Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:50

Ik gebruik Strava omdat ik het leuk vind mijn eigen voortgang (of niet...) te zien. Ik volg ook een paar mensen, altijd leuk om te zien wat die doen, maar ik ken maar weinig mensen met Strava.

anne_bento schreef:
Hier inderdaad ook een fitbit maar daar heb ik niks aan met hardlopen... een horloge lijkt me wel veel handiger overigens, maar dat komt vast wel een keer :)

Iemand toevallig ervaring met deze draadloze oordopjes: https://all4running.nl/aftershokz-trekz ... 650fg.html
Ik loop nu met oordopjes met draad, en heb er dan 1 in zodat ik omgevingsgeluiden nog kan horen, maar vind het altijd gedoe met de draden. Ga binnenkort bovenstaande bekijken en denk dat ik al wel overtuigd ben als ik de reviews lees :j

Niet met die, wel met JBL draadloze koptelefoons. Het draadloze is echt ideaal (zeker op de fiets), maar voor het hardlopen moet je echt even goed testen of ze ook bij jou met al die schokken goed op/in je oren blijven zitten. Als ze steeds uitvallen of je moet ze steeds rechtduwen is dat onwijs irritant en dat verschilt per persoon, dus test zeggen daar niet heel veel over.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:34

Michiel waar kan ik jou vinden op strava? Leuk om iemand te volgen die in 'mijn' oude omgeving loopt :D

Ik heb vandaag op een ware hardloopsnelweg gelopen :+ Een stuk fijn fietspad naast de rivier, net na werktijd en het was dus helemaal vol met enkel hardlopers, zo grappig om te zien :)) Verder ontzettend lekker gelopen, ik had zondag een gigantisch slechte 15k gelopen, en voor vandaag stond een relaxte 55min op het programma. Met weinig verwachtingen de deur uitgegaan, maar uiteindelijk kon ik veel sneller lopen dan normaal terwijl m'n HR heel mooi laag bleef, en heb zelfs m'n snelste 10k in een training gelopen, met dus eigenlijk helemaal geen effort :wow: Heb 10k in ± 58 min gelopen, de fitness begint weer terug te komen!

Marlis

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:48

Jeetje er is hier veel gepraat.
Hier te druk geweest met werk, honden en paarden. Dus geen tijd gehad te posten. Wel nu net even 6 pagina`s bijgelezen dus weer up to date.

Hier een stuk minder kilometers nu, bijna Rotterdam. Zenuwen.

Tita: echt respect voor jou.

En zag ook iemand met een dikke knie, sterkte.

Mudrun lijkt mij ook erg leuk een keer te doen.

En Greetje, 3.30 op marathon wauw.
Wordt mijn eerste pas en met 4.30 zou ik mega blij zijn maar wordt gaan voor uitlopen.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:49

Piekosjj schreef:
Michiel waar kan ik jou vinden op strava? Leuk om iemand te volgen die in 'mijn' oude omgeving loopt :D

Ik heb vandaag op een ware hardloopsnelweg gelopen :+ Een stuk fijn fietspad naast de rivier, net na werktijd en het was dus helemaal vol met enkel hardlopers, zo grappig om te zien :)) Verder ontzettend lekker gelopen, ik had zondag een gigantisch slechte 15k gelopen, en voor vandaag stond een relaxte 55min op het programma. Met weinig verwachtingen de deur uitgegaan, maar uiteindelijk kon ik veel sneller lopen dan normaal terwijl m'n HR heel mooi laag bleef, en heb zelfs m'n snelste 10k in een training gelopen, met dus eigenlijk helemaal geen effort :wow: Heb 10k in ± 58 min gelopen, de fitness begint weer terug te komen!

Goed bezig!!

Ik stuur je een PB voor Strava :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:24

Zwaai!

Wat grappig Piekosj, hier zijn ook bepaalde stukken waar je ‘s avonds en op zondagmorgen ook vrijwel alleen hardlopers treft. Kuddedieren zijn we ook :+.

Marlis dus ook aan het taperen? Hier ook zenuwen, het komt zó dichtbij nu! Nog maar 3x zelf hardlopen (zaterdag, maandag, woensdag) en dan gaat het gewoon gebeuren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:30

Spannend plien91!

Ben benieuwd hoe jullie het allemaal gaan doen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:59

Plien91 schreef:
Zwaai!

Wat grappig Piekosj, hier zijn ook bepaalde stukken waar je ‘s avonds en op zondagmorgen ook vrijwel alleen hardlopers treft. Kuddedieren zijn we ook :+.

