Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:13

Aahhh nare blaar!!!
Heb je betadine zalf?
Dikke klodder met een grote pleister erop.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 17:16

Hmm nee, die heb ik niet in huis. Wel altijd bij de paarden liggen. :=

Ik heb wel nestosyl, maar weet niet of dat zo slim is om er op te doen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:21

Hahahahaha ik ken het probleem!
Altijd honingzalf en betadinezalf op voorraad, tegenwoordig ook THUIS.

Stukje second skin heeft niemand in huis denk ik.

Hopelijk lukt het di en do!
Al is het maar één of twee uur. Toch even onder de mensen en eruit.
Mocht je hele dagen van plan zijn vind ik je echt een pannenkoek :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:47

Anders even bij de apotheek langsgaan en advies vragen welke ontsmetting je best gebruikt? In ieder geval goed afgedekt houden en proberen om vuil er zo veel mogelijk uit te weren. Met aqua schoonmaken, ontsmetting erop (zonder alcohol, tenzij je wil jodelen) en dan afdekken.

Heb je per toeval van die plastic pleisters met gaasje in huis die je ook krijgt bij een operatie? Tegaderm pad? Dat kan tegen een stootje, daar kan je nog gewoon mee douchen en/of in bad als je wil maar het open gedeelte zit dan wel veilig afgedekt.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:28

Ik ken nog een "wondermiddeltjes", nl Mepitel. Werk hier altijd érg goed. Kan gewoon met droog luchtdoorlatend verband erboven.

Ik ga morgen eens aan de slag om bij de juiste arts terecht te komen. Ik stuur je de emailadressen en telefoonnummers door, dan kan je zelf kiezen wat en hoe.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:07

OOh balen van de blaar. Ik doe er altijd blaar pleisters op en dikke sokken die niet zo schuiven en ook stevige schoenen.

Ach zo lang je merrie het zo ook prima vind, zou ik zeggen lekker zo door gaan. Lekker poetsen, eten en af en toe wat werken. Was het ook niet een knuffelkont? En eventueel een bijrijder zoeken om te kijken of je zo af en toe er ook op kunt zitten op goede dagen. Lijkt me wel frusterend als je eerst altijd alles op een hoog niveau kon en nu toch moet inleveren. Kan me heel goed inleven in hoe vervelend dat is en dat je het af en toe gewoon niet ziet zitten.
Vind het ook heel goed dat je dit zegt. En ondertussen denk ik inderdaad zoals iemand anders ook al had gezegd, dat ik zelf gek geworden zou zijn.

Ooh ik baal er echt van dat het alleen maar slechter gaat. Ik hoop zo dat er iets uit de second opinion komt. En dat je daar snel terecht kunt
Veel succes morgen met de stage. Had je trouwens nog wat kunnen vinden voor de reistijden?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 23:46

Hannanas schreef:
Hahahahaha ik ken het probleem!
Altijd honingzalf en betadinezalf op voorraad, tegenwoordig ook THUIS.

Stukje second skin heeft niemand in huis denk ik.

Hopelijk lukt het di en do!
Al is het maar één of twee uur. Toch even onder de mensen en eruit.
Mocht je hele dagen van plan zijn vind ik je echt een pannenkoek :')

Ik ben een pannenkoek! *\o/*
Haha nee, ik heb geen eind tijd. Gewoon zolang als t gaat. Dag duurt morgen in principe tot half 5, programma dat ze gemaakt hebben dan.

Morgen ook maar even betadine zalf halen, nu maar paar keer schoon gemaakt gekookt water en zout in opgelost. Weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ziet er niet lekker uit in ieder geval. :+

Varekaj schreef:
Anders even bij de apotheek langsgaan en advies vragen welke ontsmetting je best gebruikt? In ieder geval goed afgedekt houden en proberen om vuil er zo veel mogelijk uit te weren. Met aqua schoonmaken, ontsmetting erop (zonder alcohol, tenzij je wil jodelen) en dan afdekken.

