4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:49

Dankjewel!!
Havermout is echt heerlijk! At dat eerst ook nooit, maar ze zeggen dat je er aan moet wennen. Plus je moet het voor jezelf lekkerder maken :)
Vandaag at ik gewoon warme havermout, maar als ik moet werken eet ik als lunch koude. Dan doe ik het de avond van te voren maken met magere kwark of griekse yoghurt en dan een nachtje in de koelkast. Chiazaad kan inderdaad ook erdoor. Dat doe ik meestal als ik het met melk maak. Anders blijft het wat dunner.
Vooral pindakaas en fruit is echt een aanrader erbij (en whey, smaakt het lekkerder en eiwitten extra)

Ik heb niet echt een foto van mijn lijf alleen. Heb wel gewone foto's. Daar kun je het wel een beetje zien. Achtergrond info: Vroeger vrij veel gesport (wedstrijden wielrennen en schaatsen). Afgelopen 6 jaar niets aan sport gedaan en nog nooit op mijn eten gelet. Half april was ik het zat en ben ik gaan afvallen (toen 68 kilo). Ongeveer 2,5 maand geleden ook gaan Crossfitten. Dat doe ik nu 5x per week en mijn doel is niet meer afvallen, maar vooral spieropbouw (als mag het beetje vet op mijn onderbuik ook best nog weg XD). Dus ik ben nu aan het kijken en proberen wat ik daarvoor zou moeten eten (op dit moment eet ik 2200, maar dat gaat waarschijnlijk meer worden.
Qua beweging loop ik 5x per week van en naar training (1 uur totaal), train ik 1 uur intensief 5x per week en werk ik ongeveer 30/35 uur per week in de horeca

Jij ook lekker bezig met bewegen! Is lekker weer nu inderdaad :)
En prima lijstje :)

Afbeelding

*edit: nu 61 kilo trouwens

Sherivey

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:43

Lino, genoten van je dag zo te lezen. En qua kcal ook heel netjes :D

Leonie, pittige training! En wat een goed figuur heb je :wow:

Joanne, ohh chocofondue :9

Ik heb gisteren mn laatste etentje gehad. Vandaag weer wat meer opgelet om de komende week ook echt weer normaal te gaan eten. Vind ik ook wel weer fijn hoor. Geniet zeker van al het lekkere eten, en die ene kilo zal er echt wel weer af gaan, maar ben ook wel weer blij om Personal Body Plan weer op te pakken.

Net boodschappen gedaan. Gezonde dingen in huis gehaald en alleen een pizza voor het weekend gehaald. Afbakpizza's bevatten minder kcal en zijn wat minder colossaal dan die van de pizzeria :))

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:19

@Travel_me, Heerlijk dat je eindelijk ook 2 dagen weekend had! Je hebt wel een goede dag uitgekozen om weer eens de racefiets te pakken, het waaide inderdaad flink :+ Overigens vind ik het super leuk om te lezen hoe je jezelf keer op keer uitdaagt en daardoor steeds weer verbetering bereikt in je trainingen. Werkt ook aanstekelijk/motiverend! Je ziet er ook super uit joh! Goed bezig :D

@Castilja, Ik denk dat er goede tips zijn wat betreft je trainingen. Ik heb niets extra toe te voegen. Handig van die schema’s in de app! Zo heb je toch wat houvast om te starten en kan je je eigen weg er al wat in gaan vinden!
Ik ben ook echt havermoutfan! Ik eet het op allerlei mogelijke manieren, maar als ik de tijd heb om te wachten is een havermouttaartje hier favoriet <3 Bijvoorbeeld met wortel/kaneel, zomerfruit of banaan/cacao.

@Linoleum, Klinkt als een heerlijke dag gisteren! Zo te zien ook binnen de lijntjes kunnen genieten van lekker eten. Goed bezig! Geeft altijd veel rust he, als je je week vooruit hebt gepland en gewoon alleen die spullen in huis haalt

@Aight, Heel fijn voordeel is dat he, van werken met een weekgemiddelde! Je kan best eens wat meer eten en het op een later moment weer rechttrekken zonder dat je jezelf gelijk slecht erover voelt :)

@Kimmie, Oei vervelend dat je stoeit met je hormonen, hopelijk kun je snel terecht bij de huisarts! Je doperwtenburgers klinken heel goed, misschien ga ik ze ook eens proberen :D

@Joanne, Zo herkenbaar, jouw gevoel na zo’n dag. Terwijl het inderdaad helemaal prima en hartstikke normaal is om niet altijd 100% gezond te eten.

