Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:27

Of gewoon pech dat je net mazelen opliep na een verkoudheidje of een paar nachten slecht slapen :)*

Dit gaat haast richting een ouder topic waar beweerd werd dat je zelf schuld bent aan iedere ziekte die je krijgt. (Of nog erger: de depressie van je oer-oma de reden is van jouw reuma).

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:29

Vooral niet erg realistisch, Repelsteel. Er zijn nu eenmaal zoveel mensen dat niet iedereen zo ver van elkaar kan wonen. Dus ja, jij hebt het privilege dat dat kan. Velen van ons hebben dat hier in Nederland en België, maar dat mag je niet als standaard opleggen, want dat kán gewoon niet. En iedereen heeft evenveel recht op een zo gezond mogelijke baby.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 09-04-19 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:29

bigone schreef:
Kom nou, alsof jij als enige zonder deze stoffen woont, lijkt me in ons land bijna niet mogelijk en ik woon ook op een afgelegen plek buiten, zonder industrie of teelt/intensieve bedrijven. Bewust? Nee, gewoon omdat het veertig jaar geleden kon en ja, wel geënt onze kinderen.
Boven op een berg in onbewoond gebied in Alaska heb je misschien nergens last van en hoef je ook niet te enten want daar kom je niets tegen, misschien een beer of poema.
Dus [naam] volgens mij doe je ontzettend je best om vooral jezelf een rad voor ogen te draaien voor zaken die misschien gebeurt zijn zonder enig sluitend bewijs , als het maar niet aan jezelf ligt.

Nu ga je wel erg ver van het feit al dat in mijn dorp tijdens de laatste mazelen uitbraak de klassen leeg waren door mazelengevallen maar niemand er complicaties aan over heeft gehouden, want daar ging het om.
Dan hebben wij misschien dom geluk gehad. Het heeft waarschijnlijk het dorp wel in hun geloof gesterkt met zo'n uitkomst.
Want in hun ogen was het God die ze tegen het kwaad heeft beschermd.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:40

In Brooklyn, NY is de noodtoestand afgekondigd vanwege een mazelenuitbraak. Wonen veel orthodoxe joden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:42

Balou_k schreef:
Ik heb tijdens mijn studie zeer andere zaken geleerd omtrent immunologie.. Ik weet niet waar jij deze ‘wijsheid’ vandaan denkt te hebben. :+

Uhm Yale

https://news.yale.edu/2018/09/11/fighti ... says-study

of is Yale niet goed genoeg?
Ik zal even kijken wat Yale nou eigenlijk is en of ze wel betrouwbaar zijn als bron....

https://www.yale.edu/

Nah, het is maar een Amerikaanse universiteit, waarschijnlijk allemaal Google gekkies daar :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:42

De kans op blijvende schade is nou eenmaal ook niet gigantisch hoog, zou niet best zijn als in iedere klas een kind dood ging, dan was de de statistiek verkeerd gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:45

Dan is het bij Lautje in de buurt wel de Bermuda driehoek

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:48

Statistiek!!!!!!!
Djeez, je weet wel: 1 merrie krijgt 10 hengstveulens maar toch is de kans over de populatie grofweg 1:2.
Binnen 1 dorp kun je bijv een aggressievere stam hebben of wellicht heerste net vorige week nog griep daar.
Uiteraard speelt vervuiling ook een rol.
In Rotterdam ga je nog altijd zo’n 7 jaar eerdder dood. Maar het is een beetje bijzonder om jezelf op een voetstuk te plaatsen domweg omdat je meer geld hebt om mooi te wonen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 09-04-19 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:49

Anoniem schreef:
Dan is het bij Lautje in de buurt wel de Bermuda driehoek

Wat een wartaal breng jij uit. Ik vind dit gigantisch ongepast.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:19

Ik ga niet meer reageren op Repelsteel.
Om maar bij mijn oma’s woorden te blijven: Dummheit ist auch eine natürliche Begabung

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:40

_lautje_ schreef:
Ik ga niet meer reageren op Repelsteel.
Om maar bij mijn oma’s woorden te blijven: Dummheit ist auch eine natürliche Begabung

En wat voor een talent...... :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:49

Ik heb dit met stijgende verbazing gelezen.

En niet reageren lijkt me idd de enige verstandige manier om ermee om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:55

Geen aandacht meer aan geven. :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:59

We hebben het hier over het wel of niet vaccineren en wat dat dan wel/niet doet toch....?
Niet of je (logischerwijs) vatbaarder bent als je net een periode van ziek zijn achter de boeg hebt.