Heb je per toeval van die plastic pleisters met gaasje in huis die je ook krijgt bij een operatie? Tegaderm pad? Dat kan tegen een stootje, daar kan je nog gewoon mee douchen en/of in bad als je wil maar het open gedeelte zit dan wel veilig afgedekt.

Ja die pleisters heb ik er nu op geplakt! Als t goed is plakken die ook niet vast. Inderdaad die ik van de operaties nog had. Even kijken hoe t morgen eruit ziet, anders misschien even langs de apotheek, dat is wel een goede. Alcohol heb ik hier nog bergen, maar durf niet. Heb ook nog hibiscrub, dacht ik. Mja nu pleister er op, hopelijk morgen niet teveel last van.

Pastis schreef:
Ik ken nog een "wondermiddeltjes", nl Mepitel. Werk hier altijd érg goed. Kan gewoon met droog luchtdoorlatend verband erboven.

Ik ga morgen eens aan de slag om bij de juiste arts terecht te komen. Ik stuur je de emailadressen en telefoonnummers door, dan kan je zelf kiezen wat en hoe.

Mepitel, dat ken ik niet. Wat is dat precies?

Bedankt alvast! :)

Madje1992 schreef:
OOh balen van de blaar. Ik doe er altijd blaar pleisters op en dikke sokken die niet zo schuiven en ook stevige schoenen.

Ach zo lang je merrie het zo ook prima vind, zou ik zeggen lekker zo door gaan. Lekker poetsen, eten en af en toe wat werken. Was het ook niet een knuffelkont? En eventueel een bijrijder zoeken om te kijken of je zo af en toe er ook op kunt zitten op goede dagen. Lijkt me wel frusterend als je eerst altijd alles op een hoog niveau kon en nu toch moet inleveren. Kan me heel goed inleven in hoe vervelend dat is en dat je het af en toe gewoon niet ziet zitten.
Vind het ook heel goed dat je dit zegt. En ondertussen denk ik inderdaad zoals iemand anders ook al had gezegd, dat ik zelf gek geworden zou zijn.

Ooh ik baal er echt van dat het alleen maar slechter gaat. Ik hoop zo dat er iets uit de second opinion komt. En dat je daar snel terecht kunt
Veel succes morgen met de stage. Had je trouwens nog wat kunnen vinden voor de reistijden?

Dikke sokken doe ik morgen inderdaad ook aan en goede schoenen, maar is sowieso wel handig met hele dag meelopen.

Wil jij niet toevallig haar zo eens rijden? :D

Het is wel frustrerend inderdaad, vooral als dan de berichtjes op Facebook voorbij komen van het nk of de regio kampioenschappen of gewoon wedstrijden... Ik ben nooit jaloers of iets, maar af en toe... Ik weet ook niet of t echt jaloezie is of gewoon meer frustraties. Gewoon meer van t weer zelf kunnen/willen rijden. Krijg ook altijd kriebels als ik filmpjes voorbij zie komen. Mja er is een moment dat ik zelf ook weer rij.

Nu grootste reden om niet op te stappen is dat ik bang ben mezelf nog meer teleur te stellen... Idioot, want ik zou gewoon al zo blij zijn met gewoon rondje stappen. :=

Gelukkig konden ze voor mij op school wel een uitzondering maken voor stage...
Morgen mag ik radiologie in Sittard doen en donderdag nucleaire in Venlo (volgens mij is (of was) de begeleider ook docent nucleaire op school). Ik snap sowieso niet hoe ze t kunnen bedenken om iemand vanuit Maastricht stage te laten lopen in Dordrecht... Dat is voor mij 7 uur met de trein! Ook als je gewoon gezond en fit bent is dat niet te doen. :=
Dordrecht moest je 8 uur beginnen en half5 rijden de bussen nog niet eens. :+
Morgen half9 beginnen en donderdag 9 uur.