@Dilan, Klinkt inderdaad als een heerlijke vakantie! Die +1kg is ook wel te overzien, ik ben bang dat dat bij mij wel weer meer gaat oplopen haha. Ik herken me dan wel weer in je gevoel dat terug in het normale ritme ook echt weer fijn is.

Hier gaat het lekker! Afgelopen weekend een lekker record gezet met squatten (76kg) en ondanks dat mijn vakantie begonnen is nog netjes gegeten. Ik heb expres geprobeerd me nog wat in te houden, omdat ik weet dat ik echt van de eetcultuur in Italië hou en daardoor altijd veel eet haha.

Nog wel even stress gehad. Ik had me uit voorzorg gecontroleerd op temperatuur en had 38.1... Snel een coronatest laten doen afgelopen zaterdag en die was gelukkig negatief. Daardoor helaas wel 1,5e dag binnen gebleven, dus kunnen wandelen oid.

Morgenochtend vertrekken we en ik heb voor in de auto nog wat gezondere keuzes voor mezelf. Daarna ga ik het even loslaten. Ik heb voor mezelf alleen als doel gesteld niet te gaan overeten/eten om het eten. Het alles of niets is heel lang een mentale strijd geweest voor me. Dit gaat in de weekenden nu heel goed, maar ik viel de vorige vakantie in juli wat terug. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat!

Lijstje van vandaag nog:
O: 45gr havermout met 70gr zomerfruit, 75gr magere kwark en 7gr whey vanille
L: 2 bruine boterhammen met 1 plak kaas, 1 plak rosbief en 2 gebakken eieren
T: Barebells reep
T: 50gr magere kwark en 55gr krokante muesli (niet helemaal de bedoeling maar zó lekker haha)
D: Gegrilde kipfilet met linzen, sperziebonen en mosterddressing
Totaal 1600 kcal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:12

Castilja, we zijn naar de orchideeënhoeve geweest. Je verwacht het niet met deze naam, maar dat is van origine een orchideeën kwekerij. Ze hebben een aantal verschillende tuinen in kassen met daarin dus prachtige bloemen en planten, maar ook vlinders, vogels en kleine aapjes. Het is niet zo groot, je bent er in twee uur wel doorheen. Maar wel leuk voor een regenachtige dag.
En fijn dat je schema's hebt ontdekt in de app van BasicFit zelf! Kom je daar beetje uit ook wat je moet doen en hoe precies?
Je kokosdeeg tussendoortje klinkt lekker.

Joanne, ik vind whey poeder bijna altijd tegenvallen. Ik eet alleen wel eens vanille whey met bevroren fruit en melk uit de blender. Dan is het net milkshake. Maar verder vind ik het niet lekker.
Cliff bars kan je beter vergelijken met muesli/granen repen, maar er zit wel extra eiwit bij in. Ik vind ze erg lekker. Je kan ze eventueel keer halen bij de AH om te proberen, de crunchy peanut butter is mijn favoriet.
Wat een prachtige foto van je shoot! Indrukwekkend paard <3

Leoni, ik was ook nog nooit in Blokzijl zelf geweest. Alleen op voetbalveld aan de rand van het dorp toen ik nog voetbalde jaren geleden :') Maar het is klein vissersdorpje met haventje en oude straatjes. Best wel leuk en je bent er net zo snel vanaf Meppel als in Giethoorn.
Fanatiek ook met je WOD terwijl je nog pudding benen hebt :')
Wat een ontzettend gave foto zo voor die muur!! En je ziet er echt fantastisch uit :9

Dilan, lukt het een beetje om PBP weer op te pakken na je vakantie? Vast wel weer even omschakelen gok ik zo :')

Mara, heerlijk ja om al te weten wat ik ga eten. Door er niet meer over na te hoeven denken, hoef ik ook geen keuzes meer te maken, dus maak ik ook geen verkeerde keuzes. Of tenminste, ik kon paar dingen niet krijgen in supermarkt, dus moest tijdens boodschappen doen nog twee maaltijden omgooien.. Maar ook dat is gelukt.
Wat een super resultaat met squatten!! Mag je trots op zijn *\o/* En gelukkig maar dat je test negatief was en je gewoon op vakantie kan. Geniet lekker van al het eten, wie weet verbaas je jezelf als je op gevoel gaat eten.

