[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:47

SavannahNx schreef:
coldsummers schreef:
Ik meld mij ook, misschien niet echt een piercing, maar ik heb vandaag mijn tweede gaathe laten schieten in mn oorlel. :')

Bij mij de meest vervelende "piercing" ever. Wil na 1 jaar nog steeds niet stoppen met zweren de rest van mn piercings misschien 1 weekje last gehad :Y)

Hihi bij mij juist andersom :p
Van mijn oorlellen nooit last gehad, na 1 week voelde het al als ''genezen''. Maar met mijn helix was ie na 2 jaar pas genezen. Mijn tragus zit er nu een jaar in en nog steeds blijft ie vervelend doen :/

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:00

goldenarrow schreef:
Ik zweer ook bij bioplast :j Heb het nu in al mijn piercings zitten en ik heb nergens last van, terwijl het daarvoor altijd wel een beetje bleef etteren. En het is erg fijn dat bioplast piercings vaak niet uit hoeven met operaties of onderzoeken in het ziekenhuis :)

Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar dat is inderdaad ook een goede reden!
De volgende bioplast is onderweg voor m'n inner conch, want het lijkt me toch wel fijn om zo langzamerhand de rest ook maar hiervan te voorzien. :j

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:59

MuSLi schreef:
Hier vandaag toch de snug laten zetten.. *\o/* mooi lang staafje voor de zwelling! Als hij ooit rustig wordt, mag hij een beetje korter wel :')

[ Afbeelding ]

Gaaf, ik wil graag een Daith laten zetten. Ondanks dat ik het echt heel mooi vind, ben ik toch een beetje huiverig voor de pijn. Vind het erg spannend, hoeveel doet het ongeveer? Die ik wil zit in hetzelfde gebied een beetje zoals die van jou, dus verwacht zelfde soort pijn?
Dit zou mijn eerste piercing worden (naast gaatjes in mijn oorlellen).

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:06

Rena100 schreef:
MuSLi schreef:
Hier vandaag toch de snug laten zetten.. *\o/* mooi lang staafje voor de zwelling! Als hij ooit rustig wordt, mag hij een beetje korter wel :')

[ Afbeelding ]

Gaaf, ik wil graag een Daith laten zetten. Ondanks dat ik het echt heel mooi vind, ben ik toch een beetje huiverig voor de pijn. Vind het erg spannend, hoeveel doet het ongeveer? Die ik wil zit in hetzelfde gebied een beetje zoals die van jou, dus verwacht zelfde soort pijn?
Dit zou mijn eerste piercing worden (naast gaatjes in mijn oorlellen).

Meestal voel je 1x een felle steek. Dan wat gefriemel wat wel pijnlijk kan zijn. Daarna voel je er eigenlijk niks meer van. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:07

Vergeleken met mijn helixen en tragus vond ik de daith wel even wat gemener. Maar hij was weer minder pijnlijk dan mijn conch en tepelpiercing. Maar mocht hij ooit eens dichtgroeien ofzo zou ik hem zo weer opnieuw laten prikken, het is zo gebeurd.
Mijn daith is ook een van mijn favoriete piercings, krijg er regelmatig leuke reacties op :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:07

Pijn is ook voor iedereen anders, dus sowieso lastig te zeggen.

Rena100

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:12

Absoluut, en pijn is relatief, wat de een pijn vindt doen, hoeft voor de ander niet zo te zijn. Ik heb een redelijk hoge pijngrens, maar heb nog nooit een piercing gehad dus dat is wel even anders.

Ik wil ook heel graag een forward helix, als de daith eenmaal genezen is :) Die vind ik ook erg mooi.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:15

Nou ja, pijn doet het sowieso, want er wordt een scherpe naald door je oren geboord :=

Gelukkig duurt het maar een paar seconden!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:41

De naald vind ik vaak minder vervelend dan het sieraad.
Dat schroefdraad voel je meer, dan die gladde naald :')

Dat geldt ook voor de snug, het is natuurlijk even gevoelig.
Maar echt pijn? Mwoah.. Het is sowieso kort, dus even doorbijten en klaar :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:52

Schroefdraad voelen tijdens het piercen? Dan gaat er iets niet goed
Ik heb zelf niks gevoeld bij kraakbeen piercings, andere piercings daarentegen ;( maar t is bij iedereen anders..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:01

Poiuytrewq schreef:
Schroefdraad voelen tijdens het piercen? Dan gaat er iets niet goed
Ik heb zelf niks gevoeld bij kraakbeen piercings, andere piercings daarentegen ;( maar t is bij iedereen anders..

Op de terugweg bij de het doorhalen van het sieraad kun je dat inderdaad voelen. Vooral als het een bochtje om moet.

Maar fijn dat jij dat in ieder geval niet gevoeld hebt :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:06

Nou, jullie stellen me wel gerust gelukkig :)

Hoe selecteren jullie een goede tattoo/piercing shop? Ik vind dat wel lastig, voor tattoo's vindt je vaak nog wel recensies, maar voor piercings vind ik dat niet echt makkelijk terug.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:08

Rena100 schreef:
Nou, jullie stellen me wel gerust gelukkig :)

Hoe selecteren jullie een goede tattoo/piercing shop? Ik vind dat wel lastig, voor tattoo's vindt je vaak nog wel recensies, maar voor piercings vind ik dat niet echt makkelijk terug.

