[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:36

Welkom liespower94 :). Klinkt als een gezond plan, sporten en gezond eten.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:52

Wat is jullie opvatting en invulling van 'gezond' eten?

Ben daar wel benieuwd naar, aangezien de meningen in de boeken hier over verdeeld zijn.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:57

Mijn gezond eten is chips/koek/snoep/taart/kannogwelevendoorgaan laten staan, 6 x eten per dag, genoeg groente en fruit binnenkrijgen.
Tja, dan heb je nog de volkoren producten en al dat gedoe, ik moet gluten- en melkvrij eten dus dat gaat m niet worden.
Maar ik ga niet kijken naar E-nummers vermijden enzo, wel eet en drink ik niet echt veel light-producten, drink alleen soms crystal clear als het water me echt tegen gaat staan, of cola light op een feestje ofzo.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:00

RubyRed schreef:
Mijn gezond eten is chips/koek/snoep/taart/kannogwelevendoorgaan laten staan, 6 x eten per dag, genoeg groente en fruit binnenkrijgen.
Tja, dan heb je nog de volkoren producten en al dat gedoe, ik moet gluten- en melkvrij eten dus dat gaat m niet worden.
Maar ik ga niet kijken naar E-nummers vermijden enzo, wel eet en drink ik niet echt veel light-producten, drink alleen soms crystal clear als het water me echt tegen gaat staan, of cola light op een feestje ofzo.

Klinkt goed! Bij de natuurwinkel hebben ze wel glutenvrije pasta enz. Maar dat zal je vast al eens geprobeerd hebben.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:23

Even een vraag, eten jullie kwark altijd zonder suiker of iets er door? Ik krijg het anders niet weg, kan ik er dan beter zoetstof door doen of een beetje honing?

Mijn gezond eten bestaat gewoon uit lekkere dingen laten staan, hoe moeilijk.. Regelmatig eten en op dit moment pak ik vaker rauwe groente of fruit tussendoor ipv een sultana of een ander koekje tussendoor. Ik probeer eigenlijk zo te eten dat ik dit ook lang kan volhouden, dus gewoon levensstijl aanpassen en alles met mate. In het weekend gun ik mezelf wel wat lekkers, doordeweeks probeer ik mij in te houden..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:39

Gezond eten voor mij is vooral geen chips, snoep, koekjes met veel suiker (ook zoals sultana) enz enz enz nemen. Daarbij eet ik alles volkoren en veel zuivel (melk, yoghurt, griekse yoghurt, kwark), fruit en vezels, vetten, eiwitten. Eet ook vaak een handje (para)noten tussendoor. Verder veel fruit en groente.

Ik ben niet iemand die alle pakjes naloopt op E-nummers en hoeveelheid suikers. Ook eet ik gewoon aardappels en dergelijke. Vlees ook altijd mager en twee keer in de week vis.

En ja, ik neem ook wel eens een lekker droog wit wijntje en ik ga vrij vaak uit eten. Ook eet ik wel eens wat chips, want het blijft lekker! Maar ik voel me veel beter als ik gezond eet.

Oh en ik doe door de yoghurt oid geen suiker. Honing zou je er wel door kunnen doen. Doe er dan ook wat (wal)noten oid doorheen en een stuk fruit eventueel, harstikke lekker :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:53

Naath86 Ik heb altijd zoetstof door mijn kwark of yoghurt heen en bij de kwark heb ik vaak nog een stuk of 2 stukken fruit er doorheen.

Ik denk dat de meesten hier vrijwel dezelfde opvatting over gezond eten hebben. Gezond eten & leven is eigenlijk gewoon de sleutel naar een gezond/fit/jong en slank lichaam :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:00

Ik heb vanmorgen ontbeten met roggebrood haha! Erg vies, met kaas krijg ik het niet weg, dus maar een beetje gezondigd door er hagelslag op te doen dat ik aan de smaak van roggebrood kan wennen. Ik moet zeggen, het werkt wel. Normaal at ik 2 sneetjes brood sochtends, en dan had ik nog een honger-gevoel daarna, maar nu heb ik een halve cracker met kaas op en iets meer dan een halve plak roggebrood met hagelslag en ik heb nu wel een verzadigd gevoel.

Uitmesten e.d. heeft op mijn lijn helaas geen effect.. misschien doe ik het verkeert? :P Ik zit heel erg te twijfelen of ik misschien iets van skeelers moet aanschaffen, zodat ik het laatste rondje met de hond kan gaan skeeleren.. Wat denken jullie? Zou dit verschil maken?

Die daily workout app heb ik ook, vind hem erg pittig en kan mezelf er niet dagelijks toe aanzetten. Wel een paar keer per week en dat bekoop ik nog steeds met buik-spierpijn haha!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:17

Matsje schreef:
RubyRed schreef:

Klinkt goed! Bij de natuurwinkel hebben ze wel glutenvrije pasta enz. Maar dat zal je vast al eens geprobeerd hebben.