Ik ben net thuis van sporten en baal er echt gigantisch van dat ik zo achteruit ben gegaan qua kracht en het ook niet echt veel beter lijkt te worden. Benen gaat op zich best wel weer vooruit en hip thrusts zelfs alweer een nieuw PR gezet. Maar bovenlichaam is echt ruk en lig ik echt nog ver achter op wat ik in maart kon en kost me echt moeite om weer sterker te worden.
Heb nu maar nieuw schema gevraagd, misschien is wat verandering daarin wel de oplossing. En toch maar eens naar knee sleeves kijken voor squats ook.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:08

@Dilan: Dankjewel <3
Succes komende week! Zal vast wennen zijn, maar dat komt goed :)

@Mara: Haha ja ik stond sommige stukken ook echt stil. Volgende keer neem ik een mooie, zonnige dag :+
Dankjewel! Ik probeer mijzelf zoveel mogelijk uit te dagen en anders helpt onze coach een handje :D
Oei! Niet echt een fijne start zo van je vakantie. Gelukkig was de test negatief en kun je toch gewoon gaan *\%/*
Mooi lijstje! En veel plezier op je vakantie :)

@Linoleum: Ja mijn ouders zijn ook wel eens geweest, maar op een of andere manier was ik toen nooit mee. Nu woon ik natuurlijk in Breda, maar de plannen zijn er wel om uiteindelijk ergens volgend jaar richting Meppel te gaan weer. Dan ga ik zeker eens die kant op :)
Jaa dankje! <3 Was 2 weken geleden in Heerlen
Balen van je achteruitgang! Misschien inderdaad een uitdaging zoeken in nieuwe oefeningen? Dat je het wel blijft trainen, maar op een andere manier.
Grappig, ik ben ook aan het kijken naar knee sleeves. Ik squat nog echt weinig, maar wel flink diep nu, dus merk meer druk op mijn knieën. Binnenkort de coach maar eens vragen (zag dat die ze zelf met wedstrijden ook draagt)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:33

Hallo Bokkers! :wave:

Mag ik meepraten? In de hoop dat ik jullie bij kan houden. Ik moet echt wat afvallen, kilo of 5, 6 maar, maar ik hoop dat jullie voor mij een stok achter de deur kunnen zijn :o

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:23

@Blue eyes: Zeker! Ben je al begonnen of moet je nog een start maken?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:30

Mara, gelukkig dat de test negatief was.
Geniet van je vakantie. In Italie weten ze idd goed wat lekker eten is. :)

Lino, het is idd weer heel erg wennen :))
Die kracht komt wel weer terug hoor. :j

Blue Eyes, welkom :wave:

Zo mn eerste krachttraining na de vakantie. Ben heel benieuwd of ik straks heel veel spierpijn ga hebbdn :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:11

Leoni, ik merk bij squats dat ik daar niet heel erg omhoog ga in gewicht, terwijl ik mijn accessoire oefeningen voor hamstrings en quads wel flink progressie boek. Denk dat het probleem daar voor mij ook voornamelijk in mijn slechte knieën zit, dus daarom maar eens knee sleeves proberen.
En de rest baal ik echt van, begin dit jaar echt lekker progressie in bovenlichaam en redelijk continu steeds sterker worden en nu blijft het maar hangen. Maar goed, we trainen maar door, komt hopelijk vanzelf weer.

Blue_eyes, welkom! Wat doe je momenteel al qua voeding en beweging om af te vallen? Of wat ben je van plan?

Dilan, het komt vast wel weer terug, maar het is gewoon niet wat ik van mezelf was voor Corona, dus dat is wel even lastig omschakelen en toch kijken naar oplossingen. Sterkte met de spierpijn!

Ik net alweer 45 minuten gewandeld. Vanmiddag komen ze van woningstichting om een balkondeur te maken en hoop dat ze beetje op tijd klaar zijn zodat ik gelijk na werk door kan om te sporten. Maar dat gaan we vanmiddag dus wel zien..

Gisteren wel lekkere dag gehad, wat meer kcal, maar dat kan prima zonder mijn doel voorbij te gaan.
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: 2 cracotte met filet americain, wortels met hummus, 2 gekookte eieren, blokje chocola
A: kipsaté met aardappelschijfjes
T: cliff bar
Totaal EXACT 2.000 kcal, gewoon knap, heb netjes alles gewogen :')
B: 7K stappen en uur krachttraining

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:24

@Linoleum: Ja ze zeggen dat sleeves je wel net dat beetje extra kunnen geven om toch meer te squaten.
Zelf squat ik nog behoorlijk licht. Eerst zwaarder, maar toen deed ik het tot 90 graden. Nu probeer ik veel dieper. Merk zelf vooral dat dit nogal een aanslag op mijn knieën is en aangezien ik het nogal vaak doe, is het misschien wel verstandig om sleeves te gaan dragen.
Precies! Soms heb je ook van die periodes dat je even stilstaat en opeens schiet het weer omhoog.
Hahaha netjes precies 2000 XD

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:32

Oeeh dat doperwtenburgerrecept ga ik stelen voor in mijn receptenschrift :~ bedankt voor het delen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:21

Travel_me schreef:
@Blue eyes: Zeker! Ben je al begonnen of moet je nog een start maken?

