Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:54

Is dat maatje 42? :oo.

Ik heb 38 en ik ben een stuk dikker.
Stomme buik :D

Die dunne op de foto vind ik maar eng ..

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:55

Pallatin schreef:
Nou idd, wat een afgetraind lijf heeft blake... Is denk ik voor veel vrouwen onhaalbaar..een dagje in een sauna geeft een veel betere afspiegeling van wat 'normaal' is..

Area51, zit er wel genoeg in je lijstje? Hij lijkt mij wat te summier?? Wat is je BMR?

1350 kcal :) Is idd aan de lage kant, maar dit weekend vanaf vrijdag iedere dag rond de 2400 gezeten dus ik kon het hebben. Mijn bmr zal ik weer is uitrekenen, ik gok ook rond 1350.

Oh en die hele magere vind ik er maar uitgehongerd uitzien. Niet mooi!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:01

Emmaa_ schreef:
Ik vind absoluut dat zij een prachtig figuur heeft hoor, ik ben groot fan van Blake Lively en ook hoe ze kijkt naar de hele wereld waar ze in zit. Ik zou een moord plegen voor zo'n figuur :=
Maar ook zij werkt hier ontzettend hard voor.. Dit soort figuren zijn gewoon echt knokken en je moet er ook nog eens aanleg voor hebben. Ik zou er alleen zo uit kunnen zien als ik elke dag in de sportschool zou staan en heel erg op mijn eten zou letten. Voor mij is genieten toch wel belangrijker dan zo'n figuur hebben in dit geval.

Mijn doel is dan ook een figuur bereiken waar ik trots op ben als ik in de spiegel kijk, maar wel een figuur waarbij ik zo nu en dan nog een pizza kan eten zonder dat ik het er gelijk af moet zweten voor mijn gevoel.

Ik ben ook die hard fan :')
En inderdaad, ze moet keihard werken, want ze houdt veel te veel van eten. :')
Als je voor grote ontwerpers mag lopen en die met liefde een jurk op je plakken terwijl ze dat normaal gesproken echt niet willen, dan ben je echt een kanjer.

Maar ik denk dat je met zo'n figuur ook nog wel eens pizza kan eten hoor. Ken je het boek van Mieke Kosters? Vond ik in ieder geval heel erg inspirerend. Het geheim van slanke mensen is helemaal niet zo ingewikkeld.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:03

Klopt, heel veel meer dan een energietekort creeren is het niet. Ik heb het in mijn geval meer over de hoeveelheid sporten die erin gaat. Ik denk dat heel veel mensen zich verkijken op hoe veel spieren er samengaan met dat figuur. Ik zou het zelf niet volhouden, daar ben ik heel eerlijk in. Het is ook niet mijn doel om 'strak' te worden, vind mijn speklaagje wel prima eigenlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:06

Tyrcanol schreef:
Is dat maatje 42? :oo.

Ik heb 38 en ik ben een stuk dikker.
Stomme buik :D

Die dunne op de foto vind ik maar eng ..

Dat komt denk ik omdat ze 1.88m is.
Ik ben ietsje kleiner (die ijdele hoop heb ik in ieder geval), ik heb een tante waar ik 4 keer in pas die wel in een dure Guess broek past, waar ik de grootste maat niet van pas... ;(

Terwijl ik bij een normale broek (voor mij heeft een normale broek een lengtemaat en een breedtemaat) maat 38/40 heb. Door de lengte van mijn benen zitten de knieën in een confectiemaat broek veel hoger (dus bij mij om de dijbenen), dus past het bij lange na niet.

Maar verder klopt het redelijk hoor, ik heb best wel grotere maten. In kledingwinkels krijg ik best vaak een M aangereikt terwijl ik toch echt een L moet hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:11

Emmaa_ schreef:
Klopt, heel veel meer dan een energietekort creeren is het niet. Ik heb het in mijn geval meer over de hoeveelheid sporten die erin gaat. Ik denk dat heel veel mensen zich verkijken op hoe veel spieren er samengaan met dat figuur. Ik zou het zelf niet volhouden, daar ben ik heel eerlijk in. Het is ook niet mijn doel om 'strak' te worden, vind mijn speklaagje wel prima eigenlijk.

