Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:20

gribaldi schreef:
Gewoon geen snoep oid meer kopen kom je niet in de verleiding ook!

Hoe oud zijn jullie?

Dat heb ik mijn moeder ook al gezegd dat ze dat niet mag doen (woon nog thuis) maar dan doet ze het toch :') Het is nu niet dat ik echt wil afvallen, maar gewoon wat minder snoepen zou wel fijn zijn, voor mijzelf :')

Ik ben 19 jaar overigens :))

-
Knap hoor Willemijn!

xAlice

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:44

Hallo allemaal,

Mag ik me hier komen melden?
Wil niet echt afvallen (ben 1.63 en weeg denk ik momenteel rond de 55 kg), maar aangezien ik dit jaar ben begonnen met studeren en op mezelf wonen en ik daarmee in een aantal maanden flink wat kilo's aan ben gekomen(gezond, maar het moet ergens stoppen), wil ik een beetje op mijn gezondheid en conditie gaan letten.
Ik heb nu met mijn zus (die wel echt wil afvallen) afgesproken samen te gaan rennen, dus nu moet ik doordeweeks als ik op kamers zit minstens 1x zelf gaan rennen (en ik wil misschien 1x in de week nog een fitness schema zoals Jillian Michaels volgen voor wat extra uitdaging) en dan in het weekend nog 1x samen met mijn zus.
Nou ja, ik ben niet heel sportief dus kan wel wat motivatie gebruiken dus het leek me fijn hier mijn ervaringen met andere te delen :)

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:47

Welkom! Ik denk dat je wel wat aan deze groep hebt! Mij helpt het wel:)

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:06

Welkom :D!

Ik heb echt een beroerd weekend gehad. De slechtste in de afgelopen tijd gok ik :'). Gisteren wel hard wezen sporten in de sportschool, maar koningsnacht gevierd met heel veel glaasjes alcohol. Zondag heb ik chinees op en ik heb vandaag mijn kater weggespoeld met een paar glazen cola jeetje :Y). Morgen weer lekker gezond aan de slag.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:22

_Tara_ schreef:
Greetje, ah dan begreep ik je verkeerd. Ik dacht bij onder de 50 eerder aan 40-45 kg. Dat je het met lopen merkt, kan ik me goed voorstellen. Is toch extra gewicht wat je meeneemt.

Oh nee, alsjeblieft niet. Nee 50 vind ik prima. Net daar onder voelt wat safer. Maar normaal gesproken controleer ik mijn gewicht maar zelden en een schommeling van een kilo heb je natuurlijk altijd wel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:34

Welkom xAlice!

MevrouwtJ, wel een gezellige avond gehad gister?

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:20

@kayleigh; neen ik heb eker geen eetstoornis, wel vreetbuien :Y)
Ik ben zeker niet dik, maar heb zeker wel een buikje en van mij bovenbenen mag ook wel wat.
Ik wil graag een zeer afgetraind lichaam ( lees; wasbordje) en dan mag je geen grammetje vet hebben..
@sharon; geloof me, dat eet ik zeeer vaak..
@eulogy; heb echt zeker geen ondergewicht. Een normaal gewicht

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:30

Ja zeker een gezellige avond gehad tara! Ik zie dat jij ook in utrecht woont. Jij vandaag of vannacht nog de stad in geweest :)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:32

nanoukkie schreef:
Ik ben zeker niet dik, maar heb zeker wel een buikje en van mij bovenbenen mag ook wel wat.
Ik wil graag een zeer afgetraind lichaam ( lees; wasbordje) en dan mag je geen grammetje vet hebben..

Ik denk dat je dan misschien toch even wat beter naar de kwalificaties van ondergewicht moet kijken want volgens mij val je al ruim binnen die term met je huidige gewicht, laat staan als je jezelf onder de 50 kilo gaat werken. Voor een afgetraind lichaam mag je best wel vet hebben, en om een afgetraind lichaam te bereiken moet je niet afvallen door weinig te eten maar veel sporten. Vind het in combinatie met je leeftijd echt wel een bezoekje aan de psycholoog waard, het lijkt mij alsof je op het randje staat van een eetstoornis en dit misschien zelf nog niet helemaal kan zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 00:28

Eens met Emma, je berichten laten zien dat je geen verstand hebt van de zaken waar je over praat en ik vind het zorgwekkend...