Marlis dus ook aan het taperen? Hier ook zenuwen, het komt zó dichtbij nu! Nog maar 3x zelf hardlopen (zaterdag, maandag, woensdag) en dan gaat het gewoon gebeuren.

Ja ook aan het taperen. En zenuwen flink aanwezig. Hier ook nog drie loopjes.

Gister en eergister wou het niet echt. Gevoel dat Mn benen niet vooruit kwamen dus nog meer zenuwen aha.

Net wel twee korte broekjes met anti slip randje binnen dus teamkortebroek op de marathon.

Welke tijd hoop jij te lopen?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:08

Rotterdam komt inderdaad al dicht bij. Ik mag pas over ruim drie weken aan de bak dus ga er de komende weken nog vol tegen aan. Het echte taperen doe ik pas de laatste 6 dagen dus tot en met het weekend ervoor train ik nog goed door.
Ik ben de laatste week altijd bang ziek te worden of zo.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:46

Hier ook zenuwen voor Rotterdam! En door omstandigheden zondag voor het laatst een kort rondje gedaan... Mijn voorbereiding was al niet best en deze week wilde ik eigenlijk nog 25km lopen. Morgen denk rondje van 20km doen en dan volgende week nog wat korte loopjes.

Eind vorig jaar had ik de planning de marathon rond de 3.50 te lopen maar inmiddels hoop ik binnen de 4.15 te blijven...

Greetje mijn zus die ook Rotterdam gaat lopen is nu dus ziek...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:55

MichieldeM schreef:
Ik gebruik Strava omdat ik het leuk vind mijn eigen voortgang (of niet...) te zien. Ik volg ook een paar mensen, altijd leuk om te zien wat die doen, maar ik ken maar weinig mensen met Strava.

anne_bento schreef:
Hier inderdaad ook een fitbit maar daar heb ik niks aan met hardlopen... een horloge lijkt me wel veel handiger overigens, maar dat komt vast wel een keer :)

Iemand toevallig ervaring met deze draadloze oordopjes: https://all4running.nl/aftershokz-trekz ... 650fg.html
Ik loop nu met oordopjes met draad, en heb er dan 1 in zodat ik omgevingsgeluiden nog kan horen, maar vind het altijd gedoe met de draden. Ga binnenkort bovenstaande bekijken en denk dat ik al wel overtuigd ben als ik de reviews lees :j

Niet met die, wel met JBL draadloze koptelefoons. Het draadloze is echt ideaal (zeker op de fiets), maar voor het hardlopen moet je echt even goed testen of ze ook bij jou met al die schokken goed op/in je oren blijven zitten. Als ze steeds uitvallen of je moet ze steeds rechtduwen is dat onwijs irritant en dat verschilt per persoon, dus test zeggen daar niet heel veel over.

Ja lastig dat je niet echt kunt testen, althans ik vraag me af of je die terug mag brengen na gebruik.. zal wel niet. Deze zit dan voor je oor, in plaats van in je oor, wat ik wel erg fijn vind. Ik kan er natuurlijk wel een stukje mee door de winkel rennen en een tijdje op en neer gaan springen, maar hoe het zit met echt een lange loop blijft dan afwachten.

Spannend zoveel in de voorbereiding voor Rotterdam!! Ziek worden is inderdaad wel het laatste wat je wilt, want zelfs al ben je tegen die tijd weer beter merk je vaak met sporten nog wel dat je ziek bent geweest en niet topfit bent. Rustig aan, goed slapen en extra gezond eten :j komt het vast goed!

Ik wil morgen een interval gaan doen en zondag een lang stuk door duinen. Heb gister in mijn schoenen leertjes laten zetten in de hiel, aangezien daar de stof stuk ging. Mijn vriend gaf al aan dat ik ze dan wel even moet inlopen eerst omdat dat wat stijf kan zijn. Heb ze dus gister opgehaald, voelt echt enorm hard en stijf aan, ben benieuwd of ik daar geen last van ga krijgen met lopen.. -O- al schijnt het dat er veel mensen bij hem in de winkel komen met dat probleem en het zo altijd wordt opgelost zonder klachten, dus zal wel kwestie zijn van soepel worden.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:02

Anne_bento heb je dat in je hardloopschoenen laten doen? Zo ver zijn die van mij nooit versleten. Lijkt mij dat je dat zeker wel moet inlopen, maar hebben je schoenen nog wel voldoende vering etc als ze zo gesleten zijn?