Nou ik doel meer op het geheim van slanke mensen, niet zo zeer het creëren van een energietekort, want dat is het natuurlijk gewoon. Maar ze beschrijft in haar boek heel erg mooi hoe haar slanke vriendinnen zich gedroegen. Waar zij op een verjaardag van alles twee nam, kozen haar vriendinnen voor twee bitterballen en een wijntje. Bijvoorbeeld.
Ik geloof niet dat ik dat ooit zou kunnen doen, ik wil dat denk ik ook niet. Ik wil op verjaardag gewoon een gebakje en hapjes. Wijn is optioneel natuurlijk.

Maar het boek was heel erg interessant op dat vlak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:16

Klopt, ik denk zeker dat het een groot deel van het geheim is om ook gewoon te genieten af en toe. Ik spring vooral in het weekend af en toe flink uit de boot (vooral als ik geen medicatie voor ADHD heb genomen), dan eet ik alles wat los en vast zit en zuip ik me ook nog eens 'klem' 's avonds. 's Morgens heb ik dan hooguit spijt dat ik zo veel gezopen heb, want ik heb wel een lachen dag/avond gehad en af en toe heb ik dat ook even nodig. De dagen daarna eet ik dan weer wat minder en doordeweeks drink ik sowieso bijna geen alcohol (zegt ze terwijl ze nog een slok neemt van haar wijn) dus daar snij ik dan ook weer op terug.

Ik vind het vooral grappig om te zien hoe veel verschil de kleine dingetjes maken. Ik heb de hele maand januari geen alcohol gedronken en ik ben behoorlijk wat afgevallen. Dan ineens heb je pas door hoe veel kcal er eigenlijk in bier zit en hoe erg het je kan belemmeren als je elke avond na school een paar biertjes drinkt.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 06:42

Hoe kan dat nou. Ben 1 kg aangekomen |(
En dat terwijl ik íedere dag ( ok behalve zaterdag1750 kcal) netjes op de 1500 kcal zit.
Én iedere dag 20 á 22 km/h doe fietsen voor minimaal een uur en vaak zelfs 1,5.

Vet is van 28,1 naar 28,6 gegaan.
Kan wel janken. :(

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 07:25

Tyrcanol schreef:
Hoe kan dat nou. Ben 1 kg aangekomen |(
En dat terwijl ik íedere dag ( ok behalve zaterdag1750 kcal) netjes op de 1500 kcal zit.
Én iedere dag 20 á 22 km/h doe fietsen voor minimaal een uur en vaak zelfs 1,5.

Vet is van 28,1 naar 28,6 gegaan.
Kan wel janken. :(

Schommelingen zal je altijd hebben, denk dat het grootste gros vocht zal zijn :). Gewoon doorzetten, komt goed! Hoe meet jij je verpercentage?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 07:27

Das vervelend, maar die kilo kan er ook zo ineens weer af zijn volgende week ;)

Mijn lijstje voor vandaag:

O: magere kwark met 2 protibricks en honing
T: appel, breaker hogh proteïn
L: 2 volkoren wraps, 1 met zalm, rucola en zuivelspread, andere met zuivelspread en tonijn
T: pakje evergreen crunchy, proteïnereep (eet laat vanavond)
A: nasi met ketchap manis
T: 75 gram frambozen

Totaal kcal 1859

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:49

Nou voor de 2e keer in 5 weken tijd zijn mijn darmen van streek! Ik ben zooo klaar met ziek/zwak zijn! Voel me verder goed maar de hele nacht tussen bed en wc op en neer gehobbelt!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:50

Bedankt :) hoop dat jullie gelijk hebben. Al had dan het vetpercentage volgens mij niet hoger mogen zijn.

