Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:39

Ik heb een redelijk vast schema voor dead lift en squad. Pull-ups nu ook. Buik en cardio doe ik iedere keer, maak het ook zwaarder, maar is maar net waar ik zin in heb qua machines/oefeningen :+

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:50

Ik heb wel een redelijk vast schema maar probeer mezelf qua gewichten wel iedere keer weer uit te dagen om toch een stapje verder te gaan! En ik vind cardio ook niet leuk maar push mezelf toch iedere keer weer om het te doen en dan achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb. :')
Ik ben wel benieuwd naar het filmpje Needje! Een goede glute burner is altijd leuk om te proberen. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:15

Ik heb een paar vaste oefeningen, maar varieer met de "kleinere" oefeningen.
Bijv: altijd chin ups. Ter variatie doe ik rows, australian rows of back fly's oid.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:20

Eske_B schreef:
Heeft iemand nog oefeningen om m'n armen/draagkracht sterker te maken? M'n pull-ups, met elastieken, gaan al beter. Maar ik red met heel veel moeite 3×5.

de elastieken zorgen alleen dat je de oefening op die manier beter aankunt.. echter de overstap van elastiek naar kaal is veel lastiger.. want je leert niet om vanuit gestrekte arm jezelf op te trekken maar vanuit een buiging (is gelijk aan gesprongen pull up)..

wat je t beste kunt doen is de wennen aan de beweing aan de bar.. hoge opstap eronder waarbij je bijna met je hoofd tegen de onderkant van de bar staat.. bar vast pakken en door je knieen gaan net zolang tot je armen recht zijn, vandaaruit trek je jezelf op.. dit gaat ineens heel makkelijk omdat een deel van het gewicht op de box rust.. wel idd laten rusten en niet uitdrukken met je benen. echt puur op je armen en je benen laten rusten op de box. puur dus om de beweging te oefenen..

daarnaast is het een kwestie van de kracht op bouwen, bijvoorbeeld met ringrows (hoe horizontaler je staat, des te meer kracht kost het), benchpresses, en negative pull ups. (dus jezelf boven de bar werken en dan langzaam laten zakken)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:24

Sjimbel, aankomen van te weinig eten is onmogelijk dus ik gok dat je meer at/eet dan je dacht :+
Cer, 1200 calorieën is echt voor iedereen te weinig, laat staan als je sport. Daar maak je je lijf gewoon mee kapot. Als je daadwerkelijk maar 1000 calorieën eet althans, als je niet afweegt en bijhoudt is de kans groot dat je onderschat wat je binnen krijgt.

Ik krijg van m'n coach nu in prep elke 4 weken andere schema's, of tussendoor als hij iets wil aanpassen. Doe nu 1x legs, 2x back/bis/glutes, 1x chest/core/glutes en 1x keer schouders en tris. Daarnaast nu 4x35 minuten cardio en elke dag 20 minuten poseren oefenen :+ Hoewel dat laatste er eerlijk gezegd vaak bij in schiet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:28

Er is iets niet goed gegaan in de koppeling met strava en m’n spinning fiets :')

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:46

Dat is wel gek want die 1200 komt van de sportschool en is niet heel anders dan wat ik toentertijd van Mn PT kreeg, maar ik zal eens navraag gaan doen :)

LM, weet je zeker dat je niet gewoon dronken was :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:10

Ladymadonna, hoe dan _O-

Cer, het is echt fors laag en al helemaal als je erbij sport. Misschien is dit je aangeraden omdat je zegt moeite hebt aan de 1000 te komen? Maar het is echt ongezond weinig, je hebt gewoon brandstof nodig... Nu in prep zit ik zelfs nog op 2100 calorieën (hoewel dat wel uitzonderlijk is :P maar toch) en ik ben maar 1.62m en 55kg.

Vriendin heeft zondag tijdens poseren foto's gemaakt en ik sta echt te kijken van de vooruitgang die ik in m'n rug in minder dan 5 weken zie :oo Nu m'n glutes en hamstrings nog haha

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ook wel benieuwd trouwens Needje!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:27

Ik zit rond de 1500 per dag en als ik sport rond de 1800 denk.

Wow dat ziet er goed uit Eulogy!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:29

Mooi Eulogy!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:34

Cer: je zou het haast wel zeggen hè ;)

Eulogy: geeeeeen idee! :')

Dit heb ik daadwerkelijk gedaan:

Afbeelding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:39

Lieszje schreef:
Ik zit rond de 1500 per dag en als ik sport rond de 1800 denk.

Wow dat ziet er goed uit Eulogy!

dat houd ik hier ook aan

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:57

elenaMM77 schreef:
Eske_B schreef:
Heeft iemand nog oefeningen om m'n armen/draagkracht sterker te maken? M'n pull-ups, met elastieken, gaan al beter. Maar ik red met heel veel moeite 3×5.

de elastieken zorgen alleen dat je de oefening op die manier beter aankunt.. echter de overstap van elastiek naar kaal is veel lastiger.. want je leert niet om vanuit gestrekte arm jezelf op te trekken maar vanuit een buiging (is gelijk aan gesprongen pull up)..

wat je t beste kunt doen is de wennen aan de beweing aan de bar.. hoge opstap eronder waarbij je bijna met je hoofd tegen de onderkant van de bar staat.. bar vast pakken en door je knieen gaan net zolang tot je armen recht zijn, vandaaruit trek je jezelf op.. dit gaat ineens heel makkelijk omdat een deel van het gewicht op de box rust.. wel idd laten rusten en niet uitdrukken met je benen. echt puur op je armen en je benen laten rusten op de box. puur dus om de beweging te oefenen..

daarnaast is het een kwestie van de kracht op bouwen, bijvoorbeeld met ringrows (hoe horizontaler je staat, des te meer kracht kost het), benchpresses, en negative pull ups. (dus jezelf boven de bar werken en dan langzaam laten zakken)

Heel erg bedankt voor de tips! Kan ik zeker wat mee!