Ik ben al een paar keer begonnen en het is me eerder ook al goed afgegaan, maar ik merk dat het veel moeilijker is nu ik veel thuis ben (thuiswerken) en ook mijn oudste dochter veel thuis is (op de uni geven ze alleen online les).

Intermittent fasting gaat me redelijk af, maar ik moet wel uitkijken wát ik dan eet in die uren tussen 12 en 20 :)
Sporten is voor mij een redelijk ingewikkelde, omdat ik redelijk artrose heb aan mijn handen, knieën en rug, maar ik probeer in ieder geval aan de 10.000 stappen per dag te komen en zo vaak mogelijk te rijden met mijn Fjord (lange afstand op een boomloos zadel gaat me beter af dan dressuur in de bak).
Ik ben 41, 1.70 lang en weeg nu zo'n 75 kilo. Ik wil voor mezelf eigenlijk onder de 70 blijven, ook omdat alles bij mij alleen maar op mijn buik plakt.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:27

Castilja, Jip heeft me goede tips gegeven voor wat voor dingen ik allemaal zou kunnen eten om mijn lijstjes te vullen. Je kunt misschien haar berichten in het topic terugzoeken voor inspiratie als je niet zo goed weet wat je kunt eten? Lekker bezig!

Mooi en heerlijk lijstje Leoni! Pittige training!

Ik moet eigenlijk ook weer havermout gaan eten. Het kan op zoveel verschillende manieren en het is altijd heerlijk. Of gewoon koud met melk, of warm met allerlei dingen erdoor of overnight oats of door yoghurt etc.

Lino, genoten van je dag zo te lezen.

Joanne, oeh chocoladefondue :9 Jij hebt altijd zulke heerlijke dingen in je lijstjes staan! Wel heel herkenbaar, je gevoel na zo'n dag.

Aight, duidelijk dat een weekgemiddelde goed voor je werkt, top!

Dilan, ik snap wel dat het wennen is om PBP weer op te pakken na je vakantie.

Blue_Eyes, je bent zeker welkom!

Mara, gelukkig dat de test negatief was.

Gisteren per ongeluk weer een ongezonde dag gehad. School is weer begonnen en mijn hoofdpijn is helaas weer terug zoals die was. Al wel fijne tips gekregen uit een topic dat ik gemaakt heb, dus hopelijk gaat het beter worden. Verder aten we witlof, maar dat vind ik echt vies, dus daarom dat avondeten geschrapt en iets anders gegeten. Helaas daarna ook nog een mini vreetbui gekregen en 's avonds nog eens. Mezelf even heel streng toegesproken dat dit echt de laatste dag zo was. Het weekend is voorbij en dan kan ik gewoon gezond eten.
O: twee boterhammen met Limburgse cervelaat en nutella. (290)
T: mini stroopwafel. (111)
L: drie boterhammen met Limburgse cervelaat, halvarine met hagelslag en pindakaas, roggebrood met nutella. (732)
A: risotto met pompoen en salie en als toetje mini stroopwafel en melkchocolade met hazelnoot. (527)
T: confetti, twix en kitkat. (286)
B: 7000 stappen, 30 minuten rugoefeningen, 50 minuten fietsen en 50 minuten Zumba Fitness.
Totaal kcal: 1946.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:55

Blue Eyes, is zwemmen misschien een optie? Is niet belastend op gewrichten. Zou voor mijzelf ook prima training zijn, maar ik heb dan weer een hekel aan baantjes zwemmen :o

Kimmie, jammer van de minder gezonde dag gisteren. Vandaag weer met goede moed ertegenaan ;)

Nou, mijn krachttraining zit erop. Viel nog niet tegen. Het is voor mij ook een fijne houvast om PBP weer op te pakken. Moet ook een nieuwe meting doen. Durf niet zo goed, maar vind ook weer dat ik niet flauw moet doen. Ja, het zal een minder goede meting zijn. Maar heb zelf besloten om in Frankrijk te genieten van het eten. Dus gewoon realistisch blijven, de meting accepteren en door. Doel is om aan het eind van het jaar (voor kerst) 60 kg te wegen. Dus -4 kg. En dan proberen van kerst geen mega-vreetfeest te maken :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:12

@dilan hoe bevalt PBP voor jou verder?