Ik heb een weegschaal bij de aldi gekocht met die functie.
Weet alleen nog niet of ik zo gelukkig ben met deze weegschaal. Vind het nog een beetje onduidelijk allemaal.

Oh das niet fijn. Beterschap !

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:50

Gister geen boodschappen meer kunnen doen, had mn portomonee niet bij... Vandaag een lange dag, paar uurtjes werken en naar school tot kwart voor 10...

O: 3 crackers met sambalsmeerkaas, glas optimel
T: sinaasappel
L: 2 broodjes bapao (weinig anders in huis en heb dan ontzettende haast)
T: sinaasappel
A: wat de pot schaft op school, hoop iets fatsoenlijks...

verder met de fiets naar school, dus 2x 20 min fietsen...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:52

Op mn werk verkopen we ook weegschalen met vetmeet functie. Maar ik vraag me wel eens af of dit een goede vetmeting is, iemand daar ervaring mee?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:57

Op de sportschool werkt het hier eigenlijk op dezelfde manier.

2 metalen strippen op de weegschaal die dat meten.
Natuurlijk is de weegschaal op de sportschool wel een stuk luxer. Maar het idee is hetzelfde.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:37

Hmm, bij 'weegschaal van de aldi' denk ik al van, zou dat wel correct zijn zegmaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:42

Tyrcanol schreef:
Bedankt :) hoop dat jullie gelijk hebben. Al had dan het vetpercentage volgens mij niet hoger mogen zijn.

Ik heb een weegschaal bij de aldi gekocht met die functie.
Weet alleen nog niet of ik zo gelukkig ben met deze weegschaal. Vind het nog een beetje onduidelijk allemaal.

Oh das niet fijn. Beterschap !

Zo'n weegschaal stuurt alleen een signaal door je onderlijf en meet dus niks op je bovenlijf. Niet gek dat het dan zo schommelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:43

IMANDRA schreef:
Hmm, bij 'weegschaal van de aldi' denk ik al van, zou dat wel correct zijn zegmaar?

Aldi heeft stiekem heel goede spullen, hoor :))

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:44

Is dat zo ja?
Dan is de weegschaal van de sportschool ook niet accuraat lijkt mij ?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:45

Haha geen idee, als ik aan Aldi denk, denk ik aan goedkope prut _O-. Qua electronica dan. Qua eten is t wel prima XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:52

Computers van Aldi zijn vaak ook heel goed + goede garantie.

Weegschaal in mijn sportschool meet ook het bovenlijf dmv een stang die je moet vasthouden op een bepaalde hoogte. Als de weegschaal in jouw sportschool niks met je handen doet dan is die meting idd een zeer grove schatting van je algehele percentage ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:53

Aldi heeft naar horen goed elektronisch goed , maar of het waar is haha

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:03

Hier ook weer meer dan een kilo zwaarder ;(
Was wel te verwachten aangezien ik heftig ongesteld geweest ben en dan Veel te veel naar binnen prop.
Op zich verder netjes aan mijn eten gehouden alleen gister avond pannekoeken gegeten.. ligt natuurlijk wel zwaar op de maag haha.

Ik wilde gaan sporten vandaag maat ik heb vrijdag gesport en het weekend gewerkt (intensief werk) dat ik me af vraag of het slim is om te gaan sporten omdat ik echt overal hele erge spierpijn heb! Wat is jullie advies?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:06

Ik zou gaan sporten als ik jou was.
Zo te lezen heb je gister een rustdag gehad?

En spierpijn is goeie pijn :D

Hier mn ontbijt moeten delen vandaag :')

Afbeelding
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 10:08

Ik geloof niks van die weegschalen. Met een goede weegschaal zal je misschien redelijk in de buurt komen, maar voor een echt realistisch getal moet je toch een drie punts meting doen.

Op mijn weegschaal heb ik momenteel een vetpercentage van 17 procent. Zegt al hoe weinig die dingen er eigenlijk van weten.