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:16

Eulogy schreef:
Ladymadonna, hoe dan _O-

Cer, het is echt fors laag en al helemaal als je erbij sport. Misschien is dit je aangeraden omdat je zegt moeite hebt aan de 1000 te komen? Maar het is echt ongezond weinig, je hebt gewoon brandstof nodig... Nu in prep zit ik zelfs nog op 2100 calorieën (hoewel dat wel uitzonderlijk is :P maar toch) en ik ben maar 1.62m en 55kg.

Vriendin heeft zondag tijdens poseren foto's gemaakt en ik sta echt te kijken van de vooruitgang die ik in m'n rug in minder dan 5 weken zie :oo Nu m'n glutes en hamstrings nog haha

[ [url=m/vFwiEF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/japU4Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben ook wel benieuwd trouwens Needje!

Jeetje, ziet er goed uit! Mag je zeker al trots op zijn! Wanneer was je wedstrijd ook alweer? :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:50

Thanks! Ja tegelijkertijd zit ik mezelf gek te maken met dat ik echt nog niet droog genoeg ben :o Moet me minder zorgen maken want als ik stress hou ik alleen maar meer water vast en zo maar goed. Wedstrijd is 12 mei dus ben nu 8,5 week uit.
Poseerles vanavond ging wel heel goed :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 02:11

Gaat vast en zeker helemaal goed komen met de wedstrijd eulogy! :D

Pfff weet niet waar ik vandaag last van heb..
Ik blijf maar honger houden, vanochtend ook al twee keer goed misselijk geweest daardoor.
En dat terwijl ik meer heb gegeten dan normaal..
Hoop dat mijn lichaam gewoon even van zijn padje af is door dat gedoe met die verstandskies :+
Slapen lukt ook al niet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 07:07

Met 2 kleine kinderen is het helaas niet mogelijk om naar een sportschool buiten de deur te gaan, dus ik heb de sportschool maar naar huis gehaald. Slechts 9 vierkante meter:

Afbeelding
Afbeelding

Ben alleen bang dat de houten vloer (en het beton eronder) niet heel erg blij met mijn deadlifts is maar dat zien we later wel weer.

Trainen gaat heerlijk 4/5x per week en sinds begin dit jaar heb ik een coach ingehuurd om de volgende stappen te maken (lange termijn planning - ik ben de jongste niet meer).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:26

Eulogy schreef:

Ik vraag me af of je de caloriebehoefte van een 22 jarige vrouw die zwaar traint voor bodybuilding (en misschien rank is van zichzelf?) kan vergelijken met iemand van 44 die 10kilo te zwaar is, makkelijk aankomt en een zittend beroep uitoefend?

Ik houd niet van bulky maar je kunt zien dat je er hard aan werkt, goed hoor! :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:47

Gaaf Enzino! Wel duur lijkt me?

Cer, ik vergelijk mezelf ook niet met jou, ik zit echt uitzonderlijk hoog in calorieën voor prep (en zoals je inderdaad zegt, ik ben jonger, ik train veel etc etc) maar langdurig minder dan je BMR eten is echt niet gezond, voor niemand, je lichaam heeft echt meer nodig. Je moet het natuurlijk zelf weten maar ook om af te vallen is het een beter idee om meer te eten, als je dan een plateau bereikt kun je namelijk weer wat zakken in calorieën :j Als je al erg laag zit wordt dat lastiger, bovendien zal je lichaam ook eerder spiermassa gaan verbranden als brandstof als je erg weinig eet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:01

Wat wat merk je dan? Als dat niet goed zou zijn? (is wel een beetje off topic maar toch ook niet helemaal)

Vanavond weer een boksles, ik heb er echt weer zin in!
De trampoline gisteren was ook weer leuk, en een poosje tijd besteed aan billen en benen. Dat is altijd fijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:15

Eulogy schreef:
Gaaf Enzino! Wel duur lijkt me?

Rond de 2-2.5K, met 200kg aan schijven.

Voordeel is wel dat er geen bewegende onderdelen zijn en het dus "oneindig" mee zou moeten gaan. Dus hopelijk kan ik de volgende generatie er ook in geïnteresseerd krijgen (eerst lopen en praten, dan squatten).

Zonder gekheid, dit is het enige dat werkt voor mij.
Lichter trainen is geen optie en nu kan ik tijdens het dutje van de kinderen trainen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:24

Ideaal enzino

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:29

Echt ideaal! Mooie kooi heb je staan :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:05

Mag ik jullie een ontbijt vraag voorleggen?
Cornflakes met magere melk of magere yoghurt met muesli? (Beide zonder toevoegingen als suiker, honing, etc).
Ik ben best een slechte ontbijter...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:19

Nou ik heb niet veel verstand van eten :')
maar ik vind de havermout/lijnzaad/fruit combi altijd heel goed te doen :j

Muesli en cornflakes zonder suikertoevoeging, bestaat dat?