Men onderscheidt passieve en actieve immunisatie. Bij dit laatste maken we zelf afweerstoffen aan als reactie op de geïnjecteerde stof(fen) we boosten simpelweg de natuurlijke gang van zaken na. Wat in hemelsnaam is daar mis mee? Veel veiliger dan de niet verzwakte versie van zo’n ziekte aangaan immo.

Simpelweg, Jip en Janneke taal: we geven onze riddertjes foto’s van de indringers. Daardoor reageren ze direct met de juiste wapens als deze binnendringen. (T-geheugencellen).

WAT IS DAAR MIS MEE?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:07

Wat is er mis met je jip en janneke verhaal?
Hetzelfde als wat er mis is met de bijbel...
Ongeveer 90 % van de werkelijkheid ontbreekt.
En zolang jij die 90% niet interessant vindt gaat daar ook geen verandering in komen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:16

Anoniem schreef:
Wat is er mis met je jip en janneke verhaal?
Hetzelfde als wat er mis is met de bijbel...
Ongeveer 90 % van de werkelijkheid ontbreekt.
En zolang jij die 90% niet interessant vindt gaat daar ook geen verandering in komen.

*\o/*

Wil je werkelijk zo’n uitgebreid Jip & Janneke verhaal? Ik probeer het begrijpelijk te houden voor iedereen. :j

Daarnaast vind ik de vergelijking met de Bijbel ook gewoon niet netjes. Hoe weet jij dat 90% van werkelijkheid ontbreekt? Wat je erbij? Wat ben jij kortzichtig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:18

Ze denkt geloof ik dat we allemaal gelovig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:28

Nee ik maak graag vreselijke vergelijkingen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:29

Jep.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:41

De toekomst zal het straks allemaal wel uitwijzen. Ben benieuwd hoe de niet gevaccineerde kinderen straks naar hun ouders kijken en wat ze zelf met hun kinderen gaan doen. Kan twee kanten op gaan.

Blijft toch 'grappig', dat ik zelf zo'n niet gevaccineerd kind was omdat mijn ouders ook allerlei ideeën en gedachtes erover hadden. Totdat ze dag en nacht aan mijn bed zaten terwijl ik de mazzelen had, wat hadden mijn ouders een spijt.... Nee dit moet je echt niet willen voor je kind, maar kennelijk moet je dit zelf zien en meemaken voordat je geloofd waarom deze ziekte in het vaccinatieprogramma is gestopt.

En ik hoor mijn moeder nu nog zeggen, alsjeblieft vaccineer je eigen kinderen later wel, het was zo dom van me, denk dat wat er gebeurd was haar heel lang achtervolgd heeft, want het was echt een regelrechte hel, voor mij maar ook voor mijn ouders om dat aan te zien.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:23

https://www.ad.nl/buitenland/new-york-k ... ~a01a7d9f/

Was deze al geplaatst? Repelsteel, welke verklaring heb jij voor deze uitbraak van mazelen? Is het fijnstof, zijn het chemtrails of de stand van de sterren ten opzichte van elkaar? Of... zou het heel misschien toch de lage vaccinatiegraad van de Joods-Orthodoxen zijn?

Ik herhaal het maar weer: mazelen is 1 van de belangrijkste oorzaken van kindersterfte wereldwijd.

Uit medicinfo encyclopedie (https://encyclopedie.medicinfo.nl/mazel ... 8f30e83608)

Medicinfo schreef:
Mazelen kan tot complicaties leiden. Hieronder staan de complicaties van mazelen genoemd, inclusief hoe vaak ze voorkomen.

Oorontsteking: bij 5 tot 10 % van de patiënten.

Bronchitis: bij 5 tot 10% van de patiënten.

Longontsteking: bij 1 tot 5 % van de patiënten.

Hersenontsteking bij 0,1% van de patiënten (1 op de 1000).

Ook enkele jaren na de mazelen kan nog een vorm van een hersenontsteking ontstaan.
Longontsteking of hersenontsteking kunnen leiden tot de dood of ernstige handicaps.