Waar mag jij heen? Ben je voor radiotherapie wel ingedeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:56

Mepitel en Tegaderm zijn hetzelfde, alleen een andere merknaam. Je hebt ze in film-variant, dat is meestal zo'n doorzichtig plastic folie die kleeft, en dan met en zonder pad (het gaasje). Van mepitel weet ik dat je hetzelfde principe eveneens hebt maar dan in stoffen pleister met en zonder pad. Die kunnen niet tegen water, daar mag je dus niet mee douchen of in bad. Ze laten de huid wel beter ademen dan de film-pleister. Film heeft naast waterbestendig ook nog voordeel dat je er doorheen kan kijken en dus de huid rondom in de gaten kan houden.

Hibiscrub is eigenlijk een soort van betadinezeep. Of het echt zo stevig ontsmet weet ik niet. Isobetadine zelf, in die typische gele fles, heeft volgens mij een hogere concentratie.
Wat je kan doen is bij de apotheek unidosisjes vragen. Die kan je dan altijd in je tas meenemen, samen met wat gaasjes of pleisters. Stel dat je ooit nog een keer ergens een wondje krijgt, dan kan je gewoon ter plekke veilig ontsmetten zonder dat je met een giga fles aan de slag moet. Komt iets duurder uit maar is véél langer houdbaar. Ontsmetting op waterbasis is na opening maar beperkt houdbaar... alleen weten heel veel mensen dat niet. Normaal wordt overmatig ontsmetten afgeraden omdat er zelfs al resistentie bestaat tegen Isobetadine, maar in jouw geval kan een infectie of ontsteking wel nare gevolgen hebben. Moet je niet willen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 00:20

Oh oké, dat wist ik niet. :D
Ik heb wel gewoon witte, dus geen doorzichtige. Zodra ik thuis ben laat ik t gewoon drogen aan de lucht.

Infectie kan ik inderdaad niet gebruiken, maar begrijp sowieso niet hoe t überhaupt kán infecteren. Gezien de antibiotica die ik gebruik... Ab die ook voor huid infecties gebruikt wordt en die nog niet veel resistentie heeft. Snap t niet zo goed.

Weet nu trouwens wel vrij zeker dat de drain geïnfecteerd is, helaas.

Moet nu echt gaan slapen, half6 gaat de wekker. Kom alleen niet in slaap (en moet ook nog alleen slapen... Vriendje heeft nachtdienst). Meer morfine zal ik ook maar niet pakken, anders wordt ik morgen niet meer wakker. :=

Iemand met een hamer in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:15

In AB ben ik niet zo goed thuis. Is het niet zo dat AB steeds voor een bepaalde groep bacteriën werkzaam is? Uiteraard heb je ook breed spectrum AB, maar ik gok er zo even losjes op dat je nooit iets kan hebben dat echt alles 100% aan kan.

Ben je zeker dat het wondje geïnfecteerd is en niet gewoon geïrriteerd? Beide zien rood en kunnen warm aanvoelen, maar er zit wel een verschil in. Bij infectie heb je pus die eruit komt, bij irritatie eerder helder wondvocht. Wat ook normaal is, want de huid maakt dat wondvocht aan om zichzelf te beschermen. Alleen zit er geen blaasje meer omheen en loopt dat wondvocht steeds weg.

Drogen aan lucht is nadelig bij wondheling. Niet alleen infectiegevaar, wondjes genezen sneller in een vochtig wondklimaat. Om die reden mag je eigenlijk nooit een blaar openprikken, dat is een steriele omgeving waar je lichaam zelf voor zorgt.

En ach, gewoon even een zwak moment in je weerstand en daar ga je. Op zich kan ik behoorlijk veel hebben, tot ik een keer fiks moe ben en niet goed kan uitrusten. Ik heb lang in een ziekenhuis gewerkt en als ik moe was door het vele wisselen van diensten had ik zo een verkoudheid of keelontsteking te pakken. Dan een paar nachten slecht slapen en je kon er geheid op rekenen dat ik in het eerstvolgende weekend een hoopje ellende op de bank was omdat alles ineens doorbrak.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 20:51

Was wel echt ontstoken, kwam behoorlijk wat pus uit. :=
Maar voet gaat nu de goede kant op (desinfecteren heeft in ieder geval gewerkt en misschien ab ook nog wel). Nog wel wat gevoelig, maar goed t is natuurlijk ook gewoon een wond geworden. Komt wel weer goed.