@kimmie Oh wat stom dat je hoofdpijn weer terug is, sterkte ermee. Snap wel dat dat het eten een stuk moeilijker maakt. Qua kcal valt het nog mee

@linoleum hahaha je 2000 is echt een wonder haha. Lekker je kipsaté! Een pagina terug vroeg je vgm hoe het ging met dit weekend. Nou eerlijk nogal ruk, maar ik zal zo even een update typen.. Squats heb ik geen ervaring mee, ik merk dat mijn evenwicht daar echt mee zit..

-------------------
Dit weekend was weer ongegeneerd veel drinken met mijn huisgenoten... Erg gezellig maar ook erg slecht. Ik weet waar mijn probleem zit: ik vind het gezellig = meer drinken = de dag erna brak zijn = meer eten. En dat herhaalt zich 2-3x per week nu. Het is vooral oliebol dat het niet één slechte dag is, maar meteen een paar achter elkaar. Ik moet op de avond zelf meer beperken qua alcohol, zodat ik de dag erna niet alleen slappie henkie die frietjes wil ben :o
Ik heb morgen ook een afspraak bij de diëtist, niet zozeer omdat ik door de week slecht uitkom met kcal, maar dat ik wil leren omgaan met sociale activiteiten en hoe ik zonder in te leveren op gezelligheid toch minder drink/eet (zonder direct alcoholisch te klinken haha :') ). Ik ben benieuwd of zij wat truukjes heeft en of ze tips heeft voor mijn wekelijkse doelen etc. In ieder geval een investering in mezelf voor de lange termijn :)

Vandaag is een beetje compensatie van gisteren:
O: peer en peijnenburg lower cal
L: gevulde courgette met pijnboompitten en soort kaas/brood/ei mengsel
A: zelf gegrilde paprika/tomatensaus met pasta en pangasius
B: rondje sportschool + 45 minuten wandelen
Totaal: 1550 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:32

Castilja: hier ook een havermout lover haha. Je kunt er echt zo veel mee combineren. Ontbijt is ook echt mijn favoriete maaltijd geworden en kan er zo naar uitkijken :') . Het liefst eet ik het met kwark en whey.
Je lijstje ziet er echt super uit!

Travel_me: Wauw, je ziet er echt super uit! Maar daar werk je dan ook hard voor +:)+

Mara: fiew, gelukkig een negatieve test! Wat een mooi doel voor tijdens je vakantie. Ik hoop dat het je gaat lukken om van de vakantie te genieten en de strijd een beetje los te laten.

Linoleum: balen dat je niet tevreden was over je training. Goed om toch nog wat positieve dingen te benoemen. Ik hoop dat het veranderde schema je wat nieuws gaat brengen. En goed werk heeft (helaas) tijd nodig.
Toevallig precies die 2.000 kcal haha, lekker lijstje!

Blue_Eyes: Welkom, gezellig!

Dilan: Zo te zien weer lekker aan het opstarten na de vakantie :D alvast sterkte met de eventuele spierpijn haha
Mooi en realistisch doel wat je voor jezelf hebt gesteld! Met kerst alles er weer aan eten zou dan ook jammer zijn haha

Kimmie: Dat denk ik juist altijd als ik jouw lijstje zie haha. Jij hebt altijd zo veel lekkers op brood. Ik haal bewust niet zo veel beleg in huis, anders blijf ik aan het (brood) eten :')
Vervelend van je hoofdpijn en dat je niet tevreden bent met wat je gisteren hebt gegeten. Vandaag weer een dag :D

Aight: Succes bij de diëtist! Ik ben erg benieuwd wat voor tips je gaat krijgen.

O: 200 gr kwark, 10 gr havermout, 10 gr gepofte spelt, 10 gram whey.
T: paprika
L: 2 volkorenboterhammen met runderrookvlees
T: Smart bar
A: gekookte aardappelen, kipsnitzel, brocolli, salade
T: 200 ml yoghurt

Beweging: twee paarden rijden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:03

Aight, goed dat je voor tips naar de diëtist gaat :j Hoop dat die met nuttige tips komt
Pbp bevalt goed. Het is in zekere zin een stok achter de deur. Maar ook de trainingsschema's zijn fijn. Als ik die zelf maak, dan pak ik onbewust oefeningen die ik makkelijk of leuk vind. En een coach is fijn voor advies of een steuntje in de rug zo nu en dan :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:07

Leoni, dat beetje extra is met mijn beroerde knieën wel aan te raden. Maar wilde het zover als mogelijk zonder doen, omdat juist extra spieren rondom mijn knieën wel heel erg belangrijk zijn. Al kan ik die natuurlijk ook trainen buitenom squats.