Ja, ik weet wel veel glutenvrije producten, maar daar is niet echt veel keus in qua extra vezels/volkoren enzo. Maar goed, maak me daar eigenlijk ook niet zo druk om.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:20

Ik vind skeeleren erg leuk! Ik heb hele mooie roze, haha. als het straks langer licht is, ga ik weer drie keer in de week een rondje van 20 km!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:21

Hoe heet de app en kan je hem via google play downloaden?

Voor mij is gezond eten wel suikers maar dan enkel fruitsuikers, dus veel groente en fruit.
Geen vlees en vis omdat ik vegetarisch ben maar daarvoor in de plaats eet tofu.
Absoluut geen vleesvervangers omdat die zooooo vet zijn!
Verder natuurlijk zoveel mogelijk vezels en volkoren.
Verder drink ik veel water en probeer ik hulpstoffen zoveel mogelijk te vermijden.
Ik sport 3 keer per week en rijd ook nog 2-3 keer per week paard :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:22

Naath86 schreef:
Even een vraag, eten jullie kwark altijd zonder suiker of iets er door? Ik krijg het anders niet weg, kan ik er dan beter zoetstof door doen of een beetje honing?

Mijn gezond eten bestaat gewoon uit lekkere dingen laten staan, hoe moeilijk.. Regelmatig eten en op dit moment pak ik vaker rauwe groente of fruit tussendoor ipv een sultana of een ander koekje tussendoor. Ik probeer eigenlijk zo te eten dat ik dit ook lang kan volhouden, dus gewoon levensstijl aanpassen en alles met mate. In het weekend gun ik mezelf wel wat lekkers, doordeweeks probeer ik mij in te houden..

Biogarde stand is zo mild, daar hoeft echt geen suiker ofzo doorheen. Iets van kellog's of honeyloops (ook al zoet) is voldoende.
Maar ik eet die biogarde ook rustig zonder iets erin. Is niet nodig.

Kwark is een stuk 'zuurder' dan biogarde dus wellicht is biogarde stand (vetpercentage 1,5%) iets om te proberen?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:23

kellog's bevat heeeeeeel veel suiker en koolhydraten!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:31

Kellogs er doorheen zal ik ook niet door, zit erg veel suiker in.
Ik eet magere kwark gewoon zonder iets erdoor... of evt. wat fruit. Als je twijfelt tussen honing en zoetstof zou ik voor zoetstof gaan, want honing is opzich niet 'beter' dan suiker toch?

Verder verschilt het per merk kwark ook erg, sommige zijn veel milder (en lekkerder)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:35

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:47

Er was een tijd geleden een hele hype rondom die zoetstoffen, aspartaam etc.. zou zo ontzetten slecht zijn, blabla.
Maar heb ook onderzoeken gelezen die dat weerlegd hebben.. Tja, ik denk dat als je het met mate neemt, het niet zo super veel uitmaakt. Als je alles gelooft wat ze zeggen kan je bijna niks meer eten, dus ik ben erg kritisch op dat soort uitspraken :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:55

Kellogs is inderdaad KEIslecht!

zie mijn onderschrift maar hoe slecht het werkt ;)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:55

Aspartaam zou wel je trek versterken. Waarom zou je die troep nog nemen? Nergens voor nodig toch?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:57

Ik heb ook altijd een beetje zoetstof door mijn magere yoghurt heen.
Anders krijg ik het echt niet weg. Ben echt altijd iemand van het vreselijke zoete geweest.
Zou niet weten hoe ik het anders moet hebben.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:03

Amaris schreef:
Kellogs is inderdaad KEIslecht!

zie mijn onderschrift maar hoe slecht het werkt ;)

Ik zeg niet dat het super slecht is, maar er zijn gezondere alternatieven.... Je kan ook afvallen als je 1x per week bij de Mac eet, betekend niet dat de Mac gezond eten is. ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:03

tuurlijk

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:05

Ik eet 's ochtends ook kellogs.
Wat is jou ervaring met Kellogs Amaris?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:05

Wat een rare reactie, dit topic is toch om elkaar adviezen te geven op een opbouwende manier. Je hoeft je niet gelijk zo aangevallen te voelen. Als je naar de ingrediëntenlijst kijkt van Cornflakes zie je dat er veel suiker in zit, dus naar MIJN mening is het niet het gezondste alternatief. Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:13

Calimero_ schreef:
Ik eet 's ochtends ook kellogs.
Wat is jou ervaring met Kellogs Amaris?

Mijn ervaring is dat ik met bijna elke ochtend 30 gram kellogs in mijn biogarde 10,5 kg ben afgevallen.

Die 2,5 gram suiker op 30 gram spul doen het hem voor mij niet.

In zowel WW als bij de calorieteller past het prima in het dieet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:14

lamaar
Laatst bijgewerkt door Amaris op 19-12-12 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt