2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:38

Hèhè eindelijk een medestander, fijn dat ik niet de enige ben eulogy.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:45

Hoeveel je af moet vallen voor het een kledingmaat scheelt, dat ligt natuurlijk aan je gewicht he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:48

Toen ik 90 kilo woog zat ik in 44 a 46 ,nu prop ik mijn in 50 maar zit in 52 . Is 25 kilo verschil en flink wat maten :P

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:57

Ik ben de eerste maand 4,9 kilo afgevallen!
Dit weekend ging niet best, gister reepje chocolade en chips, vandaag een broodje chococookie pasta en een reep pure chocolade.

Morgen weer een frisse start! Soms heb ik zooooo’n behoefte aan chocolade, vreselijk gewoon |o

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 07:48

Hier het idee dat lijn hele weekend bestond uit eten :+ feestje hier, uitstap ginder en dineetje weet ik veel waar. Gelukkig ook veel gewandeld en paardlief "gepest".

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:52

Supervixen schreef:

Het ligt je wel zwaar he, dat iets anders kan zijn dan je eigen ervaring? Het is nou eenmaal de ervaring van brittsisi en oa ik en zo te lezen nog wel veel meer mensen. Dus iemand een medestander noemen terwijl het geen feit maar een mogelijkheid is hoe elk lichaam reageert... :=
Je kunt nou eenmaal door sporten wel afslanken zonder dat de weegschaal ook direct mee gaat, maarja, definieer sporten, dat is wel zo breed, niet voor niets word de ene sport voor afvallen aangeraden.

Goed bezig bokkers :):)
Hier merk ik met 4 kg minder al dat ik een maat kleiner fatsoenlijk pas, maar dat was vorige keer niet met 4 kg. Denk dat het voor een ieder verschilt.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:21

Ben gisteren echt de hele dag sacherijnig geweest. :+ Voor het eerst niet afgevallen maar zelfs een beetje aangekomen, terwijl ik maar 1 dag ongezond heb gegeten (op mijn verjaardag). Deze week maar een extra keer sporten. :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:42

Je komt geen kilo's spier aan gelijk hoor. Dan moet je wel hele goede anabolen gebruiken. Wat wel kan is dat er meer vocht in je spieren gaat zitten om ze te herstellen.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:50

Om even in te haken op het sporten en wel of niet afvallen..

Ik hou zowel omvang als gewicht bij.
Zo woog ik vóór het sporten ergens 71.7kg in de tussen tijd aangekomen en bezig met afvallen, nu weeg ik (helaaaas) nog 75.8
Toch was ik maar 1cm smaller toen ik 71.7kg woog in vergelijk met nu.

Ik ben sinds januari 2018 3x per week gaan fitnessen gemiddeld 60min per keer. Combi cardio en kracht.

Voor mij teken dat ik zowel omvang als gewicht moet bekijken om te beoordelen of ik vooruitgang boek in mijn afslankproces.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:57

Nies_ schreef:
Je komt geen kilo's spier aan gelijk hoor. Dan moet je wel hele goede anabolen gebruiken. Wat wel kan is dat er meer vocht in je spieren gaat zitten om ze te herstellen.

Ik kom dan gelukkig ook niks aan en val nog steeds af, echter gaat het een ±400 gram langzamer. Maar gelukkig zijn de nummertjes op de weegschaal veel minder belangrijk dan mn kleren die weer lekkerder gaan zitten.
Afslanken dus. :D

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:12

Ik heb me vandaag gewogen, ben sinds ik ben begonnen 5,4 kg afgevallen en sinds 1 januari 3,2 kg.
Sinds de vorige keer dat ik me woog (13 januari) 2,5 kg.
*\o/*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:29

Ik heb hier een stuk chocolade voor mij liggen die mij al 20 minuten aankijkt. :x
Nog 10 minuten volhouden dan is de pauze voorbij. :')
*pakt nog maar een mandarijntje*

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:12

MelanieB schreef:
Supervixen schreef:

Het ligt je wel zwaar he, dat iets anders kan zijn dan je eigen ervaring? Het is nou eenmaal de ervaring van brittsisi en oa ik en zo te lezen nog wel veel meer mensen. Dus iemand een medestander noemen terwijl het geen feit maar een mogelijkheid is hoe elk lichaam reageert... :=
Je kunt nou eenmaal door sporten wel afslanken zonder dat de weegschaal ook direct mee gaat, maarja, definieer sporten, dat is wel zo breed, niet voor niets word de ene sport voor afvallen aangeraden.

Goed bezig bokkers :):)
Hier merk ik met 4 kg minder al dat ik een maat kleiner fatsoenlijk pas, maar dat was vorige keer niet met 4 kg. Denk dat het voor een ieder verschilt.