Blue_Eyes, IF is heel fijn, maar ook dan kan je inderdaad teveel eten :') Gelukkig is sporten zelf ook niet nodig om af te vallen! Wandelen en paardrijden is ook beweging en verbrand je extra mee :D

Kimmie, beslis jij op de dag zelf wat je gaat eten of plan je vooruit? Ik denk dat je op de dag zelf bedenkt? Verwacht namelijk dat jij daarin wel winst kan behalen, dag van te voren bepalen wat je wil eten en 's avonds of 's morgens dan ook alles klaarleggen en klaarmaken voor die dag. Wordt je veel minder verleid om slechte keuzes te maken, ook als de rest tegen zit.

Dilan, fijn dat krachttraining niet tegenviel. En ik zou wel voor je meetmoment gaan, het is misschien confronterend, maar dan kan je meetmoment erna wel weer zien hoeveel je behaald hebt *D
Ik herken dat van de schema's laten maken ja. Ik laat ze ook maken en dan krijg ik hele andere schema's dan wanneer ik zelf maak.

Aight, wat mij heel erg geholpen heeft is om alcohol los te zien van gezelligheid. Ik was ook altijd geneigd om uit gezelligheid een drankje te doen, en nog één en nog één. Maar nu drink ik alcohol omdat ik specifiek dat drankje wil, niet omdat het gezellig is om een drankje te doen. En dan kan ik ook veel makkelijker na dat ene drankje over op water of light frisdrank.
Maar hulp van een diëtist vragen is altijd een goed idee voor zulke dingen.

De systemen op het werk liggen eruit en ben dus al uur wat andere dingen aan het doen. Kan nergens in en dus niks doen en lijkt er op dat nog even gaat duren. Dus ga zo maar even afwassen ofzo.. Moet toch wat met mijn tijd, scheelt me vanavond weer :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:25

Hey jongens.
Travel wat zie je er prachtig uit! Het is een beetje gek maar ik had in mijn hoofd al op je geantwoord alleen zie ik mijn antwoord hier niet meer staan; twijfel of ik hem op mijn telefoon had getypt en dat er was mis is gegaan of dat ik het gewoon gedroomd heb of iets dergelijks :') Anyhow; echt een mooi figuur. Maar dat moet ook wel met zulke goede eetlijsten en veel sporten!

Kimmie, volgens mij heb je er wel eens iets over verteld maar ik weet het niet meer precies, maar je kunt niet zelf bepalen wat er in huis is ofzo toch? Ik zie eigenlijk zo vaak lijstjes voorbij komen waar je zelf niet tevreden mee zegt te zijn en dat is zo zonde. Lijkt wel of de knop niet volledig om wil. Maar goed dat is echt moeilijk te bepalen als meelezer/buitenstaander natuurlijk.. :) Ik zie veel chocola ook voorbij komen wat erg lekker is, maar wat het afvallen toch wel ietwat bemoeilijkt. Beetje riskante uitspraak, I know, maar als je al die chocola bij elkaar op telt is dat toch best veel aan het eind van de week. Nou goed volgens mij herinner ik me dat je in een lastige(re) situatie zit omdat je nog thuis woont qua eten en weet ik dat niet meer precies, maar ik denk dat Lino een goede tip geeft om meer te plannen.

Hier gaat het eigenlijk goed, maar wel nog aan het prutsen met het aantal kcal dat ik aan kan houden om af te vallen. Ik zit nu op 1800 (althans, 1700 maar dat bleek weinig); ik beweeg echt wel veel (iedere ochtend sportschool: 25 minuten cardio en 45 kracht), 30 minuten heen- en 30 minuten terugfietsen van stage en zit meestal boven de 10.000 stappen. Staand beroep. Ik heb BMR uitgerekend maar merk dat ik er toch niet helemaal op durf te vertrouwen en me toch voor neem lager te gaan zitten qua kcal. Gevolg is wel dat ik in de avond soms ga bingen omdat mijn lijf echt te weinig van me heeft gekregen, dus het is echt nog even zoeken naar de juiste middenweg. Vind het interessant. Ben ook alleen maar vlogs aan het kijken van Fitness mensen met wat ze eten enzo, en hoe hun work out routine eruit ziet. :Y)

Welkom Blue eyes!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:31

@Blue eyes: Zoals andere al aangaven misschien zwemmen? Of op een rustig tempo fietsen?
Het is inderdaad wel van belang om dan goed te kijken wat je die uren eet. Want anders heeft het niet veel nut. Begin in ieder geval met het bijhouden van wat je nu binnenkrijgt.

