Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supervixen schreef:Hèhè eindelijk een medestander, fijn dat ik niet de enige ben eulogy.
Nies_ schreef:Je komt geen kilo's spier aan gelijk hoor. Dan moet je wel hele goede anabolen gebruiken. Wat wel kan is dat er meer vocht in je spieren gaat zitten om ze te herstellen.
MelanieB schreef:Supervixen schreef:Hèhè eindelijk een medestander, fijn dat ik niet de enige ben eulogy.
Het ligt je wel zwaar he, dat iets anders kan zijn dan je eigen ervaring? Het is nou eenmaal de ervaring van brittsisi en oa ik en zo te lezen nog wel veel meer mensen. Dus iemand een medestander noemen terwijl het geen feit maar een mogelijkheid is hoe elk lichaam reageert...
Je kunt nou eenmaal door sporten wel afslanken zonder dat de weegschaal ook direct mee gaat, maarja, definieer sporten, dat is wel zo breed, niet voor niets word de ene sport voor afvallen aangeraden.
Goed bezig bokkers![]()
Hier merk ik met 4 kg minder al dat ik een maat kleiner fatsoenlijk pas, maar dat was vorige keer niet met 4 kg. Denk dat het voor een ieder verschilt.
Eulogy schreef:Britt_Sisi schreef:De gemiddelde vrouw komt echt niet zomaar significant aan in spiermassa, zeker niet als je in een calorietekort eet en geen zware krachttraining doet
Je hoeft niet perse bodybuilding te doen om niet af te vallen maar wel strakker te worden. Met twee keer in de week krachttraining gebeurt dit ook al. Ik spreek uit eigen ervaring.
Spieren wegen zwaarder dan vet. Door sporten ontwikkel je spieren en wordt je vetpercentage minder maar kan je wel gelijk in gewicht blijven.Dat is zo'n hardnekkige fabel.
Britt_Sisi schreef:Maar als je in dat jaar misschien hooguit 2 kilo in spieren bent aangekomen, ben je dus ook niet meer dan 2 kilo in vet verloren en ben je dus niet veel afgevallen in dat jaar. Dat bedoel ikIk heb het niet over aankomen maar over minder snel afvallen.
Zoals ik al zei weeg ik nu precies even zwaar als afgelopen zomer maar als ik twee foto's naast elkaar zet is het toch echt een flink verschil.
Een paar jaar geleden ben ik 16 kilo af gevallen zonder te sporten. Alleen calorieën tellen. (toen weer 10 aangekomen)
Ik eet nu het zelfde aantal calorieën als toen en sport hierbij, in gewicht val ik weinig af maar in de omvang is het goed te zien.
Eulogy schreef:Britt_Sisi schreef:Maar als je in dat jaar misschien hooguit 2 kilo in spieren bent aangekomen, ben je dus ook niet meer dan 2 kilo in vet verloren en ben je dus niet veel afgevallen in dat jaar. Dat bedoel ikIk heb het niet over aankomen maar over minder snel afvallen.
Zoals ik al zei weeg ik nu precies even zwaar als afgelopen zomer maar als ik twee foto's naast elkaar zet is het toch echt een flink verschil.
Een paar jaar geleden ben ik 16 kilo af gevallen zonder te sporten. Alleen calorieën tellen. (toen weer 10 aangekomen)
Ik eet nu het zelfde aantal calorieën als toen en sport hierbij, in gewicht val ik weinig af maar in de omvang is het goed te zien.
Sterkte Rebecca![]()
En beterschap Zorro!