[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:21

linda, ik denk dat het wel meevalt hoe lang het duurt om die te zetten :) piercers hebben vaak wel moeilijkere piercings gezet denk ik zo. in de shop zullen ze je precies vertellen hoe je de piercing moet verzorgen, dus dat komt helemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:24

Gelukkig maar, ik ben nu overtuigd, ik weet alleen niet wanneer ik tijd om er 1 te laten zetten en ik moet nog uitzoeken waar ik hem laat zetten.
leoniespiercingshop en corral zitten hier in de buurt, ik heb ook geen zin om heel erg ver te reizen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:27

Lous schreef:
naomi_g1998 schreef:
Die van mij ging inderdaad ook irritant doen na een paar maanden, eerst onstoken daarna ineens een bultje, toen deed die weer pijn en daarna weer ontstoken. Heb hem nu al drie jaar en doet niks meer. Zit er wel over na te denken hem opnieuw te laten zetten want ik wil persé een navelpiercing maar nu is hij redelijk uitgegroeid en dat vind ik er niet mooi uitzien.

Met zout heb ik het trouwens nooit opgelost, gewoon altijd met wattenstaafje sterilon er langs en onder de douche met unicura.

Als ik omreken heb je hem dus laten zetten toen je 12 was? Dan is het niet raar dat hij uitgegroeid is. Er word niet voor niets geadviseerd pas een navelpiercing te laten zetten als je uitgegroeid ben omdat als je nog in de groei bent de kans op uitgroeien van een navelpiercing groot is.

Sterilon is het slechtste wat je kan doen op een navelpiercing. Het droogt verschrikkelijk uit en dood ook de goede bacterien.
Zeezouten in geval van een ontsteking is het beste en daarna de piercing met rust laten. De beste methode blijft trouwens nog altijd de LITHA methode.

Leave It The Hell Alone.
Dus niet aanzitten en geen middeltjes gebruiken.

Ik weet dat dat logisch is, en dat wist ik toen ook. Mag ik toch lekker zelf weten? :D Bovendien heeft sterilon bij mij altijd geholpen en unicura was aangeraden door mijn piercer. Bovendien is hij niet heel erg uitgegroeid, eerst had ik 10 mm en nu 8 dus dat vind ik meevallen. Ja ik heb hem gezet toen ik twaalf was en toen wist ik ook dat er een grote kans was dat die ging uitgroeien, kan ook gebeuren na dat je bent uitgegroeid.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:32

[***] schreef:
Gelukkig maar, ik ben nu overtuigd, ik weet alleen niet wanneer ik tijd om er 1 te laten zetten en ik moet nog uitzoeken waar ik hem laat zetten.
leoniespiercingshop en corral zitten hier in de buurt, ik heb ook geen zin om heel erg ver te reizen.

Toch niet Corral in Amersfoort he? Zo ja, dan zou ik echt voor die andere shop kiezen.

Edit: Reden waarom ik dat zeg is dat ze vroeger echt netjes pierceten, ik heb daar zelf mijn navelpiercing laten zetten (bijna 12 jaar geleden), maar dat het nu niet meer zo top is.

Mijn vriend wou iets van een jaar geleden een piercing, dus ik zei "oh joh, gaan we naar Corral". Terwijl ze bezig waren met piercen liep er iemand van de tattooshop met een vuilniszak zo langs mijn vriend (lekker hygiënisch en het is ook niet echt netjes als ze bezig zijn om dan zomaar binnen te komen) en later toen hij zijn piercing liet stretchen, hebben ze het super ver doorgedrukt, waardoor hij een blowout heeft gekregen. Volgens hen was bloeden bij stretchen normaal "want dan geneest het lekker snel", hij moest er maar Sterilon op doen (what the...??) en ze hadden niet het juiste formaat sieraad. Gevolg: een te kleine tunnel, met een open wond = dikke vette ontsteking. Ik heb hem toen weer helemaal opgelapt, maar ik dacht echt een week of 2 dat het niet meer goed zou komen met zijn oortje...