@Kimmie: Dankje! Jaaa havermout, heerlijk, voedzaam en kost bijna niks (oké als je er veel fruit op doet wel, maar havermout zelf niet.)
Vervelend dat je het avondeten niet lustte. Ik ga ook mee met Linoleum, bedenk van te voren wat je de hele dag gaat eten. Zo kun je nooit opeens te hoog komen (ja als je extra dingen pakt natuurlijk, maar dat is discipline).
En misschien eens met je moeder om de tafel, omdat ik denk dat die ook een bepalende factor is in het geheel.

@AIght: Succes morgen bij de dietist! Is het een mogelijkheid om bijvoorbeeld 1 drankje in te schenken en dan ook de rest erbij te betrekken? Dat je al aangeeft dat je verder op water gaat en ze je daar ook in stumuleren? Ik drink geen alcohol zelf en heb eigenlijk nooit vriendinnen die daar over gaan zeuren.

@Joanne: Dankjewel! Ja daar werk ik zeker hard voor. Ik wil echt nog meer spieren krijgen, maar die zijn in de maak :)

@Linoleum: Hmm ja snap ik wel. Ik ben als voormalig fysio ook eigenlijk anti ondersteuning. Alleen de knee sleeves zijn natuurlijk geen braces. Oftewel je spieren train je nog steeds, maar ze krijgen net dat beetje extra ondersteuning om verder te kunnen. Helemaal als je zwaardere gewichten gaat pakken, zie je iedereen sleeves aan hebben.
Oh ahaahaha. Aan de ene kant wel oliebol, maar aan de andere kant kun je nu je tijd ook op een andere manier besteden XD

@Castilja: Hahaha vreemd Xd Maar dankjewel!! <3
De fase waarin je nu zit is inderdaad veel uitproberen qua calorieën. En dan goed opletten of je afvalt en hoeveel. Waarschijnlijk zit jij qua onderhoud wel boven de 2200/2300. Dus als je rond de 1800/1900 zou gaan zitten, zou je prima afvallen

---------------------------
Mijn training en avondeten zit er weer op. Was een heftige wod en had last van mijn linkerknie. Daardoor ging ik compenseren met rest. Eigenlijk begon het gisteren al. Coach zei meteen: Sws dat het komt door je wielertochtje. Denk dat inderdaad ook. Het zit in mijn knieholte en als ik zelf een beetje onderzoek, dan is het de aanhechting van mijn hamstrings. Gelukkig ging het vandaag al beter dan gisteren. Hopelijk is het morgen weg. Zal nog wel even de foamroller zo doen.

We deden snatches en overhead squats, moest de gewichten der af halen en minder diep squaten. Even rustig aan.
Daarna 1 minuut voluit op de airbike. 3 minuten rust en dat 4x. Iedereen blies zichzelf op de eerste keer en ging helemaal kapot. Na de laatste keer konden we amper meer lopen. Hahah was heavy, maar zoals onze coach al zei: Hier wordt je beter van. Zo maar bedtijd dus denk ik.

Lijstje:
O: 1,5 Tosti pindakaas/banaan
L: Magere kwark, havermout, appel, pindakaas, chocopasta, whey, lijnzaad en blauwe bessen
T: eiwitshake
A: Pangasiusfilet, zoete aardappel friet, broccoli met kaas/mosterdsaus.
T: Griekse yoghurt, perzik en pindakaas

Totaal 2206
B: 8 uur horeca werk, 1 uur wandelen en 1 uur Crossfit

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:50

Fuuuuck ik had een heel antwoord getypt; druk op de verkeerde knop en het is weg. Dan maar opnieuw.
Dank voor je tip Travel, onderhoud zit inderdaad rond de 2300. Dat heb je knap gegokt :D Nu heb ik inderdaad op de planning staan dat ik 1800/1900 ga proberen te eten per dag (verdeeld in macro's natuurlijk) maar dat is wel echt meer dan ik de afgelopen tijd dagelijks heb gegeten dus het voelt nog een beetje onwennig. Aan de andere kant voelen eetbuiten 's avonds nog onwenniger :') :') Nee komt goed. Heb morgenavond een etentje met aansluitend een borrel dus in de ochtend even lekker beuken in de sportschool, avondje ongezond en weer aan de bak. Sterkte trouwens met je knie!! Wel ideaal dat je je eigen diagnose kunt stellen, maar dan is het aan de knie om ook gewoon ff chill te doen en te herstellen. O:) Krijg helemaal zin in Crossfitt door jou en Jip altijd, het wordt bij mij in de buurt alleen niet aangeboden. Helaas pindakaas.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:10

Castilja, zo verschrikkelijk is dat als je antwoord weg is! Snap dat het spannend is om wat meer te gaan eten. Gewoon eens paar weken proberen en dan kom je snel genoeg achter of je hiermee afvalt of niet. Maar volgens mij zit je met 1800/1900 kcal heel prima.