Stage gisteren was een hele opgave, maar heb t wel echt naar m'n zin gehad.

Vandaag een wrak, extreem veel hoofdpijn en gewoon heel veel pijn. Oneindig moe en continue weg vallen, hersenen hebben er veel moeite mee om alles te verwerken en alle prikkels aan te kunnen op dit moment. Merk zo toch ook wel dat m'n rug echt een flinke klap gehad heeft van alle operaties. Kan niet zoveel hebben. Ook m'n buik is snel pijnlijk, daar zullen de shunts en hersenvocht in de buik ook aan mee tellen.

In t ziekenhuis gisteren zeiden ze dat ze er weinig van merkten en dat ik goed mee kon komen, goed inzicht had, veel kennis had en dit vooral goed kon toepassen en snel alles oppakte. Ergens natuurlijk heel fijn, maar aan de andere kant maakt t dat allemaal nog lastiger (voor mij althans). Het is zo "onzichtbaar". Mensen (zeker die mij niet kennen) zien niet hoeveel moeite t kost en de (continue) gevechten in en met mijzelf. Dat maakt t nog veel lastiger voor mij om t te accepteren.

Morgen tweede dagje stage, veel zin in maar kijk er toch ook wel weer tegen op. Mag morgen wat later beginnen en eerder stoppen. Ga er in ieder geval weer voor, vind t hoe dan ook toch wel erg leuk. Ook al vind ik de richting van morgen wat minder leuk (nucleaire geneeskunde). Vind t wel interessant, maar t is vooral heel veel wachten (onderzoeken duren lang en sowieso veel wachttijden) en verder kan je met 1 dagje meelopen ook niet veel doen behalve mee kijken. Infusen prikken mogen we toch niet doen nu.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:24

Quir schreef:
Ik moet naar neurochirurgie, die hebben meestal niet zo'n lange wachttijden omdat neurologie er voor zit (en die hebben meestal wel lange wachttijden haha).

Maargoed ik weet niet hoe lang de wachttijden precies zijn. Maastricht was 3 weken, maar daar wil ik gewoon echt niet heen.

Wat gaan ze vandaag allemaal doen?

Sorry, late reactie. Ze hebben allerlei basis tests gedaan. Daaruit een voorlopige conclussie getrokken. Maar ze gaan nog verder zoeken, 9 maart nog een onderzoek met electroden rond mn ogen om te kijken of mn netvlies goed werkt. En zo ja, dan mag ik ook door richting neurologie. Wie weet zie ik je nog ;) :p nee dat zou wel heel erg toeval zijn.

Hopelijk heb je snel bericht

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:31

Mepitel is een siliconenverband, soort van second skin. Moet afgedekt worden met een luchtdoorlatend verband. Zorgt wel voor een mooie wondheling. Maar is dus geen verband an sich.

Wel fijn dan de 1e dag stage goed meeviel, alleen echt rot dat je je daarna zo brak voelt natuurlijk.
Ik moet morgen trouwens eens kijken voor wat email adressen en/of telefoonnr's. Komt in orde - zet het in mijn geheugen! :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 10:30

Spannend Dott, hopelijk wordt t snel duidelijk hoe en wat precies! Niets zo vervelend als niet weten waar je aan toe bent en ik weet hoe naar (en eng) t is om je zicht te verliezen. Begin ook weer slechter te zien, vooral wazig. Vind t vreselijk.

Hihi ik heb geduld Pastis. :)

Ik heb stage vandaag afgemeld. Gisteren hele slechte dag gehad, maar toch de hoop gehouden dat t vandaag wat beter zou gaan. Hele dag super rustig aan gedaan, veel plat gelegen op bed, maar helaas.

