd rond de 37,1 zit. En voel me wel belabberd en er zijn aardig wat besmettingen om mij heen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:02

Ik dacht dus zeker niet positief te zijn, geen bekende besmettingen om mij heen... geen koorts....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:11

gohya schreef:
Vanaf volgende week kan je hier in Ermelo ook sneltest doen op 2 manieren,via de neus en keel of bloedtest via vingerprikje. Bij de bloedtest heb je de uitslag na 15 min.
Een groep ondernemers hebben dit geregeld,de bloedtest kost 50,- de andere test weet ik niet wat die kost. De testen zijn goed gekeurd door het RIVM.

Zo’n bloedtest is alleen voor antistoffen, die kun je misschien na een week wel hebben maar ben je dan nog besmettelijk want je meet er geen actief virus mee.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:12

raket schreef:
Ik dacht dus zeker niet positief te zijn, geen bekende besmettingen om mij heen... geen koorts....

Misschien dat je er wel gevoeliger voor bent. Geen idee of dat kan, maar omdat het virus soms zo selectief lijkt te zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:21

Fijn dat je negatief getest bent, Earth!
Maar ben je met de besmettingen om je heen en zelf koorts niet een beetje bang dat het een vals negatieve test is? In ieder geval hoop ik dat je er snel vanaf bent, wat het ook is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:24

8nnemiek schreef:
Fijn dat je negatief getest bent, Earth!
Maar ben je met de besmettingen om je heen en zelf koorts niet een beetje bang dat het een vals negatieve test is? In ieder geval hoop ik dat je er snel vanaf bent, wat het ook is.

Ja het is een beetje dubbel, blijf sowieso zoveel mogelijk thuis hoor. Mijn man wordt vanmiddag op het werk getest, mocht hij positief zijn dan wordt het wel een ander verhaal.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:31

[quote="bigone
Zo’n bloedtest is alleen voor antistoffen, die kun je misschien na een week wel hebben maar ben je dan nog besmettelijk want je meet er geen actief virus mee.[/quote]

Ze zeggen dat ze dan kunnen testen of je het hebt en ook of je het hebt gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:27

gohya schreef:
[quote="bigone
Zo’n bloedtest is alleen voor antistoffen, die kun je misschien na een week wel hebben maar ben je dan nog besmettelijk want je meet er geen actief virus mee.

Ze zeggen dat ze dan kunnen testen of je het hebt en ook of je het hebt gehad.[/quote]

https://www.dvhn.nl/groningen/Commerci% ... 35722.html

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:08

raket schreef:

Ik las dat jij het ook weer had. Jij ook beterschap!
Zijn er hier ervaringen met smaak en reuk kwijt zijn, wanneer komt het weer terug?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:14

Ik kreeg na vijf weken de geur weer terug. Het is nu voor 80% normaal. Mijn smaak ben ik niet kwijt geraakt. Die werd alleen maar beter.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:30

Och jeetje dat duurt lang!
Ik proef helemaal niks meer, echt te maf.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:38

Bij mij wisselt het. Eerste keer duurde het lang, nu smaakt alles vies. En mijn vriend is al geen topkok haha.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:40

Hm, in dat geval was geen geur en smaak dus wel een klein voordeeltje _O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:34

Badeendje schreef:
raket schreef:

Ik las dat jij het ook weer had. Jij ook beterschap!
Zijn er hier ervaringen met smaak en reuk kwijt zijn, wanneer komt het weer terug?

Bij mij duurde het gelukkig "maar" twee weken. Ik had ook op Bokt gelezen over vijf weken of zelfs twee maanden! Nu voor zeker 80% reuk en smaak terug. Bizar is dat he? Dat je neus niet vol zit maar dat in ene alle reuk en smaak weg is.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:16

Bedankt voor jullie ervaringen beide. Jeetje, ik hoop zo dat het (snel) weer terug komt. Heb echt totaal geen eetlust. Kan ook nog steeds heel weinig. En ik ben 23, sport 5x per week en eet gezond. Echt bizar, wát een oliebol zeg..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:50

Badeendje schreef:
Bedankt voor jullie ervaringen beide. Jeetje, ik hoop zo dat het (snel) weer terug komt. Heb echt totaal geen eetlust. Kan ook nog steeds heel weinig. En ik ben 23, sport 5x per week en eet gezond. Echt bizar, wát een oliebol zeg..

Het blijft een gekke onvoorspelbare ziekte... Ik ben ook 23 en sport veel (echt alleen maar gezond eten doe ik dan weer niet zo) maar verwacht een simpele verkoudheid maar verwacht ook wel dat het het wat zwaarder kan verlopen. Heb je verder nog klachten behalve geen reuk en smaak?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:00

Zebrastreep schreef:
Badeendje schreef:

Het blijft een gekke onvoorspelbare ziekte... Ik ben ook 23 en sport veel (echt alleen maar gezond eten doe ik dan weer niet zo) maar verwacht een simpele verkoudheid maar verwacht ook wel dat het het wat zwaarder kan verlopen. Heb je verder nog klachten behalve geen reuk en smaak?

Oh wat toevallig, ik lig al sinds woensdag in bed. Kan niet echt staan/lopen zonder me wiebelig en misselijk te voelen. Heb ook wel koorts gehad maar dat is gelukkig over. Nu alleen nog wat sluimerende hoofdpijn en algeheel bleh gevoel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:23

Zebrastreep schreef:
Badeendje schreef:

Oh wat toevallig, ik lig al sinds woensdag in bed. Kan niet echt staan/lopen zonder me wiebelig en misselijk te voelen. Heb ook wel koorts gehad maar dat is gelukkig over. Nu alleen nog wat sluimerende hoofdpijn en algeheel bleh gevoel.

Dan ben je flink ziek! Vriendin van mij was inderdaad ook erg misselijk ze was negatief maar haar moeder had corona en ze hadden precies dezelfde klachten. Fijn dat de koorts wel over is dat scheelt wel weer iets en hoofdpijn is echt mega vervelend! Veel beterschap en hopelijk herstel je snel. De meeste mensen zijn na een week al wel weer beter. Ik heb er gelukkig nog niet mee te maken gehad... Vindt het wel eng hoor allemaal