Leoni, toch maar even knee sleeves kopen dus. Zal bij vriendinnen eens vragen wat goede sleeves zijn. Vervelend dat je zo'n last hebt van je knie, hopelijk wordt het snel weer wat beter. De airbike klinkt echt als de hel.
Volg jij nou ook de Tour de France? Ik ben geen wielren liefhebber, maar ik volg wel sinds vorig jaar het Youtube kanaal Tour de Tietema, dus krijg er toch wel wat van mee :')

Ik ben zonet de ochtend alweer begonnen met een uur wandelen. Kwam onderweg nog heel dicht langs een sperwer die een muisje gevangen had. Hij vloog pas weg toen ik heel dicht langs liep.
Vandaag een wat lastiger te plannen dag, eet bij mijn vriend en weet dus niet wat mijn avondeten gaat zijn. Maar ik heb gewoon mijn normale dagplanning en dan red ik het wel vanavond met de kcal die ik nog over heb.

Gisteren met sporten wel weer omhoog gegaan met deadlifts! Het was nog steeds veel minder dan mijn PR, maar er zit wel verbetering in.

Lijstje van gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: 2 cracottes met filet americain, wortels met hummus, 2 gekookte eieren
A: gegrilde groene asperges met vega schnitzel
T: blokje chocola, cracotte met pesta-kaas dip
Totaal 1.955 kcal
B: 10K stappen en uur krachttraining

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:29

Hoi allemaal! Bedankt voor de verwelkoming en de adviezen.
Zwemmen is nog een optie inderdaad, al slapen daarna allebei mijn handen. Ik snap niet helemaal hoe het werkt maar het is zo :\ Ik heb er alleen een hekel aan :o We houden het maar even op wandelen en paardrijden. Fietsen gaat soms wel, soms niet.

Balen hè Castilja, als dat gebeurt. :\

Vandaag wordt mijn moeder 70, dus dit zal wel mijn eerste cheat day worden. Het was lange tijd helemaal niet zo vanzelfsprekend dat ze dit ging halen, dus een feestje (met maximaal 6 volwassen gasten...) is verdiend. Maar goed - daarna kunnen we er ook echt gewoon tegenaan.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:40

Oh ik zou lekker genieten vandaag, gefeliciteerd met je moeder! Wat fijn dat ze 70 kaarsjes uit mag blazen :)

Vanmorgen een fijne work out gehad. Hardlopen (ik start altijd met cardio) gaat best goed en begin een beetje te ontdekken wat er bij mijn lichaam voor zorgt dat ik het optimale uit een oefening haal. Verder waren mijn armen vandaag aan de beurt en voel dat het een goede ochtend is geweest :')

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:42

Castilja: Zo te lezen heb je je kcal al wat opgehoogd! Verstandig met zo veel beweging. Hoop dat dit je gaat helpen om eetbuien te voorkomen. Je lichaam geeft in ieder geval aan dat het te weinig was.

Travel_me: phoe dat klinkt wederom als een zware maar goede training! Lastig van je knie, hoop dat hij inmiddels wat beter voelt. Net lijstje weer! En super lekker avondeten.

Linoleum: wat mooi die sperwer! Dat zijn echt van die dingen die je alleen ziet als je zo vroeg op pad bent. Lastig inderdaad als je nog niet weet wat je vanavond gaat eten. Je zou altijd kunnen vragen of hij er rekening mee houdt of vragen wat jullie gaan eten? Of wil je er niet zo de nadruk op leggen? Lekker lijstje!

Blue_Eyes: Lastig dat je veel sporten niet kunt maar gelukkig zijn er sporten die je wel kunt gaan doen!
Gefeliciteerd met je moeder, bijzonder dat jullie deze dag samen kunnen vieren dus geniet er van!! <3

Mijn lijstje van gisteren:
O: 200 gr magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: 150 ml magere yoghurt, 10 gram gepofte spelt
L: twee volkorenboterhammen met kipfilet
T: smart bar
A: krieltjes, worteltjes, wienerschnitzel, salade.
T: wafeltjes, spekjes en chocolade :D

Gisteren een gezellige avond gehad, super lekker gegeten maar niet te veel gegeten en netjes binnen mn kcal doel gebleven.
Vanmorgen alweer een uur op de racefiets gezeten, heerlijk :). Vanavond nog even met de fiets naar stal om te mesten en daarna naar mijn oma die hopelijk niet al te veel lekkers in huis heeft :D