Kortom, jij en je dorp hebben mazzel gehad. Neemt niet weg dat mazelen een potentieel dodelijke, altijd hele nare en het belangrijkste - perfect voorkombare ziekte is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:26

Anoniem schreef:
Hier ook in de biblebelt... niets...zelf met een baby geboren middenin de laatste echte uitbraak tussen een dorp vol mazelengevallen, geen problemen gehad. Geen doden, geen schade, gewoon een weekje de schoolklassen leeg en hup allemaal weer verder.
Wat vreten jullie daar allemaal uit dat je zonder vaccins niet meer overleven kunt??

Serieus Repelsteel, wat is jouw drijfveer om te reageren zoals je nu doet? Heb je een missie, ben je een beetje aan het trollen, gewoon omdat het kan, of ben je serieus(op een bijzondere manier)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:06

https://www.rivm.nl/mazelen

Ziekteverschijnselen
Mazelen begint met koorts, hoesten, neusverkoudheid en oogontsteking. Zo’n twee tot vier dagen later ontstaan er rode vlekjes. Het mazelenvirus kan ook middenoorontsteking en diarree veroorzaken, en in ernstige gevallen longontsteking, stuipen of hersenontsteking. In zeer zeldzame gevallen veroorzaakt mazelen een hersenontsteking die gemiddeld pas 7 jaar na de mazelen begint, en altijd fataal is. Jonge kinderen, volwassenen en personen met een verminderde afweer, hebben een groter risico ernstig ziek te worden als zij mazelen oplopen dan gezonde kinderen op de basisschoolleeftijd. De kans om te overlijden bij patiënten met mazelen is in Nederland kleiner dan 1 op de 10000 gevallen. In ontwikkelingslanden sterven naar schatting zo’n 250 kinderen per dag aan mazelen.

oorontsteking krijgen de meeste kinderen zonder mazelen tegenwoordig ook wel wel 2x per jaar. Buisjes zijn een heel normaal verschijnsel tegenwoordig. Oorontsteking kan ook hersenvliesontsteking veroorzaken maar daar paniekt gek genoeg niemand over?
Nee, daarvoor zijn buisjes de oplossing en klaar.
Da's toch wel opmerkelijk want hersenvliesontsteking door oorontsteking kan ook dodelijk zijn, vooral als je door een gevoel van schijnveiligheid bij oorontsteking niet goed genoeg oplet of op tijd ingrijpt.

Longontsteking kan ook hersenvliesontsteking veroorzaken en dodelijk zijn. Verkoudheid kan longontsteking en oorontsteking veroorzaken. Een vaccin helpt niet tegen alle varianten van pneu.

Jaarlijks sterven een paar duizend mensen aan longontsteking.
Veel meer dan door mazelen.
Moet ik nu ook in paniek raken?
Want de kans op sterven door mazelen is, ondanks dat er ook tegen pneu gevaccineerd wordt, toch aanzienlijk laag, namelijk kleiner dan 1 op de 10000 gevallen.
Dus bij iedere verkoudheid zou ik volledig in de stress moeten raken, niet pneu gevaccineerde mensen moeten vervloeken en beschuldigen van risicoverspreiding en de hele wereld rond moeten gillen dat verkoudheid een vreselijk gevaarlijke dodelijke ziekte kan zijn die blijvende beschadigingen bij iedereen teweeg kan brengen.
Doe eens gezond zeg en houdt de boel binnen proporties.
Sinds de opkomst van internet is de hysterie ook toegenomen.
Ik ben blij dat ik nog in een internetvrije wereld ben opgegroeid.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:16

Tijdens de internetvrije wereld waren er ook al vaccinaties dus wat heeft dat er mee te maken?

Misschien is de kans >1 op 10000, maar waarom zou je dat risico lopen als het niet hoeft..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:32

Omdat je dan bijvoorbeeld problemen kunt veroorzaken bij je baby omdat die misschien niet voldoende afweerstoffen mee krijgt voor het eerste levensjaar. Ik noem maar een klein dingetje.
Ik weet dat er hier beweert wordt dat babies van gevaccineerde moeders evenveel bescherming mee krijgen dan babies van moeders die mazelen hebben doorstaan, maar onderzoek wijst uit dat dat niet zo is.
Daarbij zou je je dan over je pasgeboren baby toch geen zorgen hoeven maken tot de eerste BMR vaccinatie als dat wel zo zou zijn.
Ook is iedere medische handeling niet altijd complicatievrij.
Dus het ligt er maar net aan welk risico je hoger inschat aan de hand van familiegezondheid, genetische aanleg en dergelijke.
Daarom zou iedereen elkaars keuze moeten respecteren.