Ik denk op basis van ervaringen van anderen. En op gevoel. Als je de winkel binnenkomt, contact legt en om je heen kijkt, voel je snel genoeg of dit voor jou voegt of niet.. slecht gevoel? Niet doen..

Waar woon je?

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:04

Hey,
Ik heb op koningsdag mijn eerste piercing laten zetten, namelijk een helix.

Nu heb ik 2 gaatjes en verwachtte ik er niet zo heel veel van, maar ik heb het een beetje onderschat denk ik.
Het zetten viel absoluut mee maar de pijn na het zetten, man. :')

Ik probeer hem zo schoon mogelijk te houden maar ik kan hem echt amper draaien of aanraken. Nu moet het natuurlijk ook genezen aangezien ik hem pas eergisteren heb laten zetten, maar hoe kan ik het goed schoonmaken als ik er niet echt in de buurt kan komen.

Heeft iemand tips? En is een helix lang zo hardnekkig?
Ik heb net even in een zoutbadje geweekt, maar heb verder ook geen spul meegekregen wat ik kon gebruiken.

Ik heb ook echt een ontzettend lang beginstaafje voor mijn gevoel, het blijft steeds hangen achter mn haar en liggen op mijn linkerzij is ook supergevoelig.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:21

Denk dat dat het leed is wat Helix heet ;).

Blijft nog wel een tijdje veel pijn doen was mijn ervaring (en nu na wissel helaas weer). Je moet hem zoveel mogelijk met rust laten volgens mij. En even op je andere zij gaan slapen(?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:22

Ik geloof heilig in de LITHO methode bij nieuwe piercings. Gewoon enkel onder de douche goed afspoelen, eventueel dan met een zoutoplossing, en verder afblijven. Ik heb mijn forward helixen allebei op die manier behandeld en dat ging super.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:36

Nu ik een spiraal/ringetje in mijn helix heb ipv een staafje is ie nu écht genezen en heel rustig. Wou dat ik dat eerder had gewisseld!
En nu begint het dus te kriebelen voor een nieuwe piercing in m'n andere oor, daar zit nog niks. Misschien een inner conch of lage helix. Heeft iemand ervaringen met inner conch, genezen ze oke?

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:02

Saleisha schreef:
Nu ik een spiraal/ringetje in mijn helix heb ipv een staafje is ie nu écht genezen en heel rustig. Wou dat ik dat eerder had gewisseld!
En nu begint het dus te kriebelen voor een nieuwe piercing in m'n andere oor, daar zit nog niks. Misschien een inner conch of lage helix. Heeft iemand ervaringen met inner conch, genezen ze oke?

Ik heb een conch, helix en rook en van die 3 vond ik m'n conch by far het makkelijkst met genezen. Zeker vergeleken met een helix is een conch een verademing met de genezing haha

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:05

Ik heb mijn helix al vanaf september en kan er ook nog steeds niet op slapen hoor, het gaat nu met een ringetje erin wel iets beter. |o Hij was wel snel rustig na het zetten! Ik had antibacteriële zeep meegekregen en maakte het daar 2 keer per dan mee schoon.

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:15

Maar maken jullie het dan ook echt schoon door langs en om de piercing te gaan?
Ik moet nu echt druppelen en heel zachtjes het vocht wegdeppen anders is het echt heel gevoelig.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:30

Klis schreef:
Ik heb een conch, helix en rook en van die 3 vond ik m'n conch by far het makkelijkst met genezen. Zeker vergeleken met een helix is een conch een verademing met de genezing haha

Ohhh :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:30

Ik heb eigenlijk nooit last gehad van mijn kraakbeenpiercings. Helix niet en Rook niet. Kon er gewoon meteen op slapen.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:45

Lous schreef:
Ik heb eigenlijk nooit last gehad van mijn kraakbeenpiercings. Helix niet en Rook niet. Kon er gewoon meteen op slapen.

Dan ben je echt de uitzondering denk ik, haha :')
Mijn rook was de eerste 3 dagen zeer pijnlijk, en daarna ook niet echt meer last van gehad, maar die helix pfff.. Dat was echt een bitch, haren en kleding, alles bleef er aan haken. Pas na wisselen naar een ringetje was hij eindelijk rustiger.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:48

Ik heb mijn helix zelfs gestretched en die was toen ook al vrij snel rustig. :')
Ik heb denk ik gewoon rare oren. Mijn navelpiercing was een ander verhaal.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:40

Bizzybijtje schreef:
Ik geloof heilig in de LITHO methode bij nieuwe piercings. Gewoon enkel onder de douche goed afspoelen, eventueel dan met een zoutoplossing, en verder afblijven. Ik heb mijn forward helixen allebei op die manier behandeld en dat ging super.

Ook altijd gedaan met alle piercings. Alleen onder de douche met water en verging allemaal prima. Zelfs met een piercing waarmee uitgroeiing 50% was.