Het is gewoon vrijwel onmogelijk :+ Bij spierpijn hou je meer vocht vast waardoor je wat zwaarder kunt zijn, maar dat is uiteraard tijdelijk, verder is het gewoon echt niet aannemelijk. Als je dus niet afvalt is de kans groot dat je gewoon geen vet verliest :Y) Dat heeft niets met jullie ervaringen te maken.

Haha ja Jaimy, het zou ons leven wel een stuk makkelijker maken als spiermassa opbouwen zo makkelijk zou gaan :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:39

Eulogy schreef:
Britt_Sisi schreef:

Je hoeft niet perse bodybuilding te doen om niet af te vallen maar wel strakker te worden. Met twee keer in de week krachttraining gebeurt dit ook al. Ik spreek uit eigen ervaring.
Spieren wegen zwaarder dan vet. Door sporten ontwikkel je spieren en wordt je vetpercentage minder maar kan je wel gelijk in gewicht blijven.
De gemiddelde vrouw komt echt niet zomaar significant aan in spiermassa, zeker niet als je in een calorietekort eet en geen zware krachttraining doet :+ Dat is zo'n hardnekkige fabel.

Ik heb het niet over aankomen maar over minder snel afvallen.

Zoals ik al zei weeg ik nu precies even zwaar als afgelopen zomer maar als ik twee foto's naast elkaar zet is het toch echt een flink verschil.

Een paar jaar geleden ben ik 16 kilo af gevallen zonder te sporten. Alleen calorieën tellen. (toen weer 10 aangekomen)
Ik eet nu het zelfde aantal calorieën als toen en sport hierbij, in gewicht val ik weinig af maar in de omvang is het goed te zien.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:43

Afbeelding
Hmmm, het idee van gezond doen met zelfgebakken brood is niet helemaal gelukt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:47

_O- grinnik hahaha

Ik hou mij in met moeite ,poes van ouders is vandaag ingeslapen en heb echt zin om het chocolade en drop vak bij de supermarkt te plunderen en alles verslinden met een portie tranen -O- ;( .

Maar helaas is dat niet de manier van verwerken en zal ik mijzelf moeten blijven inhouden

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:48

Bijna Tigriss, bijna xD

Sterkte Rebecca :(:)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:16

Sterkte rebecca, wat verdrietig.

Ik heb verder niet bijgelezen.. maar ben er ook eens weer. Ik ben flink ziek geweest en eigenlijk nu pas weer wat fitter. Ik heb me niet gewogen, begin nu gewoon weer en dan zie ik zaterdag wel hoe het er voor staat als ik me weer ga wegen.

Maar ik doe weer mee dus!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:07

Haha dat brood... Oeps!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:43

Hahaha, dat brood! *D

Ik heb een maand geleden mij weer eens laten meten bij de sportschool en toen was mijn spiermassa wel toegenomen.
Maar dit was echt een laag getal. Dus je spiermassa neemt echt traag toe, ik sport best regelmatig namelijk en ook wel fanatiek. :=

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:02

Hier maar weer eens een berichtje vanuit mij haha. Ik heb besloten dat het nu wel weer kan, aangezien er geloof ik al een boel afgekapt zijn en ik de pagina's nu beter kan bijhouden haha. Hier helaas nog geen moer af gevallen, maar omdat ik erg veel stress had in mijn hoofd de afgelopen maand heb ik ook niet echt mijn best gedaan. Vanaf morgen ga ik echt beginnen. :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:29

Britt_Sisi schreef:

Zoals ik al zei weeg ik nu precies even zwaar als afgelopen zomer maar als ik twee foto's naast elkaar zet is het toch echt een flink verschil.

Een paar jaar geleden ben ik 16 kilo af gevallen zonder te sporten. Alleen calorieën tellen. (toen weer 10 aangekomen)
Ik eet nu het zelfde aantal calorieën als toen en sport hierbij, in gewicht val ik weinig af maar in de omvang is het goed te zien.
Maar als je in dat jaar misschien hooguit 2 kilo in spieren bent aangekomen, ben je dus ook niet meer dan 2 kilo in vet verloren en ben je dus niet veel afgevallen in dat jaar. Dat bedoel ik :P

En beterschap Zorro!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:04

Dank je wel!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:07

De tabel komt morgen, iedereen die tot morgen 8.00 iets opstuurt komt er nog in. Ninthe is vandaag gecastreerd en het is helemaal goed gegaan, maar mijn hoofd is daardoor wel wat gaterig en ik heb er niet meer aan gedacht hem te maken.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:20

Eulogy schreef:
Britt_Sisi schreef:

Maar als je in dat jaar misschien hooguit 2 kilo in spieren bent aangekomen, ben je dus ook niet meer dan 2 kilo in vet verloren en ben je dus niet veel afgevallen in dat jaar. Dat bedoel ik :P

En beterschap Zorro!

Ik snap niet zo goed waar jij het nu over hebt?

Sterkte Rebecca! Sterk dat je volhoudt!