In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:16

En ik ben wederom weer gezakt voor mijn herkansing. Kom binnenkort zonder baan te zitten....

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:42

:(:) :(:)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:12

:(:) knuffel -O- :(

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:47

Oh jammer... Hopelijk loopt het niet zo'n vaart :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:46

purny schreef:
En ik ben wederom weer gezakt voor mijn herkansing. Kom binnenkort zonder baan te zitten....

Jeetje, wat balen zeg. Weet je ook waarom het niet gelukt is?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:21

Hè wat naar Purny!

Ik ben een paar dagen op de kliniek voor een time-out. Kwam gister thuis uit stage, ik was helemaal op en best wel in de war. Heb gelukkig wel zelf kunnen bellen voor een time-out, daar was ik nog helder genoeg voor. Vannacht niet zo'n goede nacht gehad, maar ik ben wel naar school gegaan. Vannacht nog een nachtje op de kliniek en dan morgenavond weer naar huis, hoop dat ik iets bij trek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:42

_Jorine schreef:
Hè wat naar Purny!

Ik ben een paar dagen op de kliniek voor een time-out. Kwam gister thuis uit stage, ik was helemaal op en best wel in de war. Heb gelukkig wel zelf kunnen bellen voor een time-out, daar was ik nog helder genoeg voor. Vannacht niet zo'n goede nacht gehad, maar ik ben wel naar school gegaan. Vannacht nog een nachtje op de kliniek en dan morgenavond weer naar huis, hoop dat ik iets bij trek.

Fijn dat je even op de kliniek kunt bijkomen. Mag ik vragen wat je daar dan zoal doet? Mag ook per pb hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:49

Jorine je mag heel trots op jezelf zijn dat je zelf om een time-out heb kunnen vragen. Dat is echt al een hele stap in herstel!

Neem de tijd die je nodig hebt daar en sterkte.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:28

Wat fijn dat je daar terecht kunt om weer even bij te tanken.

Joolien wat ik nog weet van een time-out is dat je de gelegenheid krijgt om weer tot jezelf te komen/bij te tanken. Je hebt geen rooster waar opstaat wat je per dag allemaal moet doen. Voor een time-out staat maar 5 dagen.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:36

Hier is een time out maar max 48 uur, best kort dus. Ik volg, omdat dat in mijn afspraken staat, mijn eigen programma. Ik ben dus gewoon naar school geweest vanochtend, alleen eerder weggegaan omdat ik het niet trok. Straks komt mijn begeleidster met me praten, die komt gewoon naar de kliniek toe want normaal gesproken zou ze bij mij thuis komen. Ik mag niet met de therapieën meedoen, hooguit de activiteitentherapie als ik echt niks te doen zou hebben. Ik eet verder gewoon met de groep mee en mag ook gesprekken aanvragen met de verpleging, maar verder niet met de maatschappelijk werkster, psycholoog of psychiater.

Het is puur om crisis te voorkomen, om inderdaad even bij te tanken zoals Miranda zei.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:26

Soms word dat ook een BOR genoemd toch?
Als is een BOR voor een dag of 4 geloof ik en doe je nu vragen voor volgende week oid dacht ik.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:45

eigenlijk lijkt me dat ook wel wat. gewoon even weg van alles.. heb nu (weer) gezeur met mn vriendin ik denk steeds maar weer dat ik de vriendschap moet verbreken liever geen vriendschap dan alleen dat gebekvecht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:33

Klinkt inderdaad een beetje als een bor (bed op recept).

Claudia: ik weet te weinig van jou en je vriendin om te kunnen oordelen. Maar doe vooral wat voor jou goed voelt!

Ik heb zelf morgen weer gesprek bij psycholoog en zie er eigenlijk wel tegen op.
Heb me afgelopen week niet echt goed gevoelt en vind lastig om te bepalen waar ik het nu echt over moet hebben.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:50

Het is hetzelfde als een bor. Die heb ik ook gehad, in Ermelo, voor 24 uur. Daar heb je dus helemaal niks aan ;)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:02

Nee dat is te weinig idd een bekende van me kan eens per kwartaal 4 dagen een BOR aanvragen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:04

Fijn Jorine dat je daar terecht kan en super dat je het ook zelf hebt beslist en naar jezelf hebt geluisterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:04

Mroes_1992 schreef:
Klinkt inderdaad een beetje als een bor (bed op recept).

Claudia: ik weet te weinig van jou en je vriendin om te kunnen oordelen. Maar doe vooral wat voor jou goed voelt!

Ik heb zelf morgen weer gesprek bij psycholoog en zie er eigenlijk wel tegen op.
Heb me afgelopen week niet echt goed gevoelt en vind lastig om te bepalen waar ik het nu echt over moet hebben.

Gewoon zeggen dat je je niet goed hebt gevoelt. Je hoeft niet een kant en klaar verhaal te hebben, dat komt vanzelf wel toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:07

Daar moet ik me inderdaad maar bij neer leggen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:08

Claudia, als je je niet goed voelt in een relatie, misschien wat afstand nemen dan? Het gewoon even laten bezinken en daarna verder zien?

Mroes, heb ik ook wel hoor, maar zoals jolien zegt, gewoon je gevoel zeggen en dan zie je wel verder. Die mensen zijn er om je te helpen, dus als jij het even niet weet, zal je psycholoog wel iets vragen of gewoon een gesprekje met je aanknopen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:12

ik heb al een tijdje wat afstand genomen. maar ga ik nu nog wat meer doen en dan kijken of het beter wil..
ik herken wat je zegt mroes opgegeven moment komt het er vanzelf allemaal uit bij mijn psygoloog

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:53

Goed van je Jorine dat je dat zelf aan zag/voelde komen.

In wat voor situaties bel je eigenlijk de crisisdienst?
Wanneer is iets echt crisis?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:54

Kido schreef:
Nee dat is te weinig idd een bekende van me kan eens per kwartaal 4 dagen een BOR aanvragen.

Vriendin van mij kan 6 nachten per maand aanvragen (loopt via Altrecht).

Mroes heel herkenbaar. Ik dacht dan zelfs waarom ga ik want het gaat goed. Maar eenmaal bij de psychologe wist zij de vragen zo te stellen dat ik weer even met de neus op de feiten werd gedrukt en ik me toch weer even klein voelde.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:01

Ja ik heb het momenteel ook zo, moet vandaag weer en aangezien ik vakantie heb gaat het allemaal prima, en weet ik zo niet waarom ik moet gaan. Maar zoals je zegt Miranda, psycholoog kan je de feiten wel tonen en dan is het nuttig dat je geweest bent.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:04

Straks naar de huisarts, ben door maatschappelijk werker verwezen naar een psycholoog, dus verwijskaart halen dadelijk bij de huisarts.
Mag op de eerst afspraak je partner mee? Vind het dood eng

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:05

@ SS: Crisis is voor mij wanneer ik suïcidaal of psychotisch ben. Meestal wordt voor mij de crisisdienst gebeld, daar ben ik dan zelf niet meer toe in staat. Daarom heb ik deze timeoutregeling ook, om crisis voor te zijn. Deze keer dreigde ik psychotisch te worden maar ik denk dat ik er op tijd bij was.