Sliep pas om half 5 door de pijn en misselijkheid en 6 uur ging de wekker. Voelde me niet eens echt heel moe, dus vol goede moed opgestaan en onder de douche gestapt. Helaas vond mijn lichaam het echt geen goed idee. Continue (gal) braken en hele hevige (hoofd)pijn.

Braken is echt zo'n rot cirkeltje. Ik móet plat liggen om braken te laten stoppen, omdat dan de druk in mijn hoofd wat stabieler wordt en dan pas mijn drains stoppen met lopen. Alleen braken ben je hoe dan ook overeind. Zo naar. Tussen door elke keer weer hopen dat ik net lang genoeg plat kan blijven liggen om t te laten stoppen. Medicatie tegen braken helpt hier ook niet tegen, de druk moet echt stabiliseren om te stoppen. Daarbij kan ik t niet eens binnen houden.

Ik baal er vreselijk van, had veel zin in om te gaan. Maar t is gewoon niet te doen. Het was 2 uur met ov (ook nog 3 keer overstappen) en dat brakend is natuurlijk ook geen succes. Bah bah. Het begint me zo enorm tegen te staan allemaal.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:42

Oh wat naar zeg, zo veel spugen steeds. En balen dat je stage ervoor moet laten schieten :(

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:27

He wat rot voor je meid!
Is het geen idee om een emmer/bak met deksel op de grond te zetten die snel omhoog kan? Dan kun je gewoon omrollen als je moet braken maar blijf je gewoon plat, deksel zorgt dat er geen geuren uit kunnen komen? Gewoon tot de boel gestabiliseerd is? Want is dat een kwestie van uren of kan het makkelijk een dag duren?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:30

He wat naar Quir, balen dat het nog steeds niet beter gaat.
Kan me voorstellen dat je ivm je opleiding geen instelbare drain wil, maar als ik zo hoor hoeveel ellende je hebt vraag ik me toch af of je niet gelukkiger zou worden van toch maar een instelbare drain en een andere opleiding. Sterkte! :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 13:07

Emmer wel aan zitten denken, maar t is ook gewoon t braken zelf dat wisselende druk in m'n hoofd geeft. Als je buik aanspant, wat automatisch gebeurd, verhoogd de druk in t hoofd ook. Alleen door de drains loopt meteen t hersenvocht weg, waardoor wanneer de druk van de buik af gaat die in t hoofd ook meteen weer laag is. Zelfde effect als overeind komen dus.

Eigenlijk is t zelfs maar een kwestie van minuten (ik maak extreem snel en veel hersenvocht aan, oa door de lage druk). Minuut of 10/15 plat liggen is de druk weer redelijk stabiel, zodanig in ieder geval dat t braken stopt. Zolang ik blijf liggen dan. Alleen zo lang zit er niet tussen t braken... Stomme vicieuze cirkel ook.

Instelbare drain maakt niet zoveel uit, deze drain heeft gewoon geen kleppen en dat is t probleem. Er loopt veel te veel hersenvocht weg daardoor. Deze drain moet er gewoon uit. :=

Andere opleiding is ook geen optie, hihi. Vind t veel te leuk en interessant, ook het werk vind ik erg leuk. Heb ook al wel een diploma, maar wil deze opleiding ook gewoon heel graag afmaken en halen. :)

Mijn vriend had neurochirurg in Tilburg gebeld, gezegd hoe t nu gaat en hij wil me toch eerder zien (slecht zien en t vele braken, klachten die steeds erger worden in plaats van minder). Dus geen half jaar wachten. Woensdag ochtend mag ik er heen... Vind ik wel erg fijn. :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:37

Dat is dan toch een lichtpuntje Quir !
Zou zeggen, dat ze die drain er dan maar snel uithalen, maar de ingreep die daar voor nodig is, pfffffrt...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:58

Och wat fijn! Minder dan een week! Heel blij dat er gehandeld wordt!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:35

Hey Quir, ik lees je hele topic al mee maar nog nooit gereageerd, omdat ik gewoon niet weet wat ik moet zeggen.
Echt, wat een verhaal joh! Wat zal jij je ellendig voelen. Maar je bent echt er echt zo sterk onder, ik heb echt onwijs veel respect voor je!
Heel naar ook dat je steeds zo moet braken :(:)
Die stomme drains ook -O-
Hele dikke (voorzichtige) knuffel meis!