Onsmakelijk verhaal trouwens; een stuk eelt waar een blaar onder heeft gezeten laat nu los. Heb ik straks volgende week bij de marathon zo'n lekker zacht roze huidje... ik maak me er zorgen om...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:18

Ja dat komt vaker voor wanneer je een iets uitstekend hielbotje hebt, dan slijt het in de hiel sneller waardoor er een gat ontstaat in de stof. Net als bij de tenen, bij sommigen staat de grote teen iets meer omhoog waardoor ook daar gaten kunnen ontstaan. Bij de runningwinkel waar mijn vriend werkt komen ze regelmatig en lossen ze het op die manier op.

Ik heb mijn schoenen nu een klein jaartje en zit na een kleine rekensom nog niet aan mijn 1000 km, waarvan het grootste deel wandelend en op zachte ondergrond, dus ik zou er nog even mee moeten door kunnen. Er zijn mensen die na 2 maanden al de gaten erin hebben staan, zegt niks over de vering gelukkig!

Oei kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt. Wat je misschien kunt proberen is dit: https://www.bol.com/nl/p/bodyglide-for- ... lsrc=aw.ds

Misschien helpt het om de huid goed zacht en soepel te houden en legt een klein beschermlaagje aan..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:21

Bij mooi droog weer ga ik zeker naar Rotterdam om heerlijk te genieten van leuke evenement.

Volgend jaar ben ik erbij en dan start ik vals ik geef gewoon snellere tijd op niet fair maar ik ben er 3x geweest in mijn eigen tijdvak en heb nog nooit lekker kunnen lopen.

Helaas sinds zondag niet gelopen en ik verwacht ook niet te kunnen voor weekend. Is allemaal even privé hectisch heb al moeite om tijd te vinden voor het paard. Volgende week drukke week met 36 uur werk maar he.....kind gaat uitlogeren dus in avonden tijd om te rennen.....maar wel zullen we uiteten gaan :')

Ik mag iig nog lopen tot 17 april en dan krijg ik extra echo en meeting kwa lengte en gewicht en baby en hoor ik of ik verder mag lopen ziet er goed uit maar mijn gyn wil het zeker weten liefst wil ze dat ik iets minder ga doen.
Laatst bijgewerkt door tita op 29-03-18 09:27, in het totaal 2 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:26

Daan even langs pedicure?
Ik heb tijdens mijn werk zelf studie gedaan pedicure en podologie 2003 dus ik snij alle eelt zelf weg maar ik heb mijn motortje verkocht dus glad frezen is er niet meer bij.

Anne schoenen gaan hier gewoon weg als er gaten binnen komen...ik heb vaak aan de buitenkant want de kwaliteit stof van NB 2 jaar terug was bagger.
Tussen de 1000-1500km rennen excl wandelen ba ik ze vervangen.
Nu wordt wat moeilijker met 2 soorten schoenen waar ik beide even veel op loop.

Mijn trail schoenen lopen in bos echt lekkerder dan de gewone schoen vraag me af of het psychische is want ik heb jaren in bos gelopen op gewone schoenen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:34

Ik had ook de neiging om nieuwe te halen, maar na een berekening hoeveel ik erop gelopen heb (heb vorig jaar weinig hardgelopen) vond ik het toch wat zonde. Dit zou ook goed moeten gaan zodra het is ingelopen. Met een paar maanden ben ik sowieso wel toe aan nieuwe :j dan kom ik wel rond de 1000 km en dat vind ik wel een beetje de max, al ben ik ergens van mening dat bij het lopen op zachte ondergrond je er best wat langer mee zou kunnen doen.. maar wil geen risico lopen.

Tegen die tijd ook eens kijken of trailschoenen wat voor me zijn, want ik loop amper op harde ondergrond in de lente en zomermaanden..

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:20

Mijn trailschoenen gaan ook kapot, inderdaad op de hiel en m’n kleine teen steekt er langzaam uit :+ maar ga hier voor geen nieuwe schoenen kopen terwijl ik er geen last van heb. Vering en demping zit er toch al weinig in. Heb ze nu ongeveer 2,5 jaar en rond de 1000 km op gelopen. M’n wegschoenen zijn binnenkort wel aan vervanging toe, loop er steeds minder lekker op. Het is alleen wel een probleem dat hardloopschoenen in Zweden echt reteduur zijn. Zelfs de goedkoopste Nikes zijn al rond de 100 euro, maar nikes wil ik echt niet nog een keer hebben 8)7

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:04

Ik heb geen hardloopschoenen. Voor het begin vond ik het niet nodig, voor die 2x per week een kwartiertje hardlopen.. Als kind rende ik heel wat meer rond en zelfs op teenslippers en dergelijke.
Ik krijg altijd veel last van stevige schoenen en ik ben bang dat ik dat bij hardloopschoenen ook krijg.