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 00:52

volgens mij heb ik een heel verkeerd beeld gegeven van mezelf;
ik eet ect niet te weinig naar mijn mening; wat is jullie opinie hierop?
O: kom yoghurt met 1EL Havermout, 1EL zadenmix (chia,sesam-en lijnzaad), aardbeien, stukjes banaan. Tas koffie( helft melk ), glas fruitsap
T: appel
L: klein bakje vk pasta met bolognaisesaus ( puur rundsvlees!) Cerealbar cappucino (dacht dat het gezonder was als een normaal koeke maar toch 110 kcal, stukje aan vriendin gegeven dus dat redeneer ik als maar 100 kcal :D
T: stuk vanillecake
T: rauwe groenten (wortel,radijs, komkommer) met een theelepel kruidenboter
A: grote kom tomatensoep(vers, zelfgemaakt) en een ssnee geroosterd vk brood/
Roerbaksalade (enkel 110kcal p p) en een stuk kip
T: een stuk fruit (plus een stuk zwarte chocolade) of heb ik al genoeg kcal binnen?

30 min ge-workout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 01:12

Je lijstje kan er nog zo goed uit zien, zolang jij aangeeft dat je ondergewicht hebt en door wilt pushen tot je drastisch ondergewicht hebt ga ik er niet op vertrouwen dat jij verstand van zaken hebt...

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 01:30

maar het probleem is dat ik echt helemaal niet zo mager ben, gewoon mega lange benen..
Ik heb echt wel een buikje

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 06:45

Pfoe ik ben weer terug bij af na het weekendje Texel. Er was 1.5 kg af in een week en nu door dit weekend weer 1.1 kg er aan....heb dan ook echt gewoon gegeten wat ik wilde.
Dus vanaf vandaag beginnen we weer opnieuw...ben nu alleen best wel misselijk dus neem mijn yoghurt denk ik mee totdat ik niet meer zo misselijk ben.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:38

nanoukkie schreef:

Onbedwingbare vreetbuien is een eetstoornis, hoewel een eetstoornis niet altijd met vreetbuien gepaard hoeft te gaan.
Een jonge vrouw in haar vruchtbare levensfase heeft een minimaal aantal percentage vet nodig. Onder de 15% blijft vaak de menstruatie weg.(en ik praat niet alleen vanuit de wetenschap maar ook vanuit eigen ervaring) Met een beetje pech met blijvende schade aan je lichaam.
Om spieren en dus ook een wasbordje op te bouwen moet je goede en voldoende voeding tot je nemen. Spieropbouw lukt niet met drastisch interen op je lichaam tegelijk. Het klopt dat om de spieren goed zichtbaar te krijg je je vervolgens het vetpercentage tot soms gevaarlijk laag moet laten zakken omdat anders dat mooie wasbordje bij vrouwen meestal onder een zacht beschermlaagje verscholen blijft. Maar dat vetlaagje heeft bij vrouwen dus wel degelijk een functie.
Met zo'n gewicht zo afgepast eten op deze leeftijd is echt een probleem. En daarmee ga jij ook geen mooi strak lichaam krijgen maar een mager lichaam met slappe spieren en pezen.
Je hebt nu al een heel laag gewicht.En ja daar kan best nog een buikje bij zitten maar dat buikje verdwijnt ook niet al jij nog minder gaat eten.
Mijn advies ga lekker sporten alleen zal je dan meer voeding nodig hebben om het tot resultaat te laten leiden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:48

MevrouwtJ schreef:
Ja zeker een gezellige avond gehad tara! Ik zie dat jij ook in utrecht woont. Jij vandaag of vannacht nog de stad in geweest :)?

Ja met koningsnacht wel :j Maar niet zo lang. Tot een uur of half 1/1. Was 't op een gegeven moment wel zat. Ik ga liever gewoon gewoon stappen denk ik :P

Gister ben ik lekker thuis gebleven. Ik wist helemaal niet dat jij ook in Utrecht woont trouwens :D

Nanoukkie, ik ga met de rest mee. Wees zuinig op je lichaam.

Linn, o balen dat er dan na 1 weekend weer zoveel aan zit :( 's Morgens misselijk heb ik ook de laatste tijd last van. Eigenlijk heel de dag door zo'n beetje :') Maar komt bij mij door stress. Waar komt 't bij jou vandaan?
Ik neem m'n ontbijt dan ook altijd mee idd.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:13

Ik heb geen idee waar dit vandaan komt Tara, heb dit nog nooit zo gehad. Hoop niet dat dit echt een griepje wordt ofzo, daar heb ik geen tijd voor haha. Heb ook hele tijd droge mond, ook zo irtitant.
Denk dat ik mijn gesprek ga proberen naar voren te verplaatsen vandaag en ga dan daarna naar huis en me bed in. Ja of ik moet me zometeen opeens beter gaan voelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:43

_Linn_ schreef:
Pfoe ik ben weer terug bij af na het weekendje Texel. Er was 1.5 kg af in een week en nu door dit weekend weer 1.1 kg er aan....heb dan ook echt gewoon gegeten wat ik wilde.
Dus vanaf vandaag beginnen we weer opnieuw...ben nu alleen best wel misselijk dus neem mijn yoghurt denk ik mee totdat ik niet meer zo misselijk ben.