M'n vriend wou eigenlijk niet zelf stretchen omdat hij bang was dat het fout zou gaan (dus dan maar naar de shop, want dan gaat het altijd goed), maar achteraf heeft hij er veel spijt van gehad en vanaf dat moment is hij zelf gaan stretchen.
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 07-11-13 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:35

is die zo slecht dan ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:37

@ naomi_g1998

Natuurlijk mag iedereen het zelf weten. Je weet wat er gebeurt.
Maar sterilon word door iedereen afgeraden, en zeker bij een navelpiercing Dat het bij jou wel goed gaat is 1 van de kleine uitzonderingen. En een piercing kan altijd uitgroeien ja.
Maar in bepaalde situaties is de kans op uitgroeien groter. :)
Laatst bijgewerkt door Lous op 07-11-13 11:43, in het totaal 2 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:39

Ik heb net mijn post ge-edit, dus ff naar boven scrollen voor het verhaal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:40

Oh, dan word dat hem in ieder geval niet, even verder zoeken.
Weet jij nog andere (goede) shops in Amersfoort eventueel ?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:47

Naja, die zitten er dus niet in Amersfoort en ik hoorde laatst dus dat het komt door Corral... Moet je je maar eens indenken, Amersfoort is vrij groot en er is maar 1 shop... Best uitzonderlijk, vergelijk maar eens met Utrecht of Hilversum!

Een kennis van mij was laatst bij Corral geweest omdat ze een tattoo wilde laten zetten en ze hadden haar daar niet zo netjes behandeld (haar tattoo afkraken, etc.). Ze is toen verder gaan zoeken en uiteindelijk heeft ze iemand gevonden voor haar tattoo die een ruimte in een beautysalon huurt. Ze hoorde toen dat ze bij Corral het alleenrecht willen hebben op een shop in A'foort. Andere shops worden gewoon helemaal met de grond gelijk gemaakt (inbreken, ramen ingooien, spullen kapot maken). Die persoon waar mn kennis nu de tattoo heeft laten zetten is ook al bedreigd door hen, maar tot nu toe hadden ze zijn shop nog niet gemold. Maar bij die shop piercen ze helaas niet! Zelf ga ik voor mijn piercings eigenlijk altijd naar Utrecht of Hilversum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:58

Dat is inderdaad wel jammer dat er dan maar 1 is.
Helaas zitten er heel veel ver weg , ik woon in Barneveld dus daar hebben ze er natuurlijk geen een.
Heel veel zijn er ver weg , dat is echt jammer .
Ik heb er nu wel 1 gevonden in Veenendaal : VidaLoca .
Maar ik moet even kijken wat de recensies daarvan zijn.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:01

Je kunt het toch ook iets verderop zoeken? Combineer het met een dagje winkelen ofzo :) Het is wel belangrijk dat je piercing goed gezet wordt toch

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:14

Hebben ze niets in Ede of Wageningen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:22

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:27

Ede hebben ze ook geen sterren.. Veenendaal hebben ze wel een goede! Maar geen idee hoe die heet, haha.
En Wageningen weet ik niet.. Ik woon er dan wel, maar kom er nooit. :+

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:56

Wat grappig dat best veel mensen unicura zeep aangeraden werd.
Ik moest er niks opsmeren en onder de douche gwn goed schoon maken,
heb hem nu 9 weken, nog geen ontsteking, niet rood en ziet er om het bovenste bolletje al mooi uit.
Helaas is ie nou wel een beetje geirriteerd -O- Highwaist broek en navelpiercing gaat niet goed samen

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:11

Corelli schreef:
Klopt, ik heb bioplast in mijn tragus :j Ik vind het een uitkomst dat je niet steeds met schroefdraad zit te klooien en vind het qua irritatie geen verschil (zowel metaal als bioplast irriteert bij mij niet)

En gaat het wisselen makkelijk? Het lijkt me dat je er zo hard aan moet trekken om de ene eruit te krijgen :Y)
Er is een staafje onderweg in ieder geval, met een retainer en 2 steentjes. Ben benieuwd!
Wissel jij het staafje zelf (als je al wisselt)?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:21

Wisselen gaat super makkelijk :j Gewoon het staafje vasthouden, steentje tussen je nagels en trekken. Erop zetten is ook een kwestie van even voelen en erin duwen
Zweer erbij, voor mij geen balletjes met schroefdraad meer

Ja, ik wissel altijd zelf :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:31

