Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renee1991 schreef:Marlinde, at jij niet ook veganistisch?
Mijn vriend is sinds zijn motorongeluk een paar jaar geleden helemaal in de boeken/onderzoeken gedoken van wat vlees, vis en zuivelproducten met je doen. Kans op hart- en vaatziekten neemt met 95% af als jij minimaal zes weken veganistisch eet. En zo ook bijvoorbeeld met vele soorten kanker, diabetes, etcetera. Voor mij de voornaamste reden om veganistisch te eten.
magda_90 schreef:Renee1991 schreef:Marlinde, at jij niet ook veganistisch?
Mijn vriend is sinds zijn motorongeluk een paar jaar geleden helemaal in de boeken/onderzoeken gedoken van wat vlees, vis en zuivelproducten met je doen. Kans op hart- en vaatziekten neemt met 95% af als jij minimaal zes weken veganistisch eet. En zo ook bijvoorbeeld met vele soorten kanker, diabetes, etcetera. Voor mij de voornaamste reden om veganistisch te eten.
Als wetenschapper moet ik hier toch op reageren, als dat inderdaad zo zou zijn, geef ons dan maar de formule dan hoeven we niet meer zo veel te onderzoeken.
Het gaat om bewust leven en eten. Gezond en normaal vlees past daar prima tussen. Niet die geraffineerde chemische troep.
De correcte formulering moet dan ook zijn: kans op hart- en vaatziekten nemen met 95% af als je bewust leeft en natuurlijk en gezond eet.
En zelfs dan spelen genen en milieu een grote en belangrijke rol.
Britt_Sisi schreef:Hier ook wel een paar dagen in de week bewust geen vlees, gewoon omdat ik vind dat als iedereen dat zou doen het beter zou zijn voor het milieu.
Afvallen wil hier niet echt lukken. Ik ben best wel gedemotiveerd ook inmiddels.
Ik eet bijna geen toegevoegde suikers meer, probeer tussen de 1500 en de 1800 kcal te eten, wat voor mij echt prima zou moeten zijn. Ik sport 2 keer in de week, rijd een keer paard en probeer iedere dag wel iets van beweging te hebben, al is het een stukje wandelen tussen werk door.
De weegschaal is alleen sinds 10 januari niet meer gezakt. Alleen maar omhoog gegaan. In de tussentijd nog ongesteld geweest, toen was er ineens 1.5 kilo bij. Nu weer op hetzelfde als 10 januari.
Ik raak er zo gedemotiveerd van als er niets vanaf gaat..
Maar ja, vol blijven houden, ooit moet er dan wel iets van af gaan...
MarlindeRooz schreef:Dat is khd arm. Vind dat zelf echt vreselijk want het allang bewezen dat zoveel vlees en ei vreselijk slecht is voor je. Kan je lekker hart en vaatziekten krijgen en daar jong aan doodgaan.![]()
3/4 van mijn grootouders zijn (jong: 55, 71, 72) overleden aan hart- en vaatziekten. Van mijn ooms en tantes is er ook al 1 dood (begin 70, alcholist en veel te dik). En van de nog levende ooms en tantes aan die kant hebben er 2 van de 5 al operaties / reanimaties gehad. En dan heb ik het over mensen die tussen de 55 en de 70 zijn he.En allemaal veel te zwaar + sommige drinken en veeeeeeel zwaar eten zoals vlees en ei en vet.
Heb dus niet de genen om oud te worden met overgewicht.
Neverland schreef:Iemand mag het toch wel een vreselijk dieet vinden? Ik ben er zelf ook niet positief over. Ik zoek liever een balans tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Sommige vinden calorieën tellen vreselijk. Nou ieder zo zijn ding toch?