Ik loop sinds dinsdagmiddag de hele tijd alleen op sokken (ook op mn werk) voor mijn knie :P . Hij is vandaag nog niet dik geworden *\o/* .

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:06

Ik heb ook gaatjes bij mijn tenen maar heb er geen last van dus laat het zo. Bij mijn hiel kreeg ik er wel last van, niet zo zeer met hardlopen maar wel met wandelen na zo'n 3 uur.
Wat balen dat dat daar zo duur is zeg!! Inderdaad duur als goedkope nikes al rond de 100 euro kosten.

Vind het sowieso duur hoor, als ik er al na een jaar doorheen ben, laat staan iemand die echt fanatiek loopt, je blijft schoenen kopen..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:08

Mijn saucony's zijn na krap 3 maanden en 500km helemaal door op de hak. Ze zitten echter wel perfect dus ik laat het voor wat het is. Desondanks wel groot verschil met mijn eerdere Nike/Asics schoenen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:10

Sintara schreef:
Ik heb geen hardloopschoenen. Voor het begin vond ik het niet nodig, voor die 2x per week een kwartiertje hardlopen.. Als kind rende ik heel wat meer rond en zelfs op teenslippers en dergelijke.
Ik krijg altijd veel last van stevige schoenen en ik ben bang dat ik dat bij hardloopschoenen ook krijg.

Ik loop sinds dinsdagmiddag de hele tijd alleen op sokken (ook op mn werk) voor mijn knie :P . Hij is vandaag nog niet dik geworden *\o/* .

Voor 2 keer een kwartiertje hardlopen in de week zou ik het ook niet doen, nu je meer loopt lijkt het me heel onverstandig om zonder goede hardloopschoenen door te gaan. Je weet ook niet of je in de tijd tussen kind en nu een afwijking hebt gekregen, ik zak bijvoorbeeld naar binnen, dat deed ik als kind nog niet, maar nu ik ouder wordt wel. Op langere termijn zou ik zeker problemen krijgen als ik zonder correctie schoen zou doorlopen. Je knie is ook niet zomaar dik geworden om niks, kan zomaar met het ontbreken van goede demping te maken hebben. Er zijn erg veel zachte soepele hardloopschoenen verkrijgbaar, misschien dat dat wel werkt voor je? Nouja blijft ieder zijn of haar eigen keus natuurlijk, maar goede schoenen is in mijn ogen wel de basis :j

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:12

Plien91 schreef:
Mijn saucony's zijn na krap 3 maanden en 500km helemaal door op de hak. Ze zitten echter wel perfect dus ik laat het voor wat het is. Desondanks wel groot verschil met mijn eerdere Nike/Asics schoenen.

Bij mijn oude asics, waarop ik heeeeel lang gelopen heb, had ik er geen last van. Nu inderdaad ook op saucony's. De stof is dan ook wel veel soepeler als bij de Asics, wat voor en nadelen heeft :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:15

Ja ze zeggen altijd dat hardlopen een goedkope sport is, maar goede schoenen zijn toch echt wel prijzig vind ik!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:18

Als ik bedenk dat ik max een jaar met schoenen doe, dan schrijf ik al gauw 10-15 euro per maand af op de schoenen.

Toch maar een paard kopen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:39

Ja inderdaad best een dure hobby! Al ben je naast schoenen natuurlijk niet zoveel kwijt, want hoe lekker ik die dure sportkleding ook vind zitten, ik heb ook kleding van goedkopere merken en daar loop ik net zo lekker in.

Aan de andere kant, 10-15 euro per maand, voor het behoud van je lichaam, waarvan je er maar 1 hebt en er je hele leven mee moet doen, is het wel waard :j

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:50

Schoenen zijn inderdaad duur. Hier helaas vorige keer geen goede schoenen gekocht ondanks loopanalyse etc. Bleken totaal niet geschikt. Nu na opnieuw loop analyse wel de juiste schoenen, ik kan helaas geen neutrale schoen en die had ik vorige keer wel mee gekregen.

Trailschoenen vallen de gaten in... die moet ik binnenkort wel echt vernieuwen.

Hier trouwens ook een strava gebruiker