Nietes schreef:
Wat grappig dat best veel mensen unicura zeep aangeraden werd.
Ik moest er niks opsmeren en onder de douche gwn goed schoon maken,
heb hem nu 9 weken, nog geen ontsteking, niet rood en ziet er om het bovenste bolletje al mooi uit.
Helaas is ie nou wel een beetje geirriteerd -O- Highwaist broek en navelpiercing gaat niet goed samen
ja dat vind ik ook wel grappig. Bij mijn eerste piercing heb ik altijd netjes gezeezout, maar bij alles wat daar op volgde niet,en ik heb nooit problemen gehad. Zelfs mijn tepelpiercing zit er over een maand 4jaar in, en die is nog niks uitgegroeit. Ben ik zo blij mee!! Want die durf ik echt niet nog eens te zetten bbrrrr :')

De rest is ook nognooit ontstoken geweest en ze zitten er allemaal minstens 3 jaar in.

Vind zeezout en unicura gebruiken als je piercing niet ontstoken is echt onzin...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:21

Oke, het hele feest gaat volgens mijn moeder niet door , ik mag van haar geen forward helix omdat het volgens haar geloof niet kan.
Nou, ik vind het nergens op slaan, als het nou iets heel schokkends was, maar het is gewoon 1 piercing, ik kan mijn haar er altijd over heen doen, dan ziet niemand het.
En wat maakt het uit of ik 2 gaatjes in mijn oorlel heb ( dat mag schijnbaar dan weer wel ?) of 1 gaatje boven in mijn oor.
Aangezien ik net 16 ben geworden, regel ik dan zelf wel iemand die me brengt want ik heb zelf geen rijbewijs en met de fiets 20 kilometer fietsen gaat me iets te ver.
Echt, ouders.. -O-

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:26

Haha vervelend zijn ouders soms hè?
Ik heb mijn traguspiercing stiekem laten zetten en ik ben 15. Mijn moeder vond het niet zo erg en mijn vader weet het nog steeds niet. Als je hem eenmaal hebt, kunnen ze er moeilijk wat aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:32

Sassii schreef:
Haha vervelend zijn ouders soms hè?
Ik heb mijn traguspiercing stiekem laten zetten en ik ben 15. Mijn moeder vond het niet zo erg en mijn vader weet het nog steeds niet. Als je hem eenmaal hebt, kunnen ze er moeilijk wat aan doen.

Ja, helaas.
Maar als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, dan gaat het gebeuren ook. :')
Alleen nu moet ik even zien te regelen of iemand me wil brengen, maar ik denk dat ik al iemand weet, als ik hem dan een vergoeding geeft zegt ie hopelijk wel ja :D

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:02

Haha ik heb precies hetzelfde!
In London kwam ik dus spontaan op het idee om een piercing te laten zetten en ik was bang dat ik er anders spijt van zou gaan krijgen hahaha. Maar het is wel een leuk aandenker haha.
Gewoon doen :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:23

Hoi! Ik heb hier een tijd geleden (een vorig deel volgens mij) al wel eens meegepraat.
Ik heb bijna 2 jaar geleden een helix laten zetten, en buiten dat hij als ik een beetje ziekig word nog wel eens vervelend doet gaat dat prima.

Maarrrrrr nu kriebelt het voor een nieuwe. Maar ik vind het een beetje lastig welke :')
Ik twijfel tussen een rook, snug of sideburn. Sowieso een in m'n oor. Ik heb nu een tunneltje van 8 mm en een helix en in dat oor moet er dus iets bij :Y)
Dus, welke stemmen jullie :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:29

sideburn heb ik nog nooit gezien eigenlijk, is wel mooi maar lijkt me echt enorm pijnlijk :') Nu zeg ik zelf altijd ''als je geen pijn wilt moet je geen piercing laten zetten'' dus daarom zou ik het niet laten :)) Ik zou zelf voor de snug gaan, dan heb je iets bovenin, onderin en in het midden van je oor, goed verdeelt :Y)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:33

Warboel: ik vind die sideburn heel gaaf, maar er staat me iets van bij dat deze snel uitgroeit! (?)
Wat vind je van een tragus?

Rook vind ik minder, snug wel leuk!