Ik denk dat je vooral vocht kwijt was en vocht bent aangekomen. Hopelijk is je misselijkheid snel weg!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:04

LOLLYYwood schreef:
gribaldi schreef:
Gewoon geen snoep oid meer kopen kom je niet in de verleiding ook!

Hoe oud zijn jullie?

Dat heb ik mijn moeder ook al gezegd dat ze dat niet mag doen (woon nog thuis) maar dan doet ze het toch :') Het is nu niet dat ik echt wil afvallen, maar gewoon wat minder snoepen zou wel fijn zijn, voor mijzelf :')

Ik ben 19 jaar overigens :))

-
Knap hoor Willemijn!

Sterk zijn en geen snoep pakken dan :')

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:15

Ja ik woon ook in Utrecht :)). Ja het was super druk he! :oo Ik heb op het neude gestaan even en ik heb gewoon drie kwartier in de rij gestaan voor de wc, inclusief dat ik als een sinaasappel uitgeperst ben door al die mensen die stonden te douwen. Maar goed }:0

Vandaag weer een nieuw goed begin na mijn verschrikkelijke eet en drink weekend *D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:00

Misselijkheid is gelukkig uiteindelijk weggetrokken en heb net dan ook mijn yoghurt met havermout op, kreeg op een gegeven moment honger dus daar was ik wel blij mee. Nu hopen dat ik weer verder ga afvallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:35

Ik ben weer op regime na ook een slecht weekend ;)

O: Drie geklutste eitjes, gebakken met ontbijtspek, twee bakken zwarte koffie
T: Whey Delicious shake, aangemaakt met 250 ml magere melk en 250 ml water
L: Bakje tonijn met een appel
T: Quest bar
A: Macaroni met zelfgemaakte bolognesesaus
T: 250 gram Franse magere kwark

Vanavond bodypump, dus dat wordt mijn beweging.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:45

Ik moest gisteravond plots nog bijspringen met werk. Wilde net gaan eten en had al sinds 13.00 niet meer gegeten. Om 22.00 was ik thuis, eigenlijk geen honger. Toch maar even een bakje havermout gegeten. Vanmorgen ook onwijs misselijk... maar wilde wel graag sporten dus toch iets gegeten. Na het sporten wilde ik weer eens een eiwitshake drinken, had al 3 weken geen shake meer gehad. Nu is het ineens niet meer te drinken, gatverdamme wat vies :') Wellicht moet ik weer wennen :+ kreeg hem echt niet weg. Halve shake weg gegooid.. :\

O: Banaan
B: Uurtje sportschool
T: Halve Eiwit shake :')
L: 2 boterhammen en 1 rijstewafel kaas/pindakaas/kipfilet
T: ??
A: pasta bolognese
T: ??

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 12:03

Ik vind ze ook ontzettend vies!

O: 2 wasa crackers thin 1 met kaas en 1 met kipfilet en een gekookt ei
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: perzikstukjes
T: 2 crackers
A: bloemkool, vlees en aardappels

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:51

nanoukkie schreef:

Denk dat jij zelf het beste weet of je een eet stoornis hebt voordat mensen je hier gaan labellen.
Het hangt van je zelf beeld af en wat je denkt als je in de spiegel ziet. Dat is een vraag die je eerlijk moet beantwoorden naar jezelf. Als je je zelf echt haat/verdrietig word van wat je ziet en je past alles erop aan om dat te verbeteren ook al is dat slecht voor je. Ja dan kan het wel eens zo wezen. Maar ik denk niet dat je dan zo pontificaal het hier neer zet, want de meeste mensen verbergen het liever. Het is niet te beoordelen vanaf internet.
Iedereen is onzeker over zijn uiterlijk, je eten daar op aanpassen is niet per defenitie een eetstoornis, dit geld ook voor te weinig eten. Je moet echt obsessief er mee bezig zijn. Pas wel op dat je niet doorslaat, want die lijn kan dun zijn. Eetstoornissen genees je nooit 100% van. Het is slopend. Het is verschrikkelijk. Het is altijd strijd. En dat kleine stemetje zal blijven. Het is een litteken die nooit weggaat. Dus let aub heel goed op met wat je doet.