Maar ik las dat je nu een enorme ontstekende blaar hebt. Ik ben in november geopereerd aan m'n hiel/achillespees, dus ik heb een snee van +/- 10 cm op m'n hiel die flink is gaan ontsteken. Bij mij heeft antibiotica gelukkig geholpen, maar je hebt een speciale soort sokken, bijvoorbeeld deze: http://www.podobrace.nl/shop/aanbieding ... d-hiel-sok
Ze zijn eigenlijk voor de verlichting van Haglundse Exostose, maar misschien zou je zoiets kunnen proberen, want als je elke keer als je een stukje gaat lopen zulke blaren krijgt die gaan ontsteken wordt je ook niet gelukkig %) Of misschien hebben ze wel zoiets bij de apotheek ofzo?
Overigens plakt een meisje bij mij op school altijd maandverband in de achterkant van haar schoenen, schijnt ook goed te werken tegen blaren :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:03

topic was uit mijn lijst verdwenen :x dus van alles gemist. ga zo eens rustig bijlezen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:16

Ah poedersuiker zeg! :(:)

Wel fijn dat je zo snel bij de arts terecht kunt... Ben benieuwd...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:53

Heel fijn dat je woensdag terecht kunt. Hopelijk heb je er wat aan

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 21:16

Ja vind t ook erg fijn. Is ook de aller eerste mogelijkheid, want mijn neurochirurg heeft alleen op woensdag poli en de dienstdoende neurochirurg vond t wel verstandig om bij mijn eigen chirurg te komen ivm alles wat er vooraf gegaan is. Dat vind ik zelf ook wel fijn, t is in mijn ogen nog steeds een goede en kundige chirurg. Ook al zijn we t niet altijd eens, haha.

Denk dat ik ook nog als eerste ben woensdag. Ik hoop dat ie er iets mee wil/kan doen en ook op korte termijn. Voel me de laatste dagen/weken onder tussen zo slecht. De hevige pijn en t vele braken helpt daar ook niet bepaald bij, t slechte zien ook niet. Het scheelt dat t (nog?) niet dubbel is, dat is nog veel meer vermoeiend dan alleen wazig. Maar prettig is t niet bepaald.

Ik zou in ieder geval heel blij zijn als die drain in mijn rug eruit gaat. Die in mijn hoofd zit prima, dus laat maar lekker zitten, maar in m'n rug... Vreselijk ding en de pijn die dat ding veroorzaakt. Bah.

Dat is misschien nog wel een idee Warboel, want t is niet dat ik nu zoveel gelopen had. :=
Ik heb ook steun/compressie kousen voor de trombose die ik eigenlijk om moet, denk dat die ook wel blaren (kunnen) voorkomen. Misschien toch maar eens om doen als ik ga lopen haha. Als ik ze aan krijg, want da's nu t grootste probleem met die kousen.

Maar met de blaren gaat t nu wel weer goed, in ieder geval de goede kant op. Komt vrijwel geen pus meer uit en is alleen nog wat rood/geïrriteerd. Schoenen kan ik ook gewoon weer pijnloos aan. Dus dat komt wel weer goed. :)

Gewoon weer wat eelt kweken. Wilde dat m'n hersenen dat ook eens deden. Zou veel, heel veel, pijn schelen en ook veel braken... Eindelijk gestopt nu, maar nu heb ik honger. Durf alleen niet op te staan om wat eten te pakken, bang dat t dan direct weer begint. :+